Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po cévní mozkové příhodě
Benda, Petr ; Reckziegelová, Petra (vedoucí práce) ; Hankovcová, Eva (oponent)
Název práce: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po cévní mozkové příhodě Cíl: Cílem této bakalářské práce je zpracování teoretických a praktických znalostí týkajících se diagnózy cévní mozková příhoda a jejich aplikace při zpracování detailní kazuistiky pacienta s touto diagnózou. Souhrn: Tato bakalářská práce se zabývá ischemickou cévní mozkovou příhodou u pacientky, která měla přidružené onemocnění - Downův syndrom. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části je popsána definice cévní mozkové příhody, mechanizmy vzniku příhody, nejvýraznější rizikové faktory, či nejpoužívanější zobrazovací metody a jejich problematice při diagnostice tohoto onemocnění. Další kapitoly se věnují stádiím po cévní mozkové příhodě, léčbě onemocnění, rehabilitaci jak v akutní, tak subakutní a chronické fázi, ale také fyzioterapeutickým metodám používaných při terapiích u pacientů s touto diagnózou. Závěr této části je věnován Downovu syndromu, jeho patologii, etiologii a charakteristice. V praktické části je zpracována kazuistika fyzioterapeutické péče o pacientku po ischemické cévní mozkové příhodě s levostrannou hemiparézou. Tato část obsahuje kompletní kineziologický rozbor, průběh terapií, výstupní vyšetření a závěrečné zhodnocení efektu rehabilitace. Podklady pro zpracování speciální části byly...
Individuální trénink dívky s Downovým syndromem ve fitness centru
Mihoučová, Kateřina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Individuální trénink dívky s Downovým syndromem ve fitness centru Východiska: Downův syndrom je genetické onemocnění způsobené trizomií 21 chromozomu, provázené kardiovaskulárními a metabolickými onemocněními, mentální retardací a specifickými esenciálními znaky. Vzhledem k časté obezitě a kardiovaskulárním rizikům je důležité hledat optimální formu pohybové aktivity a zároveň stanovit možnosti nutričního programu. Cíl: Cílem bakalářské práce je zhodnocení vlivu dlouhodobé pohybové intervence u dívky s Downovým syndromem, kterého jsme dosáhli prostřednictvím pravidelně realizovaných pohybových lekcí v prostředí fitness centra Contours. Lekce byly zaměřeny na celkové zlepšení postury, tedy na vyrovnání všech svalových dysbalancí, dále na zvýšení fyzické zdatnosti, navození psychické pohody a v neposlední řadě na podporu integrace Metody: Kvalitativní výzkumné šetření bylo realizováno jako případová studie pojednávající o vyrovnání svalových dysbalancí u 23leté dívky s Downovým syndromem. V této práci jsme využili zúčastněné pozorování, funkční testy na posturální a fázické svaly s fotodokumentací a prostřednictvím rozhovoru jsme získali zpětnou vazbu na pohybový trénink z pohledu matky. Výsledky: Na základě vstupního vyšetření byl stanoven individuální tréninkový plán spočívající v sérii...
Analýza životní dráhy s ohledem na školní vzdělávání u osob s lehkým mentálním postižením
Jindrová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
v českém jazyce Bakalářská práce se věnuje problematice edukace osob s lehkým mentálním postižením. Teoretická část čtenáře seznamuje s mentálním postižením, mentální retardací a její kvalifikací, Downovým syndromem, předškolním, základním a středním vzděláváním osob s lehkým mentálním postižením. Praktická část se zabývá kazuistikami osob s lehkým mentálním postižením zaměřené na jejich vzdělávání.
Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom
Turská, Iva ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Název: Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom Diplomová práce se týká mentálně postiženého jedince s Downovým syndromem a jeho integrace v přípravné plavecké výuce. Prakticky se jedná o realizaci přípravné plavecké výuky, registraci postupného osvojování základních plaveckých dovedností, zhodnocení vstupních a výstupních plaveckých dovedností. Klíčová slova: Downův syndrom, mentální postižení, plavecká výuka, pohybová aktivita, pohybové dovednosti, pohybové schopnosti, integrace, základní plavecké dovednosti.
Muzikoterapie jakožto podpora studenta s Downovým syndromem
Koucun, Jan ; Lipský, Matěj (vedoucí práce) ; Pejřimovská, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá úlohou muzikoterapie, jako podpůrného prostředku pro člověka, který potřebuje pomoc na cestě životem. Popisuje průběh a vývoj jednotlivých muzikoterapeutických setkání, jejich dopad na klienta při uvědomování si vlastních hodnot a jejich transformaci do osobního a studentského života. Práce byla vypracována na základě vývoje kazuistiky v čase, rozhovorů a reflexe celé práce. Klíčová slova: Muzikoterapie, Klient, Muzikoterapeut, Hudba, Edukace, Downův syndrom, Mentální postižení Abstract This thesis describing with the role of music therapy as a means of support for someone who needs help along the way. It describes the progress and development of individual music therapy meetings, their impact on the client in recognizing one's own values and their transformation into a personal and student life. The work was developed based on the development of case reports in time, interviews and reflection of the whole work. Keywords: Music therapy, Client, Music therapist, Music, Education, Down syndrome, Mental disability
Využití pomůcek systému pedagogiky Marie Montessori u osob s Downovým syndromem.
Bejšáková, Kristina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se věnuje možnostem využití Montessori učebních pomůcek při vzdělávání osob s Downovým syndromem. Shrnuje dosavadní poznatky o Downovu syndromu a o mentálním postižení, které Downův syndrom vždy doprovází. Popisuje možnosti vzdělávání člověka s Downovým syndromem v rámci jeho vývoje. Stručně charakterizuje historii Montessori pedagogiky, její zařazení z hlediska obecné pedagogiky a její pozici v České republice. Práce shrnuje základní pojmy a principy Montessori pedagogiky a seznamuje s Montessori terapií, která zatím v České republice nemá tradici. Montessori pedagogiku autorka uvádí do souvislosti s jinými na člověka zaměřenými didaktickými nebo terapeutickými systémy jako je strukturované učení, globální čtení, Metoda instrumentálního obohacování Reuvena Feursteina a Smyslová aktivizace, bazální stimulace a práce s psychobiografií. V prakticky zaměřených kapitolách se věnuje pojetí učební pomůcky v Montessori systému a charakterizuje Montessori materiál, který používá při lekcích podpory rozvoje osobnosti lidí s Downovým syndromem. Autorka popisuje zaměření, průběh a strukturu lekcí, práci s klientem a jeho rodinou i význam vstupního rozhovoru a vstupní diagnostiky. Na závěr popisuje tři případové studie svých klientek. Přílohou práce je samostatná Pomůcková kniha, která obsahuje...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.