National Repository of Grey Literature 14,453 records found  beginprevious14444 - 14453  jump to record: Search took 1.58 seconds. 

Analýza bankovního sektoru ve vybraných zemích východní Evropy
Křížek, Tomáš ; Dvořák, Petr (advisor) ; Janda, Karel (referee)
The thesis analyzes the banking sectors in selected countries of CEE region, in particular in Albania, Serbia, and Bosnia and Herzegovina and compares their development with the Czech Republic as it is CEE country with one of the most advanced banking sectors in the region. Three parts of the paper analyzing separately each of the countries are supplemented by country comparison and final conclusions. General development, development of banking sector as well as banking market and financial performance of banks are examined. As a conclusion, all the countries develop in a different way and with different starting conditions. Albania relies more on qualitative development with low absolute figures but high relative indicators with respect to the utilization of available resources. The development in Serbia is rather quantitative, in contrary to the situation in Albania. Bosnia and Herzegovina is progressing quite ambiguously also due to uncertain political situation in the country. It can be also concluded that all the three countries still have to go a long way to reach comparable level of their banking systems with the Czech Republic.

The expansion of small and medium-sized Czech enterprises into Austrian business market: the example of Cockyshop.cz
Kolářová, Hana ; Sztogrynová, Miroslava (advisor) ; Galan, Tomáš (referee)
Hlavním cílem práce je návrh vhodné marketingové strategie pro českou firmu Cockyshop.cz, která plánuje vstup na rakouský trh internetového prodeje kontaktních čoček. Práce je koncipovaná tak, aby mohla sloužit i jako obecný návod pro další české malé a střední podniky, které se chystají vstoupit na některý z trhů členských zemí Evropské unie. Navrhovaná opatření jsou založena nejen na důkladné analýze veřejně dostupných zdrojů, ale také na vlastních šetřeních provedených přímo na rakouském trhu.

Current trends in the global and Czech Insurance
Vakrčka, Pavel ; Daňhel, Jaroslav (advisor) ; Kábrt, Tomáš (referee)
This thesis reviews current trends in both global and Czech insurance industry. It describes the origin of their law which shaped the insurance market. The current state for each continent in several categories is analysed through the available data. A large part is devoted to the European environment. The conclusion contains the most important changes in legislation which could significantly impact the insurance industry in the coming years.

VLIV IT A SW PROSTŘEDKŮ NA FIREMNÍ
Chlebík, Tomáš Ing. ; Střížová, Vlasta (advisor)
Komunikace je v dnešní době základním klíčem k úspěchu. Rychlost, dostupnost a kvalita předávaných informací je schopna ovlivnit nejen budoucnost firem, ale také jedinců. Cílem práce je poskytnout ucelený přehled o dostupných IT a SW prostředcích pro firemní komunikaci. E-mail, hlasová komunikace, videokonference, portály, ale také virtuální prostředí jsou postaveny proti klasickým formám komunikace jako je meeting a korespondence. V práci je vytvořena metodika umožňující srovnání jednotlivých forem komunikace z pohledu jejich vlastností, vhodností jejich použití pro různé modelové typy komunikace a možnosti jejich nasazení v interní a externí firemní komunikaci. Poslední kapitola práce demonstruje možnost aplikace zjištěných závěrů a získaných poznatků na středně velkou stavební firmu.

Institutional Communication in the Czech Republic Focused on Ministry of Interior and the Project Electronisation of Public Administration
Soukeník, Štěpán ; Dolanský, Pavel (advisor) ; Shavit, Anna (referee)
The bachelor's thesis "Institutional Communication in the Czech Republic Focused on Ministry of Interior and the Project Electronisation of Public Administration" targets the specifics of public institutions' marketing communication. The principal objective is to describe major approaches to the theory of institutional communication in different aspects comprising Structural Functionalism, Institutional Economy, Conversational Analysis, Toronto School of Communication Theory and most recent exploratory studies in the theory of social communication and marketing communication in 2011. Based on the broad and narrow context of the terms eGovernment and eDemocracy and taking advantages of the primary and secondary research it analyses two stages of marketing communication campaign of Data Boxes project in 2009, institutionally falling within the Ministry of Interior of the Czech Republic. The thesis consists of the own strategic and tactical concepts and their visual design.

Dark Web: Black market on the internet and its impact on the Czech national economy in the years 2011-2015
Nedvědová, Barbora ; Štípek, Vladimír (advisor) ; Klement, Josef (referee)
The main goal of this thesis is to analyse the influence of the Dark Web on the national economy of the Czech Republic between the years 2012 and 2014. The term 'the Dark Web' and basic elements, which are related to the internet black market, are analysed in the theoretical part of the thesis. The practical part of the thesis contains the estimation of the impact of the Dark Web on the national economy, particularly on national accounts, and other macroeconomic indicators such as GDP, tax colletion, the size of the grey market and the black market, employment and exchange rates. The estimation is based on the available data from both the Czech Republic and abroad. Time periods, in which the mentioned macroeconomic indicators from the Czech Republic are affected, are determined at end of the thesis. By using available data, it is possible to prove the influence of the Dark Web on the Czech national economy and on the mentioned macroeconomic indicators. For example, in 2014, the Dark Web accounted for less than 9 per mille of the GDP of the Czech Republic. Another conclusion is that the Dark Web contributed less than 0,1 % to the grey economy, and less than 2 % to the illegal economy. The internet black market accounted for nearly 8 per mille of the revenue of social security and health insurance.

Valuation of the company PENAM, a.s.
Leharová, Olga ; Strouhal, Jiří (advisor) ; Smrčka, Luboš (referee)
Aim of this final thesis is assessment of the objectified value of the company PENAM, a.s. to the date of 1. 1. 2015. The valuation is performed from the perspective of an independent external subject, which means that only public sources are used. Theoretical and methodological part consists of enumeration and explanation of terms, methods and procedures connected with company valuation. Practical part represents application to praxis and includes financial and strategic analysis of the company PENAM, a.s., prognosis of value generators, financial plan till 2018 and the final valution. The discounted cash flows method is used as a main approach using the variant of free cash flows to the firm. There is also the book value and the value gained through V/EBITDA multiple for comparison.

Economic analysis of the czech wine market in kontext with world wine market
Rýpar, Jan Bc. ; Votava, Libor (advisor) ; Dvořák, Pavel (referee)
Práce pojednává o obchodování s vínem jak v České republice tak v Evropské unii a světě. Přibližuje legislativní úpravu ochodu s vínem ČR. Z dostupných zdrojů charakterizuje trh vína pomocí spotřeby, produkce, spotřebitele, marketingových nástrojů a zahraničního obchodu. Nastiňuje trendy na tomto trhu a jeho předpokládaný budoucí vývoj.

Possibilities of automatic plagiarism detection
Hauzírek, Michal ; Pavlíček, Luboš (advisor) ; Mach, Jan (referee)
Tato práce se zabývá možnostmi automatické detekce plagiátů. Cílem je poskytnout relevantní informace těm, kteří uvažují o použití případně vývoji nástroje pro detekci plagiátů. V teoretické části zejména zobecňuje, na příkladech demonstruje a doplňuje informace získané z různých zdrojů zabývajících se touto problematikou. V první části stručně uvádí čtenáře do problematiky plagiátorství a současného stavu zejména ve vzdělávacích institucích a do obecných možností a omezení automatické detekce. Dále vysvětluje rozdíly mezi různými typy nástrojů pro detekci plagiátů a možnostmi jejich využití. V následující části se zabývá základními metrikami používanými v různých nástrojích. Představuje i několik zajímavých alternativních způsobů detekce. Podrobně pak popisuje princip nejpoužívanějšího způsobu detekce plagiátů v přirozeném jazyce a dále některé další přístupy včetně těch užívaných pro detekci v programovacích jazycích. Velký prostor je v praktické části věnován popisu, srovnání a testům vybraných dostupných řešení pro detekci plagiátů a to jak komerčních, tak poskytovaných zdarma. Největší důraz je přitom kladen na jejich fungování v českém jazykovém prostředí. Druhým praktickým přínosem práce je koncept návrhu systému pro detekci plagiátů a jeho začlenění do komplexního programu prevence plagiátorství.

Implementace Business Intelligence v malé společnosti působící v sektoru vzdělávání
Mrázek, Josef ; Novotný, Ota (advisor) ; Pour, Jan (referee)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout model metrik vhodný k řízení malé společnosti a následně demonstrovat jeho praktické využití při řízení společnosti za pomocí běžně dostupných informačních technologií. Na základě studia dostupné literatury byl jako model strategického řízení společnosti vybrán model Balanced Scorecard. V rámci tohoto modelu byla nejdříve definována mise a vize školy. Dále byly stanoveny strategické cíle a na ně navazující metriky. Dílčím cílem bylo pro vybrané metriky demonstrovat jejich praktické využití při řízení společnosti. Bylo navrženo technologické řešení respektující možnosti malých společností. Konečným výstupem praktické části této práce pak byla demonstrace využití BI k podpoře strategického řízení a rozhodování.