Název:
Návrh strategie malého a středního podniku v oblasti spotřební elektroniky
Překlad názvu:
Suggestion of a strategy of a small and medium sized company in the area of consumer electronics
Autoři:
Švancara, Miroslav ; Šlechtová, Jitka (vedoucí práce) ; Bečvář, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V teoretické části je popsána charakteristika malých a středních podniků. V analytické části autor představil společnost K+B Expert a její přímou konkurenci. Společnost K+B Expert podniká v oblasti spotřební elektroniky. V ČR má 19 maloobchodních prodejen. Rozhodla se na základě strategického plánu rozšířit své působení na trhu spotřební elektroniky v rámci horizontální sítě. Dle situační analýzy autor vybral Karlovarský kraj. Zapojením všech investičních kroků a režijních potřeb byla vytvořena holá provozovna, do které bylo potřeba navozit zboží a umístit jej do předem připravených regálů. Následovala propagační akce -- show pro otevření nové provozovny. Společnost K+B Expert jako součást sítě Expert ČR využila marketingovou koncepci této společnosti. Výběr reklamních prostředků provedli marketingoví specialisté a dle porovnání účinnosti byl jako nejefektivnější reklamní nástroj vyhodnocen reklamní leták, který dle vyplněných dotazníků uvedlo přesně 55% dotázaných respondentů jako hlavní zdroj zjištění otevření budoucí prodejny elektro a chystané reklamní akce. Dále byl použit rozhlas, billboardy, inzerce v novinách a reklamní poutače. Přestože skutečné finanční náklady vynaložené na uvedenou reklamní akci byly vyšší než původní plán (skutečné náklady činily 836.500 Kč), počítacími boxy prošlo celkem 8.560 návštěvníků, což bylo více než očekávaná návštěvnost. I celkový obrat prodejny byl vyšší než plánovaný - skutečný obrat činil 4,36 mil. Kč, což je o 9% více, než bylo předpokládáno. V celkovém pohledu může být tato akce zhodnocena jako vydařená a společnost K+B Expert, s.r.o. se může poohlížet po dalším regionu, do kterého rozšíří svoji působnost.In the theoretical part, small and medium sized companies are described. In the analytical part, K+B Expert company was introduced by the author, as well as its competition. K+B Expert focuses on consumer electronics. It has 19 stores in the Czech republic -- it was a decision based on the strategic plan to expand its activities in the consumer electronics market in the horizontal network. The author chose Carlsbad region according to the situational analysis. A brand new store was to be created there, so all investment steps needed to be taken to set up a plain store, that needed to be supplied with all the necessary stock into the prepared racks and shelves. A marketing campaign followed together with the opening of the new store. K+B Expert used the marketing concept of its mother company network -- Expert CR. The marketing experts analyzed the effectiveness of several marketing tools. Leaflet was chosen as the most effective, since 55% of the survey respondents stated leaflet was the most effective in discovering that a new electronics store is to be opened. There were also advertisements on radio, on billboards and in newspapers. The cost of this marketing campaign exceeded the plan (the real cost was 836,500 CZK), it attracted more visitors than expected (a total of 8.560 visitors were attracted by the campaign). This has also impacted the sales, as the revenues were 9% higher than expected (totaled 4.36M CZK). Overall, the opening of the new store was a success and K+B Expert, s.r.o. can now look for a new region to expand with their activities.
Klíčová slova:
horizontální síť; malé a střední podniky; reklamní kampaň; horizontal network; marketing campaign; small and medium sized company
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/8148