Original title:
Strategická analýza obchodů se sýry
Translated title:
Strategic Analysis of Cheese Shops
Authors:
Juříček, Alan ; Filípek, Ivan (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce o názvu „Strategická analýza obchodů se sýry“ analyzuje stav firmy, která se zabývá prodejem zahraničních sýrů a delikates. V teoretické části práce je definován obecný postup strategické analýzy a nástrojů k ní potřebných. V analytické části jsou tyto nástroje implementovány na tento konkrétní podnik, přičemž je provedena kompletní strategická analýza vnitřního i vnějšího okolí. Na základě získaných poznatků jsou navrženy kroky ke zlepšení stávajícího stavu.
This diplom thesis with title „Strategic analysis of cheese shops“ deals with an analysis of real company which offers foreign cheese and specialities. The theoretical part defines general metodology and tools of strategic management. The analythic part shows how these tools are implemented into this real company and provide us internal and external strategic analysis. On the base of these facts are suggested future steps to improve economical situation of that company.
Keywords:
PEST analysis; Porter’s model of competitive environment; strategic analysis; strategic goal.; strategic management; Strategy; SWOT analysis; vision; cíl.; PEST analýza; Porterův model konkurenčního prostředí; strategická analýza; strategické řízení; Strategie; SWOT analýza; vize
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/25373