Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Manipulace s dějinami v historických filmech Otakara Vávry se zaměřením na trilogii Dny zrady, Sokolovo a Osvobození Prahy
Hodura, Pavel ; Knapík, Jiří (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá manipulací s dějinami v historické filmové trilogii Dny zrady, Sokolovo a Osvobození Prahy režiséra Otakara Vávry. Míru zkreslení historie v těchto snímcích se práce snaží vytyčit na základě komparace historiografických děl komunistického a moderního dějepisectví. Normalizační režim se snažil revidovat historické poznání z druhé poloviny 60. let a navázat na tendence komunistického režimu z přelomu 40. a 50. let a pokoušel se vytvořit mýtus vnímání národních moderních dějin, ve kterém byl zdůrazněn pozitivní vliv Komunistické strany Československa na dění ve 30. a 40. letech. Tento mýtus vnímání dějin měl navíc za cíl zdiskreditovat pro režim nepohodlné osobnosti a zdůraznit přátelství se Sovětským svazem. Filmy a televizní seriály byly vhodným prostředkem, jehož pomocí mohlo být vnímání dějin mezi obyvateli formováno.
Kriminalita na filmovém plátně období normalizace
Hodura, Pavel ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Kolář, Jan (oponent)
Práce se věnuje zobrazení kriminality a násilí na filmovém plátně v období normalizace. Blíže toto téma zkoumá především v druhé polovině 80. let. Daný fenomén se snaží demonstrovat na vybraných třech filmech (Pavučina, Bony a klid, Proč?). Na společenské vnímání kriminality a násilí ve filmu je nahlíženo z pohledu dobových mediálních reakcí a to zejména odborných kritik, recenzí a výzkumů, popřípadě názorů samotných diváků. Cílem je porovnáním těchto mediálních výstupů určit obraz tohoto fenoménu kriminality a násilí ve společnosti.
Manipulace s dějinami v historických filmech Otakara Vávry se zaměřením na trilogii Dny zrady, Sokolovo a Osvobození Prahy
Hodura, Pavel ; Knapík, Jiří (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá manipulací s dějinami v historické filmové trilogii Dny zrady, Sokolovo a Osvobození Prahy režiséra Otakara Vávry. Míru zkreslení historie v těchto snímcích se práce snaží vytyčit na základě komparace historiografických děl komunistického a moderního dějepisectví. Normalizační režim se snažil revidovat historické poznání z druhé poloviny 60. let a navázat na tendence komunistického režimu z přelomu 40. a 50. let a pokoušel se vytvořit mýtus vnímání národních moderních dějin, ve kterém byl zdůrazněn pozitivní vliv Komunistické strany Československa na dění ve 30. a 40. letech. Tento mýtus vnímání dějin měl navíc za cíl zdiskreditovat pro režim nepohodlné osobnosti a zdůraznit přátelství se Sovětským svazem. Filmy a televizní seriály byly vhodným prostředkem, jehož pomocí mohlo být vnímání dějin mezi obyvateli formováno.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.