Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  začátekpředchozí148 - 157další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání žáků s tělesným postižením
Masná, Lucie ; Hadj Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků s tělesným postižením a jejich integrací do běžných základních a středních škol. Teoretická část se věnuje charakteristice tělesného postižení se zaměřením na dětskou mozkovou obrnu, vzdělávání tělesně postižených - kompenzační pomůcky, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, inkluzi a integraci, legislativní úpravě této oblasti a samozřejmě také financování, u kterého je zmínka i o programech podporovaných Evropskou unií. V praktické části se věnuji případové studii žáka s diagnózou "dětská mozková obrna" a jeho vzdělávání pomocí individálního vzdělávacího plánu, následně pak plnění tohoto plánu žákem. Druhá část je zaměřena na statické šetření na téma vzdělávání žáků s tělesným postižením a jejich integraci do běžných tříd základních a středních škol, popřípadě do speciálních tříd.
Možnosti přijetí žáka s tělesným postižením v doprovodu asistenčního psa do základních škol v Plzeňském kraji
SMOLOVÁ, Magdalena
Práce se zabývá možnostmi integrovaného vzdělávání žáka s tělesným postižením v doprovodu asistenčního psa v základních školách v Plzeňském kraji. Teoretická část popisuje tělesná postižení, inkluzívní vzdělávání, historii přístupu ke vzdělávání žáků se zdravotním postižením v ČR a právní úpravu integrace a inkluze. Dále charakterizuje význam asistenčního psa pro žáka s tělesným postižením a jeho rodinu, podrobně vysvětluje způsob výchovy, výcviku a předávání asistenčního psa. Praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření v základních školách Plzeňského kraje orientovaného na ředitele škol, jako osoby plně kompetentní při rozhodování o přijetí žáka s tělesným postižením v doprovodu asistenčního psa do školského zařízení. Pozitivní přístup k přítomnosti asistenčního psa ve škole mají častěji ředitelé, kteří jsou dostatečně informování o problematice asistenčních psů z přednášek a veřejných ukázek práce psa. Rozhodování o povolení vstupu asistenčního psa do budovy školy dále ovlivňují sociálně psychologické faktory.
Integrace a vzdělávání dětí s tělesným postižením do základních škol v chomutovském regionu
KOLÍNKOVÁ, Michaela
Téma bakalářská práce se týká integrace a vzdělávání dětí s tělesným postižením do základních škol v chomutovském regionu. V teoretické části své práce se zabývám terminologií integrace a vymezením pojmu tělesné postižení, popisuji vývoj školské integrace v České republice a zaměřuji se zejména na podporu integrace z hlediska legislativy a ekonomického zajištění. Zabývám se také rolí speciálně pedagogických center a pedagogicko-psychologických poraden v procesu integrace Hlavním cílem mé práce bylo zjistit, jak jsou podmínky integrace naplněny z pohledu ředitelů škol, učitelů, asistentů pedagogů a v neposlední řadě i samotných rodičů. Pro naplnění hlavního cíle jsem si stanovila tři dílčí cíle. Za prvé zjistit finanční podmínky integrace, za druhé zjistit, jaká je informovanost pedagogů a za třetí, jaká je činnost speciálně pedagogických center, popřípadě pedagogicko-psychologických poraden v této oblasti jejich odborné práce. Ke svému výzkumu jsem použila dotazníkové šetření, při kterém jsem se snažila zjistit názory, postoje a zkušenosti pedagogů i rodičů integrovaných žáků. Pro šetření na poradenských školských zařízeních jsem použila techniku polořízeného rozhovoru. Mým provedeným šetřením se mi podařilo zjistit, že oslovení respondenti vyjádřili ve většině případů kladný postoj k integraci. Ředitelé škol jako hlavní problém vidí nedostatečné finanční zabezpečení integrace. Učitelé se potýkají zejména s dílčími problémy přímo v době výuky. Přístup všech asistentů pedagogů k integraci je pozitivní, avšak není jasně vymezena jejich náplň práce. Z pohledu rodičů jsou podmínky pro integraci dobré a vidí v ní jednoznačný přínos pro své děti. Integrace je v České republice legislativně podporována, ale v běžném životě škol naráží na finanční a praktické potíže. Vzhledem k tomu, že v Chomutovském okrese je pouze speciálně pedagogické centrum zaměřené na vady sluchu, domnívám se, že by velmi pomohlo zřízení poradenského školského zařízení zaměřující se na všechny typy postižení.
Zážitkově pedagogické učení a jeho realizace u osob s tělesným postižením
PLOJHAROVÁ, Kateřina
Tématem mé bakalářské práce bylo Zážitkově pedagogické učení a jeho realizace u osob s tělesným postižením. V teoretické části bakalářské práce jsem se zaměřila na historii tělesného postižení v Čechách, na zdravotní a tělesné postižení, na vzdělávání a práva osob s tělesným postižením, na zážitkově pedagogické učení a jeho prvky a na nestátní neziskové organizace. V praktické části bakalářské práce jsem se zaměřila na definování cílů, na metodiku a na vlastní výsledky. Prvním cílem praktické části bylo zmapovat nabídku a realizaci volnočasových aktivit pro osoby s tělesným postižením v Jihočeském kraji. Druhým cílem bylo zjistit u vybraných nestátních neziskových organizací, zda realizují aktivity zaměřené na zážitek. Ve výzkumné části byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika dotazníku vlastní konstrukce. Výzkum proběhl v měsících březen a duben roku 2011 v nestátních neziskových organizacích, které se zabývají volnočasovými aktivitami u osob s tělesným postižením v Jihočeském kraji. Celkem bylo osloveno 15 nestátních neziskových organizací a ochotno se podílet na výzkumu bylo 8. Výsledky výzkumu ukázaly, že pět nestátních neziskových organizací z osmi realizují volnočasové aktivity pro osoby s tělesným postižením a z toho jedna okrajově a jednorázově, zbytek oslovených organizací se tj. dvě se zabývají jiným druhem postižení a jedna se zabývá poradenstvím. Volnočasové aktivity zaměřené na zážitkově pedagogické učení realizuje DC ADRA, 1. Centrum zdravotně postižených jižní Čechy, Rodinné centrum Rozárka, Sdružení postižené dítě. Stanovené cíle byly zodpovězeny. V diskusi najdeme rozbor výsledků a porovnání výsledků s teorií. V závěru najdeme shrnutí celé bakalářské práce. V práci je uveden ucelený přehled o nestátních neziskových organizacích v Jihočeském kraji, které pracují s osobami s tělesným postižením a realizují aktivity zaměřující se na zážitek.
Zpracování, organizace a ověření integračního dne pro osoby s postižením
SUCHAN, Radek
Během života a následně během studií jsem se setkával při různých předmětech s pojmy mentální postižení, mentální retardace, socializace. Během prvního a druhého ročníku proběhly jednodenní akce s názvem {\clqq}Spolu to dokážeme.`` Při spoluorganizování těchto setkání mě napadlo vytvořit model či ukázkovou akci pro všechny, kteří chtějí udělat něco výjimečného či zajímavého pro jedince s mentálním postižením. Při průběhu integračních dnů {\clqq}Spolu to dokážeme`` jsem si uvědomil, o jak reciproční vztah se jedná. Právě my, osoby bez handicapu, si při těchto setkáních uvědomujeme, jak jednoduché jsou naše všední starosti a co všechno se můžeme naučit od našich spoluobčanů s postižením. Cílem této práce je vytvoření nového modelu celé akce {\clqq}Spolu to dokážeme``.
Analýza potřeb zdravotně postižených ve vztahu k účasti na cestovním ruchu
Liptáková, Jana ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Tato práce se zabývá potřebami tělesně postižených v cestovním ruchu. Ze zdravotně postižených se zaměřuje právě na tělesně postižené především proto, že nejvíce jsou lidé postihováni omezením mobility. V České republice žije více než milion zdravotně postižených, z toho je přes půl milionu tělesně postižených. Práce se věnuje tělesně postiženým na vozíku proto, že kdyby byly odstraněny všechny bariéry, které musí vozíčkáři překonávat, byly by zárověň odstraněny veškeré bariéry, s kterými se potýkají všichni tělesně postižení. Pozornost této práce je věnována třem základním oborům cestovního ruchu, kterými jsou ubytování, stravování a doprava. Podstatou práce je popis legislativy, která se zabývá řešením bariér, s kterými se postižení potýkají téměř denně, také při cestování. A další důležitou částí práce je dotazníkové šetření, které bylo provedeno s vozíčkáři různého věku.
Občané se zdravotním postižením v naší společnosti
VEVERKOVÁ, Hana
Základem volby tématu bylo utvoření přehledu dávek a služeb, poskytovaných jednotlivými typy institucí, občanům se zdravotním postižením, se specifikou na postižení tělesné. Zároveň jsem chtěla nastínit situaci jedince se zdravotním postižením v naší společnosti.
Možnosti zaměstnávání osob s tělesným postižením v kraji Praha
MATĚJKOVÁ, Kateřina
Svojí prací jsem se zaměřila na možnosti pracovního uplatnění osob s tělesným postižením v kraji Praha. Dílčím cílem bylo zjistit, jaké existují podpůrné a rizikové faktory ovlivňující zaměstnání těchto osob, dále popsat jejich zkušenosti s možnostmi zaměstnávání. V teoretické části popisuji nejčastější typy tělesného postižení, způsoby vzdělávání s důrazem na volbu povolání a podpůrné prostředky zaměstnávání těchto osob. V závěru teoretické části jsem se zaměřila na význam práce pro člověka s tělesným postižením a příčiny marginalizace. Praktickou část jsem realizovala pomocí případových studií. Výzkumný soubor tvořily čtyři osoby s tělesným postižením, které dlouhodobě žijí a pracují v kraji Praha. Data jsem získala především pomocí polostrukturovaných hloubkových rozhovorů, které probíhaly v měsíci březnu v Praze. Druhou část mého výzkumu tvořila sekundární analýza dat ekonomické aktivity osob s tělesným postižením zejména Českého statistického úřadu. Výsledky ukázaly, že osoby s tělesným postižením mají dostatečné znalosti o výhodách jejich zaměstnávání, které neváhají na pracovních pohovorech zdůraznit. Oproti tomu znalost alternativních možností zaměstnávání je lepší u osob s tělesným postižením mladších 30 let. Jako protektivní faktory zaměstnávání osob s tělesným postižením bylo zjištěno vyšší vzdělání a jazykové znalosti, programy zaměřené na podporu zaměstnávání osob s tělesným postižením, vhodně zvolené zaměstnání a vzdělání v běžných typech škol. Mezi rizikové faktory patří pomalé pracovní tempo, předsudky a nedostatečná informovanost zaměstnavatelů i kolegů, přetrvávající bariérovost městské hromadné dopravy, komunikací a budov, dlouhodobé pobyty v lázních, klimatické vlivy ztěžující dopravu na pracoviště a nemožnost seberealizace a kariérního růstu na sekundárním trhu práce.
Sociální a ekonomická náročnost integrace tělesně postižených do běžných škol
Toboláková, Pavla ; Hadj Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. V práci se zaměřuji na integraci v rámci středoškolského vzdělávání. První část se zabývá teoretickými poznatky z problematiky týkající se tělesného postižení, integrace, legislativního zajištění integrace a v neposlední řadě sociální a finanční náročností integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. Praktická část je pak věnována statistickému sledování zdravotně postižených jedinců se zaměřením na tělesné postižení. Blíže rozebrané statistiky se věnují studentům středních škol s tělesným postižením. Následují výsledky výzkumného šetření v oblasti integrace v středoškolském vzdělávání se zaměřením na stručnou charakteristiku integrace žáků do vybrané školy.
Lidé s tělesným postižením na vozíku a jejich pohled na fyzické a psychické bariéry
HANTOVÁ, Jitka
Práce se věnuje lidem s tělesným postižením upoutaným na vozík. Zaměřuje se především na bariéry, se kterými se tito lidé potýkají, a které jsou z jejich pohledu nejvíce problémové. Teoretická část se věnuje dvěma oblastem bariér, jsou to bariéry fyzické a psychické. Praktická část následně zhodnocuje provedený výzkum, ve kterém byli osloveni návštěvníci 1. Centra zdravotně postižených jižních Čech v Českých Budějovicích, ale i jiné osoby pohybující se na vozíku dostupné v okolí. Centrum poskytuje svým klientům možnost cvičení a zdokonalení fyzické kondice, jelikož funguje jako fitness centrum a je speciálně přizpůsobeno zdravotně postiženým osobám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   začátekpředchozí148 - 157další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.