Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv rodiny na školní úspěšnost žáků 2. stupně ZŠ
Pavlů, Anna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce řeší vliv rodinného prostředí na školní úspěšnost žáků na 2. stupni základní školy. Teoretická část této práce byla vytvořena na základě kompilace a komparace odborné literatury. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum. Cílem této části bylo hlouběji prozkoumat vliv rozvodu na školní úspěšnost žáků na druhém stupni ZŠ v předmětech anglický jazyk a občanská nauka. Výzkum byl proveden pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky rozhovorů byly analyzovány a poté porovnány s teorií této práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Náplň práce třídního učitele v současné základní škole
Kodrlová, Lenka ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vymezením činností třídního učitele na 2. stupni základní školy. Jejím cílem je popsat, jaké činnosti mají tvořit náplň práci třídního učitele na 2. stupni základní školy, jaké činnosti tito učitelé reálně vykonávají, jakým způsobem jsou tyto povinnosti stanoveny a jak jsou učitelé informováni o tom, co se od nich v této funkci očekává. V teoretické části tato práce podává přehled toho, co lze o práci třídního učitele a jeho dílčích činnostech nalézt v odborné literatuře. V praktické části byly metodou analýza dokumentu zkoumány dokumenty Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky a České školní inspekce. Analýza ukázala, že tyto dokumenty neobsahují jasnou definici třídního učitele ani nenabízí seznam činností, které mají tvořit jeho náplň práce. Druhou použitou výzkumnou metodou pak byl strukturovaný rozhovor se čtyřmi vybranými třídními učiteli působícími na 2. stupni základní školy a odpovídajícím stupni víceletého gymnázia. Díky rozhovorům bylo zjištěno, jaké činnosti tvoří náplň práce těchto čtyř konkrétních učitelů a jakým způsobem byli tito učitelé o svých povinnostech informováni. Ukázalo se, že oslovení učitelé vykonávají vesměs podobné činnosti, nejčastěji zmiňovali evidenci absence žáků, komunikaci s rodiči a organizování třídních...
Badatelské dovednosti žáků na 2. stupni základní školy
Nejedlý, Adam ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Brůnová, Linda (oponent)
Vědecké myšlení je podstatnou dovedností pro plnohodnotné uplatnění ve společnosti spojené se zodpovědným rozhodováním člověka. K jeho komplexnosti přispívá i rozvoj badatelských dovedností a znalostí. Pro možnost jejich systematického rozvíjení je potřeba mapovat současný stav u žáků na základních školách. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou badatelské dovednosti těchto žáků v oblasti správně formulovat výzkumnou otázku na základě charakterizovaného problému a po řešení formulovat odpověď na stanovenou výzkumnou otázku. K tomuto účelu byly využity čtyři badatelsky orientované úlohy, které řešilo 58 žáků ze sedmého ročníku základní školy. Bylo zjištěno, že více než polovina žáků není schopna správně formulovat výzkumnou otázku a více než jedna třetina žáků nedokáže formulovat správně odpověď na stanovenou výzkumnou otázku.
Porovnávání strategií při řešení typových slovních úloh
Kohout, Ondřej ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou porovnávání strategií při řešení typových slovních úloh. V teoretické části pojednává o pojmu concept cartoons, o typových slovních úlohách, procesu a strategiích řešení slovních úloh a o výsledcích zahraničních studií, které se porovnáváním řešitelských strategií zabývají. V praktické části práce je provedena analýza vybraných českých učebnic matematiky pro 2. stupeň základní školy včetně příslušných příruček pro učitele z hlediska přítomnosti více řešitelských strategií k jedné slovní úloze a z hlediska didaktického přístupu k typovým slovním úlohám. Jádrem práce je 15 vytvořených pracovních listů, které sestávají z concept cartoons, v nichž dva hypotetičtí žáci předkládají svá řešení stejné typové slovní úlohy. Součástí práce je i konkrétní návrh, jak takový pracovní list implementovat ve výuce, spolu s návrhem možného pokračování využití porovnávání strategií ve výuce matematiky.
Didaktické zpracování tematického bloku "Moje rodina" v občanské výchově na 2. stupni ZŠ
Sanetrníková, Tereza ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Tato práce předkládá analýzu pojetí tématu rodina v RVP, ŠVP několika škol a v současných učebnicích občanské výuky. Analýzy dává do kontextu současného společenskovědního poznání o české rodině a na tomto základu vytváří vlastní didaktický návrh pro výuku tématu rodiny v občanské výchově na 2. stupni základní školy, který si klade za cíl pomoci žákům zorientovat se v jejich reálné situaci i v situacích budoucích s ohledem na soukromí žáků. Návrh je postaven na metodách kooperativní výuky, kompetenčního učení a práce pomocí nestrukturované inscenace. Žáci v něm vytvářejí ve skupinách fiktivní rodiny a přebírají na sebe role jejich členů. Práce v příloze předkládá i sadu pracovních listů, jejichž pomocí žáci vytvářejí rodinná portfolia. KLÍČOVÁ SLOVA didaktika, rodina, 2. stupeň základní školy, problémy rodiny, občanská výchova
Age-related variables in ELT training
Koutská, Iva ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra anglického jazyka a literatury RIGORÓZNÍ PRÁCE ABSTRAKT V ČESKÉM JAZYCE Age-related variables in ELT training Příprava učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny Mgr. Iva Koutská, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy Studijní obor: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk 2020 Abstrakt Příprava (budoucích) učitelů anglického jazyka má v České republice dlouhou tradici, nicméně existuje zde jedna oblast, která je v přípravě budoucích učitelů anglického jazyka i v další přípravě/v dalším rozvoji stávajících učitelů anglického jazyka stále podceňovaná, a to je příprava (budoucích) učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny, respektive pro všechny věkové kategorie. Programy přípravy učitelů anglického jazyka jsou orientované na základní školy (tj. 1. stupeň a 2. stupeň) a na střední školy. Typický český absolvent je tedy připraven a vzdělán k výuce anglického jazyka pro věkovou skupinu 6-19 let. Nicméně počet učitelů anglického jazyka v pre-primárním vzdělávání, či v kurzech pro dospělé a seniory stoupá každým dnem a vzdělávání v andragogice ani učitelství pro mateřské školy s přípravou (budoucích) učitelů anglického jazyka není nijak propojeno. Což v důsledku znamená, že učitel...
Výuka místního regionu z pohledu migrace obyvatel - příklad aplikace mezipředmětových vazeb a klíčových kompetencí žáků na základní škole
STAŇKOVÁ, Karolína
Diplomová práce se zabývá výukou témat místní region a migrace obyvatel v hodinách zeměpisu na 2. stupni základních škol. V práci jsou charakterizovány a navrženy čtyři konkrétní metody a formy pro výuku místního regionu z pohledu migrace, které se opírají o mezipředmětové vazby a klíčové kompetence žáků. Následně je zhodnocen průběh a naplnění cílů aplikace dvou výukových námětů na hodinách zeměpisu na ZŠ Vodňany v březnu 2019. Pro výuku místního regionu jsou často využívané aktivizační metody, jako je práce s mapou, procházka v blízkém okolí, terénní výuka aj. Aktivní přístup žáků v hodinách zeměpisu byl také jedním z cílů při tvorbě vlastních výukových aktivit. Součástí diplomové práce je rovněž analýza výsledků dotazníkového šetření zaměřeného na výuku místního regionu a migrace z pohledu učitelů zeměpisu a na znalosti žáků ohledně těchto témat. Výsledky výzkumu jsou příznivé pro účely diplomové práce. Mnoho učitelů témata místní region a migrace propojují, a tím pádem mohou navržené výukové aktivity využít ve své praxi. Žáci projevili poměrně dobré znalosti o místním regionu a dokážou při aktivitách vycházet z vlastních poznatků. Na základě prostudované literatury jsou v úvodní části diplomové práce zpracovaná teoretická východiska, která souvisí s tématy didaktika geografie, mezipředmětové vztahy, RVP ZV, klíčové kompetence, formy a metody výuky.
Questing ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
CACKOVÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou hry questing a možnostmi využití questingu ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy. Hlavním cílem práce je vytvoření přehledu základních principů a pravidel questingu a zhodnocení využití hry questing ve výuce zeměpisu na základní škole na základě platných kurikulárních dokumentů, zejména RVP ZV. Součástí práce je i rozbor vybraných již existujících quest v České republice. Na základě získaných informací se autorka v závěrečné části práce zaměří na předložení potenciálních námětů využití questingu v rámci hodin zeměpisu se zaměřením na praktické využití zeměpisu na 2. stupni Základní školy v Havlíčkově Borové.
Připravenost začínajících učitelů základních škol na řešení výchovných problémů žáků
REZKOVÁ, Aneta
Tato diplomová práce je zaměřena na řešení výchovných problémů žáků. Její charakter je teoreticko-empirický. První část je teoretická a je zaměřena na vysvětlení odborných termínů, které souvisí s tématem práce. Shrnuje teoretické znalosti z oblasti o učitelích, zejména začínajících, dále pak vzdělávání pedagogů a právních předpisů, jež souvisejí s jejich prací. Závěr teoretické části je věnován autoritě, jejímu budování, výchově a postupech při nevhodném chování žáka. Dále pak kázni, jejím příčinám a nejčastějším kázeňským problémům na základních školách. V empirické části je popsáno, jak bylo postupováno v kvalitativním výzkumném šetření dané diplomové práce. Nejprve jsou uvedeny výzkumné otázky, následně se věnuji sběru dat a jejich analýze. Po metodologické části následuje zpracování výzkumného šetření a odpověď na otázku, zda jsou začínající učitelé připraveni se vypořádat s výchovnými problémy svých žáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.