Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,611 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.33 vteřin. 


Kritéria hodnocení mediálních produktů z hlediska mediální výchovy
Hartová, Lenka ; Daněk, Jan (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální výchovy. Teoretická část obsahuje stručný přehled faktů, která se týkají médií, jejich fungování a vlivu na společnost. Zvláštní pozornost je věnována mediálním produktům určeným dětem předškolního věku. Na základě zmapování mediálního prostředí a cílů mediální výchovy ve vzdělávacích programech základních a mateřských škol jsou definována kritéria hodnocení mediálních produktů určených pro děti předškolního věku. Současně s rámcovými cíli formulovanými v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní výchovu jsou stanovená kritéria použita jako východisko pro vypracování průřezového projektu mediální výchovy v mateřské škole. Praktická část zjišťuje aktuální situaci v oblasti mediálního uvědomění u dětí v mateřské škole i jejich rodičů a dále obsahuje podrobný popis konkrétních cílů a průběh jednotlivých činnosti v rámci tohoto projektu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Využití činností s přírodními a technickými materiály pro rozvoj tvořivosti dětí
Řeháčková, Radka ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Jiroušková, Ivana (oponent)
Má bakalářská práce je zaměřena na tvořivost a hlavně na možnosti rozvoje nonverbální tvořivosti u dětí mladšího školního věku. V teoretické části je definována tvořivost nebo-li kreativita, je hodnocen její vývoj, etapy, úrovně, kritéria a osobnost tvůrčích lidí. Od různých autorů jsou prezentovány návody výchovy k tvořivosti, její hodnocení a také bariéry tvůrčích činností. Protože cílovou skupinou dětí mé práce jsou děti z 1. a 3. tříd základní školy je zde také charakterizován tělesný, psychický a sociální vývoj dětí mladšího školního věku. V mé práci chci pomocí tří testů (Torranceho doplňování kruhů, tvarového skládaného testu s použitím tangramu a praktickou činností s technickým materiálem) zhodnotit a porovnat úroveň nonverbální tvořivosti dětí, které navštěvují "mé" oddělení školní družiny v letošním školním roce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Hodnocení pracovišť výzkumu a vývoje
Cahlík, T. ; Pessrová, Hana
Česká Rada pro výzkum a vývoj zpracovala novou verzi Metodiky pro hodnocení výzkumu a vývoje. V této práci diskutujeme zejména tři kriteria z této Metodiky: publikace v impaktovaných časopisech, publikace v jiných vědeckých recenzovaných časopisech a hodnocení publikací s více autory.

Analýza praktické části závěrečných zkoušek na konkrétní střední odborné škole
Ritterová, Miroslava ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou závěrečných praktických zkoušek žáků Střední školy hotelnictví a gastronomie International, s.r.o. v oboru vzdělání s výučním listem 65-51-H/01. Zkoumanou cílovou skupinou jsou žáci 3. ročníku konající závěrečné zkoušky ve školním roce 2012/2013, 2013/2014 a 2014/2015. Cílem práce je úroveň a kvalita písemných, praktických a ústních závěrečných zkoušek. Práce analyzuje výsledky zkoušek dle jednotného zadání. V teoretické části jsou popsány jednotlivé části závěrečných zkoušek, kritéria hodnocení závěrečné zkoušky dle jednotného zadání a historii naší školy. V praktické části je popsán průběh všech částí závěrečných zkoušek dle jednotného zadání závěrečných zkoušek a s širším rozborem její praktické části. Zpracovány jsou výsledky jednotlivých zkoušek. Zkoumané výsledky jsou zpracované v grafech a tabulkách.

Prostředky sebehodnocení žáka na 2. stupni základní školy
Holanová, Klára ; Kasíková, Hana (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Problematika sebehodnocení žáků se podle mého názoru stala v dnešní době - především v souvislosti se zavedením školních vzdělávacích programů - velice diskutovaných tématem, které řeší jak odborná veřejnost, tak samotní vyučující. Z toho důvodu jsem se ve své diplomové práci zaměřila na problematiku sebehodnocení žáků z pohledu vyučujících a hlavním cílem práce bylo přinést odpověď na otázku, jaké prostředky mohou vyučující na 2. stupni základních škol uplatňovat v rámci výchovněvzdělávacího procesu se záměrem rozvíjet sebehodnotící schopnosti žáků tak, aby byli sami schopni objektivně posoudit vlastní výkony a na základě těchto hodnotících soudů si klást splnitelné cíle. V teoretické části jsem vycházela ze základního předpokladu, že rozvoj sebehodnotících dovedností žáků je významně ovlivněn kvalitou hodnocení samotných vyučujících. Výklad byl proto věnován funkcím hodnocení, rozdělení typů hodnocení dle forem a dále jsem se zaměřila na ty aspekty hodnocení, které se podílejí na rozvoji sebehodnocení samotných žáků. Konkrétně se jednalo o problematiku výběru vhodné hodnotící metody, nastavení kritérií, jasnosti a srozumitelnosti hodnocení i kladení reálných a odpovídajících cílů. V závěrečné části jsem uvedla výčet sebehodnotících aktivit, které mohou být v rámci výchovně-vzdělávacího procesu využívány.

Systém pro hodnocení energetické náročnosti procesu profesní údržby prádla
Bobák, Petr ; Kšenzuliak, Vladimír (oponent) ; Pavlas, Martin (vedoucí práce)
Tato práce řeší problém určování energetické náročnosti procesu profesní údržby prádla analyzováním základních faktorů, které ovlivňují energetickou náročnost procesu a představuje některé výpočtové nástroje potřebné k řešení tohoto úkolu.

Čtenářský deník a ICT - tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií
GRÚZ, Michael
Rigorózní práce Čtenářský deník a ICT tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií je rozdělena na dva oddíly. Teoretická část se nejprve zabývá základními principy uměleckého textu, jeho recepcí a motivací k četbě. Pozornost je dále věnována literární a čtenářské výchově ve škole, ale i v mimoškolním životě dítěte, a to i v tzv. předčtenářském období. Stěžejní oddíl je zaměřen na vliv moderních technologií na výuku literatury a problematiku čtenářských (kulturních) deníků. Výzkumná část obsahuje výsledky dvou dotazníkových šetření. První z nich bylo určeno pro učitele českého jazyka a literatury, kteří působí na druhém stupni základních škola a na nižším stupni gymnázií, a kladlo si za úkol zmapovat jejich přístup k zadávání, kontrole, hodnocení a dalšímu využití čtenářských deníků v hodinách literární výchovy. Druhý dotazník zjišťoval žákovský přístup k individuální mimočítankové četbě a využívání tzv. online literárních příruček.

Inovativní financování pro pořízení nemovitostí
Šafář, Vít ; Prodělal,, František (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na inovativní financování pro pořízení nemovitostí. První část obsahuje výklad základních pojmů v oblasti hypotečních úvěrů a otevřených podílových fondů. Dále je popsána metodika hodnocení efektivnosti financování a šance a rizika s ním spojené. Druhá část práce se zabývá praktickým užitím hodnocení efektivnosti financování. Cílem je porovnání a optimalizace různých vzorových variant pořízení nemovitosti.

Studentská zpětná vazba na FM VŠE
Balounová, Radka ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi vnitřní kontroly kvality výuky na vysokých školách, se zaměřením na evaluaci předmětů studenty na Fakultě managementu Vysoké školy ekonomické v Praze. Cílem práce je především zmapování současného stavu zpětné vazby z obou zainteresovaných stran, tedy pedagogů i studentů. V teoretické rovině je práce zaměřena na hodnocení zaměstnanců obecně, dále na hodnocení kvality výuky na vysokých školách a detailněji se zabývá právě zpětnou vazbou studentů. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření mezi studenty a pedagogy a na základě komparace získaných poznatků je vytvořen návrh možných změn. Ten obsahuje především vytvoření vnitřního předpisu, informování studentů o umístění výsledků zpětné vazby, pravidelné komentování výsledků evaluace pedagogy a změny v obsahu předmětové ankety.