Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Development of a Comprehensive Framework of Excellence in Higher Education
MAŠKOVÁ, Ivana
Za vynikající studenty jsou obvykle považováni studenti dosahující vysokého akademického výkonu, který ale může být spojen s nežádoucí motivací a vzorci chování. Vyjdeme-li z předpokladu, že vysokoškolská excelence je předstupněm profesní excelence, která v sobě spojuje práci vysoké kvality s etickým chováním, je potřeba začít o excelenci ve vysokoškolském prostředí uvažovat jiným způsobem. Tato disertační práce si klade dvě výzkumné otázky: Kdo je doopravdy vynikající vysokoškolský student a jak jej identifikovat? V tomto ohledu jsme realizovali čtyři dílčí studie, které tvoří ucelený konceptuální a metodologický rámec vysokoškolské excelence. První studie si klade za cíl ustanovit konceptualizaci vynikajícího vysokoškolského studenta založenou na empirických datech. Výsledky šetření provedeného mezi univerzitními studenty a vyučujícími ukázaly, že vysokoškolská excelence je kombinací akademické excelence a osobnostní excelence. Akademickou excelenci zosobňují takoví studenti, kteří mají hluboké znalosti, jsou angažovaní a schopní přenést své znalosti a dovednosti do praxe a přetvořit je ve výsledky vysoké kvality. Naopak osobnostní excelence se vztahuje k prosociálnímu, morálnímu, a sebe-reflektivnímu chování studentů. Druhá studie si klade za cíl zjistit, zda klíčový atribut vynikajícího vysokoškolského studenta, autentická studijní motivace, konceptualizovaná jako cílová orientace na mistrovství spolu s hlubokým přístupem k učení, koreluje s celkovým studijním průměrem. Výsledky této studie ukázaly, že studijní průměr není ani indikátorem autentické studijní motivace, ale ani ji nevyvrací. V rámci třetí studie byl navrhnut a realizován postup identifikace konkrétních vysokoškolských studentů založený na vícezdrojovém hodnocení (učitelská nominace a hodnocení, hodnocení akademického výkonu a studentské hodnocení), což vyústilo ve výběr vzorku deseti vynikajících studentů, kteří odpovídali všem konceptuálním kritériím excelence. Čtvrtá studie si kladla za cíl zhodnotit navrženou metodologii s ohledem na to, do jaké míry rozlišuje mezi vynikajícími a nevynikajícími studenty. V tomto ohledu bylo dosaženo uspokojivých výsledků. Poté, co byly posouzeny výsledky získané realizací a evaluací navržené metodologie, mohla být poskytnuta základní doporučení k tomu, jak definovat a identifikovat vynikající vysokoškolské studenty napříč univerzitami.

Viz též: podobná jména autorů
2 MAŠKOVÁ, Irena
2 MAŠKOVÁ, Iva
4 MAŠKOVÁ, Ivana
2 MAŠKOVÁ, Iveta
2 MÁŠKOVÁ, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.