Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování deformací geometrických objektů
Kratochvíl, Erik ; Kolingerová, Ivana (vedoucí práce) ; Pelikán, Josef (oponent)
Problematika deformovatelných modelů je v počítačové grafi ce studována již více než dvě desetiletí. Mnoho souvisejících témat muselo být pokryto a mnoho překážek muselo být překonáno, než se podařilo věrohodně modelovat deformovatelné objekty. Cílem této práce je simulovat vzájemné interakce mezi několika deformovatelnými objekty v reálném čase. Nejprve studujeme základní principy několika vybraných deformovatelných modelů pevných těles, která jsou reprezentována povrchovým nebo objemovým meshem. Soustředíme se především na fyzikálně založené techniky, které dávají věrohodnější výsledky. V úvahách se omezujeme pouze na modelování elastických materiálů. Dále krátce pojednáváme o tématu detekce kolizí pro deformovatelné modely a jeho speci ckých aspektech. Zvláětní pozornost věnujeme problematice řešení kolizí, protože zásadně ovlivňuje celkový dojem ze simulace. Výsledkem práce je návrh algoritmu, detailní popis jeho částí a jeho implementace. Na závěr provádíme i několik měření dokazujících použitelnost navržené metody ve virtuálním prostředí a schopnost pracovat v reálném čase.
Pseudo-triangulace a jejich využití v aplikované výpočetní geometrii
Trčka, Jan ; Kolingerová, Ivana (vedoucí práce) ; Kolcun, Alexej (oponent)
V této práci jsou ukázány základní vlastnosti pseudo-triangulace, její užití jako rovinného dělení a implementace algoritmu konstrukce minimální pseudo-triangulace ze vstupní triangulace. Dále je zkoumána možnost využití algoritmu náhodné procházky a navrženy dvě verze algoritmu. Algoritmus procházky je následně použit v inkrementálním algoritmu konstrukce pseudo-triangulace. Všechny nově navržené algoritmy byly ověřeny implementací a experimenty.
Rekonštrukcie povrchov z neparalelných rezov s použitím interpolačných metód
Ilavský, Ján ; Felkel, Petr (vedoucí práce) ; Kolingerová, Ivana (oponent)
Rekonštrukcia povrchu z neparalelných rezov je málo skúmaným problémom. Táto práca poskytuje prehľad metód používaných pri jeho riešení. Postupne sú popísané všetky kroky od počiatočného získavania dát až po vizualizáciu rekonštruovaného povrchu. Ťažisko je kladené na metódy vytvárajúce skalárne pole (distance function) pomocou interpolačných metód. Podrobne sú popísané metódy closest point, average normal a disc-guided interpolácie pričom sú určené ich slabé a silné miesta. Z vizualizačných techník sú spomenuté základné princípy fungovania priamych metód a do hĺbky popísané nepriame metódypochodujúce kocky, pochodujúce štvorsteny a regularizované pochodujúce štvorsteny. Pomocou programu, kde sú všetky metódy implementované, sú v kapitole s výsledkami porovnané ich výstupy pri rekonštrukcii modelov uložených vo formáte ASE. Takýto model je v programe najprv "rozrezaný" na množinu rezov. Z týchto je pomocou jednej z rekonštrukčných metód vytvorená distance function, ktorá je následne zobrazená jednou z vizualizačných metód. Porovnávanie je založené na meraní objemu rozdielov medzi pôvodným a rekonštruovaným telesom pomocou metódy vrhania lúča a subjektívnym vizuálnym vnemom.
Modelování terénu a jeho modifikací
Danihelka, Jiří ; Kolingerová, Ivana (vedoucí práce) ; Vaněček, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi intuitivního modelování terénu pro potřeby počítačových her. Hledá se taková metoda, která by umožnila snadné modelování i uživateli, který nemá zkušenosti s vytvářením 3D objektů, a zároveň poskytovala široké možnosti, aby se dala použít i odborníky na tvoru počítačových her. V práci se diskutuje nad vhodnou volbou metody modelování a různé metody jsou vzájemně srovnávány. Jako nejvhodnější je vybrána metoda modelování pomocí přesouvání řídících bodů u Bézierových plátů, které se práce pak blíže věnuje. V diplomové práci je navržen a představen program Editor terénů, který navrženou metodu implementuje a demonstruje v praxi její použití.
Využití tetrahedralizace jako alternativy k objemovým datům
Varga, Martin ; Kolingerová, Ivana (vedoucí práce) ; Kohout, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo nalézt nebo navrhnout vhodné metody náhrady objemových dat nestrukturovanými sítěmi tvořenými čtyřstěny (tetraedry), a to včetně objemových dat vzniklých z videa. Hlavním kritériem zkoumané metody přitom měla být co nejmenší ztráta informace při co nejmenší velikosti dat. Diplomová práce předkládá jednu z možných metod nalezení vhodné sítě tetraedrů k daným objemovým datům, o jejichž vnitřní struktuře nic nepředpokládá. Nalezenou metodu lze tedy použít jak pro klasická objemová data, tak pro data vzniklá z videa. Metoda je založena na dvou krocích, generování sítě pomocí jednoduchého algoritmu postupného vkládání bodů a následné vylepšování sítě simulovaným žíháním. Práce dále zavádí objektivní kritérium pro měření ztráty informace a na základě experimentů hodnotí vhodnost nalezené metody pro kompresi obou typů dat. Součástí práce je také implementace nalezené metody, která demonstruje její použití, a množina objemových dat včetně několika krátkých filmů, na kterých byla metoda vyzkoušena.
Výpočet vrstevnic na trojúhelníkových sítích
Dolák, Matyáš ; Kolingerová, Ivana (vedoucí práce) ; Voráčová, Šárka (oponent)
Návrh a implementace metod pro automatické úpravy trojúhelníkové sítě pro tvorbu vrstevnic. Optimalizace jsou zkoumány na úrovni algoritmů pro triangulaci, přidávání povinných hran bez znalosti triangulace i se znalostí triangulace a na úrovni modifikace již hotových vrstevnic.
Voronoi diagramy koulí v E3
Maňák, Martin ; Kolingerová, Ivana (vedoucí práce) ; Zemek, Josef (oponent)
Voronoi diagramy (VD) pro zadanou množinu objektů popisují jejich prostorové vztahy. VD pro množinu bodů v prostoru je velmi dobře prozkoumaná oblast a existuje celá řada algoritmů pro jejich konstrukci. Ačkoliv diagramy pro množinu koulí jsou také již mnoho let známy, popis jejich vlastností a algoritmy pro jejich konstrukci jsou relativně novou záležitostí. Nabývají na významu s výzkumem v oblasti molekulární biologie. Cílem této práce je prozkoumat teorii VD pro množinu koulí v prostoru, implementovat některý z existujících algoritmů pro jejich konstrukci jako knihovnu a vyzkoušet ji v experimentech na realných datech.
Generalizace vrstevnic v rovinatých územích
Čelonk, Marek ; Bayer, Tomáš (vedoucí práce) ; Kolingerová, Ivana (oponent)
Generalizace vrstevnic v rovinatých územích Diplomová práce se zabývá kartografickou generalizací vrstevnic. Hlavním cílem této práce bylo navrhnout metodu generalizace vrstevnic zobrazující terén v rovinatém území. Navržená metoda byla určena pro topografické mapy velkých měřítek 1 : 10 000 a větší. V práci je představeno několik možných strategií generalizace. Nejperspektivnější se jeví metoda založená na výpočtu generalizačního potenciálu. Algoritmus se snaží respektovat kartografická pravidla pro tvorbu vrstevnic. Algoritmus byl implementován v programovacím jazyce Python s využitím knihovny Arcpy, tak aby výsledky mohly být zobrazeny v tradičních GIS softwarech. Algoritmus byl testován na datech DMR5G a porovnán s profesionálně vytvořenými vrstevnicemi připravovaného mapového díla ZTM5. Dosažené výsledky jsou prezentovány na přiložených mapových výstupech. Klíčová slova: vrstevnice, kartografická generalizace, vyhlazení, digitální kartografie, výškový buffer, Douglas-Peucker, Chaikins, GIS
Voronoi diagramy koulí v E3
Maňák, Martin ; Zemek, Josef (oponent) ; Kolingerová, Ivana (vedoucí práce)
Voronoi diagramy (VD) pro zadanou množinu objektů popisují jejich prostorové vztahy. VD pro množinu bodů v prostoru je velmi dobře prozkoumaná oblast a existuje celá řada algoritmů pro jejich konstrukci. Ačkoliv diagramy pro množinu koulí jsou také již mnoho let známy, popis jejich vlastností a algoritmy pro jejich konstrukci jsou relativně novou záležitostí. Nabývají na významu s výzkumem v oblasti molekulární biologie. Cílem této práce je prozkoumat teorii VD pro množinu koulí v prostoru, implementovat některý z existujících algoritmů pro jejich konstrukci jako knihovnu a vyzkoušet ji v experimentech na realných datech.
Modelování terénu a jeho modifikací
Danihelka, Jiří ; Vaněček, Pavel (oponent) ; Kolingerová, Ivana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi intuitivního modelování terénu pro potřeby počítačových her. Hledá se taková metoda, která by umožnila snadné modelování i uživateli, který nemá zkušenosti s vytvářením 3D objektů, a zároveň poskytovala široké možnosti, aby se dala použít i odborníky na tvoru počítačových her. V práci se diskutuje nad vhodnou volbou metody modelování a různé metody jsou vzájemně srovnávány. Jako nejvhodnější je vybrána metoda modelování pomocí přesouvání řídících bodů u Bézierových plátů, které se práce pak blíže věnuje. V diplomové práci je navržen a představen program Editor terénů, který navrženou metodu implementuje a demonstruje v praxi její použití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.