Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prvky dramatické výchovy v hodinách svět člověka
Podskalská, Šárka ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dramatickou výchovou a jejím využitím hlavně ve vyučovacích hodinách svět člověka s přesahem do ostatních výchov. Cílem diplomové práce bylo, zlepšit vztahy mezi žáky a tím i ovlivnit klima ve třídě. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na obsah a na specifické cíle dramatické výchovy. Podrobněji popisuje metody a techniky dramatické výchovy. V praktické části je prezentován metodický návrh lekcí pro práci se žáky 2. třídy ZŠ. Každá lekce se skládá ze tří částí - plánování lekce, realizace tématu a následná reflexe. První téma se týká kamarádství, druhé téma klimatu ve třídě, třetí téma ubližování a čtvrté téma vychloubání. V tématech je použito a vyzkoušeno několik metod a technik dramatické výchovy, které by mohly dát odpověď na výzkumnou otázku. V empirické části jsou uvedeny dva dotazníky. První dotazník byl zadán žákům před realizací lekcí dramatické výchovy a druhý dotazník po ukončení všech čtyř realizovaných lekcí. Na základě získaných poznatků z dotazníkového šetření lze stanovit vliv dramatické výchovy na vztahy mezi žáky a tím i na zlepšení klimatu třídy.
Redigování zpráv moderátory pořadu Studio ČT24
Šedivá, Tereza ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Práce se zabývá funkcí moderátora ve zpravodajství České televize a tím, jaké kvality do vysílání ze své pozice přináší. V dnešní době práce moderátora ve veřejnoprávní televizi neobnáší pouze čtení předem připravených zpráv ze čtecího zařízení. Je žádoucí, aby moderátor během vysílání projevil také své znalosti. Prostřednictvím hloubkových rozhovorů s vybranými moderátory pořadu Studio ČT24 práce zkoumá, do jaké míry si dotyční upravují studiové úvody. Na příkladu ukázek vysílání ČT24 z jara 2018 také posuzuje, jak moderátoři vedou rozhovory s hosty (primárně při osobním kontaktu ve studiu, doplňkově i po telefonu). Veřejnoprávní médium klade na moderátora vysoké požadavky a právě při rozhovorech se projeví jeho přehled a předchozí pracovní příprava. V neposlední řadě se práce zaměřuje na to, zda moderátoři působí ve svém projevu přirozeně, jak zvládají improvizaci či krizové situace. Cílem práce je zjistit, jak velký má moderátor vliv na výsledný vzhled vysílání, jaké části vytváří sám.
Romská lidová píseň a možnosti jejího využití v hodinách hudební výchovy
Sebechlebská, Ladislava ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
4 ABSTRAKT Romská lidová píseň není v českém prostředí obecně známa, proto se tato práce snaží v první části přiblížit její vznik, popsat historický vývoj romské hudby a rozdělit písně podle funkcí a blízkých geografických oblastí jejího výskytu, aby tak vznikl ucelený obraz pro čtenáře. Následně práce nabízí analýzu pěti romských tanečních písní, které popisuje po hudební, textové i sémantické stránce. Tato část se opírá o několik různých zpěvníků a nahrávek, aby tak vznikl co nejautentičtější vzor pro práci na hodinách hudební výchovy. Pro lepší představu a možnost využití jsou písně doplněny notovým materiálem s textem a harmonizací. Práce pokračuje návrhem možností využití romských lidových písní v oblasti hlasové, hudební a pohybové výchovy. Analyzované písně doplňuje možnostmi havkování, upozorňuje na charakteristické znaky projevu, popisuje taneční kroky a rytmické modely, které se běžně v romské kultuře objevují. Taneční prvky dodává v podobě textu, ale také užívá videonahrávky pro co nejsnazší využití. Hlavním cílem této práce je poukázat na temperamentnost a energičnost romských písní, přiblížit pomocí hudby romské etnikum většinové populace, a tím širší veřejnosti přibližovat i problematiku multikulturalismu, inspirovat učitele hudební výchovy k zapojení romských písní do hodin a zjednodušit tuto...
Codes of dance improvisation: The case of Intuitive Dance
Orlova, Kseniia ; Zaccarello, Benedetta (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
The idea that dance can be understood as an act of communication and a form of language has been already taken into account by scholars. The hypothesis that will be discussed in this MA dissertation concerns a more specific matter: a semiotic approach to different forms of dance improvisation, and notably the method traditionally labeled "intuitive dance". To understand this phenomena two main concepts will be conveyed: that of "quotation" understood via W. Benjamin's essays on Brecht, and that of "notation", as defined by N. Goodman in his Languages of art. Can we understand dance as a language - id est a quotable and notable code - even in its more intuitive forms? How is it possible to "understand", "quote" and "address" gestures, even in front of a wide heterogeneous audience and without any prefixed choreography but only on the base of a free and in-time creating process? Can we understand improvisation as a complex code? what and how does this code mean? Keywords: improvisation, Intuitive Dance, semiotics, notation, gesture, Nelson Goodman, Walter Benjamin, dance, code
Využití principů Orffova Schulwerku ve výuce hudební výchovy na Základní škole generála Františka Fajtla DFC v Letňanech
Koňaříková, Karolína ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce zkoumá Orffův Schulwerk jako systém myšlenek, použitelných ve výuce hudební výchovy a jeho uplatnění na Základní škole generála Františka Fajtla DFC v Praze 9 - Letňany. V první části stručně seznamuje s osobností Carla Orffa - pedagoga. Dále popisuje vznik Orffova Schulwerku v Německu, jeho základní myšlenky, adaptaci v Československu a vznik České Orffovy školy. Podrobně se věnuje škole, na které se vyučuje hudební výchova podle principů Orffova Schulwerku - Základní škole generála Františka Fajtla DFC v Letňanech. Několik kapitol je také věnováno zakladatelce této koncepce Lence Pospíšilové a jejím dalším projektům. Poslední část práce představuje výuku hudební výchovy ve třídách s hudebním zaměřením na prvním a druhém stupni této základní školy. Na základě výzkumu porovnává výuku dvou prvních tříd - s hudebním zaměřením a bez hudebního zaměření ve školním roce 2016/2017.
Improvizace a osobnost: rozvoj vybraných osobnostních charakteristik prostřednictvím tréninku divadelní improvizace
Vondráčková, Veronika ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
První část práce představuje teoretický přehled sestavený z odborných zdrojů zaměřený na rozvoj osobnosti prostřednictvím tréninku divadelní improvizace. Autorka improvizaci nejprve vymezuje na pozadí dramatického umění, nachází její společné rysy s hrou a poukazuje na její výchovné a terapeutické využití. Dále se věnuje nárokům, které improvizovaná hra klade na osobnost hráče, a zaměřuje se na spolupráci, kreativitu a spontaneitu. V poslední kapitole literárně-přehledové části autorka vysvětluje smysl improvizačních tréninků a na příkladu práce s kreativitou, spontaneitou a jejich bariérami popisuje, jak prostřednictvím tréninků dochází k rozvoji improvizačních dovedností. Empirická část bakalářské práce je věnována návrhu výzkumu, který má za cíl ověřit poznatky z první části. Autorka navrhuje metodou experimentu sledovat změny ve vybraných osobnostních charakteristikách po absolvování ročního improvizačního výcviku.
Herní principy v českém improvizačním divadle
Vlková, Markéta ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Hlavním tématem této práce je vnímání českého improvizačního divadla skrze kategorie herních principů, jak je vymezil francouzský sociolog Roger Caillois. Autorka objevuje jednotlivé principy (mimikry, alea, agón, ilinx) v tvorbě klíčových osobností a subjektů českého improvizačního divadla (Vlasta Burian, V+W, Ivan Vyskočil, Jaroslav Dušek, Improliga) a navzdory Cailloisovu striktnímu vymezení je nachází v souznění. V úvodních kapitolách se pokouší o definici hry s přihlédnutím k různým pojetím tohoto fenoménu z hlediska filozofického a sociologického a vymezuje pojem improvizace, kterou dále dělí mezi autorské divadlo a divadelní sport. V závěru práce se také věnuje roli konferenciéra, která je pojícím článkem mezi všemi zkoumanými podobami improvizačního divadla.
Jazz ve francouzské literatuře
Jonczyová, Michaela ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Jamek, Václav (oponent)
Jazz ve francouzské literatuře nebývá častým předmětem odborných studií patrně proto, že problematika jazzu je obecně spojována s americkou kulturou. Cílem této práce je dokázat, že ačkoliv je jazz z hlediska myšlenkového a estetického založen na principech, již se výrazně liší od evropské kulturní tradice, v rámci francouzské literatury se jedná o bohatě rozvíjené téma. V první části studie poskytujeme komplexní náhled na principy jazzu, následně na možnosti jejich převedení do literatury. V druhé části konfrontujeme jazz s francouzskou kulturou, a to prostřednictvím vybraných děl autorů Pascala Quignarda, Borise Viana, Philippa Soupaulta a Jeana Cocteaua. Závěrečná analýza života a díla Christiana Gaillyho nám slouží jako důkaz, že jazz francouzskou literaturu otevírá světu, vnáší do jejího obsahu a formy živelnost a originalitu.
Byli jednou dva, aneb "inspirované herectví" Miroslava Horníčka a Miloše Kopeckého
Řezáčová, Tereza ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Topolová, Barbara (oponent)
Diplomová práce pojednává o spolupráci Miroslava Horníčka a Miloše Kopeckého, kteří spolu od avantgardních začátků ve Větrníku působili i v Divadle satiry, na scéně Národního divadla a nakonec v Divadle ABC, kde nastoupili cestu komické dvojice. Vrátili na jeviště humor Osvobozeného divadla, zatímco jeho poetiku posunuli zejména v improvizační revue Tvrďák. Jejich krátké umělecké působení skončilo v Hudebním divadle v Karlíně, kde uvedli dvě autorské hry, z nichž jedna stála na vrcholu a druhá na okraji diváckého zájmu. Jádrem diplomové práce jsou právě analýzy společných inscenací a závěrečné hodnocení dvojice, jejíž výjimečnost spočívala ve vytříbeném hereckém projevu, brilantním myšlení a bryskní pohotovosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.