Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,107 záznamů.  začátekpředchozí13088 - 13097další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.49 vteřin. 

Mechanismy virtualizace běhu operačních systémů
Děcký, Martin ; Tůma, Petr (oponent) ; Yaghob, Jakub (vedoucí práce)
Přehled a taxonomie technologií, které se použvají pro virtualizaci běhu operačních systémů (spouštění více operačních systémů nebo více oddělených kontext u operačního systému současně na jednom počítači), jejich porovnání co se týče rychlosti, bezpečnosti, determinismu, míry izolace, accountingu, podporovaných platforem, emulace hardwaru apod. Inherentní problémy virtualizace (závislost na platformě, SMP, virtuální hardware). Emulace, simulace, virtuální stroje, paravirtualizace, partitioning. Přehled běžně dostupných virtualizačních produktů (Bochs, QEMU, Simics, VMware, Virtual PC, Virtual Server, OpenVZ, Denali, Mac on Linux, PearPC, Plex86, Xen, TRANGO, UML, Linux VServer, FreeBSD Jails, Solaris Zones) a jejich srovnání. Hardwarová podpora virtualizace (Power Hypervisor, V86, Vanderpool, Paciffica) a její využití. Praktická demonstrace soft-partitioningu (rozdělení operačního systému na samostatné kontexty na úrovni kernelu) na kernelu SPARTAN.

Technická architektura MMORPG
Chaloupka, Vladimír ; Svatoš, Oleg (vedoucí práce) ; Svoboda, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem technické architektury MMORPG. Jsou zde vysvětleny základní principy distribuce na technologické úrovni a možnosti jejich následné implementace na modelový svět. V první části je vysvětlený pojem architektura v IS/ICT a její technologická větev. Následuje popis řešeného problému a nástin základních aspektů, na které je nutné se při tvorbě systému zaměřit, popsání principu distribuce a stručný popis dvou způsobů, které jsou momentálně při tvorbě MMORPG nejvyužívanějšími. Jedná se o cluster computing a grid computing. V následující kapitole jsou detailněji rozepsány rozdílné přístupy ke clusterování, které řeší základní podmínky pro chod serveru. Další část stručně popisuje serverové operační systémy a databázové servery. Hlavní kapitola práce rozvrstvuje architekturu na jednotlivé vrstvy dle jejich funkcionality. Jsou zde představeny dva modely a to dle způsobu řízení pohybu vesmírných těles ve virtuálním světě. Poté následuje návrh rozdělení serverů dle logiky, rozdělení databází na herní a charakterovou a návrh způsobu vlastní distribuce. Závěrem jsou srovnány představené hierarchické modely a možnosti technologické distribuce z nichž je doporučen model s centrálně řízeným pohybem těles naimplementovaný na jeden cluster s připojenými periferními servery.

Výpočet kreditní hodnoty v riziku
Zamazal, David ; Mandl, Petr (oponent) ; Benková, Markéta (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje výpočet kreditní hodnoty v riziku pro portfolio složené z klasických bankovních úveru. Meřítkem kreditního rizika je velikost očekávané i neočekávané ztráty, kterou můžeme na portfoliu očekávat za utčitý časový úsek. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a výpočetní. V první části jsou shrnuty dnes nejznámější a nejpoužívanejší modely a definovány jejich hlavní vstupní parametry - pravděpodobnost defaultu, velikost dlužné částky v případe defaultu, procentuální ztráta z dlužné částky v případě defaultu a korelace mezi úvěry (dlužníky). Následuje podrobný teoretický popis dvou vybraných metod - Credit-Metrics a Vašíčkovy metody. V úvodu výpočetní části je nejprve charakterizováno portfolio, které budeme zkoumat, a další vstupní parametry, které budeme potřebovat pro výpočet. Následuje popis implementace modelu do programu Mathematica, průběh výpočtu a vypočtené hodnoty kreditního rizika. V závěru jsou metody porovnány.

Facebook a marketingová komunikace
Stoklasa, Pavel ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Barbora, Barbora (oponent)
Tématem této diplomové práce je Facebook a marketingová komunikace. V teoretické části práce jsou uvedeny pohledy jednotlivých autorů na problematiku internetového marketingu, kam marketingová komunikace na internetu spadá. Jsou zde také vysvětleny důležité pojmy týkající se tohoto tématu. Praktická část práce pojednává o společnosti Růžovka, s.r.o., jejímž předmětem činnosti je prodej výpočetní techniky. Vybraná společnost dlouhou dobu nevyužívala možností marketingové komunikace na internetu. V této části práce je na základě analýzy současného stavu společnosti navrhnuto řešení ve formě implementace sociální sítě Facebook do marketingové komunikace vybrané společnosti. Realizované řešení je zhodnoceno, a výsledky jsou porovnány s předchozím stavem. Závěrem jsou navrhnuty další kroky ve využití této sociální sítě jako prostředku marketingové komunikace společnosti pro rok 2017.

Možnosti mladých lidí do 30 let při uplatnění na trhu práce v okrese Písek
KABÁTOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce na téma Možnosti mladých lidí do 30 let při uplatnění na trhu práce v okrese Písek se zabývá problematikou nezaměstnanosti u cílové skupiny mladých lidí, problémy s jejich uplatněním na trhu práce a strukturou volných míst v porovnání s kvalifikačními kritérii u dané skupiny v okrese Písek. Absolventi škol, kteří se ucházejí o své první zaměstnání, jsou v konkurenci s ostatními uchazeči značně znevýhodněni. Nemají praktické zkušenosti a základní pracovní návyky, ale také nejsou dostatečně obeznámeni s trhem práce a požadavky zaměstnavatelů na budoucí zaměstnance. Často příčinou jejich nezaměstnanosti jsou i jejich nereálné představy. V teoretické části je vysvětlen fenomén nezaměstnanosti, jsou konfrontovány jednotlivé druhy nezaměstnanosti od frikční, cyklické, sezónní až po neúplnou nezaměstnanost. Další teoretická část je věnována charakteristice trhu práce, nabídkou a poptávkou po pracovní síle, nabídkou na trhu práce a nabídkou studijních oborů, neboli aby počty absolventů jednotlivých oborů byly v rovnováze s potřebami trhu práce. Zvýšená pozornost je věnována významu práce pro mladého člověka, která je podmínkou osamostatnění se a přebírání zodpovědnosti za vykonanou činnost. Problém nezaměstnanosti mladých lidí se stal již natolik závažným, že se o něj začala zajímat i Evropská unie. Podle jednoho z návrhů Evropského parlamentu by měli stát mladým lidem garantovat jistotu práce, nabídku rekvalifikačních kurzů nebo pracovních stáží. Tato opatření by měla přispět k prevenci nezaměstnanosti u této cílové skupiny. V oblasti zaměstnanosti je jedním z cílů i snížení míry nezaměstnanosti mladistvých a mladých lidí od 15 do 24 let o třetinu (vzhledem k roku 2010). Cílem praktické části bylo zjistit, jaké jsou představy mladých lidí o zapojení do trhu práce a zda odpovídají podmínkám a jejich možnostem, zda hledají zaměstnání pouze ve vystudovaném oboru a případně zda mají zájem o rekvalifikaci. K ověření hypotéz bylo využito dotazníkového šetření. Praktická část práce uvádí výsledky plošného výzkumu, výzkum probíhal formou anonymního dotazníku. V dotazníkovém šetření bylo zjišťováno vzdělání cílové skupiny mladých lidí do 30 let, jejich znalosti a dovednosti v oblasti jazyků, počítačových dovedností a řízení motorových vozidel. Dále pak na ochotu absolventů pracovat i ve směnném provozu, v místě se služebními cestami, charakteru pracovní činnosti i ochotě pracovat mimo obor své kvalifikace. Ověřovány byly i jejich představy o nejbližší budoucnosti, tj. zájem v co nejbližší době nastoupit do zaměstnání, vlastní aktivita při hledání volného místa, snaha si rozšířit kvalifikaci. Závěrem jsou poskytnuty některá doporučení zaměřená na prevenci nezaměstnanosti zejména se zaměřením na získání praktických dovedností a návyků.

Výpočet triangulace s minimální váhou (MWT)
Charvát, Pavel ; Kolingerová, Ivana (vedoucí práce) ; Ferko, Andrej (oponent)
Pro výpočet MWT už dlouhou dobu není znám žádný polynomiální algoritmus a ani se neví, zda je NP. Tento stav zůstává podle našich zdrojů stále neznámý. V práci uvádíme přehled možných přístupů k problému, jako jsou modifikace zadání se známou složitostí nebo hledání nejrůznějších heuristik a aproximací, umožňujících v rozumném čase najít přesné nebo alespoň přibližné řešení, a porovnáváme jejich kvalitu v konkrétních situacích. Hlavní částí je popis a implementace efektivní heuristiky s (téměř?) lineární očekávanou složitostí pro rovnoměrně rozložené body v konvexní oblasti. Algoritmus modifikuje Drysdalův algoritmus hledání kandidátních hran GT a Beuroutiho výpočet modifikovaného LMT-skeletonu, u kterého navíc doplňujeme důkazy správnosti. MWT dokončíme z grafu kandidátních hran v O(n · d3 + n · d2+k), kde d je maximální stupeň vrcholu a k je největší počet vnitřních komponent nějaké stěny skeletonu. Dále navrhujeme novou aproximaci s polynomiální složitostí a (téměř?) lineární očekávanou složitostí, která se jen zřídka liší od optimální triangulace, a lze dokázat její nejhorší možný aproximační faktor O(1). Aproximace kombinuje heuristiku modifikovaného LMT-skeletonu s omezenou quasi-greedy triangulací a s triangulací minimální kostry. Minimální triangulace nakonec aplikujeme v praktickém problému výpočtu...

Domov pro seniory
Grigarová, Karolína ; Bartolšicová, Eva (oponent) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je zpracování projektové dokumentace pro provedení novostavby Domova pro seniory. Záměrem je výstavba nového bytového domu pro seniory s dobrou schopností plnit běžné aktivity života. V prostoru se nachází 24 nájemních malometrážních bytů pro maximálně 30 ubytovaných osob. Domov nabízí dvanáctihodinovou pečovatelskou službu se zázemím pro pečovatelky, prostory pro stravování, rehabilitaci, ambulantní léčbu a skladové prostory ubytovaných. Celý objekt má bezbariérový přístup a počítá s pohybem osob s omezenou schopností pohybu. Objekt je navržen jako zděný z keramických tvárnic, založený na betonových základových pásech. Zateplení je v kombinaci kontaktního zateplovacího systému a provětrávané fasády se zavěšenými deskami. Zastřešení je projektováno částečně jako ploché dvouplášťové s příhradovým vazníkem a částečně jako jednoplášťové s betonovou nosnou konstrukcí Výkresová dokumentace je zpracována v počítačových programech AutoCAD, ArchiCAD a pro tepelně technické posouzení byly použity programy vytvořené doc. Dr. Ing. Zbyňkem Svobodou ( Teplo, Area, Stabilita, Simulace) a jednoduché výpočetní programy typu Excel.

Vybrané části stavebně technologického projektu Společenského centra v Opavě
Zilvarová, Barbora ; Řihák, Pavel (oponent) ; Mohapl, Martin (vedoucí práce)
Obsah diplomové práce je stavebně technologické řešení objektu Společenského centra Breda & Weinstein v Opavě. Práce obsahuje technologické předpisy pro provádění monolitické konstrukce a pro provětrávanou fasádu z velkoformátových prefabrikátů s grafickým povrchem. Technologický předpis pro provádění monolitické konstrukce je doplněn návrhem strojní sestavy, zařízením staveniště, kontrolním a zkušebním plánem kvality a výpočtem doby odbednění konstrukcí. Řešen je i časový a finanční plán, rozpočet s výkazem výměr a podrobný časový plán pro zemní práce, zakládání a monolitickou konstrukci.

Montovaná konstrukce haly
Bartosch, Václav ; Chalivopulos, Paris (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a statickým výpočtem vybraných částí montované železobetonové haly s administrativní vestavbou, vypracováním základních výkresů projektové dokumentace stavby a výkresů tvaru a výztuže těchto vybraných prefabrikovaných prvků. Součástí práce je také technická zpráva, vybrané detaily styků prvků, výkresy kování a studie chování ztužené haly. Výpočty byly provedeny za pomoci programů AxisVm, Microsoft Excel a IDEA StatiCa.

Od stroje k ikoně: automobil v popkultuře od 60.let 20.století do současnosti
Rybář, Václav ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Automobil je jedním z nejdůležitějších fenoménů moderní technologie. Od svého vzniku formoval naše fyzické, ekonomické, společenské, ale i kulturní, politické a mediální prostředí. Cílem této diplomové práce je analyzovat proměnu role automobilu v popkultuře od 60. let 20. století, s primárním zaměřením na angloamerické prostředí, s exkurzy do Asie a kontinentální Evropy, zejména Československa/ČR. Těžiště práce spočívá v analýze popkulturních žánrů, a to vybraných filmů, televizních seriálů, počítačových her, ale i komiksů. Smyslem práce je reflektovat posun identity a vnímání auta jako pouhého dopravního prostředku přes prvek product placementu až k ikoně a "hrdinovi" mediálních popkulturních forem. Hypotézou, kterou práce bude ověřovat, je, že se auto stalo součástí popkultury a je zobrazováno v mnoha dimenzích: stalo se hračkou, kamarádem, statusovým symbolem, narativní extenzí hrdiny a hrdinou. Práce je rozdělena do pěti kapitol, z nichž každá obsahuje konkrétní případovou studii (case study). Úvod zahrnuje kulturní, ekonomickou a historickou reflexi automobilu. První kapitola akcentuje vývoj automobilové reklamy a styčné body s obrazem vozu v popkultuře. Druhá kapitola analyzuje roli automobilu ve vybraných filmech a popisuje konceptuální změnu od běžného product placementu k autu jako ikoně...