Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Unemployment of university graduates in Slovakia in 2001-2014
Pintérová, Monika ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Irmanová, Eva (oponent)
Predložená bakalárska práca sa zaoberá nezamestnanosťou absolventov vysokých škôl na Slovensku v rokoch 2001 - 2014, pričom sa zameriava na analýzu nezamestnanosti tejto špecifickej skupiny obyvateľstva v rámci jednotlivých regiónov a v rámci odborov. Cieľom práce je analyzovať túto nezamestnanosť v rámci jednotlivých krajov Slovenska a odborov, na základe získaných údajov zo Štatistického úradu Slovenskej republiky a Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky. Práca sa snaží o vystihnutie najdôležitejších znakov nezamestnanosti tejto skupiny obyvateľstva a o zistenie hlavných príčin, ktoré túto nezamestnanosť spôsobujú. Záver práce obsahuje predpokladaný budúci vývoj a odporúčania, ktoré by mohli zlepšiť situáciu absolventov vysokých škôl na trhu práce v Slovenskej republike.
Studenti učitelství s poruchou učení
Pejchalová, Michaela ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
česky Diplomová práce se zabývá studenty učitelství se specifickou poruchou učení. Jejím cílem je zmapovat vysokoškolské studium a pedagogickou praxi těchto osob. Výzkum je doplněn o zjištění názoru veřejnosti na učitele s poruchou učení. Práce je konstruována jako empirický výzkum kvalitativního rázu, doplněný o kvantitativní údaje. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se studenty učitelských oborů se specifickou poruchou učení a dotazníkového šetření mezi veřejností. Poté byla analyzována (kvalitativně i kvantitativně) a interpretována. Následně byla provedena komparace s odbornou literaturou. Samotný text práce má tři hlavní části. Teoretická východiska pocházejí převážně ze zahraniční literatury o osobách s dyslexií na vysoké škole a v zaměstnání. Druhá část práce popisuje metodologii výzkumu a analýzu dat. Výsledkem práce jsou témata, která vystihují studenta učitelství se specifickou poruchou učení, a zjištěné názory veřejnosti. Třetí část práce, diskuze, pak přináší shrnutí a propojení odborné literatury se závěry empirického výzkumu. Přínosem studie je vytvoření konceptu toho, kdo je to student učitelství se specifickou poruchou učení. Druhým ziskem je odhalení slabých míst v přístupu k budoucím učitelům s touto poruchou a navržení možností na zkvalitnění odborné péče....
Vybrané aspekty výživy vysokoškolských studentek ze zvolených vysokých škol v České republice
Stuchlíková, Sandra ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Název Vybrané aspekty výživy vysokoškolských studentek ze zvolených vysokých škol v ČR Abstrakt Bakalářská práce se zaměřuje na konkrétní aspekty z výživy vybraných vysokoškolských studentek z oslovených vysokých škol v České republice. Počátek práce uvádí základní pojmy týkající se obecně životního stylu. Teoretická část popisuje kapitoly o vývoji nutričních návyků, které umožňují srovnání výživy v dětství a v dospělosti. V práci je představena problematika společného stravování, v níž je zahrnuto stravování v rodině, školní stravování, ale i analýza veřejného stravování. Následně je v práci zařazena kapitola o vysokoškolských studentech, jež zahrnuje popis vysokoškolského studenta, jeho nutriční nároky, stravování a průzkumy realizované na vysokoškolských studentech. Praktická část uvádí výzkumné šetření související s výživou vysokoškolských studentek z oslovených vysokých škol. Výsledky výzkumného šetření neprokázaly relevantní výkyvy ve výživě vysokoškolských studentek. Klíčová slova Vysokoškolský student, školní stravování, menza, výživa, životní styl
Osobní organizace vysokoškolských studentů
Dejmalová, Lenka ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Šebková, Helena (oponent) ; Matošková, Jana (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem osobní organizace vysokoškolských studentů v současném dynamickém prostředí vysoké školy. Cílem empirického výzkumu bylo prozkoumat, jak studenti organizují své studium na začátku studia. V teoretické části jsme pojednali o Boloňském procesu a hlavních změnách, které nastaly v terciárním vzdělávání a proměnily studentskou kariéru vysokoškolských studentů. Zabývali jsme se také vysokoškolskou socializací a osobností vysokoškolského studenta, jeho tradičními i novými rolemi a proměnami životního stylu. Byly představeny dva pohledy na vysokoškolské studium akcentující důraz na kognitivní rozvoj osobnosti studenta a také význam oborově nespecifických dovedností osobní organizace pro úspěšné vysokoškolské studium. V kvalitativním výzkumu vycházíme z konceptů osobní organizace a akademického sebeřízení, jež vymezují klíčové dovednosti pro úspěšné vysokoškolské studium i profesní uplatnění. Nejprve jsme přistoupili k obsahové analýze studijních plánů a orientačnímu dotazníkovému průzkumu mezi studenty 1. ročníku FF ZČU v Plzni. Použili jsme také snímek studijního týdne a elektronické dotazování. Data jsme analyzovali technikou otevřeného kódování a tématického kódování. Rozlišili jsme dva organizačně-studijní typy, jejichž základem byly rozdíly v zaměření mimoškolní činnosti a v...
Analysis of the Healthy Lifestyle of Univerzity Students from the View of Physical Activity
Ďurčová, Ivana ; Adamík, Richard (oponent) ; Lepková, Hana (vedoucí práce)
The thesis focuses on the analysis of the lifestyles of university students from the view of physical activity and processing of questionnaire investigation. Based on the obtained data is prepared SWOT analysis and set of recommendations for addressing lifestyle changes of university students.
Analýza životního stylu vysokoškolských studentů z pohledu stravovacích návyků
Vašinková, Dominika ; Vránová, Dana (oponent) ; Lepková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu životního stylu vysokoškolských studentů z pohledu stravovacích návyků. Uvádí teoretické poznatky o zdravém stravování a porovnává je s výsledky dotazníkového šetření pro studenty vysokých škol, které bylo provedeno v březnu a dubnu roku 2015. Vyhodnocuje stravovací návyky vysokoškolských studentů a navrhuje způsoby, jak je lze zlepšit.
Vývoj hodnotové orientace studentů Zdravotně-sociální fakulty Jihočeské univerzity v průběhu jejich studia
BERÁNKOVÁ, Jana
Výzkum hodnot má velký společenský význam, i proto se mu věnuje stále větší pozornost. V minulosti jsme se mohli setkat s příliš úzkým vymezením předmětu sociální psychologie jako vědy o postojích. Dnes bychom mohli považovat za jedno z hlavních témat sociální psychologie hodnoty a proces hodnocení. Hodnoty podmiňují chování sociálních skupin a jednotlivců, proto se předpokládá, že v blízké budoucnosti se empirický výzkum a teoretické zpracování hodnot stanou jedním z nejhlavnějších úkolů společenských věd. Platnost hodnot a celého hodnotového systému závisí na společenských cílech, se změnou společenského řádu se mění cíle, které si společnost vytyčuje, a tedy také systém hodnot. Proto s každou změnou společenské formace nastává také přehodnocení hodnot. Ale i uvnitř dané společenské struktury dochází ke změnám hodnot v souvislosti s následujícím společenským vývojem a změnou společenských potřeb. Výzkum hodnot je spojen s velkými metodologickými i metodickými potížemi, celá řada psychologických metod aplikovaných v zahraničních výzkumech vychází z rozdílných společensko {--} ekonomických podmínek. Za optimální řešení lze považovat výběr nejrozšířenější metody (test Allport {--} Vernon {--} Lindzeyův) v české modifikaci, kterého bylo použito ve výzkumu hodnot vysokoškolské mládeže v Ostravě jako hlavní výzkumné metody. Metoda i přes své nedostatky je vhodná pro zjištění základních trendů v hodnotové zaměřenosti studentů vysokých škol. V dnešní medializované době se o problematice životních hodnot mladých lidí hodně mluví, diskutuje a píše. Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnotové orientace studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a zkoumá také faktory, které životní směrování ovlivňují. V teoretické části se zabývám problematikou filozofické, sociologické a psychologické koncepce hodnot, kulturou a hodnotovým systémem, klasifikací hodnot a samotnou hodnotovou orientací, potřebami a postoji souvisejícími také s problematikou hodnot, problematikou hodnot v různých typech výzkumů, výzkumy hodnotového zaměření u mládeže a metodami zkoumání hodnot. V závěru teoretické části uvádím také výsledky výzkumu hodnot jiných autorů. Praktická část je věnována výzkumu hodnotové orientace, který probíhal na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v oboru odborný pracovník v ochraně veřejného zdraví. Výzkum zkoumal vztahy a postoje studentů k hodnotám citovým, společenským i materiálním. Ke shromažďování dat a údajů pro výzkumnou část byla použita metoda dotazníkového šetření.
Neurotické příznaky u vysokoškolských studentů
KRÚPOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá výskytem neurotických příznaků u vysokoškolských studentů ve vztahu k formě studia. V teoretické části je nastíněna samotná problematika neurotických příznaků. Její úvodní kapitoly vychází z definice pojmu {\clqq}neurotický``, která zní : vztahující se k neuróze, nebo z ní vyplývající. Jsou zde popsány jednotlivé neurotické a stresové poruchy podle rozdělení v klasifikaci MKN {--} 10. Tedy fobické úzkostné poruchy, mezi které patří agorafobie, sociální fobie a specifické (izolované fobie), dále jiné úzkostné poruchy, kam se řadí panická porucha, generalizovaná úzkostná porucha a smíšená úzkostně depresivní porucha. Vedle fobických úzkostných poruch se v bakalářské práci zabývám obsedantně {--} kompulzivní poruchou a reakcemi na závažný stres a poruchami přizpůsobení (akutní reakce na stres a posttraumatická stresová porucha). Další stěžejní kapitolou bakalářské práce je kapitola pojednávající o stresu. V této části jsem se pokusila popsat problematiku stresu v souvislosti s hlavním tématem práce {--} neurotickými příznaky. Zabývám se zde tedy především fyziologií stresu a projevy stresu. Protože jsou neurotické příznaky příkladem propojení duše a těla, poslední oddíl je věnován psychosomatice. Zde je popsána psychosomatika jako věda a somatoformní poruchy též podle MKN {--} 10. Závěr teoretické části bakalářské práce, který je věnován konkrétním neurotickým příznakům je rozdělen do dvou oddílů {--} na neurotické příznaky manifestující se prostřednictvím duševního schématu a na neurotické příznaky manifestující se prostřednictvím tělesného schématu Praktická část je zaměřena na zmapování neurotických příznaků u vysokoškolských studentů v rámci kvantitativního výzkumu podle vlastního dotazníku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.