Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 327 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Změna systému řízení malé firmy
Škvařilová, Hana ; Šašek, Martin (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je anaýza a návrh systému řízení vybraného podniku podle manažerských funkcí. V práci je obsažena i strategická analýza, která je součástí analýzy podniku. Obsahuje návrhy a doporučení ohledně systému řízení, které by podpořily upevnění pozice firmy na trhu a přispěly ke zlepšení hospodářského výsledku firmy.
Současná efektivnost bankrotních modelů v prostředí střední a východní Evropy
Honzíček, Štěpán ; Kuběnka,, Michal (oponent) ; Karas, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje problematiku bankrotního rizika. Blíže rozvádí pojmy související s bankrotem, představuje finanční analýzu jako nástroj hodnocení finanční situace podniku a konkrétně se soustředí na predikční bankrotní modely. Představeny jsou taktéž metodologická tvorba modelů a způsob testování přesnosti ROC křivkami. Práce dále provádí hodnocení efektivnosti pro pět vybraných modelů v sektoru malých a středních podniků působících ve zpracovatelském průmyslu střední a východní Evropy. Závěrečná část se věnuje možným úpravám modelů ke zvýšení přesnosti predikce.
Návrh na snížení mzdových nákladů využitím dotací z Evropské Unie
Matějka, Lukáš ; Lepka, Petr (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh snížení mzdových nákladů využitím dotace z Evropské Unie pro malé a střední podniky pro společnost Actimmy a.s. Teoretická část charakterizuje malý a střední podnik a jeho význam, požadavky na získání dotace a výhody a nevýhody outsourcingu a vlastních zaměstnanců. Praktická část obsahuje návrh, jak se může společnost zachovat, když dotaci dostane i nedostane a výběr nejvhodnějšího řešení.
Podnikatelský záměr na vybudování solárního zdroje pro výrobní podnik
Raus, Petr ; Smíšek, Jiří (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá podnikatelským plánem na vybudování solárního zdroje pro výrobní podnik. Specifikuje obnovitelné zdroje energie, strukturu podnikatelského plánu a analýzy vnějšího a vnitřního prostředí podniku v teoretické rovině. Na základě zpracování kritické analýzy navrhuje podnikatelský záměr na vybudování solárního zdroje.
Marketingová strategie vybrané společnosti
Vybíhal, Tibor ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Doubravský, Karel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce „Marketingová strategie vybrané společnosti“ je návrh marketingové strategie vybrané firmy podnikající v informačních technologiích. Část literární východiska pojednává o malých a středních podnicích, jejich vymezení a omezení, dále pojednává o strategické analýze, tvorbě marketingové strategie a marketingovému výzkumu. V analytické části je charakterizován vybraný podnik, kdy následně je analyzováno externí i interní okolí vybraného podniku. Na základě získaných poznatků je provedena SWOT analýza. Poté je prováděn kvantitativní výzkum a následně je navrhnuta konkrétní marketingová strategie vycházející z analytické části a z kvantitativního výzkumu. V závěru práce je zhodnocen přínos návrhů.
Benchmarking, nástroj podpory rozhodování managementu podniku
Kotková, Eva ; Dostál, Petr (oponent) ; Šebek, František (oponent) ; Vačkář, Josef (oponent) ; Rais, Karel (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce je zaměřena na problematiku benchmarkingu, konkrétně na roli a omezení benchmarkingu jako nástroje rozhodování managementu podniku. Základním věcným záměrem práce je navrhnout metodiku provádění benchmarkingu v malých a středních firmách v souvislosti se strategickým řízením ve smyslu zvyšování konkurenceschopnosti a výkonnosti podniků. Přínosem disertační práce je návrh metodiky zavádění a provádění benchmarkingu v malých a středních podnicích, a také pro práci poradenských firem. Návrh metodiky obsahuje modely posouzení vhodnosti pro zavádění a provádění benchmarkingu, jenž jsou hlavním vědeckým přínosem doktoranda.
Efficient communication of SMEs with geographically limited target groups
ENZ, Christian
Předmětem této disertační práce je komunikační chování malých a středních podniků s geograficky vymezenou oblastí podnikání. Jsou sledovány dva výzkumné cíle. Zaprvé je třeba objasnit, zda lze komunikační mix přizpůsobený regionální hospodářské oblasti rozvinout v konkurenční výhodu malých a středních podniků ve srovnání s celostátně nebo globálně působícími korporacemi. Za druhé, pokud tomu tak je, má být vyvinuta metoda, která umožní malým a středním podnikům vytvořit takový účinnější komunikační mix, aniž by musely mít speciální interní odborné znalosti nebo aniž by musely být pověřeny marketingové agentury. Pro dosažení cíle výzkumu bude nejprve analyzováno chování firem a spotřebitelů v regionech Praha, Jižní Čechy, Norimberk a Střední Franky. Na základě rozsáhlého průzkumu lze identifikovat statisticky významnou závislost firemní komunikace na místě sídla společnosti. Podle Cohena existují také střední a silné regionální závislosti ve využívání médií ze strany spotřebitelů. To poskytuje pozitivní odpověď na první výzkumnou otázku. Existují regionální rozdíly ve využívání médií - jak mezi malými a středními podniky, tak mezi příjemci. V souladu s Porterovou teorií konkurence to nabízí potenciál pro optimalizaci, včetně možnosti získat konkurenční výhodu oproti celostátně nebo mezinárodně působícím účastníkům trhu. Dalším cílem výzkumné práce proto bylo vyvinout metriku, která umožní rozhodovacím pracovníkům v malých a středních podnicích posoudit dostupné komunikační příležitosti bez hlubokých marketingových znalostí. V rámci rešerše literatury byla jako vhodný nástroj identifikována metrika vzdálenosti FLOW, která se doposud používala především při vývoji softwaru, a byla upravena tak, aby bylo možné tuto metriku použít k hodnocení marketingových komunikačních kanálů. Vzdálenost FLOW je matematická hodnota, která kvantifikuje pomyslnou vzdálenost mezi komunikující společností a příjemcem. Pokud je hodnota FLOW vysoká, musí sdělení urazit dlouhou cestu od odesílatele k příjemci - komunikační kanál má tedy nízkou úroveň účinnosti. Čím je hodnota FLOW nižší, tím je komunikační prostředek efektivnější. Stanovení vzdálenosti FLOW je založeno na snadno použitelném vzorci - proto je také dosaženo druhého cíle výzkumu. Významu vzdálenosti FLOW je dosaženo proto, že zohledňuje vnímanou intenzitu na straně zákazníka. Za tímto účelem je vnímaný vliv na komunikační kanál stanoven na základě průzkumu mezi spotřebiteli ve čtyřech cílových regionech. Zohledněna je rovněž vhodnost komunikačního kanálu. Za tímto účelem autor kvantifikuje vhodnost jednotlivých komunikačních kanálů pomocí expertního průzkumu. V rámci deskriptivní analýzy je přitom analyzováno 13 marketingových komunikačních kanálů. Zohledněna jsou hlediska nákladů, časové náročnosti, personální náročnosti, potřebné frekvence a potřebných odborných znalostí.
Manažerská komunikace v malých a středních podnicích
ČARVAŠOVÁ, Alena
Disertační práce seznamuje s výsledky současného poznání odborné literatury v oblasti manažerské komunikace v malých a středních podnicích při zavádění flexibilních forem práce, zhodnocuje situaci ve zkoumané oblasti v Jihočeském kraji a poskytuje vzdělávací materiály určené pro školení manažerů a personalistů malých a středních podniků, kteří se chystají zavést flexibilní formy práce. Tyto vzdělávací materiály mohou využít lektoři při workshopech určených pro manažery malých a středních podniků nebo pro studenty manažerských oborů a přispět tak ke zvýšení počtu flexibilních pracovních míst, k otevření trhu práce nevyužité nabídce, která se z důvodu nedostatku flexibilních pracovních míst nerealizuje. V neposlední řadě přispěje vzdělávání manažerů dle vytvořených vzdělávacích materiálů k minimalizaci rizik spojených s nevhodnou komunikací při zavádění flexibilních pracovních míst ve firmách.
Analýza přístupu manažera k vedení lidí
Kocáková, Tereza ; Kuchtíková, Zuzana (oponent) ; Pfeifer, Marcel Rolf (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vedení lidí v prostředí malých a středních podniků, konkrétně v akademických start-upech a spin-offech. Pomocí dotazníkového šetření zkoumá, jaký styl vedení nejvíce využívají manažeři v této skupině podniků, a to i při zohlednění stanovených kritérií. Z pilotního výzkumu vyplývá, že nejvíce využívaným stylem vedení je transformační vedení, a že rovněž existují charakteristiky, které když manažer vlastní, jeho vedení je efektivnější. Na základě těchto charakteristik přináší práce návrh tzv. matice charakteristik manažera.
Právní aspekty ochrany osobních dat ve středních a malých podnicích podle práva ČR a EU
Ziková, Anna ; Luhan, Jan (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou vybraných předpisů České republiky a Evropské unie, které regulují zpracování osobních dat, a popis práv a povinností pro správce a zpracovatele plynoucích z oněch předpisů. Na základě těchto poznatků má tato práce za cíl vytvořit doporučení pro malé a střední podniky na poli zpracování osobních dat. Práce je rozdělena do tří částí na teoretickou část, ve které jsou popsány základní pojmy jako je Business Intelligence, osobní data nebo správce, analýzu současného stavu, ve které bude provedena obsahovaná analýza vybraných předpisů, a vlastní návrhy řešení, které představí jednotlivá doporučení pro malé a střední podniky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 327 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.