Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Skarlantová, Pavla ; Pálka, Peter, (vedoucí práce)
Komunikační prostředky a jejich využití ve školách pro žáky se sluchovým postižením v Praze a Mnichově
Vybíralová, Marie ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Předložená diplomová práce se věnuje tomu, jaké komunikační prostředky (znakový jazyk, znakovaný mluvený jazyk, psaná forma mluveného jazyka, prstová abeceda aj.) využívají pedagogové ve školách pro žáky se sluchovým postižením v Praze a Mnichově. Zajímají ji s tématem spojené vzdělávací přístupy, které školy, potažmo pedagogové zastávají a jaké komunikační prostředky při nich preferují. Pomocí metod pozorování a dotazníků chce zjistit, co nebo kdo vede pedagogy k právě zvoleným komunikačním prostředkům a jaký mají názor na vlastní komunikační kompetence. Kromě toho porovnává současnou situaci této problematiky na prvním stupni základních škol pro sluchově postižené v Praze a v bavorském Mnichově. První kapitola se věnuje tomu, jací žáci navštěvují školy pro sluchově postižené a jaké jsou možnosti komunikace. Druhá kapitola se zabývá přístupy ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Kromě základních přístupů (orální, totální, bilingvální) představuje i přístup popsaný americkým lingvistou D. A. Stewartem, který se podle něj vyvinul pro potřeby školní třídy. Před samotnou komparací výsledků výzkumného šetření jsou dvě kapitoly věnující se krátce popisu a historii (především té z pohledu komunikace) zkoumaných škol. Jedna kapitola se soustředí na školy v Praze, druhá na školy v Mnichově. Ve...
Efektivita komunikačních prostředků ve skupině externích pracovníků organizace.
Rogos, Jan ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Kolářová, Jana (oponent)
Diplomová práce popisuje interní komunikaci ve skupině externích zaměstnanců, především se soustředí na analýzu efektivity dvou hlavních komunikačních prostředků v konkrétním útvaru organizace. Nejprve je obecně popsána interní komunikace v oblasti virtuálních pracovních týmů. Následně se dívá na situaci do útvaru webového obsahu specifického internetového obchodu. Hlavní část představuje zkoumání efektivity komunikačních prostředků, zejména pak změny dané efektivity po čtyřměsíční pauze v používání. K provedení šetření byla použita analýza interních dat společnosti. V závěru práce jsou zkoumané jevy vyhodnoceny.
Média jako prostředek interní komunikace v ICT sektoru
Holá, Táňa ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Diplomová práce Média jako prostředek interní komunikace v ICT sektoru mapuje a analyzuje spektrum médií, které firmy podnikající v oboru informačních a komunikačních technologií využívají ve své interní komunikaci. Práce se dělí na čtyři základní části. První část práce představuje teoretickou literární rešerši a poskytuje tak základnu pro následující analytický výzkum. Tato část se soustředí na popis interní komunikace jako oboru zkoumání a následně jednotlivých komunikačních kanálů, potažmo médií užívaných právě v interní komunikaci. Druhá část práce tvoří popis metodologie užité pro tuto studii. Třetí část se zaměřuje na prezentaci dat získaných jak z kvalitativního (hloubkových rozhovorů), tak z kvantitativního výzkumu (statistického vyhodnocení odpovědí z elektronického dotazníku). Čtvrtá část práce, diskuze, se pak věnuje analýze získaných údajů, jejich porovnání s teoretickou částí a zároveň zde autorka odpovídá na výzkumné otázky a podotázky této studie.
Sociální komunikace
Blumentálová, Lucie ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Práce se zabývá tématem sociální komunikace mládeže. Základní formální uspořádání práce je vedeno od teoretického ukotvení v tématu k praktickým poznatkům z oblasti sociální komunikace mládeže. Prostor je zde věnován vymezení pojmu sociální komunikace, porovnání jejího vztahu s interakcí a jednáním, dále pak jejímu rámci (komunikačnímu aktu, aktérům, komunikačním kanálům - prostředkům komunikace, funkcím a účelu komunikace). Pro orientaci pojednává o sociální komunikaci mládeže v socializačním prostředí rodiny, školy a přátel. Věnuje se také volnému času mládeže a jeho využití. Následuje část obsahující výsledky vlastního empirického šetření a porovnání s dosavadními výzkumy. Tato část je věnována vlastní realizované případové studii sociální komunikace mládeže ve vybraném regionu Kolínska. Zjišťuje to, jaké používají komunikační prostředky, zda preferují možnosti osobní komunikace či využití moderních komunikačních prostředků, jaká jsou jejich komunikační témata s kamarády a jaká s rodiči a jaký je účel jejich komunikace s jednotlivými typy komunikátorů (rodiče/kamarádi). Také se zaměřuje na používání doprovodných komunikačních jevů (emotikony, akronymy, neverbální setkávací rituály). Pozornost je věnována také tomu, zda se odpovědi na jednotlivé okruhy mění v rámci rozlišení města a venkova.
Informační a komunikační technologie - ekonomické a sociální aspekty
Blšťáková, Hana ; Cahlík, Tomáš (vedoucí práce) ; Parrák, Radovan (oponent)
Tato práce je zaměřena na rozvoj informačních a komunikačních technologií v 21. století a jejich sociálních a ekonomických aspektů. První část se věnuje historii vzniku dnes již běžně používaných informačních a komunikačních technologií, jako je osobní počítač, mobilní telefon a internet. Druhá kapitola popisuje vývoj ICT v rámci jednotlivců, domácností a firem. Třetí část je zaměřena na informační ekonomiku v závislosti na dění v ICT sektoru, výdajích, investicích a zahraničním odchodu s ICT. Další kapitola se podrobněji zabývá sociálními sítěmi, jako silnému marketingovému a ekonomickému nástroji a dále jejich vznikem a vývojem až do současné podoby. Pátá kapitola se věnuje pozitivním a negativním sociálním a ekonomickým aspektům ICT a jejich kombinaci. Základní otázkou, na kterou chce tato práce odpovědět, je to, zda pozitiva ICT převažují a do budoucna budou převažovat nad jejich negativy. Analýza provedená v této práci dochází k závěru, že pozitiva sice stále převažují, ale do budoucna bude potřeba minimalizovat negativní vlivy ICT především v sociální oblasti a zvýšit bezpečnost internetu.
Sociální komunikace
Blumentálová, Lucie ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Práce se zabývá tématem sociální komunikace. Jejím hlavním úkolem je strukturovat toto téma a aplikovat analýzu sociální komunikace zaměřenou na vybranou skupinu mládeže. V první části je téma pojato v obecné rovině. Vymezuje pojem a jeho místo v sociologii a v jiných společenských vědách. V práci je charakterizován rámec sociální komunikace (komunikační akt, aktéři, komunikační kanál). Dále popisuje dělení komunikačních prostředků a jejich možnosti. Rozebírá obsahy a styly komunikačního procesu, funkce a účel sociální komunikace. Zabývá se také faktory ovlivňujícími komunikaci (komunikační kontext, prostředky využité pro komunikaci, participující osobnosti a sociální prostředí). Druhá část je věnována vlastní realizované případové studii sociální komunikace mládeže ve vybraném regionu Kolínska. Zjišťuje to, jaké používají komunikační prostředky, zda preferují možnosti osobní komunikace či využití moderních komunikačních prostředků, jaká jsou jejich komunikační témata s kamarády a jaká s rodiči a jaký je účel jejich komunikace s jednotlivými typy komunikátorů (rodiče/kamarádi). Také se zaměřuje na používání doprovodných komunikačních jevů (emotikony, akronymy, neverbální setkávací rituály). Pozornost je věnována také tomu, zda se odpovědi na jednotlivé okruhy mění v rámci rozlišení města a venkova.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.