Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,338 záznamů.  začátekpředchozí1319 - 1328další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.25 vteřin. 

Hudební výchova na waldorfské škole - školní vzdělávací program
Reichertová, Jolana ; Herden, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
V uplynulých letech jsem měla možnost podílet se na tvorbě školního vzdělávacího programu waldorfských škol. Během práce vystoupila jistá úskalí, která bylo třeba řešit. Kromě obtíží spojených s pochopením nové koncepce cílů, kompetencí a očekávaných výstupů, zahrnujících oblast průřezových témat, autoevaluace atd., kterými jistě prošla každá škola, se především na úrovni oborů a předmětů střetávala koncepce waldorfské pedagogiky s koncepcí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále RVP ZV). V mnoha předmětech se ukázalo rozčlenění očekávaných výstupů do jednotlivých ročníků jako obtížné především proto, že nebylo možné jejich současný obsah, tak jak na waldorfských školách probíhá (a o němž jsou učitelé přesvědčeni, že je ideální), prostě včlenit do nově vzniklého programu. Je známo, že podle waldorfské pedagogiky žáci probírají mnohá témata v jiných ročnících než žáci základních škol majících jiné vzdělávací programy. Při třídění očekávaných výstupů v některých oblastech učitelé konstatovali, že znění samotných výstupů je natolik konkrétní, že více než co jiného připomíná pouze jinak formulované učivo. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Supplementary reading in grammar school TEFL. The introduction of the concept of teaching reading-related skills in the Czech Republic
Borecká, Markéta ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Soňa (oponent)
Na vyuziti dopITIkove cetby ph hodinach anglickeho jazyka ve stfedoskoIske gymnazialni ryuce nebyla v posledni dobe sousrredena prilis velka pozomost. Hlavnim duvodem teto skutecnosti je prevazujid duraz kladeny na osvojeni komunikami kompetence, ktery je patmy ve ryuce cizich jazyku v Ceske republice i ve svete jiz od 80. let minuleho stoleti. Proto se vyuziti doplTIkove cetby ph ryuce anglickeho jazyka redukuje na postupy, ph nichZ zaci nahlas ctou uCitelem predlozeny text a posleze se sousrrecfuji na cteni s porozumenim Ci diskuzi 0 prectenem. To vse navic probiha pouze v pfipade, ze uciteli zbjva cas na konci hodiny pote, co probraI vytycenou IMku v ucebnici. Studenti vetsinou k doplTIkove cetbe phstupuji jako k oddychove Cinnosti a povazuji ji za pfijemne zpesrreni povinne rutinni prace s ucebnict na kterou se soustfedi pozomost ucitelu ph hodnoceni. Skutecnost ze doplTIkova cetba zaujima takto druhorade postaveni, je dale umomovana tim, ze se ucitele ph jejim vyuziti v hodinach anglickeho jazyka u studenru zamefuji z prevazne vetsiny pouze na zIepsovani recorych dovednosti (poslech, mluveni, cteni s porozumenim a psani) a jazykorych prostfedku (prevazne gramatiky a ryslovnosti). Je to dano predevsim nesfastnou kombinad faktorU vyucovadho procesu z hlediska casu, rychovnych a vzdelavadch dIu, jazykove...

Využití interaktivní tabule při výuce na 1. stupni ZŠ
Koppová, Danuše ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce má název "Využití interaktivní tabule při výuce na 1. stupni ZŠ". Zabývá se výukou žáků mladšího školního věku. Hodnotí vhodnost a možnosti využití interaktivní tabule při výuce žáků právě této věkové skupiny. Práce žáků s interaktivní tabulí je patrná z přiložených videoukázek a fotografií. K těmto videoukázkám a fotografiím patří popisy jednotlivých částí hodin, ve kterých byla interaktivní tabule využita. V diplomové práci je také zmíněn způsob získávání, využití a dlouhodobého uchování prezentací pro jednotlivá téma výuky. Součástí závěru diplomové práce je shrnutí poznatků týkajících se využití interaktivní tabule při vyučovacích hodinách s žáky mladšího školního věku.

Vývoj osídlení a národnostní struktury obyvatelstva Prachaticka
BEDNARČÍKOVÁ, Jitka
Diplomová práce se zabývá vývojem počtu obyvatel okresu Prachatice mezi lety 1869 {--} 2001. Vzhledem k velkému poklesu obyvatel je zde zachycen i vývoj sídelní struktury obcí. Dále byl analyzován vývoj národnostní struktury od počátku s důrazem na vývoj po 2. světové válce. Text práce doprovází grafy, mapy, tabulky a obrázky jednotlivých sídel, které zaznamenávají nejdůležitější sledované jevy. Další část této diplomové práce se zabývá vlastivědnou náplní. Jsou zde uvedeny návrhy pracovních listů a témata vycházek a exkurzí po okolí, která jsou zaměřena pro 1. stupeň základních škol.

Školní projekty ve výuce přírodovědných předmětů na 2. stupni základních škol v České republice a Slovenské republice
Pouchová, Milena ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Lukavská, Eva (oponent) ; Čížková, Věra (oponent)
Nové kurikulární reformy v České a Slovenské republice poskytují školám vhodné podmínky pro využívání nových metod a koncepcí rozvíjejících klíčové kompetence žáků. Disertační práce se zabývá koncepcí projektového vyučování, zvláště jejím využitím ve výuce přírodovědných předmětů na 2. stupni základních škol. Disertační práce představuje česko-slovenský srovnávací výzkum založený na dotazníkovém šetření provedeném v červnu 2009 na náhodně vytvořeném vzorku 180 českých a 71 slovenských základních škol. Hlavním výzkumným cílem bylo zjistit a porovnat počet a hlavní charakteristiky uskutečněných projektů, a také na názory učitelů na projektové vyučování. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že ve školním roce 2008/09 byly přírodovědné projekty realizovány ve více než 80 % českých škol a ve více než 60 % slovenských škol. Školy obou zemí preferovaly projekty realizované jedním učitelem, v jediné třídě a v rámci jediného přírodovědného předmětu. Zatímco v českém vzorku výrazně převažovaly projekty krátkodobé - tj. projekty trvající maximálně týden, ve slovenských školách naopak dominovaly dlouhodobé projekty. Většina projektů v obou vzorcích byla naplánována a připravena učitelem. Zejména v prvotních fázích záměru a plánování, při rozhodování o úkolech, činnostech a pracovních postupech a rovněž ve fázi...

Hodnoty plicní ventilace žáků při hodinách tělesné výchovy na základní škole
Hájek, Michal ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název práce: Problematika objemu nadýchaného vzduchu žáků při hodinách tělesné výchovy na základní škole. Cíl práce: Zjistit celkový objem nadýchaného vzduchu žáků při hodinách tělesné výchovy na prvním a druhém stupni základní školy. Ke splnění tohoto cíle, byly vytyčeny tři dílčí úkoly, a to laboratorní zátěžové vyšetření vybrané skupiny žáků základní školy, dále pak měření srdeční frekvence pomocí sport-testerů Polar Vantage NV v průběhu hodin tělesné výchovy a odhad celkového objemu nadýchaného vzduchu během hodin tělesné výchovy z naměřených hodnot srdečních frekvencí a výsledků laboratorního zátěžového vyšetření. Použité postupy ve výzkumu: Ke zjišťování objemů nadýchaného vzduchu žáků při hodinách tělesné výchovy bylo použito laboratorní zátěžové vyšetření, měření srdeční frekvence a regresní křivka. Výsledky: Výsledkem diplomové práce jsou konkrétní hodnoty objemu nadýchaného vzduchu u každého ze třicetišesti žáků dvou základních škol v průběhu hodin tělesné výchovy. Průměrná hodnota objemu nadýchaného vzduchu u souboru ZŠ Petřiny 7.tř. je 1105 litrů za hodinu TV, u souboru ZŠ Petřiny 5.tř. je 1075 litrů za hodinu TV, u souboru ZŠ Mikulandská 7.tř. je 1596 litrů za hodinu TV a u souboru ZŠ Mikulandská 5.tř. je 1285 litrů za hodinu TV. Klíčová slova: Plicní ventilace, srdeční frekvence,...

Sociální klima třídy
Rychetský, Miloslav
V teoretické části diplomové práce jsem se zaměřil na problematiku sociálního klimatu školní třídy, na sociální pozice žáka ve třídě a interakce mezi jedincem a skupinou. Výzkumná část je opřena o zjištění, jak žáci konkrétní 5.třídy ZŠ vnímají aktuální klima své třídy a jaká je struktura vzájemných vztahů mezi žáky. Dále pak o postavení konkrétního jedince ve třídě, jeho kasuistiku a aktivity zaměřené na posilování pozitivních tendencí ve vzájemných vztazích.

Rozezpívání dětí na 1. stupni ZŠ se zaměřením na 1. ročník
Soukupová, Radka
Diplomová práce pojednává o problematice nerozezpívaných dětí mladšího školního věku, předkládá a vyhodnocuje způsoby řešení v současné praxi učitelů v základních školách. V teoretické části se věnuje dětskému hlasu, různým přístupům pedagogů k nápravě nezpěvnosti dětí, rozboru dostupných učebnic a metodických příruček pro 1. ročník užívaných v současné praxi na I. stupni ZŠ. Druhou část tvoří výzkumná sonda. Pomocí dotazníků byly získány informace o způsobu řešení problematiky nezpěváků v současné praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Analýza tržní situace Škoda Auto v podmínkách hospodářské krize
Vašek, Martin ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Tématem této práce je analýza tržního postavení Škoda Auto na českém trhu v období hospodářské krize, která vypukla na podzim roku 2008. Práce se zaměřuje na zkoumání situace v jednotlivých segmentech, ve kterých Škoda Auto působí. Jedná se o segment malých vozů, segment malých MPV, segment malých SUV, segment nižší střední třídy a segment střední třídy. Dále práce obsahuje analýzu trhu ojetých vozů, expertní výzkum, SWOT analýzu a prognózu dalšího vývoje. Hlavním zdrojem dat je databáze Sdružení dovozců automobilů ČR a Sdružení automobilového průmyslu. Závěry práce jsou následující : propad segmentů malých vozů a malých MPV, růst segmentů nižší střední a střední třídy, oslabení pozice Škoda Auto v segmentech malých vozů a malých MPV, posílení pozice Škoda Auto v segmentech nižší střední a střední třídy. Jedním z důvodů je vyšší podíl privátních zákazníků v segmentech malých vozů a malých MPV, kteří jsou více citliví na ekonomické výkyvy. Prognóza pro blízkou budoucnost počítá s pokračováním současné situace.

Podnikatelský projekt na základě franchisingu
Zavázalová, Kateřina ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá podnikatelským projektem na základě franchisingu. Pro tento způsob podnikání byla vybrána společnost The Little Gym, která se zabývá poskytováním služeb a to přesněji lekcemi cvičení pro děti ve věku 3 měsíců až 12 let a to ve specializované tělocvičně. Cílem této práce je vytvoření a ekonomické vyhodnocení podnikatelského projektu v oblasti fitness s využitím franchisingu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části autorka využila dat z Českého statistického úřadu a vytvořila srovnání předpokladů vývoje porodnosti dětí, příjmové podmínky rodin, podíl mladistvých vůči obyvatelstvu a další, a to mezi krajskými městy Hradec Králové, kde má nova pobočka vzniknout a Ostravou, kde se pobočka nedávno otevřela. Marketingový výzkum potencionálních zákazníků byl zaměřen na jejich názory a postoje k pohybovým aktivitám. Dále byla provedena segmentace trhu a analýza konkurence, neboli Porterův model. Finanční plán byl vytvořen na základě výpočtů z dostupných dat. Závěrem byl zhodnocen podnikatelský plán včetně zhodnocení ekonomické stránky projektu.