Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18,581 záznamů.  začátekpředchozí18572 - 18581  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.52 vteřin. 

Portfolio IT aplikací velké stavební firmy
Trnka, Petr ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Cílem této práce je identifikovat, popsat a zhodnotit způsob podpory komplexního procesu stavební zakázky informačními technologiemi. Práce se zabývá otázkou, zda je možné veškeré procesy související s realizací stavební výroby velké stavební firmy pokrýt jediným mohutným, vnitřně integrovaným ERP softwarem, nebo je nutné využít kromě tohoto softwaru ještě několik dalších aplikací třetích stran a snažit se je pomocí integračních nástrojů co nejvíce propojit do uceleného funkčního modelu. V teoretické části jsou popsány stěžejní pojmy, související s problematikou stavebnictví. Dále je zde řečeno, že otázka je řešena v prostředí velké stavební společnosti Skanska a.s., v níž mohutnou ERP aplikaci reprezentuje systém SAP R/3, a rovněž jsou zde vymezeny klíčové firemní procesy. V praktické části jsou tyto stěžejní procesy detailně analyzovány a je zde zhodnocena jejich úroveň pokrytí a obsluha pomocí výše uvedeného softwaru, případně softwarů třetích stran. Práce také objasňuje čtenáři IT zákulisí obsluhy stavebních i nestavebních procesů a seznamuje jej s integrační logikou souvisejícího aplikačního portfolia.

Smluvní zajištění v mezinárodní přepravě
Dvořáková, Lenka ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Navrátil, Marek (oponent)
Diplomová práce se věnuje smluvnímu zajištění mezinárodní nákladní přepravy z obchodně-právního hlediska jako součásti realizace mezinárodních obchodních operací. Popisuje klasifikaci nákladní přepravy a její ekonomický význam ve světě i v aplikaci na Českou republiku. Dále charakterizuje typy jednotlivých smluv k zajištění mezinárodní přepravy z hlediska české národní legislativy i mezinárodních úmluv, jichž je Česká republika členem, včetně způsobu zajištění celní deklarace přepravovaného zboží. Součástí práce je i praktická část zaměřená na specifika přepravy nebezpečných věcí, a s tím související možná rizika.

Návrh strategie malého a středního podniku v oblasti spotřební elektroniky
Švancara, Miroslav ; Šlechtová, Jitka (vedoucí práce) ; Bečvář, Martin (oponent)
V teoretické části je popsána charakteristika malých a středních podniků. V analytické části autor představil společnost K+B Expert a její přímou konkurenci. Společnost K+B Expert podniká v oblasti spotřební elektroniky. V ČR má 19 maloobchodních prodejen. Rozhodla se na základě strategického plánu rozšířit své působení na trhu spotřební elektroniky v rámci horizontální sítě. Dle situační analýzy autor vybral Karlovarský kraj. Zapojením všech investičních kroků a režijních potřeb byla vytvořena holá provozovna, do které bylo potřeba navozit zboží a umístit jej do předem připravených regálů. Následovala propagační akce -- show pro otevření nové provozovny. Společnost K+B Expert jako součást sítě Expert ČR využila marketingovou koncepci této společnosti. Výběr reklamních prostředků provedli marketingoví specialisté a dle porovnání účinnosti byl jako nejefektivnější reklamní nástroj vyhodnocen reklamní leták, který dle vyplněných dotazníků uvedlo přesně 55% dotázaných respondentů jako hlavní zdroj zjištění otevření budoucí prodejny elektro a chystané reklamní akce. Dále byl použit rozhlas, billboardy, inzerce v novinách a reklamní poutače. Přestože skutečné finanční náklady vynaložené na uvedenou reklamní akci byly vyšší než původní plán (skutečné náklady činily 836.500 Kč), počítacími boxy prošlo celkem 8.560 návštěvníků, což bylo více než očekávaná návštěvnost. I celkový obrat prodejny byl vyšší než plánovaný - skutečný obrat činil 4,36 mil. Kč, což je o 9% více, než bylo předpokládáno. V celkovém pohledu může být tato akce zhodnocena jako vydařená a společnost K+B Expert, s.r.o. se může poohlížet po dalším regionu, do kterého rozšíří svoji působnost.

Právo na respektování soukromého a rodinného života
Králová, Tereza ; Honusková, Věra (vedoucí práce) ; Elischer, David (oponent)
(PRÁVO NA RESPEKTOVÁNÍ SOUKROMÉHO A RODINNÉHO ŽIVOTA) Tato diplomová práce, nazvaná Právo na respektování soukromého a rodinného života, měla jako hlavní vytyčený cíl analyzovat vývoj otázky práva na respektování soukromého a rodinného života u registrovaných partnerů. Téma diplomové práce jsem musela omezit právě na registrované partnery z toho důvodu, že rozsah práva na respektování soukromého a rodinného života jako takového je tak široký, že by jej nebylo možné pojmout prostou diplomovou prací. Hlavní důraz této diplomové práce je kladen na úpravu obsaženou v Evropské úmluvě o ochraně lidských práv a základních svobod, ostatní úprava je zmíněna pouze okrajově. Diplomová práce je členěna do 4 kapitol, dále obsahuje úvod, závěr, seznam zkratek, seznam literatury a český a anglický abstrakt. Hlavním těžištěm této diplomové práce je kapitola třetí, která se věnuje právu na respektování soukromého a rodinného života u registrovaných partnerů upravenému článkem 8 Evropské úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod a související judikatuře. Kapitola první pojednává o právu na respektování soukromého a rodinného života jako o jednom ze základních lidských práv, charakterizuje mezinárodněprávní ochranu lidských práv a právní úpravu lidských práv. Kapitola druhá stanoví základní vlastnosti...

Společenská odpovědnost firem a její vliv na image firem
Slapničková, Zuzana ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Vysekalová, Jitka (oponent)
Analýzou konceptu CSR dojdeme k tomu, že společensky odpovědné chování podniků je celkový koncept chování podniku, které je v souladu s principy trvale udržitelného rozvoje a trvale udržitelné spotřeby, podniky jej aplikují dobrovolně, ne na základě zákonů, směrnic či nařízení. Podnik provozující své podnikání dle konceptu CSR musí brát v úvahu oblast ekonomickou, společenskou a oblast životního prostředí, tedy tři pilíře CSR. Image je obrazem, který si vytváříme o skutečných i imaginárních vlastnostech produktu nebo značky, i představou o potřebách, které může uspokojit. Dodržování konceptu CSR je klíčové pro dosažení dobré reputace a pozitivního image firmy.

Prohlížeč fotografií s Leap Motion
Sanitrák, Michal ; Najman, Pavel (oponent) ; Zahrádka, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo navrhnout a vytvořit aplikaci prohlížeče fotografií, který je možno ovládat pomocí gest rukou s využitím senzoru Leap Motion. Aplikace byla implementována v programovacím jazyce Java s využitím platformy JavaFX. Prohlížeč fotografií disponuje přehledným uživatelský rozhraním a je možné jej ovládat gesty rukou. Aplikace je multiplatformní a lze ji spustit na platformě Linux a Windows.

Politika minimálnej mzdy na Slovensku
Škripková, Veronika ; Šveňková, Alena (vedoucí práce) ; Lapáček, Michal (oponent)
Diplomová práca predstavuje popis politiky minimálnej mzdy na Slovensku, v rokoch 1993 ? 2005, s prihliadnutím aj k súčasnosti. Cieľom je popísať inštitút minimálnej mzdy na Slovensku, jej vplyv na nezamestnanosť posudzovaný jednotlivými záujmovými skupinami a na základe výsledkov ankety priblížiť trend ďalšieho smerovania v otázke minimálnej mzdy. Jadrom je spracovanie výsledkov ankety, ktorej súčasťou boli otázky, týkajúce sa vzťahu minimálnej mzdy, položené predstaviteľom, či zástupcom jednotlivých politických strán. Záverom sú zhrnuté argumenty pre a proti minimálnej mzde a navrhnuté doporučenia pri riešení nezamestnanosti.

Hledání místa člověka v kosmu u Emanuela Rádla a Milana Machovce
Nezbeda, Tomáš ; Čapek, Jakub (oponent) ; Kohák, Erazim (vedoucí práce)
Tématem této práce je hledání místa člověka v kosmu. Ke svému záměru si autor vybral porovnání některých klíčových děl dvou předních českých filosofů, Emanuela Rádla a Milana Machovce. Cílem práce je předložit úvod k těmto dvěma filosofům, resp. ke dvěma filosofickým směrům v moderní české filosofii. První kapitola se zaměřuje na metodu filosofické práce obou autorů. Zachycuje rovněž výchozí body jejich tázání a také záměry, které tímto tázáním chtěli dosáhnout. Druhá kapitola se zabývá místem člověka v kosmu, jak jej předkládá Emanuel Rádl . Třetí pak rozebí rá stejné téma u Milana Machovce. Úkolem čtvrté kapitoly je předložit porovnání stěžejních myšlenek dvou předchozích kapitol a dojít tak k výše naznačeným záměrům této práce. Toto téma mimo jiné nabízí nejen proniknutí do soudobé české filosofie, ale zároveň nahlédnutí do otázek současného života člověka a společnost i.

CSR activities of the chosen brand
Marečková, Barbora ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Mihališinová, Varéria (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivitami v oblasti společenské odpovědnosti a hodnotí oblast tvorby sdílených hodnot značky výrobce slovenských sýrů a sýrových specialit. Cílem je tyto aktivity důkladně zanalyzovat, vyhodnotit, na základě toho navrhnout jejich správnou komunikaci a cíle do budoucna, které navážou na současné aktivity. První část se věnuje popisu podstaty konceptu společenské odpovědnosti organizací (CSR), jeho vzniku, historii ve světě a v České republice. Popsaný je také koncept tvorby sdílených hodnot (CSV). Následují trendy komunikace společenské odpovědnosti na sociálních sítích a dalších on-line médiích. Druhá část je zaměřena především na konkrétní značku, popis její historie, hlavních atributů. Analyzuje probíhající aktivity, obsahuje návrh jejich komunikace a návrh aktivit, kterým by se značka mohla věnovat v budoucnu.

The male and female identity in contemporary society with focus on advertising
Molnárová, Katarína ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mužské a ženské identity v současné společnosti, přičemž jejím užším zaměřením je její zobrazení v televizních reklamách. Cílem práce je realizace obsahové analýzy, zaměřené na zobrazení postav mužů a žen v televizních reklamách. Teoretická část práce se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola popisuje obecná teoretická východiska, z kterých práce vychází. Druhá a třetí kapitola se zabývá specifiky mužské a ženské identity. Čtvrtá kapitola popisuje výzkumnou metodu obsahové analýzy a předkládá cíl výzkumu a stanovené hypotézy. Analytická část práce zkoumá zobrazení mužů a žen v televizních reklamách ve dvou rovinách - v rovině hlavních postav i v rovině reklam. Závěrečná část analytické části interpretuje zjištěné výsledky analýzy.