Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí118 - 127  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nízkonákladová letecká doprava v Evropě
Huňak, James ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Šilhán, Jiří (oponent)
Práce se zabývá problematikou nízkonákladové letecké dopravy a rozebírá charakteristiky evropských nízkonákladových leteckých společností. Obsahuje rozbor odlišností mezi nízkonákladovými a tradičními leteckými dopravci a vyjmenovává oblasti, ve kterých nízkorozpočtové aerolinie snižují své náklady. Také je uvedeno, na úkor kterých služeb nabízí nižší ceny letenek oproti tradičním dopravcům. V této práci je rovněž uvedena analýza vybrané relace, která srovnává ceny letenek a dalších poplatků jednotlivých leteckých společností. Zmíněny jsou i některé neúspěšné a ukončené projekty.
Marketing leteckých společností
Krejčiřík, Daniel ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Práce má analyzovat letecké odvětví z pohledu ekonomického, kdy hlavním tématem budou rozdíly mezi klasickými dopravci a dopravci nízkonákladovými. Důležitý bude rozbor marketingového mixu, kde jsou hlavní částí v letecké dopravě nepochybně produkt a cena. Výsledkem bude produktové portfolio, které shrne všechny zjištěné informace do jedné přehledné tabulky.
Satelitní navigační systémy a jejich využití v oblasti cestovního ruchu
Kavalírová, Tereza ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá satelitními navigačními systémy (dále jen SNS) a jejich využitím v oblasti cestovního ruchu. Úvodní část obsahuje historické vymezení a vývoj SNS. Druhá část se zabývá fungováním SNS jak ve vesmíru, tak i v samotném přijímači GPS a dále mapovými podklady potřebnými ke správnému fungování GPS navigace. Třetí část práce pojednává o jednotlivých SNS ve světě, se zaměřením na evropský regionální navigační systém EGNOS, jehož následovníkem bude podle nejnovějších odhadů v roce 2014 navigační systém Galileo. Další kapitola se věnuje samotné implementaci satelitních navigačních systémů do oblasti cestovního ruchu. Zasahuje zejména do oblasti silniční, letecké, námořní, železniční dopravy, turistiky, sportu a dalších aktivit spojených s volným časem. Pátá část je zaměřena na analýzu prodeje klasických navigací a navigací v mobilních telefonech a zabývá se také nejdůležitějšími výrobci jak klasických navigací, tak smartphonů. Závěrečná část práce nastiňuje budoucnost a vývoj satelitních navigačních systémů a uvádí nejnovější trendy v oblasti navigačních technologií především v dopravě a v rámci dalších aktivit.
Implikace finanční krize ve finanční strategii ČSA a.s.
Havelková, Andrea ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Krause, Josef (oponent)
Tato DP se v úvodu zabývá okrajově otázkou vzniku a šíření finanční krize a jejími dopady v letech 2007-2009. Stručně uvádí celkový vývoj a její šíření do celého světa. Konkrétněji pak popisuje její vliv na letecký dopravní průmysl v Evropě a ČR, analyzuje celkový průběh a vývoj událostí v době krize v letecké dopravě a uvádí její dopady na evropská letiště a letecké dopravce. Jejím hlavním zaměřením je pak konkrétně český národní letecký dopravce, společnost České aerolinie a.s.. V hlavní části se DP věnuje stručné charakteristice této společnosti,jejímu celkového vývoje a stavu v době před krizí. Podrobně pak sleduje implikaci této finanční krize ve strategických rozhodnutích společnosti v letech 2008-2010, uvádí a analyzuje všechna uskutečněná opatření a konkretizuje samotnou finanční strategii společnosti ovlivněnou právě důsledky světové finanční krize a hluboké recese leteckého odvětví. V závěru DP docházi k celkovému zhodnocení uvedených strategií a opatření, k jejich analýze a predikci následného vývoje společnosti České aerolinie a.s. v dalších letech.
Marketingové aktivity nízkonákladových leteckých společností
Daniš, Michal ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Palas, Miroslav (oponent)
Teoretická část práce uvádí základní údaje o letectví v ČR, klasifikuje druhy letecké přepravy a leteckých společností, popisuje specifika marketingu v letectví a uvádí zvláštnosti v marketingu nízkonákladových leteckých společností. Praktická část seznamuje s obchodní značkou nízkonákladových linek SmartWings, analyzuje její marketingové okolí, marketingové aktivity spolu s marketingovým mixem. Cílem práce je odhalit nedostatky společnosti SmartWings v oblasti marketingových aktivit a navrhnout jejich řešení.
Strategická analýza společností Airbus a Boeing
Engelmajer, Tomáš ; Eisler, Jan (vedoucí práce) ; Bartheldi, Aleš (oponent)
Na trhu civilních dopravních letadel se silnými prvky duopolu střídavě dominují společnosti Airbus S.A.S., divize koncernu EADS a Boeing Commercial Airplanes, divize The Boeing Company. Cílem diplomové práce je zjistit současnou strategickou a finanční situaci dvou největších společností v oboru letectví a kosmonautiky. Jako nejvýznamnější součást obou koncernů stojí výroba civilních dopravních letadel v celém kontextu současné celosvětové hospodářské situace a budoucnosti letectví. Strategická analýza se soustředí zejména na analýzu vnějšího okolí ve vztahu ke zkoumaným společnostem a k oblasti letecké přepravy. Využity jsou mimo jiné metody PESTLE, PORTER 5F a SWOT k identifikaci faktorů, které se ukazují být hybnou silou při rozvoji trhu civilního letectví. Úspěšnost podnikatelských strategií obou firem bude determinovat směřování letecké dopravy v budoucnu, její charakter, kvalitu i dostupnost. Strategická analýza situace v oboru a vzájemné konkurence shrne hlavní strategie probíraných firem i jejich současnou finanční situaci a strukturu příjmů. Letecká přeprava jako velmi úzce spjatý obor je také probírána. Jako podkladové materiály pro analýzu slouží výroční zprávy společností, další firemní zprávy a dokumenty, články odborného tisku a periodik s tematikou leteckého průmyslu a dopravy, veřejné analýzy IATA a další odborné studie a předpovědi Airbusu i Boeingu.
Letectví a jeho role ve světové nákladní přepravě
Bogdanova, Tatiana ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Zamatkinova, Valentina (oponent)
Cílem práce je provést analýzu role letectví ve světové nákladní dopravě od počátku vývoje letectví; probrat otázku vývoje leteckého průmyslu se zaměřením na nákladní letectví; popsat proces letecké přepravy nákladů a důležité nuance s tímto procesem spojené. Dalším cílem je vymezení výhod a nevýhod LND a popsání faktorů, ovlivňujících zákazníky při výběru leteckého způsobu dodávání zboží. Důležitou a možná i nejpřehlednější částí práce bude porovnání světových kapacit přepravy v jednotlivých letech a v jednotlivých zemích a porovnání současné situace v nákladní letecké a námořní dopravě.
Analýza marketingového mixu leteckých společností v kontextu rozvoje nízkonákladových operátorů
Pavlík, Michal ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Torová, Kateřina (oponent)
Cílem práce je identifikace a analýza postupů, využívaných nízkonákladovými leteckými společnostmi, které díky nižší ceně výsledného produktu umožnily zpřístupnit leteckou dopravu široké skupině zákazníků. Práce dále mapuje specifika marketingu v odvětví letecké dopravy, diskutuje způsoby tvorby ceny letenek a jejich distribuci, možnosti reklamy a otázky kvality a rozsahu produktu. Práce se dále zabývá problematikou životního prostředí ve vztahu k letectví. V závěrečné části formuluje doporučení, umožňující dále navýšit výnosy nízkonákladových operátorů.
Analýza služeb poskytovaných na palubách leteckých společností
Foltýnová, Markéta ; Vaško, Martin (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je přehled služeb poskytovaných na palubách společností, které jsou sdružené v globálním aliančním seskupení Sky Team. V první části práce je stručně shrnut význam a vývoj letecké dopravy, především s ohledem na důležitost letectví pro cestovní ruch. Samostatná podkapitola se věnuje problematice aliančních seskupení. Popsány jsou zásadní odlišnosti ve filosofii nízkonákladových a klasických dopravců a s tím související segmentace cestujících. V poslední části jsou podle předem daných parametrů analysovány služby na palubách letadel společností Sky Teamu v rámci různých cestovních tříd.
CSR strategie v letectví
Foralová, Jitka ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá obecným konceptem společenské odpovědnosti firem, jejíž principy a přínosy jsou aplikovány na trh letecké dopravy. Úvodní kapitola vymezuje pojem Corporate Social Responsibility (CSR), analyzuje jednotlivé pilíře udržitelnosti a diskutuje negativní ohlasy, které danou teorii zcela odmítají. V druhé a třetí kapitole je letecké odvětví analyzováno z pohledu trvale udržitelného rozvoje. Diskuse o celospolečenských přínosech letecké dopravy a nejaktuálnějších tématech udržitelnosti napomáhá lépe pochopit východiska teoretického modelu CSR, který byl konstruován s přihlédnutím k specifickým potřebám odvětví. Závěrečná část práce se zabývá výkonem politiky CSR ve společnosti Lufthansa. Po provedení analýzy probíhajících iniciativ jsou CSR aktivity Lufthansy ohodnoceny ve smyslu jejich dopadu na konkurenceschopnost podniku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí118 - 127  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.