Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17,912 záznamů.  začátekpředchozí17903 - 17912  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.43 vteřin. 

Etika v marketingové komunikaci
Pešek, Ondřej ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá novými technikami marketingové komunikace. Těm nejvíce nahrává technologický pokrok a vytvořená imunita spotřebitelů vůči stávajícím klasickým postupům. Nastupují nové nestandardní postupy, které často stojí na pomezí zákona a etiky. Přitom etika podnikání je dnes již součástí obchodních aktivit většiny společností a podnikatelských činností. Ta se institucionalizovala do podoby etických kodexů. Práce přináší pohled na problematiku systému právní úpravy reklamy v ČR. Etická regulace je prováděna Radou pro reklamu v podobě tzv. samoregulace. Podrobně jsou probrány orgány RPR, její činnost i Kodex RPR a jeho uplatnění v praxi. Postižena je také oblast profesní etické regulace Public Relations. Trendy jsou přiblíženy na mnoha příkladech z praxe.

Stres a jeho zvládání
Zuzaňák, Vojtěch ; Reichel, Jiří (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Rozhodnutí věnovat se ve své bakalářské práci fenoménu stresu se zrodilo při četbě knihy Stres a zdraví indického lékaře Vinaye Joshiho v rámci přípravy ke zkoušce z Mentální hygieny. Autorův výklad problematiky optikou činnosti orgánů a tělesných systémů v průběhu původně vysoce adaptivní stresové reakce mě velmi oslovil a od té doby řadím toto téma mezi oblasti svého zájmu. Práce je rozdělena na celkem čtyři části. Část první (Stres) přináší nezbytný úvodní pohled do zvolené problematiky - jak prastarý evolučně zformovaný mechanismus unifikované záchranné reakce v podmínkách současného světa a pod tíhou relativně nedávno vzniklé masy vnitřních a vnějších podnětů pozbývá svou adaptační funkci a naopak může za určitých podmínek představovat pro člověka příčinu vážných problémů včetně zdravotních. Tyto podněty - takzvané stresory - kategorizuje a zevrubně popisuje. Věnuje se klíčovým činitelům míry relativně trvalé odolnosti vůči stresorům v čele s vrozeným typem temperamentu. Poslední oddíl první části se v návaznosti na mé studijní zaměření věnuje vztahům mezi stresem a řízením lidských zdrojů, zejména doložením důležitosti této problematiky pro oblast nakládání s lidskými zdroji a řízení lidí v organizacích a popisem konkrétních opatření pro udržení pracovní zátěže v rozumných mezích.

Vývoj hračky předškolního dítěte
Knápková, Zuzana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Hračky jsou nezbytné doplňky pro nej významnější činnost dítěte - hru. Hračky nevyhnutelně patří ke hře, ovlivňují způsob a průběh hry, umožňují hru dostatečně rozvinout a obohatit, podporují sociální kontakty mezi dospělými i vrstevníky, poskytují potěšení a zábavu. Hračky "to jsou ty žádoucí poklady, srdci dětskému tak drahé." (Studničková, 1891, s.42) Hračky jsou součástí kulturního dědictví. Ony zrcadlí kulturu a celkový způsob života společnosti, rovněž tak, jako hra. " Čistá hra sama je základem a činitelem kultury. " (Huizinga, 1971, s. 13) . Hračka byla a vždy bude odrazem doby, pro kterou je charakteristická. Zrcadlí se v ní význam a pozice dítěte ve společnosti, způsob života, kultura a tradice, estetický pohled člověka a hodnotový žebříček jedince. Hra a hračka jsou dva rovnocenné pojmy na sobě závislé ve vzájemné interakci. Nelze přesně vymezit, neboť sled prvenství se střídá, zda dítě hru rozvíjí na základě dané hračky nebo je tomu právě naopak, na základě dané hry si vybírá hračku. Při výběru hraček, je dítě ovlivněno mnoha činiteli. Subjektivní přání dítěte hrát si právě s touto hračkou, je ovlivněno prostředím, vychází z kulturního vzorce společnosti, kde dítě vyrůstá, závisí na jeho věku, inteligenci a pohlaví. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Hospodaření tří generací rodu pánů z Pernštejna v průběhu 16. století
Síč, Jan ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Zdichynec, Jan (oponent)
Hospodaření tří generací rodu pánů z Pernštejna v průběhu 16. století Ve své práci se zabývám způsobem hospodaření šlechtického rodu pánů z Pernštejna v průběhu 16. století. Na příkladu tří generací se pokouším ukázat tradiční formy šlechtického podnikání i pokusy o nové způsoby finančního zisku. Opírám se při tom o údaje šestnácti urbářů pernštejnských panství, ve kterých se odráží pohled předního aristokratického rodu na vlastní aktivní přístup k hospodářskému dění na velkostatcích. Ve studii se postupně věnuji dějinám rodu pánů z Pernštejna od jeho počátků do závěru 16. století. Následně se zabývám tradičními formami feudálního zisku i modernějšími způsoby, které se začaly uplatňovat na přelomu pozdního středověku a raného novověku. Pozornost poté věnuji urbářům i vývoji jejich studia. Dále pak pomocí dochovaných urbářů popisuji hospodářskou situaci na osmi pernštejnských panstvích. V závěrečné příloze uvádím všechny lokality, které jsou v sledovaných urbářích uvedeny. Celkově hodnotím velkostatky jako zastaralé a málo výnosné. Vlastní zájem Pernštejnů v této oblasti pak vidím jako minimální. Obojí vedlo k finančnímu krachu rodu, který patřil po určitou dobu k politické i majetkové špičce české raně novověké aristokracie. Klíčová slova: raný novověk, šlechta, hospodaření, velkostatek, urbáře

ANALÝZA MARKETINGOVÉ STRAGEGIE ZNAČKY BIOTHERM HOMME
Radášová, Nikola ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Krňávek, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit čtenáři novou rychle rostoucí tržní kategorii pánské kosmetiky prostřednictvím analýzy marketingové strategie vybrané značky selektivní pánské kosmetiky Biotherm Homme a návrhem na zlepšení její pozice na českém trhu. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola vymezuje teoretická marketingová východiska, definuje základní strategické pojmy a popisuje tvorbu marketingového plánu. Úkolem druhé kapitoly je zmapovat vývoj pánské kosmetiky na mezinárodním trhu a jeho porovnání s ne tolik rozvinutým českým trhem. Pozornost je věnovaná také historii této tržní kategorie a poznatkům o mužském spotřebitelském a nákupních chování v dané kategorii. Třetí kapitola se soustředí na představení samotné zkoumané značky Biotherm Homme, její marketingové strategie a současnou pozici na trhu. Obsahem čtvrté kapitoly jsou výsledky důkladného kvantitativního i kvalitativního průzkumu trhu, který má čtenáři poskytnout bližší pohled na dané téma na českém trhu a dále přináší cenné informace pro vypracování poslední kapitoly. Poslední pátá kapitola se zabývá doporučeními na zlepšení současné pozice zkoumané značky na českém trhu. Autorka v ní navrhuje konkrétní kroky dle jednotlivých složek marketingové mixu, které mají za cíl primárně zvýšit povědomí o této značce na českém trhu a podpořit rekrutaci nových zákazníků, a tím pádem i zvýšit prodeje a tržní podíl.

Proměny obce Bohnice
Avramopulosová, Andrea ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Práce poskytuje komplexní pohled na pražskou okrajovou obec Bohnice. Zachycuje její tvář od prvního osídlení po současnost. Při tom se zaměřuje na historické a socioekonomické události, které obec utvářely. Vzhledem k nedostatku písemných zdrojů k historické části práce a ke skutečnosti, že je obec až příliš často "redukována" pouze na činnost Psychiatrické léčebny Bohnice, se studie zabývá především formováním obce ve 20. století, přičemž se soustředí na instituce sociální a zdravotnické péče, které jsou svým významem srovnatelné s proslulým ústavem. Práce také poskytuje informace o urbanistickém konceptu Sídliště Bohnice, včetně řešení dopravní obslužnosti v průběhu minulého století. Z tohoto období jsou také zmiňovány architektonicky zajímavé a významné stavby obce.

Vliv obalů na chování spotřebitele
Zakharova, Kateryna ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Využití obalu jakožto marketingového nástroje získává na důležitosti a dovoluje firmám se navzájem odlišit a získat pozornost potencionálního zákazníka. Cílem předkládané práce je poskytnout analýzu vlivu obalů na nákupní chování spotřebitele na příkladu vybrané firmy. Průzkum rovněž zjišťuje, do jaké míry jsou zákazníci firmy spokojeni s obalem, který si zakoupili, a do jaké míry je tento obal podnítil k nákupu produktu vybrané společnosti. Dále práce obsahuje doporučení týkající se obalů. Pro výzkum je zvolena tzv. metoda smíšeného výzkumu, jelikož poskytuje komplexní pohled na zkoumanou oblast a obsahuje obojí, kvantitativní i kvalitativní přístup. Sběr dat zahrnuje kvalitativní výzkum v podobě rozhovorů s manažerem vybrané společnosti a kvantitativní výzkum, který byl proveden a analyzován na bázi dotazování.

Pohřební rituály východních Slovanů mezi křesťanstvím a pohanstvím. K problematice pojetí smrti a nedokonané christianizace.
Ryšavý, Michal ; Lášek, Jan Blahoslav (vedoucí práce) ; Boček, Pavel (oponent) ; Ventura, Václav (oponent)
Michal Ryšavý Pohřební rituály východních Slovanů mezi křesťanstvím a pohanstvím. K problematice pojetí smrti a nedokonané christianizace. Funereal rites of eastern Slavs on the turn of the Christianity and thepaganism. The issue of the conception of death and uncompleted Christianisation. Pochopení smrti či přijetí myšlenky na smrt je conditio sine qua non plnohodnotného a celistvého života v každé kultuře. Možnost a realizace tohoto pochopení je nejen kulturním fenoménem, nýbrž jednoduše antropologickou konstantou. Napomoci mu může seznámení se se způsoby, jakými na smrt reagovali lidé v minulosti. Tato práce nabízí pohled na reakce (ne jen starých) kultur slovanského etnika na zmíněnou skutečnost, na jejich přístup k ní, snahu o její praktické, duchovní a kulturní pojetí, a na zjevné úsilí o její humanizaci. Původní a základní tezí dizertace je, že se podstata a smysl pohřebního obřadu v průběhu času nemění, což je během práce neustále dokazováno.

Reaction of household energy demand to improvements in energy efficiency : What about the rebound effect?
Rubínová, Stela ; Mikolášek, Jakub (oponent) ; Ščasný, Milan (vedoucí práce)
Zvyšování energetické účinnosti se stalo jednou z hlavních nadějí na snižování poptávky po energii a na dosažení ekologických cílů. Efektivita politik založených na propagaci energetické účinnosti však může být podkopána změnou chování ekonomických subjektů. Efektivněji vyráběná energetická služba (například vytápění domácnosti) se totiž stává levnější a ekonomická teorie pak říká, že spotřebitelé by této služby měli spotřebovávat více, čímž se sníží potenciálních úspory z lepší účinnosti. Tento jev je nazýván "rebound" efekt a od počátku osmdesátých let se dostal do hledáčku mnoha energetických ekonomů. Ani dnes však neexistuje shoda na jeho významnosti. Kvantifikace "rebound" efektu naráží zvláště na špatnou dostupnost dat a porovnání empirických výsledků je ztíženo metodologickou rozmanitostí jednotlivých studií. Tato práce se soustředí právě na teorii poptávky po energetických službách, definice a metodologii jejího odhadování. Poskytuje komplexní přehled studií v dané oblasti a nastiňuje, které metodologické postupy nejlépe odpovídají ekonomické teorii.

České malé a střední podniky a efektivita jejich PPC marketingu
Zachová, Hana ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Hlaváček, Josef (oponent)
Tato práce se zabývá tématem vyhodnocování efektivity digitálního marketingu; konkrétně zkoumá problematiku Pay-per-click inzerce na vzorku malých a středních podniků v České republice. Diplomová práce přináší pohled na moderní i již zastaralé praktiky, které se používají k vyhodnocování úspěšnosti PPC reklamy a spojuje tuto problematiku také s příbuzným tématem atribučního modelování. Toto téma představuje v současnosti velmi důležitou oblast pro online marketéry hlavně z důvodu velmi rozšířeného používání tzv. "last-click" atribučního modelu, který mnohdy není schopen spravedlivě přisoudit váhu všem kanálům na cestě zákazníka ke koupi. V praktické části práce je proveden kvalitativní výzkum formou hloubkových intervií, který dává pohled na současné praktiky měření úspěšnosti online marketingu a atribučního modelování z pohledu českých malých a středních podníků a digitálních agentur. Výsledky zkoumání přinášejí pohled na to, v jakém stavu rozvoje se momentálně měření a atribuce PPC v České republice nachází.