Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,661 záznamů.  začátekpředchozí20652 - 20661  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.21 vteřin. 

Diagnostika specifických poruch učení na úrovni učitele 1. stupně ZŠ
Vítečková, Miluše ; Kocurová, Marie (vedoucí práce)
V současné době se v naší populaci vyskytuje mnoho jedinců, kteří trpí specifickou poruchou učení. Proto, aby docházelo u těchto jedinců ke zlepšení či úplné nápravě, je zapotřebí především co nejdříve poruchu podchytit - tzn. diagnostikovat specifickou poruchu učení v co nejrannějším věku. Např. již v MŠ je možné si povšimnout v rámci předškolních prohlídek oslabení funkcí důležitých pro počáteční čtení a psaní. Diagnostiku specifických poruch učení lze však provádět až na ZŠ - a to především od konce prvního ročníku, kdy již dítě umí číst a psát. A vzhledem k tomu, že se SPU objevují nejvýrazněji ve školních aktivitách, případne úkol diagnostiky právě učitelům, kteří musí být všímaví a případných obtíží si u dětí všimnout. Bylo by tedy dobré, kdyby učitelé měli základní znalosti ze speciální pedagogiky a uměli diagnostikovat SPU. Jak tomu ve skutečnosti je? Mají učitelé 1. stupně ZŠ potřebné znalosti diagnostiky specifických poruch učení? Dokáží udělat prvotní diagnostiku specifických poruch učení u dětí? To se pokouším zjistit prostřednictvím této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Pojetí a sebepojetí studenta SPŠZ
Froldová, Vladimíra ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo zjistit jaké je pojetí a sebepojetí studenta střední průmyslové školy zeměměřické. Pojetí studenta se skládá ze tří složek a to obecného, předmětového a učitelova subjektivního pojetí. Na SPŠZ není přesně vymezeno, kdo je úspěšný student a kdo není. Převládá povrchní tendence, která vymezuje úspěšného studenta pouze na základě školního prospěchu. Sebepojetí studentů SPŠZ je ovlivněno nejen samotným školním prospěchem, ale i dosavadními zkušenostmi a hodnotami, které přikládají školnímu vzdělání. Na základě zjištěných údajů jsem se pokusila navrhnout sebereflektivní metodu percepčních dovedností. Prostřednictvím této metody si učitel uvědomí jaká jsou jeho kritéria úspěšného studenta a do jaké míry a jakým způsobem ovlivňují jeho klasifikaci. Nedílnou součástí metody jsou i techniky ke zjištění studentova sebepojetí a to v sociální, výkonové a aspirační oblasti. Metoda je podrobně vysvětlena v ilustrativním příkladu z mé vlastní učitelské praxe.

Typy inscenačních přístupů pro potřeby edukace na 1. stupni základní školy
Fojtíková, Jitka ; Kasíková, Hana (oponent) ; Valenta, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá oblastí edukace divadelními prostředky. Kromě pohledu do historie divadla a výchovy v teoretické části je zaměřena na inscenační přístupy, které jsou blízké vnímání dětského diváka a pomáhají při pedagogické práci učitelům. Jejím cílem je najít možnosti koordinace působení mezi nabízeným inscenačním přístupem a jeho optimálním využitím dětskýmí diváky. Empirickou část tvoří psychologická, pedagogická a teatrologická východiska pro tvorbu a využití dětských divadelních představení. Empirická část obsahuje mé osobní zkušenosti s konkrétními typy inscenačních přístupů.

Škola a genderové role
Marešová, Hana ; Vodochodský, Ivan (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou osvojování genderových rolí v prostředí školy. Jejím cílem je porovnat očekávání spjatá s genderovými rolemi z pohledu žáků/yň, vyučujících a učebnice a zjistit, zda jsou očekávání vázaná na genderové role v pojetí vyučujících a učebnice občanské výchovy v souladu s žákovskými představami týkajícími se genderových rolí, nebo se vzájemně liší. Text práce se skládá ze dvou základní částí. První část představuje teoretická východiska, která předcházela vlastní empirické šetření a z nichž empirické šetření vycházelo. Pozornost je v této části nejprve věnována vztahu, který existuje mezi pohlavím a genderem jedince, neboť předmětem zkoumání budou charakteristiky spojované s biologickým pohlavím jedince, které mají sociální rozměr a spoluvytváří obsah jedincových genderových rolí. Další část vymezuje pojmy genderové a sociální role, které jsou ústředním tématem zkoumání. Představuje také teoretické přístupy к genderovým rolím a jejich úloze ve společnosti. Práce se dále věnuje teoriím socializace a procesům osvojování genderových rolí. Další kapitoly se zabývají úlohou genderu ve škole, způsoby osvojování genderových rolí ve škole a možnými formami vlivu učebnic a přístupu vyučujících na osvojování genderových rolí. Jejich účelem je objasnit význam předpokladů ohledně...

Adolf Liebscher 1857-1919
Dlábková, Markéta ; Slavická, Milena (oponent) ; Prahl, Roman (vedoucí práce)
Úkolem této práce bude znovu představit umělce, za jehož jméno byla v průběhu století kladena růmá "ale" - podílel se sice na výzdobě Národního divadla, jeho umělecká východiska však nespočívala na mánesovské tradici. ale v prostředí Vídně, cizím českému charakteru; zobrazoval sice výjevy z české historie a z českého venkova, v jeho pracích se však vždy nalézalo příliš sladké idyly a málo drsné pravdy; patřil sice k vyhledávaným umělcům, tato popularita však byla vykoupena kolísající kvalitou jeho děl, upadajících někdy až na hranici kýče.

Návrh školních přírodovědných exkurzí v okolí Sedlčan.
HŮŠOVÁ, Jana
ANOTACE: Hůšová J., Návrh školních přírodovědných exkurzí v okolí Sedlčan Diplomová práce, 2009 Cílem diplomové práce bylo navrhnout přírodovědné exkurze, které by doplňovaly a upevňovaly učivo přírodopisu základních škol. V úvodu práce jsou vypracována teoretická východiska, která by se měla při tvorbě exkurzí dodržovat, a charakteristika sedlčanského regionu. V diplomové práci jsou vypracovány čtyři exkurze: Bezobratlí, Les, Husova kazatelna a Albertovy skály. Každá exkurze obsahuje návrh trasy, pokyny a informace pro učitele, vyplněné pracovní listy pro učitele a prázdné pracovní listy ke kopírování pro žáky. Exkurze, které byly podle návrhů realizovány s žáky, mají vypracované i hodnocení. V závěru práce je sepsán seznam literatury, z níž bylo čerpáno a jednotlivé přílohy, jichž je možno v průběhu exkurzí využít.

Hodnocení připravenosti studentů na práci učitele TV
Herink, Petr ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Piskáčková, Anna (oponent)
Název diplomové práce: Hodnocení připravenosti studentů na práci učitele tělesné výchovy. Název diplomové práce v angličtině: Value of student's readiness for physical education teacher's job Cíle práce: Cílem práce bylo provést hodnocení průběhu pedagogických praxí studentů FTVS-UK v tělesné výchově na základních školách. Zjistit podmínky v jakých se pedagogické praxe konají (úroveň vybavení škol - pomůcky, sportoviště). Dále zjistit, které aktivity studenti nejčastěji zařazují do výuky a jak se studentům daří udržet kázeň, motivaci žáků a bezpečnost při vlastním pedagogickém působení. Zjistit s jakým úspěchem či neúspěchem jsou studenti schopni řešit problémy se kterými se v průběhu vlastní praxe setkali a museli je řešit. Zjistit celkovou připravenost studentů na pedagogický proces. Metoda: Jako metoda zjišťující podmínky a průběh pedagogických praxí byla zvolena metoda dotazníkového šetření, která shromažďování dat zakládá na dotazování osob. Je určena pro hromadné získávání údajů. Byl použit dotazník, který sestavil Tilinger a Kovář v roce 2005. Dotazování se zúčastnilo 147 studentů prezenčního studia, kteří právě ukončili pedagogickou praxi na ZŠ (květen 2005) v roasahu 4 hodin hospitací a 36 hodin výuky. Celkem jsem vyhodnotil 147 dotazníků. U jednotlivých odpovědí jseme zjišťovali četnost vyjádření...

Studenti se specifickými poruchami učení a chování na středních školách
Karásková, Božena ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Anotace Diplomová práce se zabývá problematikou studentů se specifickými poruchami učení a chování na středních školách. Toto téma je v zahraniční literatuře podrobně zpracováno, ale v České republice není ještě důkladně popsáno. Práce nabízí pohled na danou problematiku jak ze strany učitelů, tak studentů. Důležitou oblastí práce jsou sekundární symptomy dyslexie, které se začínají projevovat v dospívání. Sekundárních obtíže ovlivňují nejen vzdělávání na střední škole, ale zasahují i do osobního života dyslektiků a následně se projevují i v zaměstnání. Práce obsahuje rady jakým způsobem sekundární obtíže kompenzovat. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jestli je studentům věnována odpovídající péče a jestli o ní jeví zájem. Na straně pedagogů bylo zjišťováno, zdali jsou pro práci s tímto typem studentů dostatečně připraveni, jak vnímají studenty s dyslexií při výuce a jakou pomoc studentům nabízejí. V závěru práce jsou uvedeny poznatky z individuálních rozhovorů se studenty a pedagogy. Na základě výzkumného šetření jsem vyvodila náměty pro školní praxi. Klíčová slova Dyslexie, specifické obtíže, vzdělávání, studenti, učitelé, speciální péče, individuální vzdělávací plán

František Bakule - český reformní pedagog
Zieglerová, Andrea ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Diplomová práce "František Bakule- český reformní pedagog" pojednává o osobě a činnosti českého reformního pedagoga Františka Bakuleho. Ukazuje výchozí stav rakouského a českého školství, přínos českých reformních pedagogů, pokusné školy a ideová východiska Františka Bakuleho. Pojednává o životě Františka Bakuleho a jeho působení ve výchovně- vzdělávacích institucích. Práce popisuje výchovné metody a jejich užití v praxi ve školách, v Jedličkově ústavu a v pěveckém sboru. Cílem práce je představit reformní snahy Františka Bakuleho a jejich přesah do dnešní doby.

Vybrané kapitoly ze zdravotní propedeutiky - otužování, alkohol a kouření u adolescentů ve věku 16 - 19 let.
ŠVÁBOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá tématikou kouření, alkoholu a otužování adolescentů ve věku 16 ? 19 let. Smysl práce spočívá ve snaze zjistit, jaké znalosti a zkušenosti má dnešní mládež v těchto třech oblastech. Cíle bakalářské práce jsou tři. Prvním cílem práce je porovnat znalosti studentů ve věku 16 ? 19 let z vybraných škol (střední zdravotnická škola, víceleté gymnázium a nástavbové studium poskytující střední vzdělaní s maturitní zkouškou) ve vybrané skupině dívek a chlapců. Dále zmapovat názory a zkušenosti respondentů s danými tématy. Posledním cílem je sestavit edukační materiál pro učitele, který bude ověřen v praxi. Metodika práce spočívá v předložení ankety vlastní konstrukce probandům.