Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 302 záznamů.  začátekpředchozí208 - 217dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvíjení slovní zásoby u dětí mladšího školního věku
Fojtíčková, Eva ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Filippová, Eva (oponent)
Předkládaná práce se věnuje problematice vývoje slovní zásoby dětí mladšího školního věku. V první části jsou představena teoretická východiska z oblasti vývojové psycholingvistiky. Teoretická část se věnuje standardnímu vývoji řeči u dětí, přístupům k osvojování řeči, aspektům ovlivňujícím vývoj dětské řeči, odchylkám od normy v souvislosti se znevýhodněními. Dále jsou v první části představeny dotazníky, které zjišťují rozsah slovní zásoby dětí. Teoretická část se podrobněji vztahuje k poznatkům o řeči dětí ve věku 6 - 8 let. V praktické části práce je testována aktivní a pasivní slovní zásoba dětí navštěvujících 1. až 3. třídu základní školy. V rámci šetření byly testovány intaktní děti a děti se specifickými poruchami učení a chování a dítě s dětskou mozkovou obrnou. Pro účely práce byl sestaven obrázkový test v rozsahu 15 obrázků, zahrnující konkrétní substantiva z různých sémantických kategorií. Klíčová slova: dětská řeč, předškolní období, stadiální vývoj, pasivní a aktivní slovní zásoba, sémantické pole, synonymie, vývoj dětské řeči a komunikace, specifické poruchy učení, dětská mozková obrna, postižení.
Děti se specifickými poruchami učení a jejich integrace
Řeháková, Lenka ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Práce se zabývá problematikou, která je podle mého názoru stále aktuální. Dětí se specifickými poruchami učení neustále přibývá a v závislosti na jejich problému také práce s nimi. Důležité pro dítě je, aby byla porucha správně diagnostikována. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část specifikuje SPU. Praktická část se zaměří, prostřednictvím kazuistiky, rozhovoru s učiteli a žáky, rozboru prací a pozorováním, na žáky se specifickými poruchami učení a na práci s nimi. Klíčová slova specifické poruchy učení integrace reedukace dítě/žák se speciálními vzdělávacími potřebami individuální vzdělávací plán
Jak vybrat střední školu pro žáka se specifickými poruchami učení
Matějková, Veronika ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Jak vybrat střední školu pro žáka se specifickými poruchami učení Východiskem pro koncepci mé diplomové práce bylo nastínit současný stav výběru střední školy pro žáka se specifickými poruchami učení a tím otevřít diskuzi k této problematice. Práce je psána jako přehledová studie s vyústěním ve výzkumnou sondu. Na základě výzkumné sondy specifikuji fáze výběru střední školy a navrhuji konkrétní doporučení pro postup při tomto výběru pro žáka se specifickými poruchami učení. V teoretické části diplomové práce vymezuji na základě prostudované odborné literatury základní pojmy: specifické poruchy učení, sebepojetí jedince a kariérní poradenství. Dále popisuji projevy specifických poruch učení, které mají návaznost na volbu strategie při výběru střední školy pro tyto žáky. V praktické části uskutečňuji výzkumnou sondu. Výzkumný vzorek tvoří respondenti devátých ročníků se specifickými poruchami učení ze čtyř krajů (Hlavní město Praha, Plzeňský, Ústecký a Moravskoslezský kraj). Výzkumná sonda je provedena formou nestandardizovaného dotazníkového šetření, jehož výsledky nabývají kvantitativních a kvalitativních hodnot. V závěru práce shrnuji soubor doporučení a postupů, které se v optice výsledků výzkumného šetření jeví jako nosné pro výběr střední školy pro žáka se specifickými poruchami učení. Také...
Možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení
Štetinová, Šárka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení, individuálními vzdělávacími plány a možnostmi využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Práce je rozčleněna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji specifickým poruchám učení a to jejich vymezení, etiologii, projevům jednotlivých poruch učení, deficitům ve smyslovém vnímání, reedukaci a také poruchám chování, které se často vyskytují společně se specifickými poruchami učení. Dále popisuji náležitosti individuálního vzdělávacího plánu a konkrétní možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u dětí s dyslexií, dysgrafií, dysortografií, dyskalkulií a dále také u dětí s poruchami chování. Cílem praktické části bylo zhodnotit obsah vybraných individuálních vzdělávacích plánů žáků se specifickými poruchami učení a dále za pomoci dotazníkového šetření pro učitele žáků se specifickými poruchami učení zhodnotit jejich informovanost o individuálních vzdělávacích plánech a specifických poruchách učení a naplňování individuálních vzdělávacích plánů v praxi. Klíčová slova: individuální vzdělávací plán, specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, dysortografie
Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy
Humlová, Dominika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce na téma "Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní" školy pojednává o problematice vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, která je v dnešní době velmi aktuálním tématem. Práce je standardně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část, vypracována z odborných pramenů, definuje specifické poruchy učení, popisuje jejich klasifikaci, projevy, reedukaci a možnosti a zásady vzdělávání žáků s těmito obtížemi. Praktická část se věnuje popisu příkladu dobré praxe - Základní školy Táborské, kde individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení probíhá. Zabývá se kromě charakteristiky školy, školského poradenského pracoviště a průběhu integrace i několika konkrétními příklady individuální integrace.
Jazykové dovednosti dětí s výchovnými problémy
ŘÍHOVÁ, Klára
Bakalářská práce si klade za cíl vymezit obecné otázky lingvistiky. Práce se bude zabývat jazykovými dovednostmi žáků na 2. stupni základních škol. Je rozdělena do dvou částí. První z nich je ryze teoretická. V té se bude vycházet ze studia odborné literatury vztahující se k danému tématu. Část praktická se zaměří na kazuistiky jednotlivých dětí s výchovnými problémy a na jejich vztah k českému jazyku ve Středisku výchovné péče v Českých Budějovicích.
Specifické poruchy učení a jejich dopad na výuku českého jazyka
PEŠTOVÁ, Alena
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení, zejména pak těmi, které nejvíce ovlivňují výuku českého jazyka. Práce se tedy detailněji zaměřuje na dyslexii, dysgrafii a dysortografii. Teoretická část se věnuje problematice specifických poruch učení, jejich projevům, příčinám či výskytu. Tato část dále popisuje diagnostiku poruch učení, úlevy, které jsou realizovány pro diagnostikované jedince a dopad na výuku českého jazyka. Důležité poznatky obsahuje praktická část, jež se skládá z rozhovoru s vyučující českého jazyka, z pozorování žáků s poruchami učení a rozboru jejich písemného projevu.
Reedukace dyslexie, dysgrafie a dysortografie na 1. stupni základních škol
JELÍNKOVÁ, Petra
Diplomová práce osvětluje problematiku specifických poruch učení, které se projevují zejména v českém jazyce, a to dyslexie, dysgrafie a dysortografie. V teoretické části se zabýváme osobností žáka se specifikou poruchou učení. Vysvětlujeme pojem specifické poruchy učení. Výše zmíněné poruchy definujeme a uvádíme jejich projevy. Stručně se zabýváme etiologií specifických poruch učení. Zmiňujeme se také o diagnostice specifických poruch učení a reedukačních zásadách. Uvádíme i krátkou kapitolu o smyslovém vnímání, které s reedukací specifických poruch úzce souvisí. V praktické části práce nabízíme přehled reedukačních pomůcek, metod a aktivit pro reedukaci dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Přehled je doplněn sadou pracovních listů, které lze použít např. při nápravách specifických poruch učení.
Průzkum úrovně čtenářských dovedností žáků ve 2. a 3. ročníku ZŠ
TEJČKOVÁ, Kristýna
Diplomová práce s názvem Průzkum úrovně čtenářských dovedností ve 2. a 3. ročníku ZŠ se zabývá utvářením čtenářských dovedností v počátečním vyučování. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část je zaměřena na čtenářské dovednosti v RVP ZV, na žáka mladšího školního věku a na současné metody čtení, kterými se žáci učí číst v 1. ročníku ZŠ. Práce se dále zabývá základními druhy a kvalitami čtení, rozvojem čtenářské gramotnosti, diagnostikou čtení i poruchami čtení. Výzkumná část je zaměřena na zjištění úrovně čtenářských dovedností, jejich diagnostiku a vyhodnocení. Hlavním cílem je zjistit aktuální stav čtenářských dovedností žáků ve 2. a 3. ročníku a předložit možnosti nápravy čtenářských nedostatků. Práce je doložena tabulkovým a grafickým materiálem.
Odborná péče o děti s odkladem školní docházky
Opekarová, Zuzana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce "Odborná péče o děti s odkladem školní docházky" je zaměřena na analýzu odborné intervence u dětí s doporučeným odkladem školní docházky v předškolních zařízeních a v přípravných třídách základních škol. Součástí diplomové práce je také metodický obrázkový materiál, který je možné využít jako inspiraci pro systematickou práci s dětmi, které mají odklad školní docházky doporučen.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 302 záznamů.   začátekpředchozí208 - 217dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.