Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Essays on the Microeconomics of Banking
Dvořák, Pavel ; Hanousek, Jan (vedoucí práce) ; Čihák, Martin (oponent) ; Kraft, Evan (oponent)
Essays on the Microeconomics of Banking Pavel Dvořák Abstrakt v češtině - dokument nenalezen
Alzheimerovský profil v neuropsychologické baterii UDS
Čihák, Martin ; Nikolai, Tomáš (vedoucí práce) ; Děchtěrenko, Filip (oponent)
Východiska: Neuropsychologické vyšetření je nezastupitelné při diagnostice kognitivního deficitu, navíc může určením profilu deficitu pomoci k odhalení etiologie onemocnění. Předchozí studie ukázaly, že Alzheimerova nemoc je typická zejm. paměťovými poruchami, což se v UDS 2, jedné z nejpoužívanějších neuropsychologických baterií, projevuje zhoršeným výkonem v testu Logické paměti. Cíle: Popsat profil časného kognitivního deficitu v baterii UDS 2 u Alzheimerovy nemoci v porovnání s deficity jiných etiologií a posoudit schopnost UDS 2 Alzheimerovu nemoc od ostatních příčin deficitu odlišit. Metody: 190 pacientů s mírnou kognitivní poruchou bylo podrobeno vyšetření alzheimerovských biomarkerů, vyšetření baterií UDS 2 a dalšími neuropsychologickými testy. Binomickou regresí byla na základě neuropsychologických vyšetření modelována pravděpodobnost, že má pacient pozitivní alzheimerovské biomarkery. Výsledky: Mezi pacienty s Alzheimerovou nemocí a pacienty s kognitivním deficitem jiné etiologie v rámci UDS 2 nejlépe rozlišuje test epizodické paměti (oddálené vybavení Logické paměti). Další testy byly schopné významně zpřesnit odhad, zdali pacient trpí Alzheimerovou nemocí: samotná baterie UDS 2 tedy není pro vyšetření etiologie mírné kognitivní poruchy postačující. Klíčová slova Alzheimerova nemoc,...
Essays on Interest Rates and Credit Risk
Vojtek, Martin ; Kočenda, Evžen (vedoucí práce) ; Palda, Filip (oponent) ; Čihák, Martin (oponent)
Jan Mysliveček Essays on Quality Assurance Mechanisms Abstrakt v češtině - dokument nenalezen
Three Essays on Financial Development
Mareš, Jan ; Horváth, Roman (vedoucí práce) ; Belke, Ansgar (oponent) ; Čihák, Martin (oponent) ; Geršl, Adam (oponent)
Dizertační práce je souborem tří empirických článků o dopadech rozvoje finančních trhů. První článek zkoumá vliv charakteristik finančního zprostředkování na dlouhodobý ekonomický růst. S využitím metody Bayesiánského průměrování identifikuje efektivitu finančního zprostředkování jako klíčový prorůstový faktor. Druhý a třetí článek se zabývají činiteli ovlivňujícími rozdělení příjmů a bohatství. Mezi ekonomickými, politickými, institucionálními a geografickými faktory ukazují na důležitou roli finančního rozvoje při formování obou nerovností.
Vztah mezi pozorností a vědomím
Čihák, Martin ; Lukavský, Jiří (vedoucí práce) ; Kaplan, Cyril (oponent)
Bakalářská práce seznamuje se zjištěními experimentů zkoumajících vzájemný vztah vědomí a různých druhů pozornosti (automatické a volní; objektové, prostorové a k rysům) a shrnuje empirické i teoretické argumenty pro a proti disociaci pozornosti a vědomí. Práce dochází k závěru, že z literatury vyplývá, že pozornost je nutnou, avšak nikoliv postačující podmínkou vědomí. Ve druhé části práce je navrhována replikační experimentální studie, jejímž cílem je ověřit, zda interakce mezi pozorností a vědomím zjištěné v rámci zrakové modality platí i v modalitě sluchové. Klíčová slova: vědomí, pozornost, vnímání, experimentální psychologie
Jump cut, střih poskakující po konvencích kontinuální vazby
Kozáková, Tereza ; BROTHÁNEK, Adam (vedoucí práce) ; ČIHÁK, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce nahlíží diskontinuální střihový postup - jump cut v kontextu teoreticko-historickém, tak v rámci tří filmových analýz pak i praktickém a významovém. Teoretická část této práce slouží k uvědomění si základních principů střihové skladby a zejména pak definuje okolnosti, které stojí za úspěšnou vazbou záběrů obecně. V další části textu je věnován prostor technické stránce jump cutu a s tím souvisejícím aspektům, které jsou určující pro jeho skladebnou kvalitu. V této části je také zkoumán historický původ jump cutu na příkladech filmů, kde se objevuje vůbec prvně, popřípadě uvědoměle. Do značné míry je zde rozvedeno, nakolik a jakým způsobem k jeho popularizaci přispěla dobová filmová kritika. A konečně analýzy tří vybraných filmů, které zkoumají jak technicky “povedený” jump cut, tak i případy, kdy se tak nestalo, mají za cíl konkrétně charakterizovat význam i provedení jump cutu a jeho vliv na diváka v rámci příběhu analyzovaných děl a zda, popřípadě za jakých okolností jump cut přispěl k výslednému celku díla, či nikoliv.
Jevení
Kulka, Jan ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; ČIHÁK, Martin (oponent)
Tato diplomová práce je pokusem o formulování osobního manifestu filmového tvůrce. Jde o pokus o reflexi současné situace z hlediska tvůrčího, technologického, společenského i historického. Pokus o nalezení vlastní odpovědi na základní ontologickou otázku: co je film? Co je to světlo? Jaká je povaha vztahu tvůrce a aparátů, které používá. To vše s důrazem na praktické naplnění těchto úvah. Jako případová studie je proto součástí také kapitola věnovaná speciálnímu promítacímu aparátu jménem Pramítačka, která je ztělesněním, výsledkem i iniciátorem výše popisovaných úvah.
Smysl montáže
Vavrečka, Ondřej ; BREGANT, Michal (vedoucí práce) ; ČIHÁK, Martin (oponent)
Práce kombinuje dva přístupy k popisu kinematografie. odpovídají vlastnostem, které má každá filmová slepka. práce zohledňuje její slučující a rozlučující funkci.
ZROZENÍ A VÝZNAM FENOMÉNU TANCE V „ CINE DE CABARETERAS“ VRÁMCI MEXICKÉ KINEMATOGRAFIE
Garduňo, Rolando ; ČIHÁK, Martin (vedoucí práce) ; ČENĚK, David (oponent)
V rámci mexické kinematografie existuje žánr známý coby „cine de cabareteras“, „prostíbulario“ nebo také „de rumberas“. Následující práce si klade za cíl zhodnotit zmíněný subžánr, a to prostřednictvím analýzy jednotlivých filmových děl (nejen) tohoto žánru. Práce se zaměří především na to, jak tvůrci využívají hudby a tance ve filmové řeči, jelikož tito tvůrci čerpají řadu prvků z tzv. film noir a mísí je s monumentálními a extravagantními scénami tanečními, čímž vzniká natolik specifické dílo, že jej není možné podřadit pod žádný jiný z filmových žánrů. I přes to, že trvání tohoto kinematografického období bylo v Mexiku velmi krátké (přibližně osm let), zanechalo po sobě bohatý seznam obsahující více než padesát filmových titulů. Jelikož však cílem této práce není monografie, bylo třeba udělat důkladnou selekci napříč filmy, přičemž ne všechny nutně naplňují znaky zkoumaného subžánru; v mnoha případech tak jde o filmy, které jsou důležité spíše pro to, co přinesly pouze rozvoji a následné evoluci subžánru nebo u nich zkoumáme jejich vlastní specifickou formu využití tance. Konečně, dalším neopominutelným atributem subžánru „de cabareteras“, jehož důležitost však autor této práce postřehl až v průběhu jejího vytváření, je, že představuje určitý zlom v historii mexické kinematografie: zaznamenává změnu uměleckého proudu v dobové tvorbě. Jeho vliv je navíc patrný až do dnešních dnů na sebeidentifikaci Mexičanů a jejich citové výchově.
Komparace vnitrozáběrové montáže v jednozáběrových filmech Provaz a Victoria
Hrdlička, Josef ; ČIHÁK, Martin (vedoucí práce) ; Horváthová, Jessica (oponent)
Tato práce si klade za úkol blíže popsat vnitrozáběrovou montáž a prvky, které ji tvoří. Dále, na příkladu dvou filmů, které byly natočeny pomocí jednoho záběru, porovnat dané prvky a následně závěrem na základě tohoto porovnání hledat to nejlepší možné východisko, kterým můžeme dát filmu jeho vlastní život, přesahující rám obrazu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Čihák, Marek
3 Čihák, Matěj
1 Čihák, Michael
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.