Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezigenerační komunikace v éře internetu
Topinková, Renáta ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Chrobáková, Alena (oponent)
Předkládaná práce zpracovává problematiku komunikace mezi generacemi v éře internetu. Jelikož téma není v literatuře systematicky zpracováno, je metodou práce systematická rešerše. Cílem práce je odpovědět na otázku jakým způsobem rozšíření a používání internetu mění mezigenerační vztahy. Větší pozornost je vzhledem k rozsáhlejšímu teoretickému i empirickému zpracování věnována vztahu rodiče-děti. Práce mapuje různé aspekty komunikace (soukromí, normy, čas a prostor) a předkládá možné bariéry a mosty mezi generacemi. Klíčová slova: internet, ICT, generace, komunikace, děti, rodiče, prarodiče
Prarodiče ve výchově
Matějů, Anežka ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vztahů prarodičů a vnoučat. Teoretická část práce se soustředí na vztahy z pohledu prarodiče i dítěte. Mapuje úlohu prarodičů ve výchově, interakci dětí a prarodičů a zabývá se proměnou vztahu v závislosti na věku dítěte. Práce také zkoumá prarodiče v roli důležitého dospělého a jeho úlohu v koncepci mezigeneračního učení. V empirické části práce je uveden návrh výzkumu zaměřující se zejména na proměny vztahu prarodiče a vnoučete spolu s věkem dítěte a na mapování projevů vztahu vnoučete k prarodiči rozdílného pohlaví.
Problematika pěstounské péče vykonávané prarodiči
BÍSKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce je zaměřena na pěstounskou péči vykonávanou prarodiči. Tento typ pěstounské péče má svá specifika, která jsou v práci uvedena. Popisuje historický vývoj pěstounské péče, její proces vzniku a průběhu a podrobněji představuje náhradní rodin-nou péči vykonávanou příbuznými osobami zaměřenou na prarodiče. Dále charakterizu-je roli sociálního pracovníka orgánu sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD) a sociálního pracovníka doprovázející organizace. Snahou práce je zachytit problematiku pěstounské péče vykonávanou prarodiči tak, aby poskytla stručný a srozumitelný přehled o specifi-kách pěstounské péče zaměřené především na prarodiče. Práce je doplněna o příklady z praxe.
Rodiče a prarodiče ve výchově dětí předškolního věku
Makoňová, Markéta ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá rodiči a prarodiči ve výchově dětí předškolního věku. První, teoretická část zkoumá sociologické údaje o rodině a problematiku výchovy dětí. Dále se podrobněji zabývá pozicí a rolí prarodičů, kde jsou tyto poznatky dále rozváděny v kontextu k dítěti, kde je kladena důležitost na přítomnost prarodičů při výchově. Druhá část diplomové práce je věnována výzkumu. Zkoumá jak se rodiče a prarodiče podílí na výchově dětí a jak tuto výpomoc vnímají mladí rodiče. Zjišťuje, jaké výchovné metody převzali rodiče od svých rodičů a jak se změnila výchova dnes oproti dřívější době. Také se zabývá, zda ovlivňují prarodiče své děti a jestli děti vnímají to, že jsou v životě ovlivňováni svými rodiči.
Současná rodina dítěte předškolního věku a volný čas
Kdýrová, Petra ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Rodina má pro dítě předškolního věku nezastupitelný význam. Je základním faktorem, který určuje jeho celkový rozvoj a charakter trávení volného času. Důležité jsou společné aktivity dítěte a rodičů či prarodičů, kteří hrají významnou roli ve výchově předškolních dětí ke smysluplnému využití volného času. Volba aktivit by měla být přiměřená věku dítěte, měla by vycházet z jeho potřeb, schopností a dovedností. Aktivity by měly být zajímavé, pestré, z různých oblastí a měly by mít hrový charakter. Hlavní náplní volného času dětí by měla být hra. Provedené výzkumné šetření ukázalo, že většina matek tráví s dítětem více času než otec, s tím, že největší rozdíl nastává v pracovních dnech. Spektrum uváděných aktivit bylo u rodičů širší než u dětí, ale byla zde dobrá shoda v dominantně uvedených hrách a pohybových aktivitách. U rodičů patřily k dominantním ještě celodenní aktivity mimo pracovní den. Naprostá většina rodičů uvedla, že se prarodiče dítěti věnují alespoň 1x za 14 dní a že se podílejí na jeho výchově. Děti také uváděly, že si s prarodiči hrají a že s nimi tráví čas venku. Z odpovědí dětí též vyplynulo, že si nejvíce dívek nejraději hraje s matkou či kamarádkou a nejvíce chlapců s kamarádem či bratrem. Nejoblíbenější aktivitou chlapců i dívek je hra, s tím, že se oblíbené typy her mezi chlapci...
Mezigenerační učení ve výchově dětí předškolního věku
Klinerová, Lenka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá mezigeneračním učením v rodinách předškolních dětí. První, teoretická část pojednává o mezigeneračním učení probíhajícím v rodinách a možnostech mezigeneračních programů mimo rodinu. Druhá, praktická část, zkoumá, zda a jakou formou probíhá mezigenerační učení v rodinách s předškolními dětmi a jaký názor na mezigenerační program v mateřské škole mají rodiče zúčastněných dětí. Výzkum probíhá formou dotazníkového šetření v rodinách dětí, strukturovanými rozhovory s rodiči, pozorováním a rozhovory s dětmi v mateřské škole. Součástí práce je vytvoření návrhu a realizace projektu zaměřeného na mezigenerační učení v oblasti spolupráce mateřské školy a domova seniorů a následná reflexe procesu, který se odvíjí při mezigeneračních aktivitách mezi dětmi a seniory z nerodinného prostředí.
Role prarodiče v rodině z pohledu současných vysokoškoláků
ZELENKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá postavením prarodiče v rodině pohledem mladé generace reprezentované studenty vysoké školy. Teoretická část je zaměřena na rodinu, vícegenerační soužití a postavení prarodiče ve společnosti. Popisuje význam prarodičů pro děti a jejich rodiče, ale také význam vnoučat pro prarodiče. Zaměřuje se také na mezigenerační vztahy a mezigenerační konflikty, ke kterým může ve vícegeneračním soužití docházet. Praktická část pak přináší výsledky kvantitativního výzkumu u současných vysokoškoláků. Cílem bakalářské práce je zjistit, pomocí dotazníkového šetření, názory studentů na postavení prarodiče v rodině a názory na vícegenerační soužití včetně výhod či nevýhod, které toto soužití přináší.
Výchova dítěte prarodiči
BLABLOVÁ, Marie
Tématem bakalářské práce je "Výchova dítěte prarodiči." V teoretické části práce byla popsána tři stěžejní témata: Rodina a její význam, dále náhradní péče o dítě a tuto část jsme ukončili výchovou v rodině. Následně jsme navázali na praktickou část a její výzkum, který byl zvolen formou rozhovoru. Cílem této bakalářské práce je zjistit rozdíly mezi výchovou rodiči a prarodiči a jaký má tato výchova dopad na děti. Jaký je vývoj dítěte v pěstounské péči a jaké je jejich sociální zařazení do společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.