Název:
Příprava učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny.
Překlad názvu:
Age-related variables in ELT training
Autoři:
Koutská, Iva ; Dvořák, Bohuslav (oponent) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2020
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra anglického jazyka a literatury RIGORÓZNÍ PRÁCE ABSTRAKT V ANGLICKÉM JAZYCE Age-related variables in ELT training Příprava učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny Mgr. Iva Koutská, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy Studijní obor: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk 2020 Abstract ELT training has a long tradition in the Czech Republic, however one issue is still underestimated in Pre/In-service ELT training, and that is ELT training for different age groups. The ELT programmes are oriented at elementary (i.e. primary school kids and lower secondary) and secondary (i.e. upper secondary) school pupils. The typical Czech graduates are well- educated and prepared to teach English to the age-group 6-19. However, the number of English Language teachers teaching pre-primary kids or adults and older adults is increasing every day, and general adult education training and general pre-primary education training is not interconnected with ELT training courses in any way. In the theoretical part, the text shows on the current demographical situation of the Czech Republic that the percentage of the population ELT training programmes are oriented at is very small. Secondly, the text shows...Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra anglického jazyka a literatury RIGORÓZNÍ PRÁCE ABSTRAKT V ČESKÉM JAZYCE Age-related variables in ELT training Příprava učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny Mgr. Iva Koutská, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy Studijní obor: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk 2020 Abstrakt Příprava (budoucích) učitelů anglického jazyka má v České republice dlouhou tradici, nicméně existuje zde jedna oblast, která je v přípravě budoucích učitelů anglického jazyka i v další přípravě/v dalším rozvoji stávajících učitelů anglického jazyka stále podceňovaná, a to je příprava (budoucích) učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny, respektive pro všechny věkové kategorie. Programy přípravy učitelů anglického jazyka jsou orientované na základní školy (tj. 1. stupeň a 2. stupeň) a na střední školy. Typický český absolvent je tedy připraven a vzdělán k výuce anglického jazyka pro věkovou skupinu 6-19 let. Nicméně počet učitelů anglického jazyka v pre-primárním vzdělávání, či v kurzech pro dospělé a seniory stoupá každým dnem a vzdělávání v andragogice ani učitelství pro mateřské školy s přípravou (budoucích) učitelů anglického jazyka není nijak propojeno. Což v důsledku znamená, že učitel...
Klíčová slova:
1. stupeň základní školy; 2. stupeň základní školy; budoucích učitelů anglického jazyka; dospělý; mladý; mladý dospělý; mladší školní věk; pre-primární vzdělávání; primární vzdělávání; předškolní vzdělávání; Příprava stávajících; starší dospělý; starší školní věk; student anglického jazyka - velmi mladý; vzdělávání dospělých; vzdělávání seniorů; věkové odlišnosti; věkově podmíněné proměnné; žák; adult; adult and older adult education; age-differences; age-related variables; In-service; lower secondary; older adult English language learner; pre-primary; pre-school; Pre-service ELT (English Language Teaching) training; primary; upper secondary; very young; young; young adult