Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,163 záznamů.  začátekpředchozí20154 - 20163  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.15 vteřin. 

Kupka a film
Lahoda, Vojtěch
Příspěvek se zabývá možným vlivem vznikajícího filmu na tvorbu Františka Kupky. Sleduje filmovou rétoriku v Kupkově teoretickém textu Tvoření v umění výtvarném (1923) a kinematografický charakter vybraných děl (Trh, 1920-1921). Jako možné podněty Kupkovy tvorby jsou považovány Edisonův kinetoskop, praxinoskop CH. E. Reynauda anebo princip prolínání (ve filmu montáže).

Strukturní a obsahová transformace českých a polských časopisů zaměřených na film a kinematografii po roce 1989
Hartmannová, Barbora ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce "Strukturální a obsahová transformace českých a polských časopisů zaměřených na film a kinematografii po roce 1989" se zaměřuje na podobu proměny časopisů zaměřených na film a kinematografii po přelomovém roce 1989. Hledá obecné tendence těchto proměn v polském a českém prostředí a jejich podobnosti či rozdíly. Sleduje strukturu a tematický obsah těchto periodik v návaznosti na transformaci společensko-politického a mediálního prostředí.

Manipulace s dějinami v historických filmech Otakara Vávry se zaměřením na trilogii Dny zrady, Sokolovo a Osvobození Prahy
Hodura, Pavel ; Knapík, Jiří (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá manipulací s dějinami v historické filmové trilogii Dny zrady, Sokolovo a Osvobození Prahy režiséra Otakara Vávry. Míru zkreslení historie v těchto snímcích se práce snaží vytyčit na základě komparace historiografických děl komunistického a moderního dějepisectví. Normalizační režim se snažil revidovat historické poznání z druhé poloviny 60. let a navázat na tendence komunistického režimu z přelomu 40. a 50. let a pokoušel se vytvořit mýtus vnímání národních moderních dějin, ve kterém byl zdůrazněn pozitivní vliv Komunistické strany Československa na dění ve 30. a 40. letech. Tento mýtus vnímání dějin měl navíc za cíl zdiskreditovat pro režim nepohodlné osobnosti a zdůraznit přátelství se Sovětským svazem. Filmy a televizní seriály byly vhodným prostředkem, jehož pomocí mohlo být vnímání dějin mezi obyvateli formováno.

Francouzské filmy a jejich distribuce v České republice
Tabery, Alice ; Kopečková, Zuzana (vedoucí práce) ; DANIELIS, Aleš (oponent)
Tato práce se zabývá francouzskými filmy a jejich distribucí v českých kinech, na DVD nebo v televizním vysílání v období posledních deseti let. Popisuje jejich vznik a propagaci, systém podpor ze strany francouzského Národního filmového centra (CNC) a organizace Unifrance Films. Dále mapuje situaci na českém filmovém trhu a pozici francouzské kinematografie u nás od devadesátých let do současnosti, kterou doplňuje seznam všech uvedených francouzských filmů v letech 2002 až 2011. Zvláštní pozornost je věnována českým distributorům, kteří se zabývají uváděním francouzských filmů a jako příklad práce jednoho z nich jsou uvedeny okolnosti distribuce snímku Na mamuta!. Práce analyzuje podmínky, které určují pozici francouzských filmů v ostatní konkurenci a sleduje jejich ohlas a úspěch v České republice.

Animovaný videoklip ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy
KALIVODOVÁ, Lucie
Práce se zabývá možnostmi vytvoření animovaného videoklipu na prvním stupni základní školy v rámci výtvarné výchovy a pohledem na předmět výtvarné výchovy v závislosti na využití multimediální tvorby. Teoretická část popisuje animovaný film jako specifický způsob intermediálního vyjádření v kontextu minulého a současného umění. Zabývá se vznikem a historií animovaného filmu a popisuje produkci a různé techniky používané při jeho tvorbě. Analyzuje prostor pro tvorbu animovaného videoklipu v rámci intermediálních a experimentálních aktivit ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy. Praktická část obsahuje realizaci a reflexi souboru vlastních lekcí výtvarné výchovy zaměřených na tvorbu animovaných videoklipů ve třídě 5.B Lerchovy školy Sušice 2013.

Optofonetické harmonie
Klímová, Blanka ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Bagdasarov, Georgy (oponent)
Základními východisky pro mou práci jsou statě českých teoretiků 30. let od básníků, vědců, filmových kritiků až po avantgardní filmové tvůrce. Práce vychází zpriority asynchronnosti, která je základním výrazovým prostředkem. Sleduje počátky práce se zvukem a jeho začlenění mezi významotvorné prvky filmového sdělení. Zaobírám se pokusy o vizualizaci zvuku založené na hledání analogie obrazové a zvukové složky. Východisky mi jsoufilmy O. Fischingra, bratrů Whitneyových, L. Lye, H. Hirshe, F. a S. Themersonových i J. Lehovce. K analýze vztahů geometrických a informelních struktur vzávislosti na prostoru a čase mi posloužily filmy M. Duchampa, F. Legéra, G. Dulacové, H. Chometta, R. Steinera, H. Richtera, V. Eggelinga a W. Ruttmanna. Nedílnou součástí této práce je skladebná analýza filmu Alexandra Hackenschmieda Na Pražském hradě. To vše za účelem nalézt optofonetické harmonie založené na vibracích zvukových a obrazových vln a jejich synchronních či asynchronních variací.

Nové technologie a filmová hudba na přelomu 20. a 21. století
Mráz, Lukáš ; Klimeš, Ivan (oponent) ; Kopecký, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vztahem novodobých zvukových technologií a estetiky moderní filmové hudby. Zkoumaným obdobím je počátek 90. let 20. století po současnost. Základním cílem práce je definovat estetické kvality, které do oblasti filmové hudby přinesl zejména mohutný vývoj na poli tónových generátorů, a podrobněji popsat hlavní rysy tohoto typu zvukových technologií. Analyzovány jsou jevy související s vybraným zvukovým a hudebním software i hardware, a také role videoher a technologických předělů, které měly na utváření estetiky moderní filmové hudby velký vliv. Metodou práce je rozbor podstatných technologických prvků oblasti tónových generátorů, jejich vnitřních struktur i celkového vývojového a společenského kontextu a důsledků, které mají na estetickou stránku filmové hudby. Práce se dále snaží odpovědět na otázku, proč jsou některé aspekty technologie preferovány před jinými, sleduje také vliv komerce a podobu sociálních sítí, kde se setkávají tvůrci i uživatelé sample technologií.

Financování českého komerčního a nekomerčního filmu
Hrubý, Tomáš ; Kopecký, Čestmír (vedoucí práce) ; Vála, Luboš (oponent)
Bakalářská práce Financování současného českého komerčního a nekomerčního filmu se detailně zaobírá producentskými postupy, které vedou k získání financí na české snímky. V jednotlivých kapitolách se odděleně věnuje různým zdrojům, seřazeným dle důležitosti a velikosti. Hlavním zdrojem informací jsou rozhovory s důležitými producenty, vedoucími managery televizí a zástupci grantových komisí, kteří vysvětlují různorodé postupy vedoucí k zafinancování filmů. Práce také rozlišuje způsob financování mezi komerčními a nekomerčními filmy a sumarizuje výhody a úskalí jednotlivých soukromých a veřejných zdrojů, ze kterých se v současnosti české filmy finanují.

Prostor (ve) filmu: teoretické koncepce prostoru od reality k intermedialitě
Svatoňová, Kateřina ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Bílek, Petr (oponent)
Jako cíl mé práce jsem si určila sledování vztahu filmu a prostoru. Obsáhlé téma se rozprostírá do velké šíře, stejně jako prostor samotný obklopuje veškerou lidskou existenci. Věnovala jsem se mapování oblastí, které se dotýkají vytčené problematiky, ukázala možné přístupy k tomuto tématu, rozprostřela síť otázek a nastínila, které oblasti by bylo možné dále zkoumat. Prošla jsem tedy cestu, kterou lze názorně ilustrovat na tomto schématu: Moje bádání začalo na obecné rovině, která sleduje prostor jako takový, jako universum, ale i jako základní podmínku lidského života. Žitý prostor je prvotní entitou, ke které je potřeba se vymezovat, kterou je stále nutné mapovat pro každodenní orientaci, poznávat pro potvrzení své vlastní existence. Aby bylo možné prostor obývat, je nutné, se ho jistým způsobem zmocňovat. Cílem mocenských snah člověka, je pak podřídit okolní prostor svým potřebám, nikoli přizpůsobit svůj život prostoru. Pokud se tyto zájmy přenesou do abstraktní roviny, usílí o ovládnutí prostoru je realizováno nápodobou žité reality. Prostor je tedy nejen podmínkou fyzického života, ale přesahuje i do světa imaginace, obraz reality je transformován mimetickými uměními. Lidské snahy o fixaci života vytvořením jeho záznamu se od samého počátku netýkaly pouze prostoru. Nápodoba a transformace probíhala i...

Industry program Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava a jeho přínos pro producenta
Šilarová, Hana ; ŠVECOVÁ, Marta (vedoucí práce) ; Tabakov, Diana (oponent)
Diplomová práce mapuje industry program Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava a také jeho přínosy pro producenta. Festival má dlouholetou tradici s pořádáním programu pro filmové profesionály. Jednotlivé podprogramy jsou koncipovány pro účastníky různých profesí, například festivalové ředitele či pro režiséry. Hlavní sekcí jsou ovšem Emerging Producers pro začínající producenty z Evropy. První část práce popisuje historii vývoje MFDF Ji.hlava a jednotlivé sekce jeho industry programu, druhá se pak zaobírá srovnáním s podobně velkými festivaly CPH:DOX a Visions du Réel Nyon, jejichž koncepce se od té jihlavské do značné míry liší. Poslední část práce pak sleduje přínos industry pro producenty a vychází také z online dotazníků pro účastníky Emerging Producers a pro producenty filmů v soutěžích sledovaných festivalů mezi lety 2012 a 2016.