Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čeští novodobí váleční veteráni a jejich reflexe mise v Afghánistánu.
Stehlík, Pavel ; Hlaváček, Jiří (vedoucí práce) ; Wohlmuth, Petr (oponent)
Abstrakt Cílem diplomové práce je zachytit a reflektovat osobní vzpomínky novodobých českých válečných veteránů z mise v Afghánistánu a napsání uceleného textu o tématu, které nebylo dosud zpracováno. Meritum práce je zaměřeno na to, co se v zahraniční misi v Afghánistánu dělo, co narátoři zažívali, čemu čelili, co cítili, co žili a s čím se vyrovnávají. Reflexivně pojednávám o tématech: příprava do mise, výběr osob, loučení, první okamžiky v misi, esence války, obraz nepřítele, mezilidské vztahy, intimní život, finanční ohodnocení, talismany a návrat. Snažil jsem se na nich zachytit jejich "neobyčejně obyčejné" životy vojenských profesionálů a jejich působení v zahraniční misi (s přesahem od odjezdové po příjezdovou životní etapu). Primární pramen diplomové práce tvoří rozhovory vedené metodou orální historie s novodobých českými válečnými veterány z mise v Afghánistánu. Text se také opírá o dostupnou memoárovou literaturu, literaturu faktu, studie, průzkumy, časopisy, deník, internetové články a filmografii. Při reflexi vzpomínek na misi v Afghánistánu je sledována jak rovina historicko-politická, tak vojensko-společenská. Hlavním přínosem práce je položení pomyslných základů pro další obdobně orientované výzkumy z oblasti novodobé vojenské historiografie a prezentace nezmapovaného tématu...
Schvalovací proces účasti Armády České republiky v zahraničních operacích
Petružálková, Kateřina ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce analyzuje schvalovací proces, v rámci kterého bylo rozhodnuto o účasti jednotek Armády České republiky v zahraničních operacích a to v období od vzniku samostatné České republiky až do současnosti. Cílem práce je potvrzení či vyvrácení následující hypotézy: vzhledem k mocenským ambicím a materiálním možnostem České republiky jsou jediným důvodem aktivní účasti v těchto operacích spojenecké závazky plynoucí z členství v OSN, NATO a EU. K nalezení převažujícího motivu, který vede ke schválení české účasti v zahraničních vojenských operacích byla použita obsahová diskurzivní analýza diskuzí, které proběhly na půdě poslanecké sněmovny. Zde vyslovené argumenty pro účast byly následně přiřazeny k jedné z pěti definovaných kategorií (alianční politika, bezpečnostní a politické zájmy, historický symbolismus, potenciální výhodnost a vliv aktuální vnitropolitické situace). Do analýzy byla rovněž zahrnuta stranická příslušnost řečníka a posléze zhodnoceno, zda prezentovaný postoj odpovídá příslušnému volebnímu programu strany.
Armáda na mediálním bitevním poli
Klementová, Jana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Diplomová práce "Armáda na mediálním bitevním poli" zkoumá nakolik jsou Ministerstvo obrany a Armáda České republiky mediálními institucemi. Jestli přebírají mediální logiku a podléhají tlaku novinářů. To vše v teoretickém ukotvení čtyř fází mediatizace, které definoval Jesper Strömbäck ve své práci z roku 2008. V teoretické části práce jsou definovány pojmy jako je mediatizace nebo mediální logika. Práce se také zaměřuje na vysvětlení firemní komunikace, která je následně vztažena na Ministerstvo obrany a AČR. V závěru teoretické části jsou vymezeny obě instituce a důraz je kladen na jejich komunikační oddělení. Metodická část popisuje výzkumnou metodu polostrukturovaných rozhovorů, které jsou použity pro sběr relevantních dat. Definuje také výzkumný problém a výzkumné otázky. Třetí část diplomové práce se věnuje výzkumu, kdy jsou sesbíraná data devíti respondentů z Ministerstva obrany a Generálního štábu AČR analyzovány a rozřazeny k příslušným výzkumným otázkám. Respondenti odpovídali na dotazy, které se věnovaly komunikačním cílům Armády, formátům a obsahům sdělení, novým médiím a jejich práce ve vztahu k redakčním rutinám. Respondenti popisovali, jaké vztahy má Ministerstvo a Generální štáb s médii, jakou důležitost komunikaci přisuzují nebo jakým způsobem vylepšují obraz Armády v očích...
Armáda a identita: Konstruktivistická analýza role českého stíhacího letectva
Chromý, Marek ; Ludvík, Jan (vedoucí práce) ; Rychnovská, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá vznesenými argumenty pro, případně proti vlastnění nadzvukových stíhacích letadel Armádou České republiky. Cílem práce je zjistit argumentaci především během rozhodování o pořízení nových strojů jako náhradu za stroje, které byly pro své stáří vyřazeny z výzbroje Armády České republiky v roce 2005. V úvodní části autor rozebírá různé přístupy k nákupu a vlastnění zbraňových systémů (jaderné zbraně, nadzvukové letectvo, tanky) a definuje tři přístupy, které bude v argumentaci zkoumat a u kterých předpokládá, že se v argumentaci objevili. Stěžejní část práce se zabývá rozborem argumentů pro i proti pořízení nadzvukových stíhacích letounů, a to pomocí diskursivní analýzy. Jako referenční rámec autor stanovuje poslance a senátory Parlamentu České republiky, odbornou veřejnost a oficiální dokumenty Ministerstva obrany a Armády České republiky. Analýzou diskursu autor dochází k závěru, že oficiální dokumenty Armády České republiky hledí na nadzvukové letectvo striktně jako prostředky obrany státu, u odborné veřejnosti tento přístup také převažuje. Poslanci a senátoři argumentují nejen nutností pořízení pro obranu České republiky, ale ve stejné míře argumentují nutností pořízení nadzvukových strojů pro posílení národní suverenity.
Z armády do civilu: profesní identita bývalých vojáků AČR
Soukopová, Aneta ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce s názvem Z armády do civilu: profesní identita bývalých vojáků AČR představuje kvalitativní výzkum zaměřený na problematiku přechodu z armádního do civilního prostředí. Na základě výzkumných rozhovorů s 28 informátory z řad bývalých vojáků AČR autorka vysvětluje, jak souvisí míra identifikace s armádou u bývalých vojáků s procesem tvorby nové civilní identity a jak okolnosti jejich přechodu formují tvorbu profesních identit. V práci jsou dále identifikovány problémy a obavy, se kterými se odcházející vojáci v procesu přechodu z armádního do civilního prostředí potýkají a z čeho celá problematika přechodu mezi oběma prostředími pochází. V rámci výzkumu je prostor věnován i související problematice přípravy vojáků na přechod do civilního prostředí. Na základě zkušeností bývalých vojáků je vysvětlen proces přípravy vojáků na uplatnění na civilním trhu práce a přístup armády k této věci. Pro větší objektivitu výzkumu autorka na výzkumné otázky týkající se strategií pro podporu vojáků přecházejících do civilního prostředí a obecně přístupu armády ke zkoumané problematice odpovídá i skrze oficiální odpovědi zástupců AČR a analýzou dostupných dokumentů. Práce vychází z teoretického zakotvení především v zahraničních sociologických studiích zabývajících se problematikou přechodu z armádního...
Vzdělávání příslušníků Armády ČR s využitím e-learningu
Habrová, Aneta ; Kursch, Martin (oponent)
Cílem předložené rigorózní práce je popsat problematiku využití e-learningu v rámci vzdělávání vojáků Armády České republiky (dále jen vojáků AČR) u konkrétního vojenského útvaru a prozkoumat, nakolik je tento způsob efektivní vzhledem k potřebám cílové skupiny. Práce se zabývá problematikou e-learningu a jeho uplatnění v podmínkách Armády České republiky (dále jen AČR). E-learning je zde využíván jako jedna z metod vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část práce je zpracována formou literární rešerše. Pozornost je zde věnována e-learningu, principům vzdělávání prostřednictvím e-learningu, didakticko-pedagogickým aspektům vzdělávání prostřednictvím e-learningu, principům vzdělávání dospělých atd. Výzkumnou část práce autorka rozdělila do třech základních částí, a to na kvalitativní šetření, kvantitativní šetření a interpretaci dat. Kvalitativní šetření se uskuteční formou rozhovorů a to za účelem získat zpětnou vazbu na to, jakým způsobem vojáci přistupují k e-learningu a jak nabyté znalosti prosazují v praxi. Kvantitativní šetření se uskuteční formou elektronického dotazování a to za účelem definovat spokojenost s množství vědomostí, které si odnáší z kurzu. Cílem interpretace dat je zodpovězení základní otázky, jestli jsou e-learningové kurzy nabízené...
Výkony uchazečů o studium Vojenského oboru při FTVS UK v letech 2009-2019
Ploček, David ; Přívětivý, Lubomír (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Název: Výkony uchazečů o studium Vojenského oboru při FTVS UK v letech 2009-2019 Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit tendence vývoje dosažených výkonů uchazečů o studium Vojenského oboru při FTVS UK v letech 2009-2019. Metody: V této práci bylo použito kvantitativní obsahové analýzy, teoretických metod analýzy a syntézy, matematicko-statistických metod, lineární regrese a metody komparace. Výsledky: Na základě výsledků bylo zjištěno, že úroveň výkonů uchazečů o studium Vojenského oboru při FTVS UK, má v průběhu sledovaných let převážně klesající tendenci. Klíčová slova: Adolescence, obezita, motorické testy, fyzická aktivita, Armáda České republiky.
Vzdělávání příslušníků Armády ČR s využitím e-learningu
Kolmačková, Aneta ; Kursch, Martin (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem rigorózní práce je popsat problematiku e-learningového vzdělávání vojáků Armády České republiky (dále jen AČR) a prozkoumat, nakolik je tento způsob výuky efektivní vzhledem k potřebám cílové skupiny. Práce se věnuje problematice vzdělávání vojáků AČR a popisuje několik důležitých aspektů vzdělávacího procesu. V práci je kladen důraz na propojení vzdělávacího procesu a reálného života vojáků AČR. Zohledňuje etické a morální složky vzdělávacího procesu a zaměřuje se na požadavek individualizace v procesu vzdělávání. Dále práce popisuje problematiku e-learningu. Jeho výhody a nedostatky a zaměřuje se na adekvátnost zavedení tohoto vzdělávacího prostředku ve vztahu k potřebám a nárokům kladeným na vojáky AČR. Výzkumná část práce klade za úkol prozkoumání efektivity e-learningu ve výchovně- vzdělávacím procesu vojáků AČR a snaží se odhalit možné nedostatky tohoto způsobu vzdělávání. Dále práce analyzuje, zda e-learning, jakožto výchovně vzdělávací prostředek naplňuje atributy způsobu vzdělání zrovna výše uvedené skupiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.