Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zájmy, zájmové činnosti a rozvoj osobnosti dospívajících
Charwotová, Markéta ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Projekt bakalářské práce si klade za cíl postihnout jednotlivé aspekty problematiky rozvoje osobnosti dospívajících zájmovými činnostmi. Zabývá se tedy jak zájmovými činnostmi a jejich vývojovými souvislostmi, tak činiteli rozvoje osobnosti i souvisejícími tématy adolescence (obzvláště sociálními aspekty dospívání). Práce sestává ze dvou hlavních částí. První, literárně-přehledová část, se věnuje teoretickému pojednání o tématu. Druhá část je tvořena návrhem empirického šetření. Období dospívání je obdobím velmi dynamickým a plným změn, osobnost jedince se formuje a proto je vhodné sledovat působení různých rozvojových aspektů zájmových aktivit na osobnost dospívajících chlapců a dívek. Z toho důvodu je návrh empirického šetření koncipován jako longitudinální. Klíčová slova: Rozvoj osobnosti, zájem, zájmová činnost, adolescenti, formativní činitelé
Badminton v základních školách
Veverka, Stanislav ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Sumarizace Bakalářská práce je rozdělena do tří oblastí. První je teoretická a přibližuje historii, vývoj, pomůcky a pravidla badmintonu. Ve druhé části popisuji tělesnou přípravu, základní metodiky výuky a trénink. Závěrečná část se týká konkrétní základní školy s výukou badmintonu, aktivit vyučujícího, využití školního hřiště a obsahuje praktickou část s mým průzkumem zájmu žáků o badminton.
Vliv divadelní instituce na utváření hodnot středoškolského studenta
ČASTORALOVÁ, Hana
Bakalářská práce s názvem Vliv divadelní instituce na utváření hodnot středoškolského studenta se zabývá procesem formování hodnot dospívajících a faktory, které tento proces ovlivňují, se zaměřením na analýzu vlivu divadelní instituce. Teoretická část je věnována charakteristice období dospívání z hlediska biologických, psychologických a sociálních změn. Následuje vymezení pojmů hodnota, hodnotový systém, krize hodnot, výchova a hodnotová výchova a proces socializace. Zvláštní pozornost je věnována formování hodnot v období dospívání. Celá část je ukončena definováním vlivu prostředí na tvorbu hodnot se zaměřením na prostředí kulturní. V praktické části jsou popsány východiska a zpracovány výsledky provedeného výzkumu, při kterém byly formou dotazníkového šetření zjišťovány vzájemné závislosti a míry vlivu divadelní instituce na formování hodnotového systému respondentů středoškolských studentů.
Právo na odpověď: Studie č. 5.248
Medková, Eva ; Syllová, Jindřiška ; Bartůšek, Pavel
Po stručném historickém exkurzu vývoje práva na odpověď se studie věnuje obecným teoretickým otázkám. Zmiňuje se o jednotlivých koncepcích tohoto práva, které se v jednotlivých právních úpravách vyskytují a vyjadřuje se i k jeho vztahu k ochraně, kterou nabízí občanské právo. Pojednává i o úpravě, která byla doporučena pro členské státy Rady Evropy. Těžiště studie však spočívá v popisu jednotlivých právních úprav institutu práva na odpověď ve vybraných evropských státech. Struktura textu popisu jednotlivých úprav sleduje toto schéma: po vymezení pramenů práva je pozornost věnována obsahu samotného institutu a tomu, kdo je oprávněnou osobou. Dále je vymezen způsob, jakým se reaguje na žádost oprávněné osoby domáhající se svého práva, tzn. uveřejnění či odmítnutí odpovědi, a též je pojednáno o možnosti právní ochrany oprávněné osoby pro případ, že dojde k porušení práva. V některých případech jsou také stručně uvedeny instituty s právem na odpověď související
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Základ úspěšné motivace týmu
Brabcová, Lenka ; Kraváček, Ivo (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tématem této práce je zjištění, jaké motivační faktory ovlivňují vyšší pracovní nasazení ve společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. Zajímaly mě především důvody, které vedou k nedostatečné pracovní motivaci zaměstnanců a jak je možné tuto motivaci zlepšit. Bylo provedeno dotazníkové šetření. Následně jsem dospěla k názoru, že finanční motivace je dostatečná, ale není uspokojena touha po silném a zkušeném vedení.
Rozdíly ve vybraných osobnostních charakteristikách studentů prezenční a kombinované formy studia
Pěnčík, Jan ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá rozdíly ve vybraných osobnostních charakteristikách mezi studenty prezenční a kombinované formy studia. V teoretické části je představena problematika osobnosti obecně, v praktické části je prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťována existence takových rozdílů a dále provedena analýza možných dopadů na studijní výsledky. Nakonec jsou formulována konkrétní doporučení pro prevenci vzniku případných problémů pramenících z této oblasti.
Význam zájmových činností v období pubescence
HODKOVÁ, Kamila
Diplomová práce se zabývá zájmovou činností žáků druhého stupně základních škol. Cílem této práce je zmapovat problematiku volného času mladých lidí, konkrétně jaké zájmové činnosti pubescenti preferují. V teoretické části práce jsou charakterizovány pojmy zájem, zájmová činnost a volný čas. První kapitola se zaobírá pojmem zájem, snaží se ho vysvětlit ze všech možných úhlů pohledu a bere také v potaz vývoj zájmů u dětí a mladých lidí. Další kapitola pojednává o zájmové činnosti z psychologického a pedagogického úhlu pohledu a dále zájmové činnosti kategorizuje. Třetí kapitola je o volném čase, jeho funkcích a realitě mezi mladými lidmi. Dále jsou zde přiblíženy zájmové činnosti organizované a neorganizované. V páté kapitole práce se dozvídáme o nejvýznamnějších zařízeních pro zájmové vzdělávání, a to dětských a mládežnických organizacích a občanských sdruženích pro děti a mládež. Poslední kapitola je věnována shrnutí teoretické části práce. Empirická část práce pak pomocí dotazníkového šetření zkoumá, jakým způsobem žáci druhého stupně základní školy tráví svůj volný čas. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaké zájmové činnosti pubescenti preferují, jak dlouho se jim věnují, jaký význam jim přisuzují, a to v závislosti na jejich pohlaví.
Organizace zájmového vzdělávání seniorů
FLÍČKOVÁ, Žakelína
Tato bakalářská práce se zaměřuje na přehledné představení organizací zájmového vzdělávání seniorů nejen v České republice, ale i v Českých Budějovicích. První kapitola vymezuje pojmy stáří a stárnutí z demografického hlediska a seznámení se s cílovou skupinou raného stáří z hlediska biologických, psychických sociálních a duchovních změn. Druhá kapitola charakterizuje volný čas z pohledu seniorů a zaměřuje se také na faktory, které pozitivně nebo negativně ovlivňují volný čas seniora. Třetí kapitola nastiňuje zájmové vzdělávání v kontextu raného stáří (seniorského věku). Kapitola definuje cíle a typy metod zájmového vzdělávání se zaměřením na seniory. Čtvrtá kapitola je věnována organizacím zájmového vzdělávání v České republice. Organizace zájmového vzdělávání rozděluje na tři druhy institucí specializované vzdělávací instituce, instituce, které mají vzdělávací činnost jako dodatkovou a instituce, které z jednou jejich oblastí je i vzdělávání. V podkapitolách se s každou blíže seznamuje. Pátá kapitola přehledně poukazuje na organizace zájmového vzdělávání v Českých Budějovicích. Každé oblasti je přehledně věnována podkapitola. Závěrem celou problematiku shrnuje a vzájemně porovnává možnosti organizací zájmového vzdělávání v České republice a zároveň v Českých Budějovicích. Vyzdvihuje pozitivní stránky, ale upozorňuje i na možné nedostatky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.