Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 

Autenticita ve světě médií
Malaníková, Hana ; JIRÁK, Jan (vedoucí práce) ; HANČIL, Jan (oponent)
Tématem mé disertační práce je fenomén autenticity veřejného vystupování člověka v médiích, konkrétně moderátora v televizi. Hlavním impulsem i výzkumným polem je vlastní rok a půl trvající praxe v České televizi a potřeba zasadit tuto zkušenost do kontextu mé divadelní a pedagogické práce.Předkládaný text je v zájmu zachování co nejautentičtější výpovědi psán ve stylu vyprávění a je v něm zdůrazněn subjektivní pohled autorky. V úvodu pojmenovávám východiska, ze kterých budu autenticitu před televizní kamerou sledovat, a osobní i společenský kontext zkoumaného fenoménu. Popisuju ?pravidla hry?, tedy strukturu a koncepci textu. Poté se věnuju nejpodstatnějším novodobým pohledům na autenticitu, počínaje myšlenkami Jeana-Jacquese Rousseaua a konče teorií sociální konstrukce reality Petera Bergera a Thomase Luckmanna. Od společenskovědních teorií se dostávám k herecké a hráčské autenticitě na jevišti a k rozboru disciplíny dialogického jednání s vnitřním partnerem jako specifického případu autentické existence ve veřejné situaci. Ve třetí kapitole porovnávám teorii a praxi televizního vysílání z pohledu herce, který se pokouší o autentické vystupování v roli moderátora. V závěru konfrontuju úvodní hypotézy se závěry, ke kterým jsem na cestě z jeviště před televizní kameru došla, a formuluju jejich případný význam pro studium autorského herectví a autorské tvorby.

Dějiny CČSH v Kolíně v letech 1920-1938
Konvalinková, Pavla ; Hrdlička, Jaroslav (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Tato diplomová práce usiluje o zachycení života kolínské náboženské obce dnešní Církve československé husitské v prvních letech své existence. Práce se snaží zaznamenat všechny důležité okamžiky náboženské obce, od prvních myšlenek na založení náboženské obce nově vzniklé církve v Kolíně až do roku 1938. V prvních kapitolách se věnuje období, které předcházelo vzniku národní církve a popisuje důvody jejího založení i její stručnou charakteristiku. Následně líčí konkrétní kolínskou situaci, která ovlivnila založení místní náboženské obce. Také popisuje duchovní správu, zejména stálé faráře vymezeného období a katechety s pomocnými učiteli náboženství, kterých zde bylo zapotřebí větší množství. V dalších kapitolách se zabývá dvěma bohoslužebnými budovami, které měla kolínská náboženská obec k dispozici: napřed dočasně propůjčeným kostelem sv. Jana Křtitele, poté vlastním sborem Mistra Jana Husa. Nakonec sleduje život náboženské obce v jejích každodenních činnostech. Zaznamenává počáteční nadšení a velkou aktivitu náboženské obce, rozmanité druhy slavností, kulturních činností, převážně přednášek a divadel, ale i drobné starosti, zklamání, spory a tíživou finanční situaci spojenou s náklady na stavbu vlastního sboru.

Historie kladenského ledního hokeje od počátku sedmdesátých let do roku dva tisíce
Křepelka, Jonáš ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Název práce: Historie kladenského ledního hokeje od počátku sedmdesátých let roku dva tisíce Title of work: Kladno hockey history since the early seventies to the year two thousand Cíl práce: Zmapovat důležité události, momenty a historické milníky a zařadit je do kontextu kladenské hokejové historie od počátku sedmdesátých let dvacátého století do roku dva tisíce. Metoda: Analýza dokumentů, případová studie, makroanalýza, strukturní analýza Výsledky: Ze shromážděných dat vyplývá, že se Kladno během své existence stalo hokejovým městem, vyhrálo 6 krát titul mistra I. ligy v Československu. Kladno hokejové dokázalo vychovat nespočet hokejových talentů a osobností, které psali a budou psát hokejovou historii nejen na Kladně, ale i ve světě. Klíčová slova: Lední hokej, HOSK Kladno, TJ POLDI SONP Kladno, HC Kladno, Jaromír Jágr

Mistr B s kostkou ve sbírce Národní galerie v Praze
Veselá, Markéta ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Konečný, Lubomír (oponent)
Cílem této práce je zhodnocení díla anonymního rytce z počátku šestnáctého století, jehož monogramem je kostka s písmenem B. Práce je rozdělena do dvou oddělených hlavních celků. První uzavřenou skupinou jsou texty, které jsou nápomocné pro vytvoření částečného obrazu Mistrova života. Jedná se o informace zabývající se kulturním prostředím a technologickým vývojem grafiky v období Mistrova bytí. V druhé části je uveden popis a podrobný rozbor vy- braných děl s důrazem na technologickou stránku tisků. Vytvoření životopisu Mistra B na kostce bylo velice obtížné vzhledem k nedostatku lite- ratury. Po důkladné rešerši knihoven a internetu, nebyl nalezen ani jeden souvislý text týkající se přímo tohoto umělce. Útržkovité informace byly nalezeny pouze v souborných slovnících o umění. Pro dotvoření alespoň krátkého životopisu byly použity dostupné informace o kultur- ním prostředí tehdejší humanistické společnosti, které jsou sepsány v oddělené kapitole. Další oddělená část menšího rozsahu se zajímá o vydavatele, kteří působili v prostředí Mistra B na kostce a kteří se podíleli na produkci jeho grafických listů. Spolu s rozborem vybraných děl pak bylo možné stanovit alespoň přibližný rámec Mistrova života. Stejně jako rozbor jednotlivých grafik, tak i hodnocení dějového pozadí Mistrova života bylo zaměřeno...

Dějiny orchestru FOK a jeho koncertní mistři
Vrabcová, Monika ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
Studie popisuje klikaté cestičky osudu, jimiž se historie orchestru za dlouhá léta ubírala. Přibližuje atmosféru pionýrských začátků, stvoření tělesa v téměř garážových podmínkách, mapuje ?Zlatý věk?, kdy příznivé okolnosti nastavily nejlepší příležitosti k uměleckému rozvoji a budování vynikajícího jména na domácí i zahraniční kulturní scéně. Zmiňuje podrobněji 3 významné organizátorské a dirigentské osobnosti: Dr. Rudolfa Pekárka, Dr. Václava Smetáčka a Jiřího Bělohlávka, jejichž zásluhy byly pro vývoj orchestru klíčové. V kapitole ?Zahraniční zájezdy? se čtenář dozví, jaký až úsměvný vliv měly na podobu zahraničních hostování a pohodlí hráčů politické tlaky komunistické garnitury. Těžištěm pojednání jsou sekce věnované koncertním mistrům. Některé z osobností, jež tento post v orchestru v minulosti zastávaly, poutavě vzpomínají na své působení v orchestru FOK a přibližují svůj vlastní pohled na ideál koncertního mistra. Skrze slova vdovy po Mistrovi, paní Míly Smetáčkové, svůj názor vyjádří i legendární šéfdirigent Václav Smetáček, jemuž se stal FOK osudem na celých 30 let. Závěr práce poodkrývá současnou situaci s výhledem do budoucnosti a nevšední dramaturgické i marketingové nápady, jimiž se orchestr snaží čelit nepřízni dnešní doby, macešské ke své vlastní kultuře.

(Psycho)somatika (ve) filmu
Novák, Miloslav ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Gogola, Jan (oponent)
Mezioborová teoretická práce (PSYCHO)SOMATIKA (VE) FILMU se zaobírá otázkami vztahu tělesnosti a emocionality filmového diváka. Analyzuje poznatky z psychologie, neurobiologie, estetiky, antropologie, filozofie i věd zabývajících se filmem. Poukazuje na nedávný objev zrcadlových neuronů, umožňující propojení vědeckého popisu při interpretaci významů díla a osobního, emocionálního prožitku. Zdůrazňuje principy, za nichž dochází k akumulaci významů a emocí při sledování filmu. A dále okamžiky, které rozhodují o přijetí celého filmu, a jeho následného hodnocení. Současně pokládá důležitou otázku autenticity zobrazovaného, ve filmu takzvaně hraném a dokumentárním. V neposlední řadě zkoumá temporální podobu filmu. Autor se domnívá, že film se může stát za určitých podmínek rozšířením žité existence člověka, a nikoliv jen virtuální náhražkou jeho nesplněných tužeb a životních přání.



Případ "autentického" románu
Kudlová, Klára
Studie je založena na teoretickém předpokladu, že tzv. autentická literatura je vlastně založena na hře se zdvojením obrazu. Zatímco fikční obrazy zdánlivě odkazují k aktuálnímu světu, ve skutečnosti mohou odkazovat pouze k tzv. emblémům. (Tyto emblémy jsou sdílené představy, vytvořené ve všeobecném povědomí na základě různých nefikčních textů a informací, reprezentujících skutečně existující osoby, texty, události atd.) Druhá část studie porovnává dva konkrétní případy "autentického" románu, a to Armády noci (The Armies of the Night, 1968) Normana Mailera a Rok Kohouta (2008) Terezy Boučkové, se zvláštním důrazem na druhý jmenovaný. Zdá se, že zatímco Mailerův "autentický" román se chová intertextuálně, dílo Boučkové funguje - zejména s ohledem na informační emblémy - jako hypertext.

Sören Kierkegaard a existenciální filozofie.
Beran, Jiří ; Blažková, Miloslava (oponent) ; Hogenová, Anna (vedoucí práce)
Ve své práci se věnuji pojetí úzkosti u Sorena Kierkegaarda a Martina Heideggera. Úzkost v jejich filosofii hraje významnou roli, neboť se právě skrze ni dostávají k ústředním otázkám, kterými se jakožto filosofové zaobírali. U Heideggera to je originální přístup k ontologické problematice, u Kierkegaarda se jedná o problém lidské existence věřícího křesťana. V úzkosti se taktéž otevírají další filosofická témata, jako je otázka autenticity, svobody, atd., které oba filosofové byli schopni nahlédnout z neobvyklého úhlu pohledu.