Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efficient communication of SMEs with geographically limited target groups
ENZ, Christian
Předmětem této disertační práce je komunikační chování malých a středních podniků s geograficky vymezenou oblastí podnikání. Jsou sledovány dva výzkumné cíle. Zaprvé je třeba objasnit, zda lze komunikační mix přizpůsobený regionální hospodářské oblasti rozvinout v konkurenční výhodu malých a středních podniků ve srovnání s celostátně nebo globálně působícími korporacemi. Za druhé, pokud tomu tak je, má být vyvinuta metoda, která umožní malým a středním podnikům vytvořit takový účinnější komunikační mix, aniž by musely mít speciální interní odborné znalosti nebo aniž by musely být pověřeny marketingové agentury. Pro dosažení cíle výzkumu bude nejprve analyzováno chování firem a spotřebitelů v regionech Praha, Jižní Čechy, Norimberk a Střední Franky. Na základě rozsáhlého průzkumu lze identifikovat statisticky významnou závislost firemní komunikace na místě sídla společnosti. Podle Cohena existují také střední a silné regionální závislosti ve využívání médií ze strany spotřebitelů. To poskytuje pozitivní odpověď na první výzkumnou otázku. Existují regionální rozdíly ve využívání médií - jak mezi malými a středními podniky, tak mezi příjemci. V souladu s Porterovou teorií konkurence to nabízí potenciál pro optimalizaci, včetně možnosti získat konkurenční výhodu oproti celostátně nebo mezinárodně působícím účastníkům trhu. Dalším cílem výzkumné práce proto bylo vyvinout metriku, která umožní rozhodovacím pracovníkům v malých a středních podnicích posoudit dostupné komunikační příležitosti bez hlubokých marketingových znalostí. V rámci rešerše literatury byla jako vhodný nástroj identifikována metrika vzdálenosti FLOW, která se doposud používala především při vývoji softwaru, a byla upravena tak, aby bylo možné tuto metriku použít k hodnocení marketingových komunikačních kanálů. Vzdálenost FLOW je matematická hodnota, která kvantifikuje pomyslnou vzdálenost mezi komunikující společností a příjemcem. Pokud je hodnota FLOW vysoká, musí sdělení urazit dlouhou cestu od odesílatele k příjemci - komunikační kanál má tedy nízkou úroveň účinnosti. Čím je hodnota FLOW nižší, tím je komunikační prostředek efektivnější. Stanovení vzdálenosti FLOW je založeno na snadno použitelném vzorci - proto je také dosaženo druhého cíle výzkumu. Významu vzdálenosti FLOW je dosaženo proto, že zohledňuje vnímanou intenzitu na straně zákazníka. Za tímto účelem je vnímaný vliv na komunikační kanál stanoven na základě průzkumu mezi spotřebiteli ve čtyřech cílových regionech. Zohledněna je rovněž vhodnost komunikačního kanálu. Za tímto účelem autor kvantifikuje vhodnost jednotlivých komunikačních kanálů pomocí expertního průzkumu. V rámci deskriptivní analýzy je přitom analyzováno 13 marketingových komunikačních kanálů. Zohledněna jsou hlediska nákladů, časové náročnosti, personální náročnosti, potřebné frekvence a potřebných odborných znalostí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.