National Repository of Grey Literature 305 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
Controlling in EUROTEC
Valášek, Jakub ; Dostálová, Eva (referee) ; Režňáková, Mária (advisor)
This thesis evaluates state of controlling systém in company Eurotec, k.s. On the basis of this analysis suggests future development of controlling systém and suggestions for introduction of controlling reporting system and systém of planing.
The Proposal of Using Balanced Scorecard Model as a Company Performance Measurement Tool
Jedličková, Marie ; Zinecker, Marek (referee) ; Kocmanová, Alena (advisor)
Diploma thesis deals with the proposal of the Balanced Scorecard for a selected company. The theoretical part of this thesis includes research of available literature, which is focused on company performance measurement in general, financial statements, financial analysis, strategic analysis and the BSC method. In the practical part, after financial and strategic analysis, proposal of the four BSC perspectives (financial, customer, internal process, learning and growth) is presented, based on the strategy of the company.
The Proposal of Marketing Strategy for the Company
Valentová, Tereza ; Čižinská, Linda (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor)
Bachelor´s thesis presents the proposal of marketing strategy for the company ZŘUD-Masokombinát Polička, Ltd., which is operating in an area of meat industry and is dealing in produce and selling meats and meat products. The objective of this thesis is an increase of competitiveness of the company and successful management. The first part of this thesis is focused on a summary of teoretical knowledge, which is concerning given problems. In the next part of the thesis there is the analysis of environments of the company processed, SWOT analysis and analysis of marketing mix. On the basis of the analysis of the company there are some possible solutions suggested.
Entry of the Nobilis Tilia Co., Ltd to the German Beauty Industry
Dudrová, Lenka ; Kovářová, Radana (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Hlavnou témou mojej diplomovej práce je zhodnotenie, či má firma Nobilis Tilia, s.r.o. rozšíriť svoje podnikateľské aktivity na zahraničné trhy, konkrétne na nemecký trh s kozmetikou. Celá práca je postupne rozdelená do troch hlavných častí – na teoretickú, analytickú a návrhovú. V teoretickej časti sú zhodnotené poznatky získané z literárnych zdrojov zameraných na strategický management firiem. Analytická časť sa zaoberá firmou Nobilis Tilia, s.r.o., jej históriou a portfóliom produktov. Následne je spracovaná analýza vonkajšieho obecného prostredia, Porterova Analýza Piatich Síl, SWOT analýza nemeckého trhu s kozmetikou. Návrhová časť práce ponúka prehľad odporúčaní, založených na výsledkoch spomínaných analýz.
Shift to Service-Oriented Economy and Its Impact on Corporate Strategy
Šmerda, Jiří ; Staníček,, Zdenko (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Práce představuje v širším kontextu paradigmata servisně orientované ekonomiky a ukazuje jejich vliv na podnikové a firemní strategie. Pokouší se dát dohromady tradiční modely podnikových a firemních strategií s nově vznikající vědou o službách. Práce ukazuje hlavní myšlenky servisně orientované ekonomiky v porovnání s tradiční produktovou ekonomikou. Jako výsledek srovnání práce poukazuje na potřebu nového přístupu k byznysu, který vychází z aktuálního dění ve světě. Práce přináší sadu doporučení pro formulace podnikových a firemních strategií v servisní ekonomice. V praktické části jsou výsledky demonstrovány a použity pro strategii ve vybrané firmě.
Strategic Analysis of Cheese Shops
Juříček, Alan ; Filípek, Ivan (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor)
This diplom thesis with title „Strategic analysis of cheese shops“ deals with an analysis of real company which offers foreign cheese and specialities. The theoretical part defines general metodology and tools of strategic management. The analythic part shows how these tools are implemented into this real company and provide us internal and external strategic analysis. On the base of these facts are suggested future steps to improve economical situation of that company.
Business Strategy of Company
Foltýn, Jan ; Schüller, David (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Diploma thesis deals with the topic of strategic management of business development with the aim of proposing a suitable modification of the business strategy for a company operating on the European heating market. The work aims to propose a change in the existing business strategy, using an enhanced marketing mix in the given B2B market, which differentiates the product portfolio from other competitors in the market, uses innovative technologies and is competitive, focused on customers.
Project management methodology in the implementation of e-shop
Štaud, Štěpán ; Veselý, Josef (referee) ; Juřica, Pavel (advisor)
This bachelor's thesis deals with the development of a proposed project solution for the delivery of an e-shop for a company operating in the field of sales of electrical appliances and electronics. This thesis deals with analysis of the current state of the company and at the same time the use of modern project management methods to develop a project plan.
Utilization of strategic management tools and techniques
Afonina, Anna ; Kubíčková, Lea (referee) ; Spáčil, Vojtěch (referee) ; Světlík, Jaroslav (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor)
Cílem disertace je ověřit existenci vztahu mezi využitím analytických nástrojů strategického řízení a výkonností podniků. Za tímto účelem bylo třeba nejdříve definovat množinu analytických nástrojů strategického řízení, které jsou v soudobé praxi našich firem nejčastěji používané a nalézt způsob, kterým lze hodnotit výkonnost podniků. K tomuto účelu byly připraveny dva výzkumy: výsledkem prvního bylo zjištění nejčastěji používaných analytických nástrojů strategického řízení a faktorů, které jejich využití ovlivňují, t.j. jejich znalost, spokojenost s nimi a velikost podniků. Výsledkem druhého výzkumu bylo navržení nového způsobu multikriteriálního hodnocení podnikového výkonu. Pomocí analýzy hlavních komponent (principal component analysis) byly definovány čtyři skupiny ukazatelů, které umožňují komplexní posouzení podnikového výkonu: ukazatele finanční výkonnosti, konkurenční pozice, orientace na zákazníky a organizační integrity. S použitím regresní analýzy (stepwise regression analysis) byl prokázán pozitivní vliv využití analytických nástrojů strategického řízení na výkonnost podniků.
Business Plan
Škeříková, Edita ; Svoboda, Luděk (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
This diploma thesis focuses on the issue of the establishment of a small business company a focus on the production of handbags. Based on theoretical knowledge applied to practical part, consisting of an analysis around the future of the business and writing a business plan.

National Repository of Grey Literature : 305 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.