Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 149 záznamů.  začátekpředchozí115 - 124dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etnografické a folkloristické aspekty v díle Františka Ladislava Sála
Tomášová, Jana ; Štěpánová, Irena (vedoucí práce) ; Tomandl, Miloš (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na osobnost z východních Čech regionálního významu - Františka Ladislava Sála (1867-1941). Cílem práce je zachytit jeho osobnost jako představitele generace vzdělaných učitelů - vlastenecky zaměřených aktivistů, kteří se amatérsky zabývali etnologií a folkloristikou. Úvodní část práce představuje jeho osobní i profesní život zrekonstruovaný na základě studia archivní pozůstalosti. Další kapitola se věnuje širšímu kulturně-historickému kontextu s akcentem na dějiny pedagogiky a etnologie. Těžiště práce tvoří studium Sálových textů vzdělávacího a výchovného charakteru. Hojně v nich pracoval s etnografickým materiálem (pohádky, pověsti, dětský folklor), který využíval jako prostředek výuky vlastivědy na obecných školách.
Jitka Smutná, Jan Vlasák - herecká a pedagogická metoda
Balonová, Izabela ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (oponent)
Tato práce je studií zabývající se hereckou a pedagogickou metodou dvou významných českých herců, Jitky Smutné a Jana Vlasáka. Na základě vybraných rolí jsem se pokusila dospět k tomu, jakým způsobem oba herci přistupují ke svým rolím a jak je jejich výkon vnímán kritickou obcí, abych mohla definovat to, co je na jejich hře a herectví typické. V kapitole ONI pak dále bádám, jak Smutná a Vlasák přistupují ke svým žákům - jakým způsobem je formují a co považují ve výuce herectví za důležité.
Pexeso - hra jako didaktická pomůcka pro výtvarnou výchovu na ZŠ a ZUŠ
BLÁHOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. Část teoretickou, která je zaměřena na definici a historický vývoj hry z pohledu její role a pozice v rámci pedagogiky a část praktickou, kterou je autorská verze hry Pexeso. Hra jako fenomén, její funkce a význam v rámci výchovně-edukačního procesu na úrovni základního vzdělávání, je v této diplomové práci zevrubně analyzována s konkrétním zaměřením na výtvarnou výchovu. Hra Pexeso je aplikována s výrazným didaktickým akcentem, jehož cílem je souhrnné zprostředkování obsahu výtvarné výchovy žákům, se specializací na plošné výtvarné vyjádření. Součástí této práce je detailní popis procesu využití didaktické pomůcky při výuce a její obrazová dokumentace.
E-learningový systém pro výuku matematiky
Pánik, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
V dnešní době je matematika jeden ze základních studijních oborů. Téměř neexistuje člověk, který by se s ní nesetkal. Studenti ovšem k ní často mají odpor a bojí se jí. Cílem této semestrální práce je návrh a analýza softwaru pro výuku matematiky studentů základních a středních škol. V práci je popsána základní motivace pro vytváření tohoto softwaru a principy fungování. Jedná se o software, který je určen výhradně pro samostudium a snaží se, aby se studenti matematiky nebáli a učení je bavilo.
Alternativní předškolní vzdělávání v Českých Budějovicích
MICHALOVÁ, Monika
Bakalářská práce Alternativní předškolní vzdělávání v Českých Budějovicích se zabývá alternativními formami předškolního vzdělávání. Teoretická část vymezuje pojem alternativní školství. Dále popisuje a objasňuje specifika alternativního vzdělávání a mapuje rozsah alternativních mateřských škol v Českých Budějovicích. V praktické části porovnávám názory rodičů a pedagogů na alternativní způsob vzdělání a zjišťuji jejich důvody výběru waldorfské mateřské školy. Tato část je zpracována na základě dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je představit možnosti alternativního vzdělávání v předškolním věku a blíže charakterizovat jednotlivé typy škol.
Syndrom vyhoření v pedagogické praxi
Slívová, Tereza ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
Tématem diplomové práce je syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků. Cílem práce je komplexní analýza tohoto onemocnění, kde se v první fázi práce věnuje definici syndromu vyhoření jakožto civilizační choroby dnešní společnosti a specifikaci jeho teoretických východisek. Následuje rozbor příčin, příznaků a fází vývoje syndromu. Práce v neposlední řadě rozebírá také jednotlivé možnosti léčení a vyléčení syndromu, včetně toho, jak mu předcházet, vyvarovat se ho nebo se s ním vyrovnat. Navazuje část věnující se charakteristice a vývoji pedagogické profese, jež obsahuje kapitoly rozebírající syndrom vyhasnutí právě u této profesní skupiny. Tento úsek diplomové práce se zabývá příčinami případné náchylnosti pedagogů k tomuto onemocnění, zátěži pedagogů při výkonu profese a specifickými příčinami výskytu syndromu. Cílem praktické části práce je vytvoření kazuistiky popisující konkrétní případ syndromu vyhoření u respondentky působící v pedagogické praxi. Kazuistika se opírá o kvalitativní šetření, provedené formou individuálních polostrukturovaných rozhovorů s danou respondentkou, jež je doplněno rozhovory s jejími kolegy, zaměstnavatelem, terapeutem a dalšími doprovodnými metodami, sloužícími k dokreslení situace a docílení hlubokého kontextuálního porozumění ohledně detailů tohoto konkrétního případu.
Jenská pedagogika
Šimková, Jana ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá alternativní pedagogickou koncepcí Petera Petersena,jenskou pedagogikou. Nejprve téma popisuje v rovině teoretické, v další části pak zkoumá její uplatnění v praxi českých i zahraničních škol. V teoretické části pojednává práce o historickém pozadí vzniku alternativních pedagogických směrů obecně, pak se zaměřuje již na některé konkrétní směry, přičemž nejvíce pozornosti je věnováno právě jenské pedagogice. Práce mapuje první pokus o založení jenské školy v České republice, kdy bylo v 90. letech na základní škole v Poděbradech otevřeno několik pokusných tříd s jenskými prvky. Sleduje okolnosti příprav a vzniku této iniciativy, její průběh a také situaci vedoucí k jejímu brzkému zániku. Výsledkem analýzy je nalezení možných přínosů a rizik jenské pedagogiky pro náš školský systém.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 149 záznamů.   začátekpředchozí115 - 124dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.