Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,905 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.17 vteřin. 

Marketingová strategie značky BLESK
Hladíková, Klára ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Složilová, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Marketingová strategie značky Blesk" pojednává o marketingové strategii značky v hospodářsky obtížněm roce 2009. Zabývá se marketingovými aktivitami, které v tomto roce proběhly, stručně představuje trh periodického tisku a seznamuje s konkurencí v této oblasti. Jejím cílem je zanalyzovat marketingovou strategii značky a zjistit, k jakému cíli marketingové aktivity společnosti primárně směřují. Obsahuje vyhodnocení těchto aktivit z hlediska efektivity a také doporučení na zlepšení marketingové práce ve společnosti pomocí SWOT analýzy značky a návrhů změn v marketingových aktivitách pro následující rok.

Výuka náboženství na Konzervatoři Jana Deyla
Podéšťová, Martina ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Resumé práce Výuka náboženství na konzervatoři Jana Deyla Cílem mé bakalářské práce bylo zpracovat problematiku výuky náboženství na Konzervatoři Jana Deyla v Praze, vzhledem k typu studentů a ke specifickým podmínkám této školy a studia na ní. Tradice výuky nevidomých od nejstarších dob po současnost ukazuje společenské změny v chápání vztahu ke znevýhodněným spoluobčanům. Specifický profil školy Konzervatoř Jana Deyla v Praze a jejích studentů se utvářel postupně s ohledem na společnost až do dnešní podoby. Škola dnes produkuje absolventy schopné uměleckých výkonů na úrovni v oblasti koncertní činnosti i kvalitní hudební pedagogy. Někteří studenti však i tak mají ve svém životě limity, s ohledem na svá zraková a někdy i kombinovaná postižení. Tato postižení lze někdy do značné míry kompenzovat různými pomůckami, které mohou významně pomáhat i při výuce náboženství. Vzhledem k osobní situaci studentů je velmi důležitá osobnost pedagoga náboženství. Hodiny náboženství jsou na konzervatoři speciálně koncipované a zaměřené s ohledem na specifické problémy studentů. klíčová slova: Konzervatoř Jana Deyla slepý edukace slepých výuka náboženství zrakové a kombinované postižení počet znaků včetně mezer a poznámek, bez příloh : 94.903

Výzkumné centrum dynamiky Země (CEDR) - pět let aktivity
Kostelecký, J. ; Vondrák, Jan ; Zeman, A. ; Kalvoda, J. ; Schenk, Vladimír
Jsou popsány aktivity Výzkumného centra dynamiky Země za posledních pět let.

Event marketing
Špinlerová, Pavla ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je analýza event marketingových aktivit malého podniku a návrh nových eventů. V teoretické části je nejprve popsán obecně marketingový a komunikační mix, na který navazuje postup plánování a tvorby event marketingové akce. Pro potřeby návrhu nových eventů byla data získána metodou dotazování. Náhodně vybraní zákazníci podniku byli požádáni o vyplnění dotazníku. Výsledky dotazníku byly podkladem pro tvorbu nových eventů. S majitelkou podniku a některými zaměstnanci podniku byl veden rozhovor a týkal se zejména současných komunikačních aktivit podniku. V praktické části je kromě představení konkrétního podniku uveden jeho marketingový mix, konkurenční analýza a SWOT analýza. Dále jsou v práci popsány stávající event marketingové aktivity podniku, analýza neúspěšného eventu a návrh několika nových variant eventů pro tento podnik.

Postoj veřejnosti k preventivním onkologickým vyšetřením
KAULICHOVÁ, Markéta
Postoj veřejnosti k preventivním onkologickým vyšetřením Cílem práce bylo zjistit, jak laická i odborná zdravotnická veřejnost využívá možnosti preventivních onkologických vyšetření a zjistit bariéry ve využívání těchto možností z pohledu laické i odborné zdravotnické veřejnosti a porovnat rozdíly ve využívání těchto možností u obou skupin. Postoj veřejnosti k preventivním onkologickým prohlídkám nabývá na významu v souvislosti s nárůstem incidence onkologických onemocnění, ke kterému v současné době dochází. Prevence je považována za jeden z principů moderní medicíny a pro její podporu hovoří především důvody ekonomické. Jednou z problémových oblastí veřejného zdraví je samotný vztah společnosti ke svému zdraví, přístup k odpovědnosti k sobě samému obecně a nedoceněný význam primární prevence. V případě onkologických onemocnění vyvstává navíc psychologická problematika, zejména strach z pozitivního nálezu a strach z nemoci, která je odedávna spojována s představou nevyléčitelnosti, krutých bolestí a neodvratné smrti, a přitom již tato skutečnost dlouhou dobu neplatí. V minulosti paternalistický přístup lékaře k nemocnému byl nahrazen snahou o kooperativní a rovnocenný vztah, v němž má pacient podíl na rozhodování. Lékaři však na vhodně volený způsob a dostatečnou míru informování pacienta nemají čas a nebo důležitost informovanosti pacienta podceňují. Práce seznamuje se současnou nabídkou preventivního programu ČR a poukazuje na negativní předsudky o rakovině bránící úspěšnějšímu boji v léčbě nádorových onemocnění. Pro splnění cílů práce byl realizován výzkum mezi laickou a zdravotnickou veřejností. Při sběru dat a jejich zpracování bylo použito kvantitativního přístupu {--} techniky sběru dat dotazníku. Výzkumný soubor tvořili muži a ženy se zdravotnickou a nezdravotnickou profesí starší 18ti let. Ověřováním hypotéz se zjistilo, že laická veřejnost využívá možnosti preventivních onkologických vyšetření méně než odborná zdravotnická veřejnost a to především z důvodu neinformovanosti o těchto možnostech. Jednou z nejčastější překážkou ve využívání preventivních onkologických vyšetření na obou stranách je nenaplněné poslání prevence, kdy lidé chodí k lékaři až při zdravotních problémech. Výsledky práce také ukázaly, že laická veřejnost na rozdíl od zdravotnické je nespokojena s aktivitou lékařů týkající se poskytování informací a k získávání informací přistupuje méně aktivně. Práci lze využít jako podklady pro diskuse o problému informovanosti široké veřejnosti o preventivních vyšetřeních a pro další vzdělávání zdravotnických pracovníků, kterých se zmíněná tématika týká.

Spolupráce dobrovolníka, klienta a o.s. Lata - Programy pro ohroženou mládež
Kniha, Michal ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež Anotace: Diplomová práce se zabývá problematikou dobrovolnické práce v oblasti programů zaměřených na práci s ohroženými dětmi, mladistvými a mladými dospělými formou "jeden na jednoho". Konkrétně se zaměřuje na fungování mentorského projektu o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež. Věnuje se zejména faktorům, které mohou ovlivňovat vztah dobrovolníka s klientem a organizací. Zaměřuje se především na zapojené dobrovolníky, klade si za cíl popsat způsoby, kterými dobrovolníci svou práci s klientem a organizací vnímají. Výzkumná část práce je zaměřena na analýzu vypovědí konkrétních dobrovolníků a má ambici zachytit a rozkrýt důležité proměnné, které jejich činnost v organizaci ovlivňují. Mapuje, jaká je motivace dobrovolníků, jaké mají cíle, jak vnímají své vztahy s klientem, co jim při vykonávání mentorské role pomáhá a jak vnímají organizaci, pro kterou pracují.

Vliv nefunkční plosky nohy na posturu těla osob s nesedavým typem pracovního zařazení
TOMČALOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce je zaměřena na nefunkční plosku nohy a její vliv na posturu těla u osob, které vykonávají nesedavé zaměstnání. Za nefunkční plosku nohy je ve výzkumné části této bakalářské práce považována odchylka od normy, kterou lze určit pomocí podoskopu, jež zobrazí plosku nohy, či funkčními testy. Prvním cílem práce bylo zmapovat poruchy postury těla osob vykonávajích zaměstnání, při kterém dlouhodobě zatěžují plosku nohy. Druhý cíl spočíval v navržení a aplikaci fyzioterapeutického plánu u konkrétních osob s nefunkční ploskou nohy a vykonávajících nesedavé pracovní úkony. Definování konkrétního vzorce poruch postury těla těchto osob, které mohly být důsledkem dysfunkce plosky nohy, bylo předmětem výzkumné otázky. V teoretické části bakalářské práce má čtenář možnost seznámit se s vývojem a anatomií nohy, dále její funkcí, na kterou je možné se zaměřit z hlediska nohy jako takové, tak z hlediska funkce nohy jako vlivu na celkovou posturu těla, vsedě, ve stoji a při chůzi. Další část byla věnována postuře, držení těla a jejich modifikacím ve statice i dynamice. V souvislosti s provedením výzkumné části této práce jsem zařadila kapitoly o možnostech vyšetření nohy z hlediska aspekce, palpace, aktivních a pasivních pohybů a v neposlední řadě funkční vyšetření obsahující testy plosky nohy a přístrojová vyšetření. Taktéž bylo zařazeno přístrojové vyšetření postury posturografie. Vzhledem k cíli zmapování důsledků nefunkční plosky nohy je součástí teorie také popis funkčních svalových řetězců, které plosku nohy a posturu těla propojují. Krátká část teorie je také věnována zdravotně nezávadné obuvi. Pro výzkumnou část práce byly vybrány 3 ženy ve věku 21 22 let, které vykonávají nesedavé zaměstnání minimálně 8 hodin denně a při tom mají subjektivní obtíže ve smyslu bolestí dolních končetin a zad v bederní oblasti. Sběr dat proběhl formou zpracování 3 kazuistik za použití metody rozhovoru, pozorování a kineziologického rozboru včetně využití objektivních metod vyšetření podoskopem a posturografem. Vypracování kineziologického rozboru bylo zaměřeno na vybrané testy, které byly po skončení terapie zaznamenány v tabulce zobrazující vzorec poruch postury těla. Vyšetření posturografem obsahuje průmět těžiště probandek do oporné báze a míru jejich motorických schopností. Byl vypracován fyzioterapeutický plán a aplikován ve formě cvičební jednotky při terapiích probandek. Terapie probíhala po dobu 9 týdnů, každé 2 týdny docházelo ke cvičení probandek pod dozorem terapeuta za účelem eliminace chyb, cvičební jednotka byla rozšířena či opravena dle aktuálního stavu probandek. Z výsledků výzkumné části je patrné, že lze vytvořit konkrétní vzorec poruch postury těla u osob s nesedavým typem pracovního zařazení.

Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze waldorfskou pedagogiku využít ve skautském oddíle?
Vondrušková, Josefína ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Téma mé práce zní: Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze využít waldorfskou pedagogiku ve skautském oddíle? Proto se snažím ve své práci porovnat přístup Steinerovi pedagogiky a skautingu k výchově dětí. Cílem mé práce je nalézt shodné prvky a rozpory obou přístupů a tím zjistit, jestli je možné aplikovat waldorfský přístup do skautských oddílů. Ve své práci čerpám především z dlouholetých zkušeností s vedením skautského oddílu a v oblasti waldorfské pedagogiky především z teoretických znalostí nalezených v dostupné literatuře. Zabývám se lehce současnými požadavky na volný čas dětí, protože mou prací se zároveň snažím nalézt možnost modernizace skautské výchovy tak, aby byla zajímavá i pro současné děti. Jednu z možnosí vidím právě ve využití této pedagogiky. Po určení požadavků na volnočasové aktivity se snažím komplexně charakterizovat skautskou metodiku, jednotlivé důležité oblasti pro praxi. Stejným způsobem popisuji waldorfskou pedagogiku a antroposofický přístup k výchově. V poslední kapitole pak porovnávám oba přístupy, shodné momenty a rozdíly. Docházím k závěru, že oba přístupy si v základním pojetí neodporují, obě výchovy se snaží vychovat jedince ke svobodě a osobitosti ve všech čtyřech dimenzích člověka (psychologická, biologická, sociální a spirituální). Přestože...

Evaluace účinnosti prevence kouření tabáku na druhém stupni základních škol okresu Strakonice
HOCHOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá problematikou kouření. Jde o závažný problém celosvětového významu. Nemoci a úmrtí spojené s kouřením patří mezi nejdůležitější problémy veřejného zdravotnictví ve většině zemí. Riziko zdravotního poškození neohrožuje pouze aktivní kuřáky, ale i ty, kteří jsou kouření vystaveni pasivně. S užíváním tabáku je prokazatelně spojen vznik kardiovaskulárních, nádorových a dalších závažných onemocnění. Většina kuřáků začíná se svým návykem již na druhém stupni základních škol. Dle Kaliny (2003) je modus 14 let. Proto je potřeba zacílit preventivní činnosti ještě před toto období. Škola (mimo rodiny a vrstevníků) ovlivňuje výchovu, postoje a hodnoty žáka. Zákonná povinnost školní docházky činí ze základních škol ideální prostředí pro preventivní aktivity. Proto jsem se chtěla dozvědět, zda a jak kvalitně využívají školy edukaci jako prostředek primární prevence. Obsahem teoretické části je terminologie související s tabákovou problematikou, dále historie tabáku a způsoby užívání tabáku a nikotinu. Následující kapitoly obsahují informace o látkách obsažených v cigaretách, o vybraných onemocněních, prevenci, legislativě, odvykání a abstinenčních příznacích a metodách odvykání. Pro výzkum v praktické části jsem použila kvantitativní metodu. Respondenti byli vybíráni z řad žáků Strakonických základních škol. Na každé ze škol ve Strakonicích jsem oslovila 50 žáků, z nichž jedna polovina prošla edukací a druhá doposavad ne. Celkem bylo osloveno 200 žáků. Vyřadila jsem dva dotazníky, takže výsledný počet respondentů čítal 198 žáků. Oporou praktické části práce byl dotazník s 20 otázkami, který byl určen pro žáky druhých stupňů základních škol. Byly stanoveny tři cíle. Hlavním záměrem bylo zmapovat problematiku kouření u žáků druhého stupně základních škol města Strakonice, evaluovat vliv edukace na znalosti respondentů a zjistit názory žáků na kvalitu edukace. Po zhodnocení dotazníkového šetření jsem dospěla k závěru, že prevalence kuřáků mezi žáky druhých stupňů základních škol města Strakonice, je v porovnání s výsledky studie GYTS několikanásobně nižší. Starší edukovaní žáci kouří ve větší míře (15,3 %) než mladší needukovaní žáci (6 % kuřáků). Více než 70 % kuřáků si přeje se svým návykem skoncovat. Téměř 26 % respondentů vykazovalo toleranci ke kouření ostatních lidí. Pro zhodnocení vlivu edukace posloužila znalostní část dotazníku čítajících osm otázek s možností výběru ze čtyř odpovědí, z nichž pouze jedna byla správná. Kvalitu informací získaných ve škole hodnotí většina žáků jako dobrou či okrajovou. V návaznosti na cíle práce byly vytvořeny tyto 3 hypotézy: zastoupení kuřáků mezi respondenty s vyšším věkem stoupá, existuje statisticky významný rozdíl ve znalosti problematiky kouření mezi edukovanými a needukovanými žáky, škola respondentům poskytuje větší množství informací než ostatní zdroje. Jejich statistická verifikace, případně falzifikace, proběhla za pomocí chí kvadrát testu na hladině významnosti 5 %. První i druhá hypotéza byla potvrzena. V případě třetí hypotézy došlo k jejímu vyvrácení. Výzkum v oblasti edukace mi umožnil stát se na dvě hodiny pedagogem a poučit žáky šesté třídy v problematice kouření. Získala jsem tak komplexnější představu o tom, jakou roli hraje edukace v primární prevenci. Rovněž jsem se přesvědčila, že je potřeba problematiku uchopit z pohledu žáků, a nikoliv přednášejícího. Teoretická část diplomové práce může sloužit jako edukační materiál pro studenty, pedagogy i veřejnost. Praktická část může být využita pro srovnání výsledků s jinými pracemi nebo pro sledování kuřáckého trendu ve Strakonicích.