Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  začátekpředchozí120 - 129další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rámcování konfliktu na Blízkém východě českými deníky
Lusková, Kristína ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Rámcování konfliktu na Blízkém východě českými deníky" zkoumá, jakým způsobem české deníky informují o blízkovýchodním konfliktu prostřednictvím analýzy zpravodajství Mladé fronty Dnes a Práva o druhé libanonské válce (2006) a válce v Gaze (2008 - 2009). Teoretická část práce se zabývá rolí médií v době válek a zaměřuje se zejména na oblíbený ale poněkud roztříštěný koncept mediálního rámcování, který se stal východiskem pro provedenou analýzu zpravodajství zmiňovaných deníků. Výzkum čerpá z rozsáhlé literatury týkající se mediálního rámcování stejně jako ze zahraničních výzkumů o rámcování arabsko- izraelského konfliktu a kombinuje kvantitativní a kvalitativní analytické nástroje. Cílem kvantitativní části analýzy bylo získání doposud chybějících dat o rámcování konfliktu na Blízkém východě českými médii, která by byla potenciálně srovnatelná s obdobnými daty již dostupnými pro média zahraniční. Kvantitativní analýza se dále soustředila na užité zpravodajské zdroje a tematické ukotvení blízkovýchodního konfliktu. Účelem kvalitativní analýzy bylo získání hlubšího vhledu do problematiky a generování sady rámců specifických pro interpretaci konfliktu na Blízkém východě českými tištěnými médii.
Rámcování konfliktu na Blízkém východě českými deníky
Lusková, Kristína ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Rigorózní práce "Rámcování konfliktu na Blízkém východě českými deníky" zkoumá, jakým způsobem české deníky informují o blízkovýchodním konfliktu prostřednictvím analýzy zpravodajství Mladé fronty Dnes a Práva o druhé libanonské válce (2006) a válce v Gaze (2008 - 2009). Teoretická část práce se zabývá rolí médií v době válek a zaměřuje se zejména na oblíbený ale poněkud roztříštěný koncept mediálního rámcování, který se stal východiskem pro provedenou analýzu zpravodajství zmiňovaných deníků. Výzkum čerpá z rozsáhlé literatury týkající se mediálního rámcování stejně jako ze zahraničních výzkumů o rámcování arabsko- izraelského konfliktu a kombinuje kvantitativní a kvalitativní analytické nástroje. Cílem kvantitativní části analýzy bylo získání doposud chybějících dat o rámcování konfliktu na Blízkém východě českými médii, která by byla potenciálně srovnatelná s obdobnými daty již dostupnými pro média zahraniční. Kvantitativní analýza se dále soustředila na užité zpravodajské zdroje a tematické ukotvení blízkovýchodního konfliktu. Účelem kvalitativní analýzy bylo získání hlubšího vhledu do problematiky a generování sady rámců specifických pro interpretaci konfliktu na Blízkém východě českými tištěnými médii.
Civic engagement in Romania - testing the applicability of mainstream theories on the winter protests of 2012
Macsut, Andrei-Cosmin ; Šístek, František (vedoucí práce) ; Maslowski, Nicolas (oponent)
V posledních několika letech jsme svědky vzniku nových typů občanské angažovanosti. Občané jsou nyní schopni organizovat se více než kdykoliv předtím, což vytváří nový vzor sociální mobilizace, která se dosud neocitla v centru akademické pozornosti. Tato práce analyzuje konkrétní případ rumunských protestů v zimě roku 2012 ve snaze dokázat, že současná mainstreamová teorie mobilizace zdrojů a její způsob rámování plně nevysvětlují vznik nestrukturovaných hnutí. Cílem práce je s využitím získaných poznatků připravit půdu pro ustavení nové teorie občanské angažovanosti, která se hodí na nově zjištěné skutečnosti a mohla bý celkově vysvětlit všechny formy strukturované nebo nestrukturované účasti na kolektivní akci.
Časopisy cestovního ruchu na českém mediálním trhu - komparativní analýza titulů COT business a National Geographic
Juránková, Simona ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Cestovatelská periodika jsou jedním z prostředků, jak se mohou čtenáři - potenciální turisté dozvědět o určité destinaci, případně být motivováni k navštívení prezentované země. Tato diplomová práce popisuje vznik, proměny a dynamiku mediálního trhu časopisů cestovního ruchu vydávaných v České republice po roce 1989 na příkladu titulu COT business (pro odbornou veřejnost) a National Geographic (pro širokou veřejnost). Přestože cílí na odlišná publika, obě periodika přinášejí zpravodajství a reportáže z destinací, rozhovory s cestovateli, praktické rady na cesty a podílejí se tak mj. na vytváření či naopak snižování poptávky po nejrůznějších místech. Vybrané časopisy si postupně získaly silnou pozici na českém mediálním trhu a můžeme je tak označit za prototypy v daném segmentu. Zejména v posledních letech, v porovnání s konkurencí, o tuto pozici přicházejí v souvislosti s poklesem prodaných nákladů, inzertních příjmů a čtenosti. Cílem práce je tedy celkově zmapovat trh s vybranými cestovatelskými periodiky a zároveň identifikovat příležitosti, které by měly vybrané tituly (vydavatelé) zahrnout do marketingového plánování, pokud chtějí zůstat "lídry" na mediálním trhu. Součástí práce je rovněž případová studie srovnávající způsoby rámcování vybraných destinací s cílem zjistit, do jaké míry se...
Facebook v českých tištěných médiích v období 2005-2009
Bauer, Jan ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat za pomoci obsahové analýzy, jak česká tištěná média pokrývala online sociální síť Facebook v období od jejího zrodu do doby, kdy počet uživatelů v České republice dosáhl 1 miliónu. Zaměřuje se na období od září 2005 do července 2009. Práce vychází především z teorie šíření inovací a uvažování o médiích z pohledu sociálního konstruktivismu. V teoretické části jsou představeny i předchozí zahraniční studie na podobné téma. V metodologické části je představena obsahová analýza, zkonstruovány výzkumné otázky a výzkumný soubor. Analytická část prezentuje výsledky výzkumu a vztahuje je k představeným teoretickým východiskům i historickému kontextu. Výsledky ukazují, že během sledovaného období docházelo ke změnám způsobu a intenzity prezentace, a odhalují hlavní témata, v souvislosti s kterými byl Facebook v českém tisku zmiňován.
Prezentace domácího násilí v médiích v období po smrti Simony Monyové
Doušová, Kateřina ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se věnuje prezentaci domácího násilí ve vybraných médiích. Tematicky je text práce členěn na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou úvodní kapitoly věnovány úvodu do problematiky domácího násilí, jak z pohledu sociálně psychologického, tak i legislativního, a také problematice prezentace násilí v médiích - konkrétně prezentaci násilí páchaného na ženách, kam se řadí i domácí násilí. V praktické části práce jsou prezentovány výsledky provedeného výzkumu. Metodou výzkumu práce je kvantitativní obsahová analýza. Analýza je zaměřena na období před a po vraždě spisovatelky Simony Monyové (rok 2011). Práce analyzuje, zda a jak případ Simony Monyové ovlivni prezentaci domácího násilí ve vybraných médiích - Mladé frontě Dnes, Lidových novinách, Hospodářských novinách, deníku Právo, regionálním Deníku, televizi Nova, České televizi a televizi Prima. Cílem práce je nejen sledovat a popsat změny v prezentaci domácího násilí po případu vraždy známé spisovatelky, ale rovněž to, jak média téma domácího násilí rámcují, s jakými zdroji pracují, jaké události zařazují do zpravodajství a jak mohou mít tyto novinářské rutiny vliv na prezentaci tématu veřejnosti. Práce vychází z několika zahraničních studií, s nimiž jsou výsledky výzkumu porovnávány. Hlavním předmětem diskuse je v tomto...
Mediální reflexe politické agendy prezidenta Václava Klause
Picková, Zuzana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Přestože je prezident Václav Klaus značně medializovaným politickým aktérem, neznamená to, že média informují o všem, co prezident říká a co zdůrazňuje. V této práci zkoumám, kolik pozornosti věnovaly tři celostátní deníky prezidentovým projevům k 1. lednu, 28. říjnu a 17. listopadu v letech 2007 - 2011. Jedním z cílů práce je zjistit, jak často byly projevy zmiňovány v denících a která témata z nich vyvolávala mediální pokrytí. Výsledky výzkumu ukazují, že deníky Mladá fronta DNES, Právo a Blesk se nejvíce zajímaly o Novoroční projevy, přičemž projevy k 17. listopadu zůstaly na okraji pozornosti. Při výběru témat novináři postupovali selektivně. O jakých tématech z projevu psali ve svých článcích, nesouviselo s tím, v jakém rozsahu prezident témata pojednal. Pořadí témat pro prezidenta, na základě toho, kolik prostoru jim věnoval, a priority deníků vycházející z toho, kolik článků k jednotlivým tématům vydaly, se v mnoha případech značně lišily. Druhým cílem práce bylo osvětlit, jak média prezidenta Václava Klause v souvislosti s jeho projevy zobrazovala. Analýza rámcování ukázala, že prezident byl většinou rámcován negativně. Nejčastěji byl vykreslován jako někdo, kdo se mýlí, balancuje na hraně svých pravomocí a je nedůvěryhodný. Jistá dávka respektu a úcty k prezidentovi Václavu Klausovi se...
Rámcování tématu státního zadlužování v agendě MF DNES a Práva před volbami do Poslanecké sněmovny 2010
Šašek, Petr ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Diplomová práce Rámcování tématu státního zadlužování v agendě MF DNES a Práva před volbami do Poslanecké sněmovny 2010 aplikuje koncept rámcování (framing) na konkrétní příklad z praxe českého denního tisku. Analýza dvou deníků - Mladé fronty DNES a Práva popisuje, jak v předvolebním období bylo v agendě obou listů rámcováno téma státního zadlužování, které bylo jedním z klíčových v předvolební kampani. Práce zároveň srovnává rozdíly rámcování v obou denících.
Proces rámcování mediálních obsahů na příkladu tématu domácího násilí
Homolková, Dana ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
Závěr Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem je rámcováno domácí násilí v českých tištěných médiích. Analýza vycházela z poznatků Roberta Entmana, který rámcování popisuje jako selekci a zdůrazňování určitých atributů v mediálních obsazích (Entman, 1993). Práce přinesla teoretický úvod konceptu rámcování, jenže se stal součástí mediálních studií přibližně v posledních dvaceti letech, a který se v současné době zabývá všemi fázemi vzniku a interpretace mediálních textů. Teoretický přístup a zároveň výzkumná metoda prochází procesem ustanovení jednotného přístupu i metodologie a přináší nový pohled na analýzu mediálních sdělení. Pro aplikaci metody rámcování tedy bylo zvoleno téma domácí násilí v souvislosti s ustanovením nového zákona na ochranu týraných jedinců, který nabyl platnost 1. ledna 2007. K analýze bylo vybráno pět týdeníků (Blesk pro ženy, Instinkt, Květy, Reflex, Respekt) a určeno sledované období jednoho kalendářního roku od 1. ledna 2007 do 1. ledna 2008. V praktické části byla provedena kvalitativní analýza, při níž byly určeny rámce a výzkumné hypotézy pro bližší interpretaci rámcování zvoleného tématu. V následné kvantitativní analýzy byly zjišťovány způsoby rámcování článků jednotlivými tituly a případné rozdíly v přístupu k dané problematice z hlediska převládajících stereotypů spojených...
Proměna mediálního obrazu války v Iráku ("druhé války v Zálivu") v českém tisku v letech 2003-2008
Sabolová, Veronika ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce nesoucí název Proměna mediálního obrazu války v Iráku ("druhé války v Zálivu") v českém tisku v letech 2003-2008 se zabývá postavením zpravodajských médií a jejich činností v průběhu druhé války v Iráku. Cílem této práce je přiblížit moc médií při ovlivňování veřejného mínění, proto se teoretická část zabývá propagandou, nastolováním témat v médiích a mediálním rámcováním. Protože byla válka v Iráku reakcí na události z 11. září 2001 a prezident Bush vyhlásil válku globálnímu terorismu, zabývá se práce sociologií terorismu a propojením terorismu a zpravodajských médií. Na základě rozsáhlé propagandistické kampaně ze strany Spojených států a Velké Británie a s tím související nastolování témat politickou a mediální agendou probíhá ovlivňování veřejného mínění světové veřejnosti. Cílem analytické části této práce je odhalení mediálních rámců v českém tištěném zpravodajství, reprezentovaném deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy se výzkum zaměřuje na proměnu mediálního obrazu války v Iráku v průběhu šestiletého období, započatého spojeneckou invazí do Iráku a ukončeného odchodem George Bushe z prezidentské funkce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   začátekpředchozí120 - 129další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.