Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika business analýzy při zavádění informačních systémů v telekomunikačních podnicích
Neničková, Hana ; Čapek, Jan (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Molnár, Zdeněk (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Tématem disertační práce je sestavení metodiky business analýzy při zavádění informačních systémů v telekomunikačních podnicích v České republice. Tato metodika je sestavena prostřednictvím kvalitativního výzkumu – zakotvené teorie, s doplněním kvantitativním výzkumem a sekundárním výzkumem složeným z rešerší dostupné literatury. Při tvorbě metodiky jsem vycházela ze současných potřeb telekomunikačních podniků, které jsou charakteristické vysokou závislostí na informačních systémech, flexibilitou, konkurencí a neustálým zkracováním období platnosti podnikové strategie. Business analýza v těchto podnicích vychází především ze strategických cílů a její náplní je sestavit a analyzovat tzv. business požadavky, které by se měly promítnout v novém (inovovaném) informačním systému a zároveň transformují strategické cíle do konkrétních požadavků na fungování informačního systému. Tento systém by po jeho zavedení měl napomoci strategické cíle naplnit. Disertační práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické práci se zaměřuji zejména na vymezení pojmů, obecných metodik provádění business analýzy a jejich souvislostí s procesním a projektovým řízením používaným při zavádění informačních systémů v telekomunikacích. Zároveň se zabývám identifikací a vysvětlením použitých výzkumných metod. Druhá, praktická část je věnována primárnímu výzkumu. Pro získání údajů pro tento výzkum byly provedeny rozhovory s 18 respondenty z telekomunikačního oboru a jejich výroky byly podrobeny kvantitativnímu a kvalitativnímu zkoumání. Získané údaje byly konceptualizovány, kategorizovány a následně kódovány do výsledné metodiky. Práce rovněž obsahuje návrh využití metodiky v teorii, praxi i výuce.
Hodnocení výkonnosti podniku
Svobodová, Veronika ; Koval, Stanislav (oponent) ; Žižlavský, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení výkonnosti podniku s využitím konceptu Balanced Scorecard. V teoretické části je vymezen pojem výkonnost podniku a popsána metoda Balanced Scorecard. V analytické části je zhodnocena současná situace společ-nosti DINA-HITEX, spol. s.r.o. prostřednictvím vybraných analytických metod a v závěru práce je vypracován návrh implementace konceptu Balanced Scorecard do této společnosti. V návrhové části jsou stanoveny strategické cíle zvolených perspektiv, je sestavena strategická mapa, rozpočet, časový harmonogram implementace projektu a zhodnocení přínosů zavedení této metody do podniku.
Podnikatelský plán
Červinka, Petr ; Hanušová, Helena (oponent) ; Bayerová, Vladimíra (vedoucí práce)
Diplomová práce je návrhem podnikatelského plánu pro založení drobné společnosti a jejího úspěšného podnikání. Firma má charakter personální agentury. Předmětem podnikání této společnosti bude uspokojení poptávky po zaměstnancích se speciálními znalostmi a dovednostmi, kteří chybí v zahraničních firmách v dané oblasti. Společnost bude mít sídlo v Brně s pobočkou v Norsku. Teoretická část této práce obsahuje zásadní informace spojené s problematikou agenturního zaměstnávání, které jsou nezbytné pro úspěšné založení personální agentury. Praktická část této práce analyzuje podmínky a prostředí, sloužící k vytvoření záměru i samotné realizaci personální agentury, a zajištění jejího následného úspěchu.
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy se zaměřením na investování
Lorenc, Jan ; Vytopilová, Renata (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení výkonnosti společnosti pomocí vybraných ukazatelů finanční analýzy. V první části je představena společnost ANA-AQUALINE, s.r.o. v období let 2007-2009. V druhé části je vysvětlena finanční analýza z teoretického hlediska a v další části je implementována do praxe. V poslední části je popsán návrh investice, která by měla pomoci zlepšit ekonomickou a finanční situaci podniku.
Sponzoring jako prostředek efektivní komunikace
Bábíková, Kristýna ; Pokorný, Karel (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá sponzorskými aktivitami společnosti Škoda Auto, a.s., které jsou využívány jako jeden z prostředků marketingové komunikace. Hlavním pilířem záměru zefektivnění komunikace je návrh nové strategie využití nástroje sponzoringu, která jej integruje do komplexního komunikačního mixu a prostřednictvím multiplikačního efektu maximalizuje účinek komunikace při současné snaze o naplnění marketingových a komunikačních cílů společnosti.
Dopravní služby a jejich řízení
BERAN, Ladislav
Diplomová práce je zaměřena na analýzu dopravních služeb nabízených v rámci železniční osobní dopravy v České republice. Byla komparována aktuální nabídka služeb a tvorba hodnoty pro zákazníky železničních dopravců České dráhy a.s., RegioJet a.s. a LEO Express a.s. Analyzovány dále byly podmínky makroprostředí pro provoz služeb na železnici. Výstupem analýz bylo nalezení optimální varianty pro zabezpečení dopravní obslužnosti v rámci osobní dopravy. V práci byly použity analytické metody historické, logické a komparační s využitím analýzy statistických údajů.
Vnitřní prostředí vybrané společnosti a jeho zhodnocení
TŮMOVÁ, Lenka
Ve své diplomové práci (závěrečném projektu magisterského studia na Jihočeské univerzitě, v oboru Obchodní podnikání) jsem se zaměřila na vnitřní prostředí firmy Centropen, akciové společnosti se sídlem v Dačicích. Pro zhodnocení vnitřního prostředí jsem použila několik různých metod. Jednalo se o Analýzu výsledků v jednotlivých funkcionálních oblastech, krátce jsem zmínila Bostonskou matici a SWOT analýzu. Při hodnocení funkcionálních oblastí jsem vybrala {--} výzkum a vývoj, výrobu, nákup, prodej, marketing, lidské zdroje a financování. Oblasti marketingu byla věnována samostatná kapitola, ve které bylo provedeno dotazníkové šetření, rozebrání jednotlivých aktivit, které firma podniká pro svou prezentaci na veřejnosti. Věnovala jsem se také konkrétní reklamní kampani {--} Kampani škola. Tato kampaň je každoročně nejrozsáhlejší akcí, kterou Centropen připravuje, společně s fullservisovou reklamní agentrurou. Při zhodnocení funkcionálních oblastí se ukázala jako jednoznačně největší slabinou, oblast lidských zdrojů. V této oblasti se firma vůbec nezabývá hledáním a výchovou nové generace, přitom významná část pracovníků vyššího a středního managementu se blíží důchodovému věku, a ani dalším vzděláváním současných zaměstnanců. Marketing je schopen držet krok jen díky významné výpomoci agentury. Samostatně je schopen pokrýt spíše jen oblast propragace, nikoli kompletního marketingu. Ke zpracování SWOT analýzy, kde se prolíná diagnostika vnitřního a vnějšího prostředí, jsem alespoň krátce shrnula konkurenční prostředí. Zde je více než jasné, že konkurenční tlaky sílí a Centropen, který stále užívá úspěchů z předchozích let, trochu zaspal právě v boji s konkurencí. Opravdu významným kladem je silné finanční zázemí bez úvěrového zatížení, které pomáhá podpořit sílu firmy.
Analýza konkurenceschopnosti vybraného podniku
KAŠPAR, Petr
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza konkurenceschopnosti vybraného podniku ? STAKOPLAST CZ, spol. s r.o., výrobce platových oken a dveří na českém trhu. Na základě analýzy vnitřního a vnějšího prostředí a SWOT analýzy byla posuzována pozice firmy na trhu v daném regionu, byly stanoveny silné a slabé stránky. Firma musí sledovat své zakázky i konkurenty. Orientace na zákazníky i konkurenty musí být v rovnováze. Firma průběžně vyhodnocuje svoji konkurenceschopnost, analyzuje své konkurenty a využívá takových strategií a konkurenčních výhod, která jí pomáhají upevnit její postavení na trhu v daném odvětví. Výsledky analýz jsou klíčové pro úspěšnost firmy na trhu. Z toho vyplývají i stanovené cíle, kterých chce firma dosáhnout. Jde o trvalé zlepšování ve všech oblastech ? plnění požadavků zákazníků, zvyšování odborné způsobilosti kolektivu zaměstnanců, neustálé zlepšování efektivnosti a účinnosti celého systému řízení a organizace výroby.
Využití internetových sociálních sítí v marketingu
TRINKLOVÁ, Veronika
Diplomová práce s názvem {\clqq}Využití internetových sociálních sítí v marketingu`` pojednává o dnes velice aktuálním tématu z oblasti virtuálního světa, které začíná být také stále diskutovanější právě v oblasti marketingu, a sice o fungování sociálních sítí na internetu a jejich možném vlivu na současný marketing firem. Cílem práce je pokusit se {\clqq}zmapovat`` oblast internetových sociálních sítí a odhadnout možnosti jejich využití v rámci marketingových strategií podniků. Jde o základní explorační výzkum, na který poté navazuje ukázka konkrétního příkladu možného využití v rámci vybrané firmy.
Tvorba konkurenční strategie pro vybraný podnik
HORNYCH, Michal
Hlavním cílem je návrh strategie, která by vedla ke zlepšení konkurenceschopnosti podniku Cinestar. Vedlejším cílem bakalářské práce je zhodnocení současného stavu a postavení podniku multikina Cinestar na trhu vhodnými strategickými analýzami. Z jednotlivých charakteristik a analýz bych zmínil tyto důležité skutečnosti: Společnost Cinestar byla první, která obsadila celkem devět mimopražských regionů a poslední desáté multikino je již rozestavěné v Ústí nad Labem. První multiplex vznikl v Hradci Králové v roce 2001. Společnost je řízena centrálně z Prahy a tomu i odpovídá divizionální organizační struktura. V oblasti filmového průmyslu je nutné konstatovat, že počet diváků a s tím související tržby kin se neustále zvyšují. Toto platí i v současné době hospodářské krize. Jednotlivé analýzy ukazují celkem přijatelné kvantitativní i kvalitativní hodnoty. U vnějšího okolí multikina se jako nejvýznamnější jeví obchodní vztahy s distributory, kteří určují nabídku filmů a cenu za jejich pronájem multiplexu. Dalším bodem a problémem u Porterova modelu je ohrožení ze strany vstupujících konkurenčních multikin do dalších krajských měst, kde multikino Cinestar působí. Převážně z důvodu existence tohoto problému byla konkurenční strategie vypracována. Současný, z analýz vyplývající kvalitní charakter služeb a materiálně-technologického vybavení, by nemusel již zanedlouho uspokojit potřeby a přání náročných či pravidelně navštěvujících diváků. Strategie je zaměřena právě na zkvalitnění a rozšíření služeb, vytvoření speciálních podmínek u dodavatelů filmu, marketingových nástrojů jak zaujmout diváka, investic do nových technologií v oblasti filmu a zlepšení dopravní infrastruktury {--} případ Českých Budějovic.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.