Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nové městské hry a jejich hráči
Johanovský, Tomáš ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Nové městské hry a jejich hráči" se zabývá nově vzniklými městskými hrami. Práce spojuje poznatky klasické herní teorie s moderními objevy v této oblasti, které dává do souvislosti se základními relevantními pojmy ze sociologie města. Ze sociologického hlediska zkoumá nový fenomén trávení volného času, vymezuje jeho hlavní znaky a přináší také novou definici městských her. Těžištěm práce je popis současného stavu městských her v České republice, rozmanitosti městských her a jejich forem a také fenoménů, které s nimi úzce souvisí. Důležitou součástí je také případová studie komplexní městské hry Compagnie, která se konala v roce 2010 v Praze. Na tomto příkladu text ukazuje různé mechanismy a prvky městských her a přibližuje tyto hry širšímu publiku. V závěru práce jsou zhodnoceny základní sociodemografické charakteristiky hráčů městských her na základě informací získaných výzkumem mezi hráči Compagnie. V celém textu se prolíná teoretické hledisko s praktickým popisem her, jejich sociologickou analýzou a zúčastněným pozorováním.
Hráči Live Action Role-Playing Games v ČR ve světle teorií aktivního publika
Heller, Jakub ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato práce představuje fenomén larpu, snaží se popsat a nastínit jeho základní charakteristické vlastnosti a seznámit s jeho strukturou. Cílem této práce je vymezit larp ve společnosti ostatních médií, popsat specifický vztah tohoto média a jeho publika a zároveň zasadit larpovou komunitu do kontextu teorií aktivního publika. Pro lepší pochopení tohoto média se má práce také snaží objasnit pojmy jako role-playing, imerze, nebo diegéze a jejich úlohu v prostředí tohoto fenoménu.
Larp - Divadlo bez diváků
Šťástka, Jan ; Kandert, Josef (vedoucí práce) ; Kopecká, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá fenoménem rolových her se zacílením na společenskou akční a dramatickou hru larp. Úvodem jsou vysvětleny základy antropologické a sociologické teorie her z děl několika předních teoretiků hry. Následující část se zabývá herními i neherními předchůdci larpu, tématem bude zejména jejich historie a společenský význam. Samotný larp je definován a popsán z hlediska her a jeho historie ve světě i v České republice. Část je věnována subkultuře larpu, jejíž existence nemusí být na první pohled zřejmá. V další části je provedena klasifikace jednotlivých druhů her známých na území ČR a jsou vyjmenovány nejvýznamnější spolky, které přispěly do české larp komunity. Ve výzkumné části jsou kompilace dat a poznatků z pozorování tří různých her. Cílem této případové studie je pochopit smysl těchto her a jejich význam pro život hráče. Závěrem jsou shrnuty poznatky z předchozího textu.
Larp a jeho využití v pedagogice
Hauser, Jiří ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
v českém jazyce Práce se zabývá využitím LARPu v pedagogice a jeho společnými rysy s některými obory pedagogiky. Pokouší se také odpovědět, v čem může být pro účastníky přínosný. V rámci práce je zpracována modelová hra a analyzovány názory účastníků na přínos LARPu.
Fenomén Living History v Čechách
Hartvich, Ondřej ; Štěpánová, Irena (vedoucí práce) ; Krupková, Jaroslava (oponent)
Obsahem této práce je v České republice málo probádaný fenomén living history. Motivací se stal dlouhotrvající zájem autora o tuto problematiku i jeho aktivní účast v činnostech s tímto spojených. Práce si klade za cíl charakterizovat pojem living history a specifikovat tento způsob trávení volného času určitou částí populace v České republice. Zároveň se zamýšlí nad otázkou, zda je living history subkulturou. Pojem subkultura proto charakterizuje na základě studia odborné literatury. Snaží se též zmapovat či nastínit a představit jako vzorek fenoménu living history některá sdružení či spolky na základě výzkumu. K tomu využívá především metody terénního výzkumu, zúčastněného pozorování, řízeného rozhovoru mezi členy, divácké i aktivní účasti na jejich akcích a prezentacích a analýzy webových stránek. V úvodní kapitole se práce zabývá objasněním pojmů experimentální archeologie a living history, jejichž rozlišení je velmi podstatné. Proto popisuje náplň experimentální archeologie jako jedné z metod archeologie a living history jako ústřední motiv celého výzkumu i práce. Pro ilustraci geneze trávení volného času danou subkulturou je v další části představen i LARP a historický šerm. V práci nechybí vedle několika skupin a sdružení living history i skupiny historického šermu, aby mohly být vysvětleny...
Počítačová podpora her typu LARP
Smiešková, Katarína ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce sa zabývá vytvořením systému pro podporu hraní her, jakými jsou LARP nebo stolní hry na hrdiny. V práci je poprána současná úroveň počítačové podpory pro hry tohoto typu, rozebrána problematika specifikace požadavků a návrhu. Cílem práce je zjednodušit organizaci hráčů a umožnit hru na pokračování. Systém byl implementován podle pravidel World of Darkness.
Svět podle LARPu
Koubová, Karolína ; SLAVÍKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MALANÍKOVÁ, Hana (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám fenoménem komorního larpu a skrze něj se dostávám k reflektování vlastního studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky [KATaP]. K psaní jsem nejprve přistupovala s předpokladem, že live action role playing (larp) vychází z podobných premis a motivací jako základní disciplíny katedry. Čím podrobněji jsem ale tuto hru zkoumala, musela jsem si původní hypotézu o podobnosti poopravit. Proces, který zaznamenávám ve své práci, má nakonec opačnou tendenci. Nepopisuji larp s ohledem na zkušenost z KATaP, ale zkušenost z něj mě vede k reflexi a zkoumání pětiletého studia. Postupně se tedy předmětem mého bádání stává dialogické jednání, autorství, hra. Nahlížím také možnosti autentického zážitku a snažím se odpovědět na otázku, k čemu pravdivost ve vlastní tvorbě i v přístupu sama k sobě vlastně je. Z velké části jde o subjektivní pohled a nabídku vlastních zážitků a zkušeností jak na půdě školy, tak mimo ni při praktikování larpu.
Hráč a divák - dvě perspektivy, jeden aktér?
Buchtík, Martin
Cílem příspěvku je nahlédnout z perspektivy sociologa na diferenci mezi divákem a hráčem, respektive popsat, jak je tato diference (de)konstruována z pozice hráče a jak souvisí s bojem o uznání jeho statusu oproti statusu diváka.
Larp - kreativní trávení volného času
JÍROVÁ, Lucie
Práce se zabývá poměrně známou volnočasovou aktivitou LARP. Na začátku se práce zabývá volným časem. Poté práce pokračuje vysvětlením, co je to LARP a čím se zabývá. Dále práce definuje pojem kreativita a inspirace, protože tyto pojmy jsou nedílnou součástí zvoleného tématu práce. Na tyto pojmy navazuje pojednání o kostýmu a hraní rolí, které je nedílnou součástí prací zvolené aktivity. Práce pokračuje kapitolou o schopnostech a dovednostech, které se při hraní LARPu rozvíjí a které si hráč osvojuje. Tyto schopnosti a dovednosti se dále využijí nejen při hraní LARPu, ale i v běžném životě. V praktické části práce navrhuje náměty a návody na kreativní využití volného času. Náměty a návody, které jsou v práci zvoleny se týkají LARPu. Výrobky v práci prezentované jsou částí vybavení, které by podle autora na LARPu nemělo chybět.
Larp: zažij knihu celým tělem
Pouchlý, Petr
Strhující děj, silný příběh, hlavní hrdina, se kterým se snadno můžete sžít. Pocit, který vám dá jen dobře napsaná kniha. Pak hltáte stránky se zatajeným dechem až do slastného závěru. Občas však přijde ten pocit. Nesouhlasíte s chováním hlavního hrdiny a udělali byste jiné rozhodnutí. Jenže děj je daný. Larp staví na stejných základech, sami se však stáváte hlavním hrdinou, rozehráváte silný příběh a navíc sami ovlivňujete děj. Společně s přáteli či úplně neznámými lidmi, kteří se přáteli po společném zážitku pravděpodobně stanou. Představím vám kouzelný svět za králičí norou i možnosti jeho využití pro knihovny v praxi.
Prezentace: idr-594_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-594_2 - Stáhnout plný textMP4

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.