Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změna postojů k integraci u žáků základní školy po absolvování programu "Život s handicapem"
Nýdrlová, Lenka ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název práce: Změna postojů k integraci u žáků základní školy po absolvování programu "Život s handicapem". Cílem práce: Hlavním cílem práce je zkoumání možností k ovlivnění postojů žáků základní školy k integraci žáka se zdravotním postižením do hodin tělesné výchovy. Metoda: V kvalitativně kvantitativním výzkumu byla sledována pomocí dotazníků CAIPE - CZ a Adjective - Checklist změna postojů k integraci do tělesné výchovy u žáků ZŠ po absolvování dvouměsíčního programu Život s handicapem. Do výuky byla zařazena série tematických bloků v hodinách tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, akce mimo školu a Paralympijský školní den. Výzkumný soubor dvouskupinového kvaziexperimentu tvořili žáci sedmého (počet žáků 20, průměrný věk 12 let) a devátého (počet 24 žáků, průměrný věk 15 let) ročníku základní školy. Výsledky: Projektové aktivity se realizovaly ve zvolených předmětech, v rámci školy i mimo ni. Podařilo se naplnit cíle programu a získat pozitivní zpětnou vazbu. Ve výsledcích dotazníků CAIPE - CZ a Adjective - Checklist došlo ke zlepšení u obou skupin, výrazněji však u sedmého ročníku. U skupiny chlapců devátého ročníku u otázek týkajících se soutěžních aktivit došlo ke zhoršení postojů. Závěr: Je velmi důležité žáky seznamovat s problematikou integrace žáků se zdravotním postižením již mladším...
Sport, zdraví a tělesné sebepojetí studentů gymnázia
Prokůpková, Veronika ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Sport, zdraví a tělesné sebepojetí studentů gymnázia Cíle: Hlavním cílem této práce byla analýza vztahu k vlastnímu tělu u mládeže ve věku 17 let. Výzkum měl analyzovat pohybové aktivity, tělesné sebepojetí a zdraví studentů gymnázia. Tyto výsledky byly komparovány se stavem před 20 lety. Metody: Veškeré údaje uvedené v empirické části této práce byly získány pomocí dotazníkového šetření mezi studenty 2. ročníku gymnázia. Celkem se výzkumného šetření zúčastnilo 300 studentů, z toho 193 dívek a 107 chlapců. Bylo použito standardizovaného dotazníku, který byl převzat z mezinárodního výzkumu Sport, zdraví a tělesné sebepojetí v zemích střední a východní Evropy (Mrázek, Fialová, Bychovskaja, 1998). Získaná data byla písemně zaznamenána, graficky zpracována a následně vyhodnocena. Dále byla zjištěná data komparována s daty prezentovanými v diplomových pracích před 20 lety (Mešejdová, 1998), (Pavlíková, 1999). Výsledky: Dle získaných údajů bylo zjištěno, že si adolescenti uvědomují význam sportu a celkově zdravého životního stylu pro jejich zdraví. Dívky více motivuje touha po dobrém vzhledu, kdežto chlapce zvýšení fyzické zdatnosti. Chlapci lépe hodnotí své tělo i svou osobu celkově. Dívky naproti tomu lépe pečují o své tělo. Oproti údajům před 20 lety se účast v pohybových aktivitách zvýšila a...
Zjištění využívání aerobních forem cvičení s hudbou v hodinách TV na vzorku vybraných středních škol ve městě Tábor
POTUŠŇÁK, Robin
V bakalářské práci se zabýváme zjištěním stavu využívání aerobních forem cvičení s hudbou v hodinách tělesné výchovy na vzorku vybraných středních škol ve městě Tábor. Předmětem výzkumu byl stav a četnost zařazování aerobních forem cvičení během hodin tělesné výchovy. Výzkumným souborem bylo sedmnáct vyučujících tělesné výchovy šesti středních škol v Táboře vybraných autorem metodou záměrného výběru. Sběr dat se prováděl formou strukturovaného interview. Výsledky nám ukázaly, že aerobní cvičení s hudbou se provádí na většině vybraných středních škol, a to bez rozdílu cvičebních skupin z hlediska pohlaví. Frekvence zařazování aerobního cvičení s hudbou se liší jak mezi školami, tak mezi skupinami dívčími a chlapeckými. Práce na základě analýz Rámcových vzdělávacích programů a Školních vzdělávacích programů poukázala na dodržování požadavků těchto dokumentů učiteli tělesné výchovy.
Vztah dětí mladšího školního věku k pohybové aktivitě
Fleková, Petra ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Šteffl, Michal (oponent)
Název: Vztah dětí mladšího školního věku k pohybové aktivitě Cíl: Cílem bakalářské práce bylo zjistit vztah dětí mladšího školního věku ke sportu, zjistit informovanost dětí o sportu, jejich nejčastější a nejoblíbenější volnočasové aktivity a náplň a průběh jejich školní tělesné výchovy. A zjistit názor učitelů na pohybovou gramotnost jejich žáků. Metody: Práce byla realizována jako empirická studie. Výzkumný soubor byl tvořen žáky 1. stupně základní školy ve věku od 6 do 12 let (N = 103) a učiteli Základní školy v Postoloprtech (N = 15). Jako hlavní zjišťovací metoda byla použita anketa, která byla sestavena z 3 skupin otázek, které se věnovaly informovanosti o sportu, školní tělesné výchově a volnočasovým aktivitám. Výsledek: 65% dětí se zajímá o pohybové aktivity, 82% dětí se jim věnuje a 82% je prokládá jinými aktivitami. 37% dětí se věnuje sportu dva dny v týdnu. Odpovědi respondentů se liší v zájmu o jednotlivé sporty. 80% dětí zvládá hodinu tělesné výchovy. Nejžádanější náplní hodin tělesné výchovy jsou sportovní hry, a to z 64%. Učitelé v 79% v hodině tělesné výchovy kladou důraz na rozcvičení. Učitelé vypozorovali, že děti jsou dnes méně zdatné, základní povinnou docházku začínají s horší motorikou pravděpodobně z důvodu nedostatečné podpory rodičů či volnočasových zájmů nezahrnujících...
Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu.
Friedrichová, Lada ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit a vzájemně porovnat emoční reakce žáků v hodinách tělesné výchovy na základních školách. Zaměřit se na žáky sedmých a osmých tříd, dívky a chlapce ve věku 12 - 14 let. Statisticky zpracovat a porovnat výsledky mezi pohlavím a mezi školami z venkova a měst. Zjistit reliabilitu - vnitřní konzistenci položek jednotlivých faktorů zvoleného dotazníku DEMOR. Vyhodnotit zjištěné údaje do přehledných tabulek a grafů. Metody: V této práci byla použita metoda dotazování. Pro splnění cílů byla provedena analýza odpovědí získaných z dotazníku DEMOR. Prostřednictvím tohoto dotazníku je možné zaznamenat emoční reakce žáků, vnímání prožitků a získat tak informace o klimatu v hodinách tělesné výchovy. Výzkumné šetření bylo provedeno na dvanácti základních školách na venkově a ve městech v Karlovarském kraji. Výsledky: Výsledky práce poukazují na to, že v současné době převládají u žáků v hodinách tělesné výchovy pozitivní pocity. Mezi školami z venkova a měst jsme zjistili pouze nepatrné diference v pozitivních a negativních pocitech. Statisticky významné diference ve všech sledovaných faktorech jsme shledali mezi pohlavím a mezi chlapci a dívkami z městských škol. Klíčová slova: dotazník, reliabilita, klasifikace...
Zájem o atletiku a další sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let
Svobodová, Jana ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Zájem o atletiku a další sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let. Cíle: Zjistit zájem o atletiku a sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let a porovnat odpovědi dětí z vybraných základních škol a gymnázií. Metody: Pro splnění cíle bylo použito dotazníkového šetření. Dotazníky byly rozdány do dvou škol - ZŠ Jílovská a Gymnázium Omská, ani jedna z nich nemá sportovní zaměření. Věková kategorie byla ve věku 12 - 15 let. Celkem jsme dostali zpět n=359 dotazníků. Hlavním předmětem výzkumu bylo zjistit zájem o sportovní aktivity a atletiku mimo hodiny školní tělesné výchovy. Ve výzkumu jsme zjišťovali jakým aktivitám se děti a mládež ve svém volném čase věnují, kdo je motivuje a podporuje ve sportu a jaký mají vztah k atletice. Výsledky: Výsledky ukázaly, že děti a mládež i přes dostupnost dnešní moderní techniky mají o sport stále zájem. Z celkového počtu dotazovaných n=359 dětí zvolilo sport jako jednu z volnočasových aktivit 23% dětí. Sportu se ve svém volném času věnují stejně rády jako aktivitám s kamarády či hraní her na počítači. Celých 91% dětí se věnuje určitému druhu sportu, nejčastěji byly uvedeny tyto sporty: fotbal, florbal, basketbal, plavání, aerobik, atletika, hokej, softbal, tenis, stolní tenis, bojové sporty a jezdectví. Atletice se věnuje pouze 9% dětí, nepatří tedy...
Názory a postoje pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám
Vachová, Kateřina ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Jebavý, Radim (oponent)
Název diplomové práce: Názory a postoje pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám Cíle práce: Hlavním cílem práce bylo zjištění názorů a postojů pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám. Dalšími cíli bylo provedení přehledu pojmů týkající se pohybové neúspěšnosti v teoretické části, dále komparace zjištěných názorů a postojů takto definovaných žáků k pohybovým aktivitám s výsledky, které provedli Kaplan v roce 2001 a Holický v roce 2011 a kontrolní monitorování antropometrických charakteristik sledovaných souborů. Metodika práce: V práci byla použita metodika z výzkumného šetření Kaplana (2011), kde byla provedena identifikace pohybově neúspěšného žáka pomocí motorického testování. Tímto postupem byly vymezeny soubory pro následné zjišťování antropometrických charakteristik pohybově neúspěšných žáků a následně jejich postojů a názorů k pohybovým aktivitám pomocí dvou typů dotazníků. Výsledky práce: Výsledky udávají, že pohybově neúspěšní žáci provádějí pohybovou aktivitu 3× týdně a občasně. Žáci S2 tráví většinu času neaktivní činností, a to aktivitami na počítači a nebo hrou na zahradě, soubor S1 je o něco více pohybově aktivní. Sledovaní žáci a žákyně nejvíce sportují s kamarády, zejména pak chlapci, kteří ovšem se stejnými procenty...
Rytmická gymnastika a její využítí ve školní TV.
Husáková, Gabriela ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název: Rytmická gymnastika a její využití ve školní tělesné výchově. Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je zjistit míru využití gymnastických aktivit, zejména aktivit rytmické gymnastiky, které jsou součástí Rámcových vzdělávacích systémů (RVP) na různých typech středních škol v Praze. Metody: V této bakalářské práci byla použita metoda elektronického dotazování, která sloužila ke sběru a vyhodnocení potřebných dat. Výsledky: Školní tělesná výchova na pražských středních školách využívá prvky rytmické gymnastiky. Do školní tělesné výchovy zařazují pedagogové cvičení s hudbou a cvičení s náčiním. Mezi nejpoužívanější náčiní patří švihadla, tyče a gymnastické míče. Hudbu do cvičení zapojují spíše ženy než muži. Klíčová slova: Rytmická gymnastika, školní tělesná výchova, dotazník
Zařazení rytmických forem do výuky tělesné výchovy na prvním stupni škol v Českých Budějovicích
BROMOVÁ, Kristýna
Cílem diplomové práce bylo zjištění stavu zařazování výuky tanců a rytmických forem do hodin tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Předmětem výzkumu byl vztah žáků k pohybové aktivitě s hudebním doprovodem. Výzkumným souborem bylo 158 žáků druhých tříd ze třech základních škol v Českých Budějovicích. Použitou výzkumnou metodou byl dotazník. Výsledky potvrdily předpoklad, že zařazení rytmických forem do výuky tělesné výchovy je málo frekventované, přestože rytmické formy jsou zaneseny v kurikulech. Stav se lišil na jednotlivých školách, dokonce i v jednotlivých třídách. Výzkum prokázal, že jen necelá polovina z žáků druhých tříd navštěvuje pohybový, sportovní, či taneční kroužek. Tato práce stručně poukázala na problematiku využívání hudebního doprovodu při výuce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.