Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdíly v rozeznávání emocí u dětí předškolního věku
KÁPLOVÁ, Veronika
Cílem mé bakalářské práce je zmapování dovedností rozeznávání emocí u předškolních dětí. Teoretická část obsahuje vymezení emocí a jejich složek, pozornost je věnována obličejovému výrazu a také databázím obličejových výrazů. Posléze jsou popsány základní emoce a jejich obličejový výraz; jeho rozpoznávání je i obsahem v empirické části bakalářské práce. Dále je vyobrazen vývoj předškolního dítěte a jeho důležité mezníky. Empirická část zahrnuje rozhovory se dvěma učitelkami mateřské školky a vzorek 16 dětí (N = 16). Děti jsou následně rozřazeny do skupin, dle posouzení učitelek, zda mají problémy s uposlechnutím či ne a zda jsou z úplné/neúplné rodiny. Dále jsou mezi sebou porovnávány. Vzorek dětí se pohybuje od 4 do 5/6 let
Tematika cesty ve výtvarně-projektové výuce v mateřské škole
AUSTOVÁ, Petra
Cílem bakalářské práce s názvem "Tematika cesty ve výtvarně-projektové výuce v mateřské škole" je koncipování souboru tvořivých činností s vazbou na tematiku cesty v kontextu výtvarné a environmentální výchovy v mateřské škole. Teoretická část práce se zabývá stručnou charakteristikou dítěte předškolního věku z hlediska rozvoje jeho kognitivních funkcí, reflexí výchovně-vzdělávacího potenciálu dané tematiky-fenoménem cesty a jeho obsahových konotací, vážících se na vzdělávací oblast Dítě a svět. K didaktické analýze bude přidáno přehledové pojednání o tematice cesty z hlediska výtvarného umění s akcentem na environmentální tvorbu. Projektovou část práce tvoří návrh, realizace a dokumentace vlastní tematické řady Cesta využívající intermediální výtvarné činnosti v exteriérovém prostředí lesní mateřské školky. Projekt se skládá ze 7 tematických bloků.
Rozvoj předmatematické gramotnosti prostřednictvím pohádkových pracovních listů
Šustrová, Marie ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Diplomová práce Rozvoj předmatematické gramotnosti prostřednictvím pohádkových pracovních listů je zaměřena na propojení předmatematické a předčtenářské gramotnosti s oporou o práci s pracovními listy s pohádkovou tématikou. Diplomová práce se skládá ze tří hlavních částí: 1) teoretická část představuje východiska pro praktickou část jak v oblasti vývojové a kognitivní psychologie, tak předmatematické gramotnosti a čtenářské pregramotnosti; 2) metodologická část seznamuje s cílem práce, výzkumnými otázkami a použitými metodami návrhu na realizaci výzkumu včetně podmínek realizace; 3) praktická část zahrnuje scénáře, průběh výzkumu a analýzu získaných dat. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda jsou navržené pracovní listy s didaktickým doporučením, zasazené do didaktické struktury, vhodné pro děti věku 5-7 let. K didaktickým strukturám byly sestaveny scénáře. Autorka vytvořila sedm pracovních listů, které navazují kontextově na pohádky pro děti v mateřské škole: Červená Karkulka, Perníková chaloupka, O dvanácti měsíčkách, Mášenka a tři medvědi a Vlk a sedm kůzlátek. Aktivity propojené s pracovními listy dominantně připravují děti na řešení slovních úloh na 1. stupni základní školy s důrazem na grafický zápis informací a transformaci grafického kódu do mluveného. Didaktická struktura je přípravou na...
Rozvíjení pojmu peníze u dětí ve věku 5-7 let
Buzková, Klára ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem rozvíjení pojmu peníze u dětí ve věku 5-7 let. Hlavním záměrem práce je obohatit nabídku aktivit v oblasti finanční gramotnosti pro děti předškolního věku o aktivity spojené s rozvíjením pojmu peníze a dalších vybraných pojmů. Za tímto účelem je navrženo pět původních aktivit, které hravou formou s využitím prvků dramatické výchovy a diskuze osvětlují pojmy jako peníze, směna, šetřit, půjčka atd. Cílem diplomové práce je sestavit sérii vhodných aktivit pro děti předškolního věku, která se týká rozvíjení pojmu peníze. Práce se skládá ze tří částí. Teoretická část práce se zabývá vybranými pohledy na pojem peníze, finanční gramotnost, předmatematickou gramotnost a psychologii dítěte předškolního věku. Praktická část vychází z teoretické části a je založena na akčním výzkumu s prvky kvalitativního výzkumu. Metodou sběru dat bylo pozorování dětí při aktivitách. Z průběhu aktivit byla pořízena videodokumentace, která umožnila pozdější zhodnocení provedených aktivit a post-reflexi a vyústila v návrhy úprav aktivit a doporučení pro další praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: Peníze, finanční gramotnost, předškolní dítě, platba, půjčka, šetřit si, obchod, hotovost, bankovka, mince, platidlo, měna, cena
Vliv učitelek mateřských škol na děti ze sociálně znevýhodněného rodinného prostředí
Kárová, Jana ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá učitelkami mateřských škol, které se věnují dětem ze sociálně znevýhodněného rodinného prostředí. Sleduje vliv učitelek na předškolní dítě z tohoto prostředí. Teoretická část zpracovává odborné poznatky o dítěti předškolního věku, přístupu učitelek mateřských škol k předškolnímu dítěti v prostředí mateřské školy. Zabývá se i sociálně znevýhodněným rodinným prostředím a jeho charakteristikami. Sleduje význam mateřské školy pro tyto děti. Zpracovává informace o sociálně-právní ochraně dětí. V neposlední řadě se zamýšlí nad problematikou dalších pomáhajících profesí. Praktická část je zaměřena na zkoumání zkušeností a postojů učitelek mateřských škol v souvislosti s dětmi z výše uvedeného prostředí. Odkrývá pohled učitelek na děti ze sociálně znevýhodněného prostředí ve smyslu jejich charakteristiky daného prostředí. Zabývá se docházkou dětí do mateřské školy a jejím významem pro předškolní dítě. Sleduje spolupráci učitelek s OSPOD i dalšími zainteresovanými organizacemi. V práci se zaměřuji na přístup učitelek k těmto dětem i jejich rodinám, sleduji zkušenosti a chápání této problematiky ze strany učitelek. Zabývám se problematikou o dalších možnostech spolupráce, které by byly učitelkám přínosem a které jsou z jejich pohledu nedostatečné. Všímám si osobních postojů učitelek...
Děti s rizikem odkladu povinné školní docházky
Kubálková, Petra ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou odkladu povinné školní docházky. V teoretické části je vymezena charakteristika předškolního období z hlediska rozvoje klíčových schopností a dovedností jako předpokladu pro vstup do školy a rovněž popsán koncept školní zralosti i legislativní vymezení odkladu povinné školní docházky. Dále se věnuje rizikovým oblastem dětí a jejich odstranění. V práci se řeší i klíčové faktory, které mohou dominovat při odkladu školní docházky (např. rodina se sociokulturně znevýhodněným prostředím, deficity v pozornosti, logopedické problémy, zdravotní potíže) a možnými zdroji podpory u dítěte s rizikem odkladu školní docházky (např.: rodina, MŠ, pedagogicko-psychologická poradna, speciálně-pedagogické centrum, volnočasové aktivity apod.). Zmíněna jsou i rizika předčasného nástupu do základní školy. V praktické části se dozvíme, jaké rizikové oblasti se nejčastěji u dětí objevují. Výsledky získám na základě záznamu pokroků dítěte během prvního pololetí školního roku, na základě kterého mohu zaznamenat výrazný posun dětí v jednotlivých oblastech a za pomoci dotazníkového šetření, pozorování dětí. Cílem je zmapovat rizikové oblasti dětí a sledovat efekt speciálně vytvořeného programu pro rozvoj pregramotnostních předpokladů. Výsledkem výzkumu budou výrazné posuny dětí v rizikových...
Význam hry předškolního dítěte pro jeho psychický vývoj
Domkářová, Lucie ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá významem hry předškolního dítěte pro jeho psychický vývoj. Hlavním cílem teoretické části je v rámci stanoveného rozsahu vytvořit co nejucelenější přehled současných poznatků na dané téma. V první části práce jsou obsaženy obecné, teoretické vymezení hry. Uvádím zde různé definice, klasifikace i teorie her. Další část práce je věnována podrobnému popisu významu hry pro jednotlivé složky psychiky. Zaměřuji se zde na rovinu kognitivní, motorickou, motivačně-volní, emocionální i sociální. Jelikož se v předškolním období začíná objevovat kooperativní hra, pokládám tedy za důležité do práce zařadit i kapitolu o partnerech ve hře kam řadím rodiče, prarodiče, sourozence, vrstevníky imaginárního kamaráda. Tato kapitola popisuje význam participace hravých partnerů ve hře a způsob hry s předškolním dítětem. Závěrem bakalářské práce je návrh výzkumného projektu, zaměřeného na hru rodičů s předškolními dětmi.
Využití Orffových nástrojů v nehudebních činnostech v mateřských školách
Prokopiusová, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Práce zahrnuje charakteristiku Orffových nástrojů a znázorňuje jejich zapojení do nehudebních činností v mateřských školách. Zabývá se tím, zda se při častějším použití Orffových nástrojů vztah dětí k nim zlepší. Všechny tytočinnosti jsou přizpůsobeny dětem předškolního věku. Součástí práce jsou přílohy k použití pracovních listů nebo obrázků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.