Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,559 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

ŽIVOT MLADÝCH DOSPĚLÝCH PO ODCHODU Z DĚTSKÉHO DOMOVA
ČEGANOVÁ STEJSKALOVÁ, Radka
Bakalářská práce je věnována problematice odchodu mladých dospělých z dětského domova. Mladí lidé se po ukončení ústavní výchovy často ocitají v nelehké životní situaci, kterou nejsou mnohdy připraveni řešit. Cílem bakalářské práce je analýza života mladých lidí po odchodu z dětského domova. V této souvislosti přináší bakalářská práce pohled na danou problematiku. Mladí lidé často odcházejí z ústavní výchovy bez zajištění bydlení a zaměstnání a chtějí se co nejdříve osamostatnit. Na rozdíl od svých vrstevníků, kteří vyrůstali v rodinách, se nemají kam vrátit, pokud se jim pokus o osamostatnění nepovede. Bakalářská práce se skládá z části teoretické, která je věnována problematice socializace, jejímu vymezení, cílům, mechanismům a významu rodiny v tomto procesu. Jsou vymezena specifika socializace v dětských domovech v kontextu dítěte, které zde vyrůstá a rizik, která jsou s ústavní výchovou spojena. Dále je vymezeno období odchodu jedince z dětského domova a možnosti a perspektivy těchto mladých lidí ze strany podpory sociálního systému. Styčnou kapitolou mezi částí teoretickou a praktickou je kapitola věnovaná organizaci Rozmarýna, o.p.s., jejím cílům, východiskům a konkrétním programům. Praktická část je směrována na mladé lidi těsně před odchodem z dětského domova a na ty, kteří již domov opustili. Bakalářská práce mi umožnila získat pohled na problematiku mladých dospělých odcházejících z dětského domova a zjištění s jakými problémy se setkávají, jak je řeší a jaké jsou příčiny těchto problémů.

Rozdíly v postavení mužů a žen na českém trhu práce
Stroukal, Dominik ; Kadeřábková, Božena (vedoucí práce) ; Pavelka, Tomáš (oponent) ; Němec, Otakar (oponent)
Tato disertační práce se skládá z pěti článků, které aplikují aktuální světový výzkum ekonomie trhů práce na Českou republiku a potvrzuje významné rozdíly v postavení mužů a žen na tomto trhu. Ukazuje, že gender má významný vliv na preference na pracovním trhu a následně i na zaměstnanost a zdravotní stav. Práce nejprve dokládá, že preference jsou relevantním determinantem kariéry a poté studuje rozdíl v preferenci výše platu u žen a mužů. Následně se ukazuje, že pro gender hraje významnou roli ve vysvětlování vztahu mezi vlastnickým bydlením a nezaměstnaností a také nezaměstnaností a zdravotním stavem. V první kapitole se podařilo prokázat, že preference pro pracovní kariéru má pozitivní vliv na volbu pracovní kariéry. Vliv vysokoškolského vzdělání na upřednostnění kariéry se projevil jako kladný a významný. Pravděpodobnost volby pracovní kariéry snižuje přítomnost dětí, avšak není závislá na jejich počtu, což je v rozporu s teorií preferencí. Druhá kapitola ukazuje, že české ženy preferují oproti mužům více nepeněžní odměny. Také bylo ukázáno, že u vysokoškolsky vzdělaných v preferencích nepeněžních odměn nezáleží na pohlaví respondentů, avšak oproti světovým výzkumům v ČR vysokoškolské vzdělání tuto preferenci zvyšuje. Nakonec se ukázalo, že ženy méně než muži preferují riziko. Třetí kapitola dokládá, že přestože trh s bydlením narušuje pracovní mobilitu a zaměstnanost v České republice na regionální úrovni, tedy že v regionech s vyšší mírou vlastnického bydlení je vyšší nezaměstnanost, na individuální úrovni platí, že jsou vlastníci bydlení nezaměstnaní s menší pravděpodobností. V odhadech se výrazně lišili muži od žen. Muži žijící ve vlastnickém bydlení mají vyšší pravděpodobnost zaměstnanosti než ženy, na regionální úrovni se však ukazuje, že vysoká míra vlastnického bydlení zvyšuje nezaměstnanost mužům mužům i ženám, v delším čase pouze ženám. Čtvrtá kapitola ukázala, že u mužů přechod k vlastnickému bydlení snižuje v následujícím roce pravděpodobnost nezaměstnanosti. U žen se tento vztah ukázal jako nevýznamný. Vedle toho se jako nevýznamný projevil vztah opačný, tedy od přechodu do nezaměstnanosti k nově nabytému vlastnickému bydlení. Poslední kapitola dokládá, že změna pracovního statusu na nezaměstnanost zvýší v budoucnosti pravděpodobnost na zhoršení zdraví. Vliv kratší než dva roky se však neukázal jako významný. Důležitým závěrem je, že muži mají významně silnější vztah mezi zdravím a nezaměstnaností než ženy.

Školní vzdělávání v Německu
Ježková, Věra ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Rýdl, Karel (oponent) ; Kopp, Botho (oponent)
Znalost vzdělávacích systémů vyspělých demokratických zemí je považována obecně za významnou pro srovnávací pedagogiku i rozvoj vzdělávací politiky jednotlivých zemí, a tedy i České republiky. Tato skutečnost se u nás potvrdila zejména po společenskopolitických změnách v 90. letech minulého století, kdy se projevil na jedné straně zájem čerpat inspiraci ze zahraničních vzdělávacích systémů, na druhé straně pak snaha o částečný návrat ke školství první republiky. Jak je patrno z dalšího textu (Teoreticko- metodologické části, kapitoly 2. Zhodnocení dosavadních poznatků), poslední ucelený pohled na vzdělávání v Německu byl publikován u nás před více než deseti lety (v roce 1997) a podobná publikace se u nás nepřipravuje. Cílem této práce je proto obohatit českou srovnávací pedagogiku, s využitím netradičního metodologického přístupu, o aktuální pohled na školní vzdělávání v Německu - v zemi, s níž nás pojí dlouhá historie, a která byla v české (srovnávací) pedagogice při její výraznější orientaci na země anglosaské poněkud opomíjena, a poskytnout podněty pro českou vzdělávací politiku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Multikulturní výchova jako (filosofický) problém
Morvayová, Petra ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Horák, Josef (oponent) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Disertační práce pojednává o antinomiích definice a praxe tzv. multikulturní výchovy a o jejích východiscích a z nich vyplývajících paradoxech, které destabilizují její koncept a zpochybňují potenci k naplňování cílů, které si klade. Analýza se opírá o poznatky a přístupy vycházející z pozic filosofických a filosoficko-antropologických, z pozic filosofie sociálních věd, sociologie vědění, teorií formulovaných sociální a kulturní antropologií, politickou filosofii a post-strukturální filosofií jazyka, která chápe jazyk jako nástroj či metaforu pro porozumění a význam slov jako intertextuální. Cílem práce je nahlédnout pojmy, definice, konstrukci a optiku konceptů tzv. multikulturní výchovy z pohledu kritické filosofie výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Expertní kapacity českých politických stran: případová studie obranné politiky
Bayerová, Anežka ; Němec, Jan (vedoucí práce) ; Vymětal, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá dosud okrajově probádanou oblastí expertních kapacit českých politických stran, vzhledem k různým organizačním typům vybraných politických stran a hnutí. Práce si klade za cíl zjistit, jakými expertními kapacitami se tyto politické strany obklopují, jak jsou tito experti na svá místa rekrutováni, zda odpovídá jimi dosažené vzdělání a odborné zkušenosti funkci, kterou v odborném orgánu zastávají. Práce je zpracovaná formou případové studie v oblasti činnosti expertních komisí obranné politiky. Text je rozdělen do dvou teoretických a jedné empirické kapitoly. První kapitola se zabývá samotným veřejně-politickým procesem, jeho aktéry a činnostmi. Druhá kapitola již definuje jednotlivé typy politických stran nejdříve z pohledu hlavního proudu politologického studia organizačních typů stran (kádrové, masové, catch-all strany), to doplňuje moderním konceptem strany podnikatelského typu a nakonec je zde uvedena i typologie S. Wolinetze (office-seeking, vote-seeking, policy-seeking strany). Poslední empirická kapitola již představuje samotnou případovou studii zacílenou na čtyři české politické strany (TOP 09, KSČM, ČSSD a politické hnutí ANO 2011) a jejich přístup ke stranické expertíze. Výsledkem práce je porovnání úrovně analytické kapacity napříč zvolenými stranami/hnutími a otestování hypotéz formulovaných v úvodu práce.

Rose Tremain:Historical Novels
Koucká, Anna ; Nováková, Soňa (vedoucí práce) ; Clark, Colin Steele (oponent)
Rose Tremainová, současná britská autorka, narozená v roce 1943, patří mezi nejtalentovanější spisovatele své generace. Přesto její díla nejsou tak úspěšná jak by zasluhovala. Dva její historické romány - Hudba a ticho (1999) a především Navrácená milost (1989) - jí přinesly značnou popularitu, jež ale neměla dlouhého trvání. Účelem této práce je lépe čtenáře obeznámit s těmito dvěma texty a prozkoumat jejich literární vlivy. Tato práce se zaměřuje především na historiografickou metafikci, termín zásadní pro porozumění historickým románům Tremainové. Historiografická metafikce je postmoderní umělecká forma, vztahující se k myšlenkám hnutí nového historicismu, který zpochybňuje náš pohled na historii. Toto hnutí ukazuje dějiny jako pouhý lidský konstrukt, tak, že zdůrazňuje fiktivnost jakéhokoli historického popisu. Upozorňuje na skutečnost, že dějiny - mnohočetné interpretace minulosti - mohou být stejně fiktivní jako próza sama. Decentralizace a chaos, které jsou charakteristické pro historiografickou metafikci, mohou být vyjádřeny různými literárními prostředky. Tato práce se soustředí na čtyři z nich, které jsou typické pro prózu Tremainové: míšení historie a fantastična, střídající se diskurzy, specifické vypravěčské postupy a kreativní anachronismy. Z těchto dvou románů je více experimentální Navrácená...

Internationalization of higher education institutions
Janebová, Eva ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Slavík, Milan (oponent) ; Mestenhauser, Josef Artur (oponent)
Predkladami disertacni prace zpracovava aktualni tema - jak muze vysokoskolska instituce reagovat na meniei se, vzajemne propojeny svet kolem. Potrebnost zpracovani tohoto tematu v odbornem diskurzu doklada fakt, ze se internacionalizace stala prioritou ceske vzdelavaei politiky (Dlouhodoby zamer MSMT, 2005). Do dnesniho dne vsak nebyl v Ceske republice publikovan zadny vyzkum zalozeny na teoriich mezinarodniho vzdelavani ci jina teoreticka monografie. V uvodu autorka krome eilu, vychodisek, omezeni prace a predstaveni struktury prace, definuje zakladni terminologii (mezinarodni pedagogiku, internacionalizaci), ale i dalSi terminy, se kterymi v praci operuje. V druhe kapitole nabizi analyzu vYvoje mezinarodniho vzdelavani v USA a v Evrope za poslednich padesat let a pomoei zasadnich strategickych dokumentu popisuje vyvoj vzdelavaei politiky. Dale pak srozumitelne a prehledne predstavuje soudobe pristupy k internacionalizaci: a) Internacionalizace jako evropeizace; b) Internacionalizace doma (Internationalization at Home). Teprve nedavno formulovany pristup, ktery kriticky reaguje na predchazejiei pojeti internacionalizace - predevsim jako podpory mobility; c) Koncept ukazujiei jak je mozne pridavat (add-on) mezinarodni dimenzi predevsim do kurikula; d) Internacionalizace z pohledu systemove perspektivy pak...

Výchovné a vzdělávací systémy z kulturologického hlediska
Pardeková, Helena ; Soukup, Václav (oponent) ; Opletalová, Lenka (vedoucí práce)
Cílem předložené práce bylo zpracování tématu výchovy a vzdělávání z kulturo logického hlediska. Tento přístup je autorkou považován za přínosný hned z několika důvodů. Umožňuje spojení poznatků různých vědních disciplin, jejichž výsledky se do souvislostí dostávají v běžné i odborné literatuře spíše výjimečně, a tím otevírá další možnosti řešení specifických problémů a bádání v dané oblasti. Dalším přínosem je začlenění tématu do lidského způsobu života, jeho vnímání jako základní charakteristiky lidstva, jednotlivých společností i jednotlivce. Zkoumáním dopadů edukace na všech těchto třech úrovních lze dospět k funkčním řešením problémů formalizovaného i individuálního předávání lidských poznatků. Vzhledem ke komplexnosti tématu jsem se soustředila na ty základní složky edukačních procesů, které mi pro přehled dané problematiky připadaly nejdůležitější. Důvodem podrobnějšího rozpracování konkrétního systému vzdělávání v ČR, bylo seznámení se s přesnou formulací mechanismů zajištění přenosu znalostí, norem chování, zvyků na ty členy společnosti, u kterých přirozená složka tohoto procesu, tedy rodina, chybí. Specifické sociokulturní regulativy v podobě právních předpisů, existence vládních, krajských i nestátních orgánů, charakter jejich činnosti i vzájemné spolupráce ukazují na míru kulturní vyspělosti...

Homosexualita z pohledu římskokatolické církve a organizací v České republice, které se hlásí za práva gay a lesbických osob
MORAVCOVÁ, Jana
Práce se zabývá fenoménem homosexuality z pohledu římskokatolické církve a organizací v České republice, reprezentovanými SOHO/Gay Iniciativou a Jihočeskou Lambdou, které se hlásí za práva gay a lesbických osob. První část popisuje základní pojmy, které definují homosexualitu. Věnuje se dějinné linii vnímání homosexuality v historickém období lidstva, až po současné souhrnné empirické poznatky. Druhá část vystihuje ideová východiska a praktické přístupy římskokatolické církve. Zabývá se interpretací textů z Písma svatého a poznatky z dokumentů učitelského úřadu církve ve vztahu k homosexualitě. Tématem třetí části je zachycení vzniku organizací v České republice SOHO/Gay Iniciativy a Jihočeské Lambdy. Popsání ideových východisek a praktických přístupů ke gay a lesbickým jedincům v české společnosti. Poslední kapitola porovnává, na základě současných empirických poznatků, homosexuální orientaci člověka a ideová východiska zvolených organizací, dále reflektuje napětí ve způsobu prožívání gay a lesbického jedince v české společnosti.

Analýza pohybové výchovy na základních a středních školách z hlediska fyzioterapie
MAŤÁKOVÁ, Kateřina
Nedostatek pohybu je dominantou současného životního stylu. Má za následek řadu civilizačních onemocnění a u školní mládeže se podílí především na poruchách držení těla. Právě obtíže pohybového aparátu jsou v příčinách dlouhodobého sledování lékařem na třetím místě, hned za alergickým onemocněním a smyslovými vadami. Bakalářská práce Analýza pohybové výchovy na základních a středních školách z hlediska fyzioterapie se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na informace o životním stylu, na to jaký vliv má pravidelná pohybová aktivita na naše tělo a kterým onemocněním se díky pohybu můžeme vyhnout, případně je zmírnit. Dále je zde kapitola věnující se anatomii dětského pohybového systému, posturální funkci, ontogenezi motoriky, základním pohybovým schopnostem v dětském věku a psychologickým faktorům sportovní činnosti dítěte. V praktické části jsou prezentovány dosažené výsledky. Ke zpracování byla použita kvalitativní a kvantitativní výzkumná strategie. Sběr dat probíhal testováním 18 žáků základní a střední školy a analýzou školních vzdělávacích programů 9 základních a 12 středních škol v Mladé Boleslavi. Výzkum probíhal na jaře roku 2012. Cílem práce bylo zjistit, zda koncepce hodin tělesné výchovy na základních a středních školách je vyhovující a dostačující k udržení určité úrovně pohyblivosti a obratnosti. Byly stanoveny tři hypotézy. Hypotéza H1 předpokládala, že tělesná výchova na základních školách je zařazena do výuky pouze 2 krát týdně. Tato hypotéza byla potvrzena. Také hypotéza H2, která předpokládala, že tělesná výchova na středních školách je zařazena do výuky pouze 2 krát týdně, byla potvrzena. Naopak hypotéza H3, kde bylo předpokládáno, že základní školy dostatečně nerozvíjí mimoškolní tělovýchovné a sportovní aktivity, nebyla na základě zjištěných údajů potvrzena. Jako nejčastěji oslabená svalová skupina se ukázaly břišní svaly, vzpřimovače páteře v bedrech a hýžďové svaly. Pokud bych měla zhodnotit, která věková skupina je na tom nejlépe z hlediska zkrácených a oslabených svalů, tak jednoznačně studentky prvního ročníku střední školy. V souvislosti se získanými výsledky by bylo vhodné věnovat konceptu školní tělesné výchovy a mimoškolním pohybovým aktivitám větší pozornost. Klást důraz na pohybové aktivity o přestávkách a zařadit protahovací cviky i do běžného vyučování. Zvlášť ve věkové kategorii 7 až 11 let, kdy dochází k největšímu nárůstu vadného držení těla.