Název:
Možnosti přijetí žáka s tělesným postižením v doprovodu asistenčního psa do základních škol v Plzeňském kraji
Překlad názvu:
Admission options of student with physical impairment with assistance dog at elemetary schools in Pilsen district
Autoři:
SMOLOVÁ, Magdalena Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá možnostmi integrovaného vzdělávání žáka s tělesným postižením v doprovodu asistenčního psa v základních školách v Plzeňském kraji. Teoretická část popisuje tělesná postižení, inkluzívní vzdělávání, historii přístupu ke vzdělávání žáků se zdravotním postižením v ČR a právní úpravu integrace a inkluze. Dále charakterizuje význam asistenčního psa pro žáka s tělesným postižením a jeho rodinu, podrobně vysvětluje způsob výchovy, výcviku a předávání asistenčního psa. Praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření v základních školách Plzeňského kraje orientovaného na ředitele škol, jako osoby plně kompetentní při rozhodování o přijetí žáka s tělesným postižením v doprovodu asistenčního psa do školského zařízení. Pozitivní přístup k přítomnosti asistenčního psa ve škole mají častěji ředitelé, kteří jsou dostatečně informování o problematice asistenčních psů z přednášek a veřejných ukázek práce psa. Rozhodování o povolení vstupu asistenčního psa do budovy školy dále ovlivňují sociálně psychologické faktory.This thesis examines options of student with physical impairment to have itegrated education in Pilsen district if he needs an assistance dog. Theoretical part is summary of disabilities, inclusive education, history of approach to impairment students in Czech Republic and legal approach to integration and inclusion. Further more the thesis characterize importance of assistance dog for impairment student and his family and there are explained in detail how are assistance dogs trained and passed to impairment student. Empirical part contains questionnaires from elementary schools in Pilsen district. Samplecontains answers from directors of schools, because they are deciding about access of disabled student with assistance dog to the school. Possitive approach about assistant dog presence have directors who were informed enough about these issue from lectures and publicpresentations about these dogs. The decesion-making are influenced by social-psychological factors too.
Klíčová slova:
asistenční pes; inkluzívní vzdělávání; integrace; tělesné postižení; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; assistance dog; inclusive education; integration; physical impairment; student with special educational needs Citace: SMOLOVÁ, Magdalena. Možnosti přijetí žáka s tělesným postižením v doprovodu asistenčního psa do základních škol v Plzeňském kraji. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25028