Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teaching Cultural Studies of English-speaking Countries at Grammar Schools in the Czech Republic in 21st century
Kovářová, Jana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na pojem reálií jako takový, jejich úlohu a celkové trendy jejich vyučování z pohledu odborníků, vyučovacích metod a RVP G. Dotazníkovou metodou zaměřenou na gymnazijní učitele angličtiny se zjistilo, jakým způsobem a v jaké míře se reálie vyučují. Obsahová analýza tří nejvíce používaných učebnic angličtiny ukázala, že v sobě zahrnují výuku reálií tak, jak jsou proklamovány v RVP G, avšak nezahrnují všechna témata a velmi zřídka se v nich objevují některé anglicky mluvící země. V závěrečné části je prezentována vyučovací hodina pro gymnazijní výuku reálií anglického jazyka. Pro tuto hodinu byla cíleně vybrána jako vhodný kandidát Austrálie, jelikož se ve všech učebnicích vyskytovala jen zřídka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Reálie v učebnicích češtiny pro cizince
Machuldová, Lenka ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Cílem naší práce je analyzovat učebnice češtiny pro cizince z hlediska zařazení a způsobu prezentace reálií. V teoretické části práce se pokoušíme nastínit vývoj oborů čeština pro cizince a čeština jako cizí jazyk a shrnout současné poznatky o reáliích. V druhé části naší práce se soustředíme na to, zda jsou reálie v jednotlivých učebnicích češtiny pro cizince prezentovány implicitně či explicitně, zda jsou reálie prezentovány v kontrastu s kulturou předpokládaného studenta a zda jsou reálie v učebnicích procvičovány a testovány. Dále se pokoušíme postihnout přítomnost či nepřítomnost zeměpisných informací, historických informací, informací o kulturní charakteristice Čechů a jejich životním stylu, informací o češtině a jejím vývoji, informací o zdvořilosti a řečovém chování, informací o české literatuře, umění, vědě a sportu, informací o českém jídle, informací o české politice a případně dalších reálií. Součástí analýzy každé z učebnic je i její zhodnocení a doporučení vyučujícím. V závěru práce shrnujeme zjištěné poznatky o reáliích v učebnicích češtiny pro cizince.
Sociální teorie a pozdně moderní přístupy ke studiu kultury
Lachmann, Filip ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Holeček, Tomáš (oponent)
Studium kultury je součástí zájmu sociologie, sociálních věd a vědy o člověku již od dob jejich vzniku. Tento zájem se však s postupem let a vývojem jednotlivých disciplin značně proměňoval, zejména ve 20. stol., kdy se fenomén kultury stal jedním z hlavních ukazatelů společenského soužití. Pojem kultura sám o sobě představuje velmi široký okruh činností, předmětů a charakteristik svázaných s člověkem a jeho jednáním. Předkládaná práce se zaměřuje na proces, v jehož průběhu sociální vědci začali kulturu vnímat už ne pouze jako soubor či zásobárnu hodnot, ale jako součást mocenského boje, hegemonie, ideologie a útlaku, v její každodennosti, vlivu na vědecké poznání a tvorbu společenského diskursu. Všímá si vzestupu kritických teorií, které vznikly především v souvislosti z tzv. "kulturním obratem" započatým v poválečném období. Je zde zachycen vývoj sociální teorie jako disciplíny kombinující více přístupů, ukotvené spíše ve volnějším referenčním rámci, přičemž hlavním cílem je poukázat na rozdíl mezi sociální vědou typickou pro modernitu a více či méně postmoderními autory, které dnes zároveň považujeme za přední vědce a filosofy 20. stol. Tento přehled zahrnuje frankfurtskou školu T. Adorna, M. Horkheimera a H. Marcuse, britská kulturální studia S. Halla, poststrukturalismus M. Foucaulta a R....
Sociokulturní adaptace lokálních společenství
Hubáček, Ondřej ; Matějů, Martin (vedoucí práce) ; Patočka, Jiří (oponent) ; Opletalová, Lenka (oponent)
PhDr. Ondřej Hubáček: Sociokulturní adaptace lokálních společenství. Disertační práce 2012. Abstrakt Tématem práce je sociokulturní adaptace lokálních společenství na vnější (exogenní) změny vnitřními (endogenními) změnami prvků lokálního sociokulturního systému. Práce navazuje na výzkumy lokální kultury prováděné dlouhodobě katedrou teorie kultury (kulturologie) Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Soustřeďuje se na problematiku sociokulturní potenciálu měst, který sleduje ze dvou hledisek. Z hlediska specifik daných měst, především rozdílů mezi jednotlivými složkami a formami sociokulturního potenciálu, a z hlediska jeho reprodukce, tedy průběhu změn jednotlivých složek a forem. Metodologicky je práce založená na sekundární analýze dat z uvedených výzkumů a reinterpretaci poznatků a závěrů v minulosti provedených analýz. Práce má tři cíle. Za prvé, doplnit spektrum pohledů na problematiku změn odehrávajících se v důsledku makrospolečenských transformačních procesů na úrovni lokálních společenství a lokálních kultur o pohled kulturologický. Za druhé, přispět k teoretické konceptualizaci a operacionalizaci sociokulturních jevů souvisejících s problematikou kulturní adaptace lokálních společností v rámci jejich zkoumání v aplikované kulturologii. Za třetí, pod tímto zorným úhlem reanalyzovat a...
Analýza fenoméni internetových videoklipů jako příčiny kyberšikany
Janáček, Tomáš ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Práce se vztahuje ke stále častějším případům útokům na mladé lidi, kteří účinkují ve vlastních videoklipech, které se stávají prostřednictvím sociálních sítí fenoménem. Mladí lidé se prezentují skrze různé audiovizuální obsahy, které jsou posléze cílem agresivních útoků i masivního sdílení. Tato práce hledá příčiny takového jednání recipientů. V první části se věnuji popisu kontextu, ve kterém videa vznikají, jaký mají dopad a odezvu. Poukazuji na reakci médií i běžných uživatelů internetu. V analytické části využívám různých nástrojů, skrze které se snažím proniknout hlouběji do struktury videí a odhalit v čem selhávají, kde se nachází příčina fascinace i motivace k agresivním výpadům. Sleduji přitom především symptomatický rámec těchto videí a hledám, jakým způsobem se vztahuje ke společnosti a ideologii. Analyzuji videa především z hlediska neformalistické analýzy, sémiologie, mytologie, kulturálních studií, feministických teorií a psychoanalýzy. Prostřednictvím těchto metod odhaluji latentní rozměry, které tyto videoklipy mohou obsahovat. Studie se zaměřuje pouze na videoklipy, ve kterých účinkují mladé dívky. Jedním z cílů této práce je odhalit právě možný vliv genderu a, jakým způsobem je motivována recepce sexualitou.
Kulturologický pohled na vývoj vizuálních a audiovizuálních reprezentací domorodých kultur
Porybná, Tereza ; Matějů, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato disertace usiluje především o přehledné zasazení tématu audiovizuálních reprezentací původních národů do kontextu kulturologie. Právě kulturologický přístup je se svým mezioborovým přesahem vhodný k pochopení komplexního významu audiovizuálních kulturních reprezentací, které jsou jak kulturními artefakty, tak kulturními interpretacemi a mají dopad stejně tak umělecký, jako vědecký a politický. První část práce popisuje způsob audiovizuálních reprezentací domorodých kultur především v etnografických fotografiích a filmech, které vznikaly v severoamerickém a evropském kontextu. Zobrazování "exotických druhých" se zintenzivnilo s prvními novověkými zámořskými objevy, nejprve prostřednictvím exhibic živých domorodců, ilustrací a figurín, později formou fotografií, filmů a videí. Tyto reprezentace byly do značné míry ovlivněny sociokulturními podmínkami, v nichž vznikaly. Ještě na přelomu 19. a 20. století převládalo přesvědčení o schopnosti fotografie a filmu podat objektivní záznam reality. Tyto technologie byly proto využívány jako nástroj záznamu a klasifikace fyzických a kulturních odlišností. Rozšířené přijetí doktríny kulturního relativismu však evolucionistická schémata zpochybnilo, což se odrazilo i v mnohem bohatším spektru zobrazování "druhého". Zásadní přelom nastal v 60. letech 20....
Kulturní reálie a stereotypy ve vyučování cizímu jazyku
Kejvalová, Barbora ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Mareš, Petr (oponent)
Tato diplomová práce je věnována kulturním reáliím a jejich roli ve výuce cizím jazykům. Mapuje historii výuky reálií i současné trendy v této problematice. Na vzorku učebnic češtiny pro cizince zkoumá, v jakém rozsahu a v jaké kvalitě jsou různé typy informací z oblasti reálií studentům zprostředkovávány. Cílem práce je zjistit, do jaké míry reálie obsažené v analyzovaných učebnicích odpovídají požadavkům na ně kladeným, jaké informace považují autoři za důležité a vhodné prezentace. Zároveň by mělo být poukázáno na jejich případné nedostatky či nekompletnost.
Sociální teorie a pozdně moderní přístupy ke studiu kultury
Lachmann, Filip ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Holeček, Tomáš (oponent)
Bibliografický záznam LACHMANN, Filip. Sociální teorie a pozdn moderní p ístupy ke studiu kultury. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta sociálních v d, Institut sociologických studií, 2011. 69 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Jan Balon, Ph.D. Abstrakt Studium kultury je součástí zájmu sociologie, sociálních v d a v dy o člov ku již od dob jejich vzniku. Tento zájem se však s postupem let a vývojem jednotlivých disciplin značn prom oval, zejména ve 20. stol., kdy se fenomén kultury stal jedním z hlavních ukazatel společenského soužití. Pojem kultura sám o sob p edstavuje velmi široký okruh činností, p edm t a charakteristik svázaných s člov kem a jeho jednáním. P edkládaná práce se zam uje na proces, v jehož pr b hu sociální v dci začali kulturu vnímat už ne pouze jako soubor či zásobárnu hodnot, ale jako součást mocenského boje, hegemonie, ideologie a útlaku, v její každodennosti, vlivu na v decké poznání a tvorbu společenského diskursu. Všímá si vzestupu kritických teorií, které vznikly p edevším v souvislosti z tzv. "kulturním obratem" započatým v poválečném období. Je zde zachycen vývoj sociální teorie jako disciplíny kombinující více p ístup , ukotvené spíše ve voln jším referenčním rámci, p ičemž hlavním cílem je poukázat na rozdíl mezi sociální v dou typickou pro modernitu a více či mén postmoderními...
Neomarxismus a psychoanalýza jako zdroje a inspirace Frankfurtské školy
ŠACHLOVÁ, Tereza
Studentka se ve své diplomové práci bude zabývat ideovými východisky Frankfurtské školy, významné sociálně filozofické skupiny 20. století. Reflektována budou především marxistická a psychoanalytická východiska ve spojitosti s kritickou teorií společnosti a fenoménem kulturního průmyslu. Cílem této práce je představit vlivy, které formovaly teoretické působení Frankfurtské školy, její zkoumání moderní společnosti a příspěvky k tzv. komodifikaci kultury a umění související s rozmachem masové kultury.
Od pokladů pozemských k pokladům duchovním Edukační program v předmětu Život a umění pro žáky II. stupně církevní základní školy: Gotická, renesanční a barokní architektura a umění na příkladech památek Městské památkové rezervace Tábor
PROKOPOVÁ, Monika
Diplomová práce je ve své teoretické části vedena snahou popsat teoretický základ, metodická východiska a cíle výchovně vzdělávacího procesu v předmětu Život a umění. Tento předmět má žákům II. stupně církevní základní školy předat základní kulturní přehled o středověké, renesanční a barokní architektuře a umění. Práce definuje pojmy animace, kulturní animace a enkulturace, zážitkové pedagogiky, tvořivého vyučování a artefiletiky a nastiňuje možnosti jejich využití ve vzdělávacím procesu. Práce se rovněž zabývá teorií percepce umění a její návazností na pedagogickou praxi. Zmiňuje termín genius loci jako jeden z elementů poznávání architektonického objektu a místa, kde se nachází. V praktické části diplomová práce představuje jednotlivé architektonické objekty na území Městské památkové rezervace Tábor a v blízkém okolí. Uvádí kulturní, historické, vlastivědné a teologické souvislosti epoch a míst, které jsou předmětem edukačního programu. V návaznosti na ně představuje příklady didaktických metod, využitelných ve výuce v předmětu Život a umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.