Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití reminiscence v rámci aktivizace klientů v domově pro seniory
Merunková, Kristýna ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce "Využití reminiscence v rámci aktivizace klientů v domově pro seniory" se zabývá tématem vzpomínání a jeho praktickým využitím při práci v domovech pro seniory. Definuje reminiscenci, zejména pak reminiscenci skupinovou, popisuje přínosy a možnosti jejího využití. Záměrem práce je pak popsat skupinovou reminiscenci z pohledu reminiscenčního asistenta, zaznamenat vývoj skupiny a nastínit praktická doporučení pro práci s reminiscenční skupinou. Teoretická část je věnována pojmům stáří, stárnutí, popisu domova pro seniory a tématům s ním spojeným. Zaměřuje se na reminiscenci, definuje teoretické základy a východiska pro reminiscenci důležitá. Dále se zabývá skupinovou reminiscencí a základními postupy pro její využití. Praktická část je zaměřena na činnost konkrétní reminiscenční skupiny. Soustřeďuje se na zachycení vývoje reminiscenční skupiny a zaznamenání detailnějšího popisu jednotlivých reminiscenčních setkání a vzniklých situací. Snaží se tak na praktickém příkladu ukázat průběh skupinové reminiscence a její fungování z pohledu reminiscenčního asistenta. V jejím závěru jsou uvedena stručná doporučení pro práci s reminiscenční skupinou.
Reminiscence v pastoraci: využívání vzpomínek a vzpomínání v pastýřské péči o seniory
Fojtů, Daniela ; Janečková, Hana (vedoucí práce) ; Čížková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na přítomnost a využívání vzpomínek a vzpomínání v pastýřské péči o seniory v prostředí Českobratrské církve evangelické. Práce si klade za cíl zjistit, jakými způsoby je reminiscence v pastýřské péči o seniory přítomna, v jakých situacích, za jakým účelem a pomocí jakých nástrojů jsou vzpomínky a vzpomínání v pastýřské péči využívány. Práce je členěna do dvou hlavních částí. První část práce nastiňuje teoretický základ. Vymezuje hlavní souvislosti a definuje základní pojmy. Dále popisuje oblast pastýřské péče o seniory, přibližuje reminiscenci jako metodu a nastiňuje průsečíky těchto dvou oblastí. Druhá, praktická část práce si klade za cíl pomocí kvalitativního přístupu metodou polo-strukturovaných rozhovorů s faráři odpovědět na základní výzkumnou otázku, týkající se role reminiscence na poli pastýřské péče o seniory.
Pražské jaro a sovětská intervence v Kadani roce 1968
Linhart, Ondřej ; Koura, Petr (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Ve své práci Pražské jaro a sovětská intervence v Kadani v roce 1968 jsem se zabýval vpádem sovětských vojsk do Kadaně. Sledoval jsem chronologický vývoj města v kontextu dějin Československa v období po druhé světové válce až do srpnových dnů roku 1968. Vrcholem je pak líčení událostí v Kadani od 21. srpna 1968, postoj a projevy rezistence obyvatelstva nebo orgánů města vůči okupaci. V závěrečné fázi se práce věnuje důsledkům okupace v regionu. Práce vychází ze studia odborné literatury k dané problematice, zejména výkladu československých dějin a na regionální úrovni z interpretace dostupných pramenů, uložených ve Státním okresním archivu Chomutov se sídlem v Kadani - regionální tisk, dokumenty úřední povahy, fotografie. Práce je doplněna o vzpomínku pamětníka. KLÍČOVÁ SLOVA Pražské jaro, 1968, Kadaň, sovětská okupace, rezistence, vzpomínky, kultura, historie
Vzpomínky
Conde, Tamara ; Schubert,, Theres (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Tato práce je úvahou o obsedantně kompulzivní tendenci materializovat pomíjivé myšlenky a momenty. Listy stromů a jejich umístění do krajiny a odloučení od ní jsem použila jako metaforu vzpomínek, zprostředkovaný instalaci s videem.
Pes jako reminiscenční stimul.
Suková, Markéta ; Čížková, Hana (vedoucí práce) ; Dočkal, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce představuje základní vhled do problematiky vzpomínání a reminiscence s cílem naplánovat, zrealizovat a zhodnotit reminiscenční program s canisterapeutickými prvky v Senior Residence Klamovka. Obsahem jsou nejen teoretická východiska, ale především postup příprav, samotné realizace a celkového zhodnocení ojedinělého programu tohoto typu. Bylo sestaveno šest reminiscenčních setkání, jejichž obsah směřoval k tématu "psi v mém životě". Nepostradatelnými subjekty pro možné vyzkoušení programu byly reminiscenční terapeut, canisterapeut, autorka práce a hlavně klienti Senior Residence Klamovka, v jejichž prostorách se vše odehrávalo. Cyklus šesti reminiscenčních setkání s využitím terapeutického psa probíhal od dubna do června 2017. Po jeho odzkoušení vyšlo najevo, že zvolená témata s využitím terapeutického psa dokázala podpořit příjemnou atmosféru během setkání a samotné vzpomínání seniorů. Jako velký nedostatek se ukázal neadekvátně zajištěný vhodný počet vzpomínajících. Velké počty přítomných mnohdy narušovaly harmonii celého setkání.
Vliv dětství na pojetí profese učitele v mateřské škole
BABÁKOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na to, jak vnímají vliv vlastního dětství na svou osobnost a profesi učitelé v mateřské škole. Teoretická část popisuje prvních sedm let života dítěte, uvádí vliv výchovy na dítě, poukazuje na rizika, která přináší výchova a její možné nežádoucí projevy v dospělosti. Dále je zde popsána osobnost učitele v mateřské škole. V praktické části jsou pak uvedeny výsledky kvalitativního výzkumu, který byl veden formou polostrukturovaného rozhovoru s učitelkami z mateřských škol. Jsou zde mapovány jejich vzpomínky na dětství, možnosti vyrovnání se s nepříjemnými zážitky a propojení vzpomínek se současnou profesí.
Školní život na Podkarpatské Rusi v letech 1918 - 1945
Bezdíčková, Kateřina ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Tématem této diplomové práce je školní život na Podkarpatské Rusi v letech 1918-1945. Práce se snaží podat celkový přehled o vývoji školství od maďarské monarchie po Sovětskou Ukrajinu se zaměřením na období vlády Československa. Vedle kapitol o učitelích, vyučovacím jazyce, metodice výuky, učebnicích a pomůckách je součástí také kapitola věnovaná ojedinělému somatologickému výzkumu školních dětí. Práce se opírá o archivní materiály, které jsou doplněny konkrétními osobními příběhy pamětníků. Snaží se přiblížit běžný školní život na Podkarpatské Rusi, především v období První republiky, z pohledu žáků, studentů i učitelů. Klíčová slova: školství, Podkarpatská Rus, každodennost, Rusíni, paměti, somatologický výzkum, učitelé, Československá republika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.