Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Uplatnění absolventů pražských středních odborných škol s maturitní zkouškou na trhu práce
Kubištová, Andrea ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
V této práci se zabývám problematikou vstupu absolventů středních odborných škol s maturitní zkouškou na trh práce v Praze. Zaměřuji se především na prozkoumání postojů a očekávání absolventů společně s jejich následnou vlastní zkušeností na trhu práce. Pro lepší náhled na problematiku jsem udělala polostrukturovaný rozhovor se čtyřmi absolventy a dále jsem pomocí dotazníku získala data od dalších 56 absolventů. Tato data jsem analyzovala a výsledky interpretovala. Provedeným výzkumem jsem dospěla k závěru, že absolventi většinou vstupují na SOŠ s nedostatečným povědomým o oboru, který se rozhodli studovat, z čehož jsou později rozčarováni. Z tohoto důvodu se většina absolventů nechce a později ani neuplatňuje na trhu práce ve vystudovaném oboru. Za strategie k hledání zaměstnání pak naprostá většina absolventů volí internetové portály a pomoc známých, zatímco Úřad práce je absolventy využíván pouze jako nástroj k zaplacení sociálního a zdravotního pojištění. Dále je z výsledků zřejmé, že se téměř všichni absolventi uplatňují nejprve na sekundárním sektoru trhu práce a své první zaměstnání mnoho z nich opouští poměrně brzy. Přínos této práci vidím hlavně v tom, že umožňuje podrobnější vhled do zkoumané problematiky, který je možno využít při dalším zkoumání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj školství na Svitavsku v letech 1918-1938
Pavlišová, Dana ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Práce se zabývá vývojem školství v letech 1918 až 1938 v Československé republice na Svitavsku, kde žili obyvatelé české a německé národnosti. Pozornost je zaměřena na změny v původních školách i na vznik nových škol menšinových. Klíčová slova: obecná škola, měšťanská škola, reálná škola, mateřská škola, gymnázium, pokračovací škola, odborná škola, menšinová škola.
SOU lesnické Písky (Prezentační videopořad)
Hlavsa, Rostislav ; Jiroušková, Ivana (vedoucí práce) ; Tůma, Jan (oponent)
V této bakalářské práci jsem zpracoval videopořad, který představuje SOU lesnické Písky, jeho vybavenost včetně domova mládeže. Videopořad obsahuje také teoretickou přípravu studentů, odborný výcvik, volnočasové aktivity a další akce pořádané školou. Praktická část je zaměřena na natočení a sestřih videopořadu, jeho okomentování a podbarvení hudbou. Teoretická část zahrnuje přednosti videotechniky pro zpracování zadaného tématu, porovnání a zhodnocení ostatních prezentačních technik. Možnosti uplatnění videopořadu v praxi a zpracování námětu, obsahového a technického scénáře. Bakalářskou práci jsem doplnil PowerPointovou prezentací fotodokumentace ze současnosti, ale i z historie učiliště.
Komparace systému vzdělávání v oboru účetnictví v ČR a Francii
Hájková, Veronika ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Obsahem diplomové práce je zjistit rozdíl ve vyučování předmětu Účetnictví v České republice a Francii v rámci sekundárního vzdělávání, se zaměřením na první ročník studia předmětu. Zvlášť je zachycen systém výuky předmětu Účetnictví na obchodních akademiích v České republice a zvlášť systém identické výuky na středních odborných lyceích ve Francii. Pomocí komparace obou zmíněných systémů jsou zjištěny jejich rozdíly, výhody a nevýhody a dále jsou navržena doporučení, která by mohla napomoci vylepšení zavedeného vzdělávacího systému.
Využití projektové metody ve výuce studentů střední zemědělské školy
JELÍNKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce pojednává o využití projektové výuky ve středním odborném vyučování. V teoretické části shrnuje vymezení pojmů, včetně diskuze o postavení projektové výuky v pedagogické teorii. Dále je popsán historický kontext, charakteristika a vymezení působení v kurikulárních dokumentech. Praktická část pojednává o tvorbě a realizaci vlastního projektu na střední odborné škole v rámci ekologického vzdělávání. Výzkum práce se zaměřuje na zhodnocení principů projektové výuky v praxi. Výsledky práce jasně ukazují naplnění principů a vysoký potenciál využití projektové výuky pro naplnění definovaných klíčových kompetencí v rámci rámcového vzdělávacího programu.
Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení
KREJČÍ, Miroslav
Stále se zhoršující chování mládeže v naší současné společnosti je velmi často diskutovaným problémem v odborných kruzích i masmédiích.Téma této bakalářské práce Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení se tímto vážným společenským problémem rovněž zabývá. Běžná, pouhá neukázněnost dětí a mladistvích je dávno minulostí. Nespolečenské a nepřiměřené chování dnes mnohdy vystřídalo chování, které je v rozporu se společenskou morálkou a projevy, jenž zahrnují veškeré protispolečenské jednání. Velmi alarmující je klesající věková hranice postižených. Společným specifikem žáků odborného učiliště je lehká mentální retardace. Nabízí se otázka, zda příčiny poruch chování souvisí s lehkou mentální retardací, která i ubytované žáky odborného učiliště v internátě provází, či se ukáží jiná specifika, souvislosti, příčiny. Osobní zkušenosti mě přesvědčily, že většina lidských problémů této kategorie a oblasti je ve špatné rodinné výchově. Myslím si, že většina dětí a mládeže s poruchami chování vyrostla a byla vychována v prostředí s patologií rodiny, dysfunkcí rodiny, neúplné rodiny, s absencí rodiny. Výsledek zjištění je obsahem práce. V teoretické části definuji školská výchovná ubytovací zařízení, období dospívání {--} adolescenci, specifika osobnosti a psychologické zvláštnosti žáka odborného učiliště, speciální vzdělávání, speciální pedagogiku a zaměřuji se na etopedii. V praktické části bylo mým cílem zjistit přítomnost a vyhledat u ubytovaných žáků odborného učiliště poruchy chovaní, určit a klasifikovat je a ověřit vazbu mezi poruchou chování a specifikem žáka odborného učiliště.Vedený výzkum v praktické části byl realizován prostřednictvím hromadných dotazníků pro ubytované žáky odborného učiliště, dotazníků pro pedagogický personál školy a internátu. Výzkumem jsem dospěl k závěru, že pro bezproblémový život mladistvého, a pro minimalizaci možných poruch chování, je nejvýznamnější správná a náležitá výchova v rodině, která vede k jeho harmonickému rozvoji.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.