Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 257 záznamů.  začátekpředchozí190 - 199dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace žáka s nemocí epidermolysis bullosa dystrophica do školního vzdělávání na prvním stupni základní školy se zvláštním zaměřením na výuku tělesné výchovy
Kepič, Roman ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název: Integrace žáka s nemocí epidermolysis bullosa dystrophica do školního vzdělávání na prvním stupni základní školy se zvláštním zaměřením na výuku tělesné výchovy. Cíle: Cílem práce je prostřednictvím kasuistiky poukázat na možnosti integrace žáka s tělesným postižením, konkrétně s nemocí epidermolysis bullosa dystrophica, do školního vzdělávání na prvním stupni základní školy, zvláště ve výuce tělesné výchovy. Metody: Vzhledem k jedinečnosti tématu byla zvolena metoda kasuistiky, neboli případová studie žákyně s onemocněním epidermolysis bullosa dystrophica. Dílčí výzkumná šetření probíhala jak se žákyní, tak s učiteli, spolužáky, asistentkou pedagoga a rodinou dívky. Jako metody sběru dat byly využity dotazníky, rozhovory a analýza odborné dokumentace. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že integrovat žáka s EBD do výuky tělesné výchovy lze pouze částečně. Nejvhodnějším obdobím se jeví doba od 1. do 3. ročníku základní školy. Širší šetření ukázalo, že žákyně se ve třídě cítí dobře a do třídního kolektivu zapadá. Celkově můžeme konstatovat, že je žákyně spolužáky i učiteli vnímána pozitivně. Významná je v tomto směru práce učitelů a asistenta pedagoga. Třídní učitelka tvořila již od počátku pozitivní, klidné a přátelské klima a zejména díky ní dnes třída funguje jako "jeden celek", a proto je podle...
Dějiny tělovýchovné organizace Orel v Čechách 1909-1948
Vejvar, Stanislav ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Kvaček, Robert (oponent) ; Šebek, Jaroslav (oponent)
Historie tělovýchovné organizace Orel v Čechách 1909 - 1948 V roce 1909 vznikla v Čechách, na Moravě a ve Slezsku tělovýchovná organizace Orel. Sjednotila organizace, které pro katolíky organizovaly tělocvičné aktivity. Jejími předky byly svatojosefské jednoty, katoličtí tovaryši a křesťanskosociální tělocvičné odbory. Orlové měli za vzor slovinského katolického Orla, jehož zakladatelem ve Slovinsku byl na začátku 20. století kněz a politik Jan Evangelista Krek. Organizace Orla vznikla za rakousko-uherské monarchie, v časech Československé republiky 1918 - 1938 značně zesílila na celém území státu, roku 1935 dosáhla přes 160 tisíc členů. Celoživotním starostou Orla byl Msgre. Jan Šrámek, katolický kněz a politik. Orel provozoval tělovýchovu pro muže, ženy, dorost i žactvo v křesťanském duchu. Pořádal cvičení v místních jednotách a dva významné slety: mezinárodní slet roku 1922 v Brně a Svatováclavské dny orelstva r. 1929 v Praze. Orel udržoval kontakty se zahraničními křesťanskými tělocvičnými spolky, stal se členem FICEPu (Mezinárodní katolická tělovýchovná federace). Pořádal zájezdy na zahraniční slety (např. do Francie, Jugoslávie nebo Polska). V čase ohrožení Československa nacistickým Německem r. 1938 orlové vstupovali do Svazu občanské pohotovosti jako dobrovolníci při obraně republiky. Za okupace...
Nacionální ideologie sokolského hnutí v prvních dvou desetiletích jeho existence
Formánková, Kateřina ; Storchová, Lucie (vedoucí práce) ; Šima, Karel (oponent)
Cílem této práce je na základě analýzy jazykové stránky reprezentací v raných sokolských textech ukázat, do jaké míry a jakým způsobem je sokolský diskurz vystavěn na nacionálně-ideologických základech. Nacionální ideologii zde chápu jako komplexní, byť neohraničený a nejednoznačně definovatelný, princip, který spojuje a rozvíjí určité předpoklady, ideje a v případě 19. století zejména ideály za účelem jejich masivního rozšíření a kladného přijetí. K tomu dochází právě prostřednictvím specifického sokolského diskurzu. V rámci tohoto diskurzu budu rozlišovat jednotlivé roviny, na nichž dochází pomocí různých argumentačních a narativních prostředků k vypovídání ideálů spojujících tělocvičné a nacionální zájmy. Práce obsahuje tři analytické části. V první z nich se zabývám diskursivními mechanismy - opakujícími se argumentačními či narativními strategiemi a rétorickými prostředky. Ve druhé části se zabývám sokolským pojetím ideálního člověka a ve třetí části tím, jak se konkrétně tento ideální člověk podílí na rozkvětu národa, tedy na deklarovaném hlavním cíli sokolských snah. Klíčová slova: Sokol, národ, ideologie, tělesná výchova, zdraví
Školní úrazy při hodinách tělesné výchovy na 1. st. základní školy
Hotovcová, Zuzana ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce je poskytnout ucelený obraz problematiky vybraných častých školních úrazů při hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základních škol nejen z pedagogického, ale také ze zdravotnického úhlu pohledu. Teoretická část práce se zabývá úrazy dětí mladšího školního věku, školními úrazy (a to zejména v hodinách tělesné výchovy) a jejich preventivním opatřením, bezpečností práce v hodinách tělesné výchovy. Definuje nejčastější typy úrazů v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základních škol, jejich prevenci a následnou první pomoc. V práci je uvedeno, co dělat v případě úrazu žáka a jak správně postupovat přímo na místě nehody. Abychom předešli právnímu postihu učitele, zmiňujeme také způsob správného hlášení úrazu, záznamu úrazu a pojednáváme o knize úrazů. Empiricky zaměřená část a její dotazníková studie dokládá, jaké úrovně dosahují znalosti vybraných učitelů tělesné výchovy prvního stupně základních škol v oblasti právní problematiky, oblasti prevence úrazů a laické první pomoci. KLÍČOVÁ SLOVA Úraz, školní úraz, tělesná výchova, prevence, bezpečnost, první pomoc, hlášení úrazu.
Názory žáků a žákyň 2. stupně ZŠ na aplikaci sportovních her v tělesné výchově
Bažantová, Tereza ; Velenský, Michael (vedoucí práce) ; Kaprálek, Tomáš (oponent)
Název: Názory žáků a žákyň 2. stupně ZŠ na aplikaci sportovních her v tělesné výchově Cíle: Zjistit pomocí dotazníků, jaké sportovní hry jsou pro žáky základních škol jednodušší. Dále pak zjistit, jaké sportovní hry hrají žáci v hodinách tělesné výchovy raději. Metody: Hlavní metodou je metoda dotazování. Dále jsem použila metodu pozorování dle svého subjektivního pocitu z hodin tělesné výchovy. Výsledky: Získat přehled o oblibě vybraných sportovních her z pohledu žáků a žákyň základních škol. Zjistit, jak sportovní hry vidí žáci samotní. Klíčová slova: sportovní hry, tělesná výchova, pravidla, hra, dovednosti, obtížnost, zábava, utkání, tréninkový proces
Preference a popularita jednotlivých sportovních odvětví u dětí staršího školního a dorostového věku v Kolíně
Keltner, Michal ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem "Preference a popularita jednotlivých sportovních odvětví u dětí staršího školního a dorostového věku v Kolíně". V teoretické části jsem se zaměřil na vymezení hlavních pojmů, jež figurují v názvu práce: preference, popularita, sportovní odvětví, děti staršího školního a děti dorostového věku. Získaná data jsem zpracovával na základě kvantitativní metody prostřednictvím dotazníkového šetření a vyhodnocení jsem provedl prostřednictvím tabulkového procesoru a statistických metod. Provedeným výzkumem jsem zjistil odpovědi na stanovené výzkumné otázky, ze kterých vyplynulo, že o výkonnostně provozovaný sport mají větší zájem děti staršího školního věku. Nejčastěji výkonnostně provozovanými sporty se ukázaly fotbal a tanec u obou skupin respondentů. Dále pak, že by dívky neměnily výkonnostně provozovaný sport za svůj oblíbený. U dětí dorostového věku bylo zjištěno, že by chtěly provozovat své oblíbené sportovní odvětví na výkonnostní úrovni. A že oblíbenost tělesné výchovy se neliší u dětí provozujících sport výkonnostně a rekreačně. KLÍČOVÁ SLOVA sport, sportovní odvětví, děti, starší školní věk, dorostový věk, zdraví, tělesná výchova, životní styl, preference, popularita
Atletika v hodinách tělesné výchovy na gymnáziích a komparace se zahraničím
Pavlíková, Tereza ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název: Atletika v hodinách tělesné výchovy na gymnáziích a komparace se zahraničím Cíle: Cílem této práce je zmapovat výuku atletiky na gymnáziích ve vybraných krajích a vytvořit tak přehled o tom, v jakém rozsahu se atletika vyučuje, jakým atletickým disciplínám se žáci se svými učiteli při tělesné výchově věnují, zda jsou školy, resp. učitelé tělesné výchovy při výuce limitováni materiálními a prostorovými podmínkami a dalšími faktory, jaká je podoba hodin s atletickým obsahem a je-li ovlivněna vztahem pedagoga k tomuto sportu, resp. jeho sportovním zaměřením. Dalším dílčím cílem je pak srovnání situace zjištěné u nás se stavem v sousedních spolkových zemích Německa a Rakouska. Metody: Tato práce je postavena na metodě dotazníkového šetření prováděném mezi učiteli tělesné výchovy na gymnáziích ve vybraných krajích a v zahraničí. Dotazníky byly rozšířeny díky informačním a komunikačním technologiím a následně zpracovány pomocí programu Microsoft Excel. Výsledky byly komparovány se zjištěnou situací v zahraničí. Výsledky: Zpracováním dotazníků byly zjištěny následující výsledky. Na gymnáziích je v průměru atletice věnováno 28 % hodin tělesné výchovy. Její výuku ovlivňují prostorové možnosti škol, vyšší počty žáků v hodinách a jejich obtížnější motivace i stále relativně velký podíl času určený pro...
Španělský sport v dobách frankismu a jeho politické využití
Balík, Jiří ; Urban, Traian (vedoucí práce) ; Matějka, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce "Španělský sport v dobách frankismu a jeho politické využití" se zabývá využíváním sportu v různých odvětvích politiky frankistického režimu. Zkoumá, nakolik se do sportu promítala oficiální politika státu. První část práce se zaměřuje na vnitřní organizaci sportu, která ukazuje nadvládu režimu nad celým sportovním odvětvím. Druhá část práce se věnuje odrazu frankistické domácí politiky ve sportu. Rozebírá proto tělovýchovu jako nástroj k politické indoktrinaci a vrcholový sport jako prostředek k udržení společenské politické pasivity. Dále analyzuje centralistickou politiku režimu reprezentovanou podporou vybraných sportovních klubů a směřováním sportovního dění do hlavního města - Madridu. Třetí a závěrečná část práce definuje zahraničně-politické využití sportu. Celá práce dochází k závěru, že projekce politiky režimu do sportu je naprosto přirozená a režim se ve svém využívání sportu nijak neodchyloval od své celkové politiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 257 záznamů.   začátekpředchozí190 - 199dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.