Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,459 záznamů.  začátekpředchozí20440 - 20449další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.77 vteřin. 

Specializované televizní stanice v ČR
Němečková, Tereza ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Kubaš, Mario (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analýza vzniku, vývoje a působení specializovaných televizních kanálů v ČR a jejich kulturních, sociálních a ekonomických souvislostí. Obsahem teoretické části je definice významu a role televize, specializace médií, charakteristika televizního diváka a zmapování českého televizního trhu. Kapitola věnovaná specifikům televizního trhu je stěžejní pro druhou část práce. Empirická část se věnuje analýze a srovnání dvou specializovaných televizních kanálu, Z1 a Televize Metropol. Dále se zabývá možným vývojem televizního trhu a budoucností televize jako média. Cílem práce je zodpovědět otázku, zda mohou specializované stanice získat dostatek diváků pro dlouhodobé fungování.

Internetový magazín jako specifický komunikační prostředek
Jireš, Ondřej ; Štogrová Jedličková, Petra (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá teorií internetových periodik. V úvodu je představeno komunikační prostředí nová média. Následuje charakterizace a typologizace internetových periodik a definice vlastností a funkcí těchto periodik s důrazem na nové příležitosti, které přinášejí. Hlavní pozornost je věnována webovým periodikům jako nejprogresivnějším komunikačním prostředkům. Práce potvrzuje platnost teorie remediace, hodnotí vliv trendu web 2.0 a poskytuje zamyšlení nad rolí internetových periodik v možné obrodě veřejné společnosti. Dále přináší představu o možném budoucím vývoji těchto periodik s ohledem na teorii sémantického webu.

Propagační projekt Mistrovství světa v klasickém lyžování v Liberci 2009
Šikolová, Lenka ; Navrátilová, Miroslava (oponent) ; Voráček, Josef (vedoucí práce)
Tato prace se bude zabyvat vytvofenim navrhu na propagacni projekt pro Mistrovstvi sveta v klasickem lyzovani v Liberci 2009, ktery pro tuto akci detailne popise efektivni feseni propagace zamefene na zvolenou cilovou skupinu. Prace by mela poskytnout nahled, jak je mozne postupovat pfi pianovani propagace pro podobnou akci. V praci bude rozebran cil propagacniho projektu, cilova skupina - pfedem zvolena, poselstvi propagacniho projektu, media, propagacni prostfedky, harmonogram a rozpocet. Metoda: Popisna analyza, dotazovani Vysledky: Vyber apelu, medii, propagacnich prostfedku, vytvofeni harmonogramu a rozpoctu Klicova slova: Propagacni projekt, marketing mix, cilova skupina, poselstvi, apel, media, propagacni prostfedky, harmonogram, rozpocet - 3 -

Analýza mediální kampaně z pohledu teorie řečových aktů
Šestáková, Ilona ; Hvorecký, Juraj (vedoucí práce) ; Koťátko, Petr (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Analýza mediální kampaně podle teorie řečových aktů" se věnuje rozboru mediální kampaně "Evropě to osladíme!" uvedené k podpoře českého předsednictví Evropské unii 1. 1. 2009 - 30. 6. 2009 z hlediska teorie řečových aktů. Analýza vychází z teoret ické základny tvořené díly autorů J. L. Austina, J. R. Searla, P. H. Grice a P. F. St rawsona. K teori i řečových aktů bylo přistoupeno, neboť je vhodná k analýze mediálních kampaní obecně, její modely korespondují s obecnými postupy mediálních kampaní a jsou tedy dostačující i k popsání všech aspektů zkoumané mediální kampaně. Práce byla postavena na třech hypotézách, které se všechny potvrdily. V první hypotéze se potvrdilo, že řečový akt "Evropě to osladíme!" se shoduje se Searlovou definicí ilokučních řečových aktů. V této souvislosti byla představena Searlova teorie řečových aktů a byla zhodnocena rizika komunikačních selhání. V druhé hypotéze se potvrdila skutečnost , že ve zkoumané promluvě došlo k nerespektování konverzačních impl ikatur popsaných v rámci teorie P. H. Grice. Tato skutečnost však nevedla ke komunikačnímu selhání. Ve třet í hypotéze se potvrdilo, že zamýšlené cíle kampaně byly splněny. Žádné nedodržení komunikačních pravidel nevedlo k selhání komunikace a z recenzí mediálních ohlasů je pat rné, že kampaň u...

Komunikační a cenová strategie vybrané firmy při zavádění potravinových doplňků na polský trh
Pivná, Kristýna ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Dvořák, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje především na 2 marketingové nástroje, a to komunikační a cenové strategie zvolené firmy. Nejprve je představena firma, oblast podnikání a také stručná charakteristika Polska pomocí makroekonomických ukazatelů. Hlavní část práce začíná rozborem komunikačních nástrojů a způsobem tvorby mediálního plánu. Následně je provedena analýza a vyhodnocení efektivity zvolené strategie firmy pomocí počtu telefonátů na infolinku a objemu prodaných kusů. Část zaměřená na cenovou strategii se skládá z teoretické charakteristiky možností tvorby ceny, v praktické je proveden rozbor konkurence a pomocí něj vymezena optimální cena. Práce je zakončena SWOT analýzou potenciálu firmy.

Karboxylové číslo jako parametr degradace polyesterů
Ťápalová, Lenka ; Dittrich, Milan (vedoucí práce) ; Šnejdrová, Eva (oponent)
Rigorózní práce navazuje na diplomovou práci z let 2007-2008. Pojednává o interakci hydrofilního média se třemi alifatickými oligoestery a polyestery syntetizovanými na fakultě z kyseliny mléčné a glykolové, které byly větvené buď dipentaerythritolem v 2 % koncentraci nebo tripentaerythritolem v 3 % nebo 5 % koncentraci. Z polyesteru s 3 % tripentaerythritolem byly připraveny vzorky různých velikostí (150 mg, 500 mg, 1250 mg). Polyestery o hmotnosti 1250 mg byly navíc plastifikovány triethylcitrátem. Byl opět studován průběh eroze a botnání matric daných oligoesterů ve vodném médiu při 37 řC v časovém intervalu 1 den, 3 dny, 7 dní, 14 dní, 21 dní a některé 28 dní. Stanovovala se alkalimetricky koncentrace karboxylů vzniklých hydrolýzou degradované matrice ve frakci rozpustné ve vodě (karboxylové číslo). Novinkou bylo studium závislosti těchto charakteristik na velikosti matrice a její plastifikaci. Se zvětšováním velikosti matrice se prodlužuje doba počátku eroze a doba dosažení maxima ve stupni botnání. Také se posunuje hodnota maxima karboxylového čísla a více se tak projevuje hystereze mezi osmotickou aktivitou nízkomolekulární frakce oligoesterů a stupněm botnání matric. Plastifikace zvýrazňuje hysterezi mezi koncentrací osmoticky aktivních molekul v matricích a jejich botnáním.

Elektronická komunikace vs. komunikace face to face
Pipková, Zuzana ; Krtilová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Tato práce pojednává o nových formách komunikace, a to především komunikace elektronické. Cílem práce je vymezit elektronickou komunikaci vůči komunikaci face to face jiným způsobem, než jak jí vymezuje tradiční teorie médií a její diference face to face versus komunikace zprostředkovaná elektronickými médii. Na konkrétních příkladech nejvýznamnějšího média pro elektronickou komunikaci, internetu, je zde doloženo, že v současnosti již vznikají formy elektronické komunikace, které se vymykají tradiční klasifikaci komunikace ústní oproti písemné, bezprostřední oproti zprostředkované či rozhovoru tváří v tvář a dialogu prostřednictvím počítače. Zároveň jsou zde představeny kritické pohledy na tuto problematiku významných teoretiků médií, a to především Jeana Baudrillarda, Marshalla McLuhana, Paula Virilia a Viléma Flussera, které jsou dále propojeny s nejznámějšími a nejvyužívanějšími příklady nových forem elektronické komunikace (e-mail, chat, Facebook, Youtube, Skype, blog atd.).

Účast ligninolytických enzymů produkovaných imobilizovanými houbami bílé hniloby v dekolorizaci syntetických barviv
Šušla, Martin ; Novotný, Čeněk (vedoucí práce) ; Gaper, Jan (oponent) ; Masák, Jan (oponent)
5 Abstrakt Cílem této disertační práce bylo charakterizovat ligninolytické aktivity dvou hub bílé hniloby, Dichomitus squalens a Irpex lacteus, rostoucích v kulturách imobilizovaných na různých pevných materiálech a určit roli produkovaných ligninolytických enzymů v dekolorizaci syntetických barviv. V kulturách D. squalens imobilizovaných na borovicovém dřevě došlo ve srovnání s tekutými kulturami k signifikantní indukci produkce lakasy, za kterou jsou pravděpodobně zodpovědné fenolické látky extrahovatelné ze dřeva organickým rozpuštědlem. Z kultivačního media byly pomocí FPLC vyizolovány dvě lakasové isoformy, Lc1 a Lc2, se stejnou molekulovou hmotností (68 kDa), které se však lišily v isoelektrických bodech a ve schopnosti dekolorizovat syntetická barviva in vitro. Zatímco isoforma Lc1 způsobovala v přítomnosti redoxního mediátoru zpětnou kolorizaci vzorku s azobarvivem RO16, u isoformy Lc2 nebyl tento biotechnologicky nežádoucí jev pozorován. Imobilizace I. lacteus na dřevě k indukci lakasy nevedla a v kulturách byly naměřeny pouze nízké aktivity MnP a MIP. Při růstu na pšeničné slámě byla u obou hub dominantně produkována MnP. Ze slámových kultur D. squalens byla vyizolována MnP, která v experimentech in vitro ukázala rychlejší dekolorizaci vybraných azo a anthrachinonových barviv ve srovnání se...

Odpoutané obrazy: archeologie (českého) virtuálního prostoru
Svatoňová, Kateřina ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Vojvodík, Josef (oponent) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Postverbální směřování společnosti, nové technologie, digitalizace a prorůstání obrazů veřejnou i soukromou sférou vede teoretiky umění k zvýšenému zájmu o vizualitu jako takovou (W. J. T. Mitchell hovoří o "bouři obrazů", která se přehnala přes planetu).1 S vizuálním vyjádřením je pak nezbytně spojená kategorie prostoru2 a divácká prostorová zkušenost.3 Právě těmto tématům se věnovala má předchozí práce. V ní jsem obhájila tezi, že pro film je prostor primární kategorie. Prostor umožňuje nejen vyprávět příběh, zkonstruovat jasnou fikci, ale zároveň je nejdůležitější pro dešifrování předkládaných obrazů. Prostor omezený hranicemi a plochou plátna se totiž otvírá do prostoru ve filmu, do fikčního světa, který divák může pochopit za pomoci sestavování kognitivních map (mentálních prostorových konfigurací zobrazovaných informací).5 Prostor je tedy na jedné straně spoután limity média, na druhé straně umožňuje bezbřehou hru imaginace, a proto poskytuje pole otevřené mnohostranné komunikaci mezi divákem a autorem, skutečností a fikcí, a také mezi více médii. V práci jsem tak obhájila druhou tezi, že film je ze své podstaty intermédium. Stává se totiž rámem, ve kterém dochází k vrstvení a násobení mediálních fragmentů, jež obohacují narativní strukturu, pevné limity zdánlivě rozevírají a oživují vzdálené kulturní...

Teorie účinků masmédií a vliv společnosti na tisk
Ryšková, Miroslava ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent)
Tématem mé diplomové práce jsou média. Masová média jsou jedním z projevů modernizace společnosti a hrají v našem životě důležitou roli. O významném postavení tisku, rozhlasu, televize či počítačových sítí ve společnosti není pochyb. Nabízejí nejrůznčjší informace a podněty k zamyšlení a prožívání, podílejí se na strukturování času v každodenním životě, posilují či posunují významy slov, zvuků a obrazů a předkládají vzory chování a společenské hodnoty. Ze sféry masových médií se práce konkrétně věnuje jednomu z nejatraktivnějších a nejpřitažlivějších problémů a to jejímu vlivu. Dnes již není sporu o tom, že média mají vliv na chování jednotlivce a společnosti, na životní styl a dokonce i na politické rozhodování. Právě proto jsou s fungováním médií ve společnosti spojovány nejrůznější naděje a obavy a právě proto veřejnost odborná i laická tolik diskutuje o onom vlivu. Nicméně hned na počátku se setkáme s problémem, který nás neopustí po celou dobu studia vybraného tématu. Masová média se stala nedílnou součástí naší společnosti, s ostatními společenskými institucemi a ději jsou natolik provázaná, že je téměř nemožné je od těchto vzájemných interakcí izolovat a zkoumat samostatně. Nadto by bylo chybné, pokoušet se o oddělení vlivu médií od sociálního prostředí, protože média vždy působí jako součást...