Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,323 záznamů.  začátekpředchozí1297 - 1306dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Specifika personálního řízení v multinacionální společnosti
Jiroušková, Markéta ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Jindřich, Tomáš (oponent)
Diplomová práce popisuje základní představy, hodnoty a postoje zaměstnanců v multinacionální společnosti a jejich přizbůsobení k jiné podnikové kultuře. Dále popisuje, jak může silná podniková kultura ovlivnit pracovní jednání zaměstnanců a současně vytváří specifickou tvář firmy.
Firemní kultura a rozvoj regionu
Čurnová, Jana ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Velichová, Lucie (oponent)
Práce se odvíjí od pojmu etika v podnikání. Podává teoretická východiska podnikatelské etiky a společenské odpovědnosti firem. Hlavní pozornost je věnována různým formám spolupráce v oblasti Corporate social responsibility s důrazem na firemní filantropii. Její součástí je také krátká charakteristika neziskových oganizací, jakožto nejčastějších příjemců firemních darů. Případová studie je věnována analýze firemní kultury a CSR aktivit ve společnosti Škoda auto a.s. a klade si za cíl ozřejmit naplněnost firemní politiky v této oblasti a její dopad na region.
Interkulturní management - Ukrajinci v ČR
Khramkova, Yevheniya ; Štrach, Pavel (vedoucí práce)
Práce obsahuje teoretický popis hlavní součaásti managementu - interkulturní komunikací.V práci také jsou popsané studia Geerta Hofstedeho. Následující kapitola popisuje kulturu Ukrajiny, její tradice, způsob chování ukrajinských obyvatel, jejich každodenní život,způsob oslavování důležitých svatků atd. V další kapitole je popsána historie migrace Ukrajinců do České Republiky, důvody, které je k tomu donutili a také jsou uvedené některé statistické údaje o počtu pracovních povolení, které byly vydané Ukrjincům v průběhu několiká let, počet trvalých pobytů atd. Poslední kapitola obsahuje návrh nějakého vhodného řešení pro české manažery, jak vést pracovniky z Ukrajiny.
Exportní strategie firmy FV - Plast a.s.
Vladyková, Lucie ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Scholleová, Hana (oponent)
Tématem této diplomové práce je popis exportní strategie a jednání zástupců české firmy FV ? Plast a.s. a její srovnání s teoretickými doporučeními pro vývoz na zahraniční trhy. Firma FV ? Plast a.s. dává jasný přiklad exportní strategie úspěšné v praxi a ne jen v hlavách ekonomů ? teoretiků. Cílem této diplomové práce je srovnat teorii s praxí. Má potvrdit nebo vyvrátit pravdivost informačních zdrojů.
Interkulturní management: Ukrajinci v ČR
Mandlerová, Magdalena ; Štrach, Pavel (vedoucí práce)
První kapitola práce představuje interkulturní komunikaci a interkulturní management jako takové, dále vymezuje co rozumíme kulturou v pojetí interkulturního managementu, přibližuje hlavní problémy, které jsou spojeny s interkulturní komunikací i možnosti jejich zvládání, představuje existující přístupy k identifikaci kulturních rozdílů, pojem interkulturní kompetence a identifikaci projevů kulturních vlivů v managementu a řízení. Druhá kapitola se věnuje ukrajinské kultuře, na pozadí významných historických událostí vykresluje příčiny vzniku tradiční ukrajinské migrace a její průběh s důrazem na migraci do České republiky. Dále se věnuje ukrajinské kultuře jako takové, informacím o tom, jací Ukrajinci, kteří přichází za prací či podnikáním do Česka, jsou, jakým činnostem se na našem území věnují, kolik jich je, a proč jich je tolik právě u nás a také bariérám integrace Ukrajinců do majoritní společnosti. Poslední kapitola předkládá identifikaci a výklad významu dimenzí ukrajinské kulturyo a hlavně pak návrh kulturně senzitivního stylu managementu vhodného pro zaměstnance z Ukrajiny.
Japanese Management
Jankotová, Petra ; Štrach, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je pomoci čtenáři uvědomit si a pochopit, co způsobuje, že japonské společnosti zvláště japonský styl řízení (japonský management), jsou úspěšné a konkurenceschopné. Ač v této práci poskytuji související informace týkající se japonské ekonomiky a chování a vlastností japonců, základní popis výbraných japonských manažerských technik i příklady jejich použití ve firmách, hlavním záměrem je zjistit předpoklady úspěšného používání japonských manažerských technik. Pomocí analýzy všech relevantních informací jsem došla k závěru, že existují tři předpoklady pro úspěšnou implementaci japonských manažerských technik. Za prvé je to vlastní technická stránka dané techniky, za druhé psychologický aspekt (poznávání a používání japonského managementu znamená také poznávání japonské kultury a chování japonců a pouze pokud tuto kulturu a chování pochopíme a aplikujeme, mohou techniky ukázat svůj plný potenciál).a třetím předpokladem je pracovitost..
Analýza podnikové kultury společnosti Energie MaR s.r.o.
Nováková, Alena ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Lahodná, Radka (oponent)
Podniková kultura je dnes nedílnou součástí řízení organizace a výrazně promlouvá do jejích klíčových procesů. Jednou z příčin zvýšeného zájmu o toto téma je japonský ekonomický ?boom? z poválečného období. Na konci 70. a počátkem 80. let minulého století se američtí odborníci začali důkladně zajímat o filozofii japonských firem a jejich techniky řízení, neboť japonský úspěch představoval pro americký průmysl velkou výzvu. Vyvstaly otázky ohledně efektivnosti západních způsobů organizačního řízení a ekonomičtí teoretici i manažeři zaměřili svou pozornost na kulturní aspekty těchto podniků. Kultura podniku má v současnosti své pevné místo mezi jeho základními zdroji hodnot a lze říci, že její důležitost z tohoto pohledu neustále roste. Hodnota podniku pramení jak z finančního, tak i duševního kapitálu, v němž podstatnou úlohu zastává lidský faktor. Každé organizované seskupení lidí si vědomě i nevědomě vytváří svoji kulturu, tedy jistá pravidla a vzorce jednání, hodnoty i způsoby, které jsou a nejsou akceptovány. V každém podniku proto vzniká vždy ?nějaká? kultura a úkolem managementu je tuto kulturu nejen monitorovat, ale především usměrňovat a umisťovat ji do pevně daných intervalů, které jsou předem promyšleny a ?zkalkulovány?. Z teorie podnikové kultury, kterou bych ráda interpretovala v úvodních částech této diplomové práce plyne, že existují různé úrovně podnikové kultury, které se mezi sebou liší nejen svou možností být zpozorovány vnějším subjektem, ale především tím, že pro management podniku je více či méně obtížné na tyto úrovně působit a měnit je. Důležité proto tedy bude, aby se řízení podniků vždy zabývalo touto oblastí ?svého? kapitálu a nepodceňovalo jejich význam ani účinek.
Kultura jako multiplikátor cestovního ruchu
Nekolová, Hedvika ; Krbová, Jana (vedoucí práce)
Práce analyzuje vybraný obor kultury a zkoumá jeho vliv na cestovní ruch. V úvodu práce jsou vymezeny pojmy kultura a cestovní ruch. Jelikož je kultura široký pojem, je práce zaměřena na kulturní památky a způsob jejich financování. Druhá část práce analyzuje kulturní památky v konkrétním městě v České republice a zkoumá jejich vliv na cestovní ruch v dané oblasti. Dále zde jsou navrženy možné varianty jak zvýšit pomocí kulturních památek cestovní ruch.
Problematika globalizace komerčních komunikací na národních trzích
Šik, Stanislav ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Dúbravská, Pavla (oponent)
Práce se zabývá problematikou globálně vyvářených komunikačních kampaní a jejich následnou adaptaci na lokální trhy. Toto téma zkoumá z hlediska kulturních odlišností, jazykových bariér a geografických podmínek. Nabízí strategický postup tvorby kampaní, které budou používány na více trzích a také postup jejich adaptace. Problém nachází v nemožnosti dát jasnou odpověď na to, zda kampaně obecně vzato přizpůsobovat lokálním podmínkám, či nikoliv. Konstatuje, že rozhodnutí je potřebné učinit na podnikové úrovni, ve vztahu k marketingové a komunikační strategii.
Podniková kultura firmy Glaverbel Czech, a.s. v letech 2002 a 2007
Ježková, Marie ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Teuflová, Jaroslava (oponent)
Práce se zabývá podnikovou kulturou mezinárodní firmy. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy, charakteristiky a východiska dané problematiky. Část praktická je zaměřena na analýzu podnikové kultury firmy Glaverbel Czech, a.s. Cílem bylo komplexně zmapovat a vyhodnotit základní prvky a principy podnikové kultury a identifikovat zásadní změny, ke kterým v této oblasti během posledních pěti let došlo. Analýza vychází z empirického výzkumu. Na základě takto získaných výsledků a po jejich porovnání s výsledky výzkumu z roku 2002, byla navržena optimalizační opatření v jednotlivých aspektech podnikové kultury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,323 záznamů.   začátekpředchozí1297 - 1306dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.