Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,251 záznamů.  začátekpředchozí1242 - 1251  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

Hodnoty, zájmy a perspektivy dětí z dětských domovů
Dubcová, Martina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
1 Resumé Děti přichází do zařízení pro výkon ústavní výchovy z rodin, které neplnily své funkce, neuspokojovaly základní potřeby dítěte. Rodiče těchto dětí často páchali trestnou činnost, byli pod vlivem alkoholu, své děti zanedbávali nebo i v některých případech týrali či zneužívali. Rodina pro tyto děti byla často negativním vzorem. Děti vyrůstaly část svého života v nepodnětném prostředí. Tyto rodiny velmi negativně ovlivnily osobnost dítěte. U dětí z dětských domovů se objevují již handicapy na biologické úrovni. Děti z dětských domovů mívají nižší hodnoty tělesných rozměrů, trpí různými zdravotními handicapy, psychiatrickými onemocněními, jejich mentální schopnosti jsou podprůměrné, trpí poruchami pozornosti, zvýšenou afektivitou, zvýšenou agresivitou, apod. Děti přicházejí do dětských domovů z dysfunkčních rodin až většinou ve starším školním věku, tudíž rodina měla na děti velký vliv po celou dobu jejich raného dětství a u některých i ve věku povinné školní docházky či dospívání. Některé děti navštěvují své rodiny i po umístění do dětských domovů a jsou rodiči ovlivňovány i nadále. Všechny tyto faktory mimo jiné ovlivňují jejich zájmy, hodnoty a perspektivy. Pro děti z dětských domovů jsou nejdůležitější vztahové hodnoty - rodina, dále láska a přátelství. Naopak hodnoty materiální - peníze, práce či...

Vliv vedení praxe studentů ZSF na postoj sestry mentorky k poskytování ošetřovatelské péče.
SOUKUPOVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce je soustředěna na vliv vedení studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na postoj sestry mentorky k poskytování ošetřovatelské péče. Teoretická část nás seznamuje v první kapitole s pojmem sestra, jaké jsou její funkce, role, postoje, kdo je to sestra školitelka a co obsahuje pilotní certifikovaný kurz. Další čtyři kapitoly jsou zaměřeny na osobnost supervizora, problematiku supervize, učitele a jeho netradičních rolí a na didaktické schopnosti mentora. Oblast didaktických schopností mentora je rozdělena na oblast vzdělávání, diagnostiky studentů, na výukové cíle a formy výuky. Šestá část nás informuje o mentorovi klinické praxe studentů, o jeho úloze v klinické praxi, o hodnocení a zpětné vazbě a o mentorství jako obohacení práce sester. Sedmá kapitola teoretické části nás seznamuje s oblastí komunikace jako nedílné součásti vedení studentů při praxi a v poslední části jsme se zaměřili na problematiku ošetřovatelství založené na důkazech. Cílem naší diplomové práce bylo zjistit, jaký vliv má vedení studentů při praxi na postoj sestry mentorky k poskytování ošetřovatelské péče a jak studenti hodnotí poskytování ošetřovatelské péče sestrou mentorkou. Z výsledků kvantitativního výzkumného šetření, prováděného pomocí dotazníkové metody vyplývá, že můžeme potvrdit hypotézu č. 1, že studenti vnímají provádění činností od sestry mentorky jako vzor pro svou budoucí praxi. Dále můžeme potvrdit hypotézu 3, že studenti si myslí, že sestra mentorka chápe smysl správného zápisu informací do ošetřovatelské dokumentace a také můžeme potvrdit hypotézu 2, že studenti zastávají názor, že sestra mentorka vede efektivnější komunikaci než ostatní směnové sestry. Prostřednictvím odpovědí na položené výzkumné otázky jsme kvalitativním šetřením zjišťovali postoje sester mentorek k poskytování ošetřovatelské péče. Ze šesti dotázaných sester mentorek čtyři považují mentorství jako znalostní přínos v oblasti komunikace s lidmi, dále pro čtyři sestry mentorky je mentorství podnět k rozvoji jejich odborných znalostí a pro čtyři sestry mentorky by byly ochotny zavádět nové poznatky do praxe a poskytovat ošetřovatelskou péči v souladu s EBN. Poznatky získané při zpracování této práce mohou posloužit jako rada a pomoc studentům, kteří se chystají na vykonávání ošetřovatelské praxe na klinické pracoviště, sestrám, které již vykonávají nebo se připravují na výkon funkce mentorka klinické praxe, tak jistě všem, kteří se o této problematice chtějí dozvědět více informací a pochopit funkci mentora klinické praxe studentů.

Analýza tréninkového procesu u začínajících squashistů
Cerman, Jaroslav ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Pravečková, Petra (oponent)
 Název práce: Analýza tréninkového procesu u začínajících squashistů.  Cíle práce: Provést rozbor tréninků squashe u dětí v mladším školním věku a v praxi otestovat jeho vliv na získávání technických dovedností a na rozvoj kondičních schopností.  Metody: Pozorování, testování.  Výsledky: Squashový trénink rozvíjí kondiční schopnosti a děti v mladším školním věku se učí technickým dovednostem velmi rychle.  Klíčová slova: squash, trénink, mladší školní věk, technická příprava, kondiční příprava

Výuka vrhu koulí na II. stupni základních škol v okrese Sokolov
Hudcová, Andrea ; Kolčiterová, Jana (oponent) ; Jebavý, Radim (vedoucí práce)
Úkolem práce bylo shromáždit informace a poskytnout náhled do výuky vrhu koulí na II. stupni základních škol v okrese města Sokolov. Pomocí průzkumu (ankety) zjistit informace o uplatnění výuky vrhu koulí v hodinách tělesné výchovy na II. stupni základních škol v dané oblasti. Atletika je nazývána královnou sportu. Patří mezi nejmasovější a nejrozšířenější sportovní aktivity. Obsahuje disciplíny, velmi rozsáhlého zaměření, ať již rychlostního, silového, nebo vytrvalostního charakteru. Jednou z atletických disciplín je také vrh koulí, jejíž historie začíná v dobách Homéra, který zaznamenal závody ve vrhu kamene v průběhu obléhání Tróje. V 16. století anglický král Jindřich VIII. se zmiňuje o jeho zručnosti ve vrhání břemene a kladiva ve dvorních soutěžích. V 17. století pořádali angličtí vojáci závody ve vrhání kanónových koulí. Jedná se o disciplínu, jejíž výkon je podmíněn vysokou úrovní rychlostních, silových a obratnostních schopností. Pro dosažení vrcholového výkonu je důležité projít jednotlivými etapami atletické přípravy. Do jedné z nejdůležitějších patří etapa, ve které jsou zařazeni sportovci věkové kategorie žáků. Jedná se o etapu základů atletického tréninku, kde žáci absolvují všechny disciplíny a jsou zde pokládány základy všech atletických disciplín. S pokládání základů se můžeme...

Lidské ne/výtvarné zásahy do krajiny
Černá, Tereza ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Bakalářská práce má charakter teoretické studie, se zaměřením na výtvarné aspekty tématu a jeho aplikaci v didaktické oblasti. Cílem práce bylo zaměřit se na lidské zásahy v krajině a přiblížit se pojmu "ne/výtvarnosti". Teoretické a výtvarné poznatky jsou aplikovány v návrzích jednotlivých didaktických řad, jež se zabývají především vztahem dětí ke svému prostředí. Mají podnítit vzbuzení zájmu o své okolí, všímání si detailů a změn se schopností reflexe a přiblížení svého okolí žákům způsobem, který ovlivní jejich budoucí chování nejen k němu, ale k přírodě vůbec. KLÍČOVÁ SLOVA umění, výtvarná výchova, krajina, člověk, zásah, město, příroda, fotografie

Využití kmenových buněk a jejich in vivo zobrazování na modelech poranění mozku a míchy
Glogarová, Kateřina ; Syková, Eva (vedoucí práce) ; Langmeier, Miloš (oponent) ; Rokyta, Richard (oponent)
MR zobrazování (MRI) implantovaných kmenových buněk značených magnetickými částicemi je důležitou metodou pro dlouhodobé neinvazivní in vivo sledování jejich migrace a osudu v centrálním nervovém systému příjemce. Označené somatické kmenové buňky z dospělých jedinců i embryonální kmenové buňky po transplantaci přežívají v hostitelském organismu a migrují přednostně do místa léze, kde osídlují poškozenou nervovou tkáň. Stejného výsledku bylo dosaženo jak po aplikaci systémové (intravenózní), tak po aplikaci lokální (intracerebrální). Méně než 3 % implantovaných mesenchymálních kmenových buněk (MSC) se diferencovalo v mozkové fotochemické lézi potkanů do neuronů. Většina embryonálních kmenových buněk se diferencovala do gliových buněk (70 %) a pouze část do neuronů (< 5 %), zatímco u MSC nebyl pozorován gliový fenotyp. Intravenózní aplikace MSC, nebo mononukleární frakce kostní dřeně obsahující hematopoetické i nehematopoetické kmenové buňky, progenitory a lymfocyty (BMC), stejně jako mobilizace endogenních BMC opakovaným podáváním G-CSF zlepšují motorické schopnosti a citlivost zadních končetin potkanů s míšní balónkovou lézi a významně zvyšují objem zachovalé bílé hmoty ve středu léze. Implantované MSC přitom mají větší účinek než BMC a ty větší než endogenní BMC mobilizované faktorem G-CSF. Funkční...

Feuersteinův program instrumentálního obohacování očima učitelů prvního stupně ZŠ
Lipská, Ludmila ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent) ; Mareš, Jiří (oponent)
FEUERSTEINŮV PROGRAM INSTRUMENTÁLNÍHO OBOHACOVÁNÍ OČIMA UČITELŮ PRVNÍHO STUPNĚ ZŠ Prezentovaná práce, zabývající se programem kognitivní stimulace Reuvena Feuersteina, se snaží popsat efekty, jenž tento program vyvolává u učitelů. V první části představuje Instrumentální obohacování v kontextu celého Feuersteinova díla. Detailně přibližuje jeho teoretická východiska, dává je do souvislostí s širšími pedagogicko psychologickými otázkami týkajícími se výuky dovedností myslet. Feuersteinovu teorii zkušenosti zprostředkovaného učení konfrontuje s mediativní teorií L. S. Vygotského. Na mnoha místech odkazuje též k dílu J.Piageta. Výzkumná část práce vychází z rozhovorů a malého dotazníkového šetření s učitelkami základních škol. Výzkumný vzorek tvořilo 9 respondentek ve skupině experimentální a 6 ve skupině kontrolní. Hlavním cílem projektu bylo zmapovat, jakými vlivy Instrumentální obohacování působí na učitele. Kromě toho jsme se zabývali názory na využitelnost tohoto programu v běžné základní škole. Experimentální a kontrolní skupinu jsme porovnávali v pohledu na výuku myšlení a cílený rozvoj kognitivních schopností dětí ve škole. Závěrečná část práce se obrací k zahraničním evaluačním studiím Instrumentálního obohacování, aby výsledky vlastního výzkumu prezentovala v souvislostech s nimi. Otevírá též...

Analýza zimního připravného období ve vrcholovém fotbale
Frnoch, Jaroslav ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název: Analýza zimního přípravného období ve vrcholovém fotbale Cíle: Cílem této práce je provést skryté, participované pozorování ve druholigovém klubu FK Baník Most v zimním přípravném období 2009/2010. Provést kvantitativní a kvalitativní obsahovou analýzu tréninků na základě sebraných dat. Získaná data poté porovnám s teoretickými východisky v dostupné literatuře fotbalem se zabývající, zhodnotím výsledky tohoto výzkumu a pokusím se stanovit závěry pro praktické využití. Metody: Jako metodu výzkumu přípravného období jsem zvolil metodu vědeckého pozorování, přičemž pozorování bylo systematické, s účastí a prováděno v přirozené situaci. Pozorování bylo uskutečněno po celou dobu zimního přípravného období druholigového klubu FK Baník Most Výsledky: Z mého subjektivního hlediska probíhalo zkoumané zimní přípravné období téměř v souladu s teoretickými východisky. Nejpodstatnějšími výjimkami byla nedostatečná stimulace rychlostních schopností či nadbytečné zařazování nespecifických prostředků tréninku. Ve zkoumaném fotbalovém klubu nebyla téměř vůbec brána v potaz nutnost psychické přípravy. Klíčová slova: fotbal, analýza, zimní přípravné období 3

Sportovně relaxační centrum
Hrabal, Marek ; Manová, Ludmila (oponent) ; Maceková, Věra (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší projekt sportovně relaxačního centra. Tento objekt je umístěn na pozemkách č. 1241/549, 1241/571 v k.ú. Velkých Bílovic. Velké Bílovice jsou menší město v Jihomoravském kraji. Pozemek se nachází na ulici Podivínská ve městě Velké Bílovice. Stavba má dvě nadzemní podlaží a jedno podzemní podlaží. Stavba nabízí tři squashové kurty, posilovna, snack-bar, sauny s masážemi. V celé budově se předpokládá pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace. Budova je postavena ze zděného systému SUPETHERM HELUZ. Obvodové zdivo je postaveno z keramických tvárnic HELUZ STI 49. Stropy jsou monolitické železobetonové. Střecha je dvojího typu. A to ploché obrácené střechy a tříplášťové šikmé střechy. U šikmé střechy je nosnou konstrukcí dřevěný sbíjený vazník. Objekt není zateplen. Vchodové dveře a okna jsou hliníková.

Vliv deplece cholesterolu na signální dráhu iniciovanou receptory spřaženými s G proteiny třídy Gq/G11
Ostašov, Pavel ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Teisinger, Jan (oponent) ; Hof, Martin (oponent)
Membránové domény jsou důležitou strukturou v plazmatické membráně. Koncentrují se v nich různé signální molekuly. Jejich hlavní strukturní složkou je cholesterol a jeho odstraněním dochází k jejich narušení. Předkládaná práce se zabývá vlivem, jaký má deplece cholesterolu na signalizaci iniciovanou thyreotropním hormonem (TRH), jehož signální kaskáda se pravděpodobně nachází v membránových doménách, ač on sám není jejich součástí. S pomocí látky -cyclodextrin jsme depletovali cholesterol z plazmatických membrán. Ukázali jsme, že deplece cholesterolu vede k uvolňování Gq/11 proteinů a kaveolinu 2 z membránových domén. Také jsme ukázali, že tato deplece vede ke snížení schopnosti TRH aktivovat trimerní G proteiny stejně jako indukovat výlev Ca2+ z intracelulárních zásob. V poslední části jsme prozkoumali efekt deplece cholesterolu na mobilitu TRH receptoru v plazmatické membráně a na jeho internalizaci indukovanou TRH. K tomuto účelu byla použita linie buněk HEK 293 stabilně exprimující fuzní protein TRH-R-eGFP. Studie s pomocí konfokálního mikroskopu ukázaly, že internalizace receptoru je výrazně potlačena. Detailní analýza návratu fluorescence TRH-R-eGFP do vybělených oblastí o různých velikostech ukázala, že deplece cholesterolu zvyšuje mobilitu receptoru. Jsme přesvědčeni, že návrat fluorescence probíhá...