Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Souvislost profesního rozvoje ředitelů škol s fázemi jejich kariérové dráhy (z pohledu ředitelek, ředitelů mateřských škol Plzeňského kraje)
Adamová, Jitka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Práce se zabývá aktuálním tématem, které je třeba řešit v souvislosti s prosazováním principu celoživotního učení v současné vzdělávací politice a s nutností systematické podpory ředitelů škol prostřednictvím vzdělávání a rozvoje po celou dobu jejich kariérové dráhy. V době, kdy se v závislosti na měnícím se okolním prostředím proměňují i role vedoucích pracovníků ve školství, je nezbytné, aby se s myšlenkami celoživotního rozvoje vedení škol zcela ztotožnilo. V tomto smyslu je též orientován výzkum. Jeho hlavním cílem je zmapovat aktuální stav pozornosti, kterou svému profesnímu rozvoji vedení mateřských škol Plzeňského kraje věnuje. Práce je zpracována v kontextu se zvyšováním hodnot lidského kapitálu jako nástroje adaptace na změny, které přináší současný svět, vychází ze studované teorie, z informací získaných dotazníkovým šetřením, i z vlastní zkušenosti autorky. Práce přináší náčrt vnímání aktuální podpory rozvoje a vzdělávání samotnými řediteli mateřských škol Plzeňského kraje v souvislosti se zvládáním všech fází v jejich kariéře a naznačuje, že v profesním rozvoji ředitelů škol přetrvávají slabá místa a samotný rozvoj vedoucích pracovníků ve školství není koncipován jako systém.
Vzdělávání a rozvoj pracovníků v řízení kariéry
Sýkorová, Marie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce analyzuje problematiku vzdělávání a rozvoje pracovníků v řízení kariéry, která je nedílnou součástí efektivního personálního řízení. Text se zaměřuje na profesní kariéru z hlediska osobnostního zaměření jedince, pozornost je věnována kariérovým typům osobnosti, kariérovému pohybu a profesnímu rozvoji jedince. Významným a mnohdy nezbytným aspektem kariéry je průběžné vzdělávání a rozvoj člověka, kterému se tato práce věnuje podrobněji, zabývá se vzdělávacími a rozvojovými aktivitami, trendy v podnikovém vzdělávání, systémem řízení kariéry a jeho souvislostmi či plánováním vzdělávání pracovníků. Součástí práce je empirické šetření propojující témata kariéry, vzdělávání pracovníků a profesního rozvoje.
Vzdělávání a rozvoj pracovníků v sektoru ICT
Soukupová, Markéta ; Žufan, Jan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Vzdělávání a rozvoj pracovníků je jednou z klíčových personálních činností. Bakalářská práce zpracovává téma vzdělávání a rozvoje pracovníků ve specifickém prostředí sektoru informačních a komunikačních technologií. Práce stanovuje tři charakteristické rysy tohoto sektoru z hlediska jeho vlastností a struktury lidských zdrojů, které jsou zařazeny do kontextu podnikového vzdělávání. Provedená případová studie zkoumá vliv tří vybraných charakteristik na podobu vzdělávání a rozvoje pracovníků v tomto sektoru. Jako nejdůležitější poznatek práce identifikuje vzrůstající důležitost "měkkých" dovedností u technologicky zaměřených odborníků. Dalším podstatným výstupem případové studie je tendence podniků zaměřovat se při vzdělávání a rozvoji na mladé talentované pracovníky. Důraz je kladen zejména na organizaci pregraduálního vzdělávání v rámci podniku a na řízení kariéry vybraných pracovníků. Klíčová slova: ICT - informační a komunikační technologie, podnikové vzdělávání, pregraduální vzdělávání, řízení kariéry.
Návrh motivačního systému společnosti CONTIPRO GROUP s.r.o.
Barnetová, Eliška ; Pinkas, Petr (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se orientuje na rozvoj a zlepšení motivačního systému společnosti Contipro Group. Pomocí vnitropodnikových zdrojů a dotazníkového výzkumu je analyzován současný stav motivačního systému. S ohledem na zjištěné nedostatky stávajícího motivačního systému jsou navržena řešení vedoucí ke zvýšení motivace pracovníků k dobrému výkonu a jejich spokojenosti v podniku.
The further education of pedagogical employees at selected high school
Kenderešová, Martina ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavera, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá dalším vzděláváním pedagogických pracovníků na vybrané střední škole. Práce je rozdělená na teoretickou a empirickou část. V úvodu první kapitoly jsou charakterizované základní pojmy. Další část je zaměřena na legislativní ukotvení dané problematiky. Závěr teoretické časti je věnován výzkumním šetřením, které mapujú možnosti a trendy dalšího vzdělávání učitelů a jejich profesního rozvoje v ČR a ve světě. Empirická část je věnována výzkumu, kde je popsána jeho realizace, výsledky a závěry, které z něj vyplývají.
Další vzdělávání učitelů ekonomických předmětů na středních školách
Blažková, Diana ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Kolářová, Dana (oponent)
Cílem této práce je analyzovat současný stav dalšího vzdělávání učitelů ekonomických předmětů na středních školách po celé České republice. První část této práce je zaměřena na teoretické poznatky z oblasti dalšího vzdělávání učitelů. Podstatou empirické části je výzkumný projekt. Metodou dotazníkového šetření se snažím zjistit současný přístup učitelů ekonomických předmětů na středních školách k dalšímu vzdělávání. V rámci tohoto šetření (návratnost dotazníku) se mi podařilo dosáhnout úspěšnosti 21%. Na základě zjištěných výsledků šetření podávám návrhy a doporučení pro pedagogickou praxi.
Současná praxe a možnosti využití supervize v ošetřovatelství
VAŇKOVÁ, Milena
Předkládána je první disertační práce, která koncept supervize uvádí do oboru ošetřovatelství v České republice. Hlavním cílem práce je najít odpověď na otázku: Jak sestry - vysokoškolští pedagogové ošetřovatelství konstruují, interpretují a prakticky aplikují koncept supervize a roli supervizora v kontextu vzdělávání sester ve specifických institucích zdravotnického terciárního školství a klinické ošetřovatelské praxe v České republice?Autorka práce vychází a čerpá z mezinárodních teoretických zkušeností i z lokálních empirických poznatků. Svůj kvalitativní výzkum realizovala prostřednictvím 26 polostrukturovaných rozhovorů s akademickými vzdělavateli sester z celé České republiky. Ty doplnila v opodstatněných případech daty kvalitativního charakteru získanýmistudiem legislativy, politických a koncepčních dokumentů oboru ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, včetně veřejně dostupných informací a zdrojů o supervizi, jež dokreslují výslednou podobu interpretační mapy současné podoby praxe supervize v českém ošetřovatelství.Nástup konstruktivistického paradigmatu ve vzdělávání umožnil pojem supervize koncipovat zejména ve vztahu k učení, výcvikům a profesnímu rozvoji supervizantů, a to také na pozadí procesu transformace vzdělávání a supervize nejen sester, ale i samotných supervizorů v České republice. Dále se autorka zaměřuje na filosoficko-teoretická východiska supervize a uplatnění zejména postmoderního přístupu v neautoritativní supervizi.Empirická část disertační práce se opírá o realizovaný kvalitativní výzkum. Výsledky postupně autorka představuje jako jednotlivé kategoriea vztahy mezi nimi, jež se z analyzovaných dat vyjevily v procesu otevřeného kódování. Kategorii implementace supervize do kvalifikačního vzdělávání v ošetřovatelství autorka uvádí do souvztažností s okolními podmínkami, prostředím a širším profesním a sociokulturním kontextem. Supervize v ošetřovatelství jekonstruována jako převážně unidisciplinární koncept a jako součást sesterské profese. Vysokoškolský pedagog ošetřovatelství je konstruován převážně jako rolový profesionál, avšak zároveň dochází k diverzifikaci, stratifikaci, profilaci a profesionalizaci neakademických vzdělavatelů sester. Na základě obsahové analýzy dokumentů a postmoderních filosoficko-teoretických východisek a strategií legitimizace supervize autorka nahlíží koncept supervize v ošetřovatelství jako sociální konstrukci, která je diskursivně legitimizována. Autorka uvádí také limity výzkumu, jež jsou ovlivněny volbou kvalitativního výzkumného designu. V závěru práce naznačuje budoucí trendy supervize v jednotlivých vzdělávacích institucích, jež mohou být zajímavé a podnětné nejen pro supervizory, ale také pro samotné vzdělavatele supervizorů. Na základě výsledků empirické analýzy zdůrazňuje potřebu integrace pedagogicko-didaktické, supervizní a ošetřovatelské teorie a praxe. Ucelená struktura a metodika systémové implementace supervizní podpory, postavená na českých podmínkách klinické ošetřovatelské praxe a požadavcích na supervizi, by se v budoucnosti měla stát podkladem pro inovaci stávajících vysokoškolských studijních programů ošetřovatelství a přístupů ve vzdělávání a výcvicích supervizorů, a samozřejmě také předmětem nového výzkumného zájmu v supervizi.
Profesní rozvoj sociálních pracovníků v oblasti sociálních služeb
ŠKOPKOVÁ, Ivana
Bakalářská práce ukazuje možnosti profesního rozvoje sociálních pracovníků v oblasti sociálních služeb. Za tímto účelem je v práci představena profese sociálního pracovníka a oblast vzdělávání v sociální práci. Stěžejní část práce ukazuje vedle zákonem stanoveného dalšího vzdělávání i další možnosti profesního rozvoje pracovníků v prostředí organizace.
Podpora profesního rozvoje sociálního pracovníka v azylovém domě
JEHLÍKOVÁ, Hana
Podstatou této práce je charakteristika profesního rozvoje sociálního pracovníka jak v obecné rovině, tak i se zaměřením na azylové domy. V teoretické části je popisována charakteristika profesní role sociálního pracovníka - jeho osobnostní a profesní předpoklady. Dále se tato část zabývá profesním rozvojem na individuální úrovni a na úrovni organizace, vzděláváním v praxi sociální práce, možnostmi supervize a zejména možnostmi profesního rozvoje pracovníků azylových domů. Praktickou část představuje výzkumná sonda prováděná formou dotazníku v azylových domech tří krajů České republiky. Jejím účelem bylo zjištění současných možností profesního rozvoje pracovníků azylových domů.
Dobrovolnictví jako součást profesního rozvoje studentů ZSF JCU
KUČEROVÁ, Lucie
Dobrovolnictví v současnosti hledá místo v životě české veřejnosti. Ve stále větší míře se do dobrovolnických programů zapojují i studenti. Problematika dobrovolnictví nepřináší pozitiva jen organizacím, které dobrovolníky do své činnosti zapojují a jejich klientům. Dobrovolnická činnost významným způsobem obohacuje i dobrovolníky samotné. V teoretické části autorka popisuje dobrovolnictví v České republice v historii a v současnosti. Věnuje se dobrovolnictví, přípravě dobrovolníků, profesní přípravě při studiu, a supervizi na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem práce je zmapovat vliv aktivní dobrovolnické činnosti studentů ZSF JU na jejich profesní rozvoj. Dále zjistit přehled studentů o možnostech dobrovolnictví, jaké procento studentů je aktivními dobrovolníky a jestli dávají dobrovolnictví do vztahu ke svému profesnímu rozvoji. Metodou výzkumu bylo dotazování, technika dotazníku a řízeného rozhovoru. Respondenty byli studenti prezenčního studia ZSF JU. Konkrétně se jednalo o obory Rehabilitační {--} psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osoby v bakalářském a magisterském studiu a Prevence a rehabilitace sociální patologie. Z výzkumu vyplývá, že dotázaní studenti si uvědomují pozitivní vliv dobrovolnictví na jejich profesní rozvoj. Znají přínosy dobrovolnictví v oblasti praktického uplatnění znalostí ze školy, učení se novým postupům a vědomostem. Hypotéza {\clqq}Studenti ZSF JU neznají přínosy dobrovolnické činnosti pro jejich profesionální rozvoj`` byla vyvrácena a hypotéza {\clqq}Účast v dobrovolnických programech pomáhá studentům získat nové dovednosti.`` byla potvrzena. Výsledky je možné využít jako informační a studijní materiál pro podporu dobrovolnictví nejen na ZSF JU. A dále Pro zvyšování povědomí o jednotlivých programech realizovaných na ZSF JU a o možnostech, které dobrovolnická činnost studentům poskytuje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.