Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dvě podoby filosofie dialogu (Lévinas a Buber)
Konvalinková, Pavla ; Blažková, Miloslava (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce "Dvě podoby filosofie dialogu" se zaměřuje na problematiku filosofie dialogu ve 20. století. Snaží se ji přiblížit jednak teoretickým popisem filosofie dialogu, jednak prostřednictvím dvou konkrétních příkladů, a to filosofií Martina Bubera a filosofií Emmanuela Lévinase. Oba jsou jedněmi z nejvýznamnějších představitelů filosofie dialogu a v jejich díle se tato filosofie silně odráží. Práce je rozdělena do tří částí. V první části předkládá obecné pojednání o filosofii dialogu ve 20. století, věnuje se impulsům, které vedly k jejímu vzniku, a které velmi podobu filosofie dialogu ovlivnily, popisuje její hlavní znaky a předkládá její nejvýznamnější představitele a jejich ústřední myšlenky. U dvou nejvýznamnějších nabízí krátký medailon. Ve druhé a třetí části tato práce rozebírá nejvýznamnější filosofické myšlenky Martina Bubera a Emmanuela Lévinase, v obou případech s důrazem na filosofii dialogu. Kromě stručného životopisu každého filosofa se věnuje jeho významným filosofickým myšlenkám a velký důraz klade na dialogické myšlenky, kterým poskytuje největší prostor. Především myšlenky dialogické filosofie obou filosofů tato práce strukturuje tak, aby je bylo možné navzájem porovnat. Díky tomu tato práce nabízí hlubší vhled do filosofie dialogu.
Transfemorální amputace a exartikulace v kolenním kloubu, rehabilitační postup po amputaci dolní končetiny
Konvalinková, Pavla ; Slámová, Adéla (vedoucí práce) ; Nováková, Petra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Pavla Konvalinková Vedoucí práce: Ing. Adéla Slámová Konzultant práce: Hana Kohoutová, DiS. Název bakalářské práce: Transfemorální amputace a exartikulace kolenního kloubu Podnázev: Rehabilitační postup po amputaci dolní končetiny Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou transfemorálních amputací a exartikulací v kolenním kloubu a možnostmi rehabilitační péče u pacientů po amputaci dolní končetiny. Práce nabídne jak dřívější, tak současný pohled na danou problematiku z pozice lékaře, protetika i fyzioterapeuta. Práce je rozdělená na část teoretickou a praktickou. V úvodní teoretické části jsou obě techniky podrobně popsány z hlediska indikací, provedení, historie, výhod i nevýhod a možností protetického vybavení. Dále práce shrnuje poznatky o možnostech fyzioterapeutické intervence od předoperační a časné pooperační péče až po vybavení pacienta protetickou pomůckou. Ve druhé praktické části jsou zpracované dvě kazuistiky pacientů s vybranými dvěma zákroky. Cílem práce je přinést dosud známé poznatky k problematice transfemorálních amputací a exartikulací v kolenním kloubu a následně tyto poznatky a vybrané postupy aplikovat v klinické praxi a zhodnotit efekt terapie. Dílčím cílem práce je sestavení brožury s kondičními cviky. Klíčová...
Dvě podoby filosofie dialogu (Lévinas a Buber)
Konvalinková, Pavla ; Blažková, Miloslava (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce "Dvě podoby filosofie dialogu" se zaměřuje na problematiku filosofie dialogu ve 20. století. Snaží se ji přiblížit jednak teoretickým popisem filosofie dialogu, jednak prostřednictvím dvou konkrétních příkladů, a to filosofií Martina Bubera a filosofií Emmanuela Lévinase. Oba jsou jedněmi z nejvýznamnějších představitelů filosofie dialogu a v jejich díle se tato filosofie silně odráží. Práce je rozdělena do tří částí. V první části předkládá obecné pojednání o filosofii dialogu ve 20. století, věnuje se impulsům, které vedly k jejímu vzniku, a které velmi podobu filosofie dialogu ovlivnily, popisuje její hlavní znaky a předkládá její nejvýznamnější představitele a jejich ústřední myšlenky. U dvou nejvýznamnějších nabízí krátký medailon. Ve druhé a třetí části tato práce rozebírá nejvýznamnější filosofické myšlenky Martina Bubera a Emmanuela Lévinase, v obou případech s důrazem na filosofii dialogu. Kromě stručného životopisu každého filosofa se věnuje jeho významným filosofickým myšlenkám a velký důraz klade na dialogické myšlenky, kterým poskytuje největší prostor. Především myšlenky dialogické filosofie obou filosofů tato práce strukturuje tak, aby je bylo možné navzájem porovnat. Díky tomu tato práce nabízí hlubší vhled do filosofie dialogu.
Dějiny CČSH v Kolíně v letech 1920-1938
Konvalinková, Pavla ; Hrdlička, Jaroslav (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Tato diplomová práce usiluje o zachycení života kolínské náboženské obce dnešní Církve československé husitské v prvních letech své existence. Práce se snaží zaznamenat všechny důležité okamžiky náboženské obce, od prvních myšlenek na založení náboženské obce nově vzniklé církve v Kolíně až do roku 1938. V prvních kapitolách se věnuje období, které předcházelo vzniku národní církve a popisuje důvody jejího založení i její stručnou charakteristiku. Následně líčí konkrétní kolínskou situaci, která ovlivnila založení místní náboženské obce. Také popisuje duchovní správu, zejména stálé faráře vymezeného období a katechety s pomocnými učiteli náboženství, kterých zde bylo zapotřebí větší množství. V dalších kapitolách se zabývá dvěma bohoslužebnými budovami, které měla kolínská náboženská obec k dispozici: napřed dočasně propůjčeným kostelem sv. Jana Křtitele, poté vlastním sborem Mistra Jana Husa. Nakonec sleduje život náboženské obce v jejích každodenních činnostech. Zaznamenává počáteční nadšení a velkou aktivitu náboženské obce, rozmanité druhy slavností, kulturních činností, převážně přednášek a divadel, ale i drobné starosti, zklamání, spory a tíživou finanční situaci spojenou s náklady na stavbu vlastního sboru.
Vliv arteterapeutického přístupu na děti v MŠ ve věkové skupině od 5 do 7 let ve speciální třídě s vadami řeči.
KONVALINKOVÁ, Pavla
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak opožděný vývoj řeči souvisí s opožděním emočního vývoje dítěte. Toto se zřetelně projevuje v kresbě, která bývá na nižší úrovninež je chronologický věk dítěte. Cílem arteterapeutického přístupu je nenásilnou formou posunout dítě do dalšího stádia vývoje.

Viz též: podobná jména autorů
5 KONVALINKOVÁ, Pavla
1 KONVALINKOVÁ, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.