Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proměny v pojetí ženství v Harper's Bazaar po jeho uvedení na český trh ve srovnánín s časopisem Žena a móda (1988)
Pikalová, Alexandra ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá proměnou v pojetí ženství v oproti časopisu Žena a móda. Práce se snaží zachytit změny v pojetí ženství, které na území České republiky přichází v společenskou transformací po roce 1989. Z tohoto důvodu vzorek analytické části obsahuje čísla časopisu Žena a móda a čísla teoretické části jsou představeny různé pohledy na pojetí ženství, dále taky charakteristiky a historický exkurz obou módních periodik. metodologické části práce představuje kvalitativní obsahovou a obraz jež jsem zvolila jako nástroje pro zachycení předpokládaných rozdílů. V analytické části se práce již zabývá samotnou analýzou jednotlivých rozdílů v předem zvolených dimenzích šablonách.
Využití persvazivních prostředků v reklamě v českých ženských magazínech
Böhmová, Eliška ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá, který druh argumentačních prostředků používají zadavatelé v reklamě v českých ženských časopisech, přičemž analýza je provedena na titulech Svět ženy a Elle v období druhé poloviny roku 2018. Teoretická část této práce nejprve zkoumá mediální krajinu v ČR v oblasti ženských časopisů a objasňuje základní používané pojmy. Poté se věnuje rozdílem mezi racionální a emocionální argumentací v reklamě a aspektem zaujetí v procesu nákupního rozhodování. Na závěr teoretické části práce jsou popsány mnohé konkrétní argumentační chyby, které se v objevují v reklamní komunikaci. Praktická část této práce potom zkoumá tyto fenomény v inzerátech v dříve jmenovaných titulech. Konkrétní metody, které výzkum používá jsou obsahová a sémantická analýza. Výstupy kvantitativního výzkumu jsou prezentovány za pomocí grafů a tabulek, u kvalitativního výzkumu se pak jedná o textové bloky. Práce potvrdila hypotézu, že se v daných reklamách častěji objevují emocionální než racionální argumenty. Nepovedlo se jednoznačně potvrdit či vyvrátit hypotézy, týkající se zadavatelů reklamních sdělení. Dále bylo identifikováno skoro 15 argumentačních chyb na vzorku 5 inzerátů napříč obou mediálních titulů.
Mediální reprezentace mateřství ve vybraných českých médiích
Havelková, Lenka ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na reprezentaci tématu mateřství ve vybraných českých médiích. Mateřství samotné i pohled na něj se ve 21. století v mnohém změnil, jak ukazují současné výzkumy. Cílem práce je zachytit, jak je ve vybraných titulech pro ženy - Ona Dnes a Blesk pro ženy téma mateřství reprezentováno a jaké konstrukce jsou čtenářkám předkládány. K dosažení cíle práce byla využita kombinace kvalitativního a kvantitativního přístupu - analýza rámcování a metoda kvantitativní obsahové analýzy. Práce je rozdělená na teoretickou část, ve které jsou nastíněny současné koncepty feministického výzkumu médií, jelikož je problematika v této práci nahlížena z pohledu feminismu a genderové teorie. V empirické části práce jsou stanoveny výzkumné otázky a hypotézy. Následuje vyhodnocení výsledků výzkumu. Nejprve je prezentováno devět rámců, které byly identifikovány a poté zhodnoceny, následuje přehled jejich kvantitativního zastoupení ve zkoumaných titulech. Poté následuje vyhodnocení kvantitativní obsahové analýzy, ke které se vztahují vedlejší výzkumné otázky a hypotézy. V diskuzi a závěrečné části jsou poté zhodnoceny výsledky, které jsou porovnány s teorií a zahraničními výzkumy. Představeny jsou také limity výzkumu a nastínění dalšího možného bádání v dané oblasti.
Komparace vybraných tematických okruhů publikovaných v časopise Vlasta v obdobích 1973 - 1978 a 2013 - 2018
Mašková, Martina ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce "Komparace vybraných tematických okruhů publikovaných v časopise Vlasta v obdobích 1973-1978 a 2013-2018" seznamuje čtenářky a čtenáře s tematickými kategoriemi ve Vlastě 70. let a 21. století. Hlavním záměrem je porovnat kategorie těchto dvou období a určit, jak se za čtyřicet let proměnily. Práce uvádí čtenáře do mediální problematiky, ve druhé kapitole připomíná nejdůležitější události České a Československé republiky, další kapitola se zabývá rolí ženy a její pracovní i společenskou úlohou. Čtvrtá kapitola představuje vlastníky médií a časopis Vlasta. Praktická část práce je věnovaná výzkumu kvantitativních a kvalitativních rozdílů mezi kategoriemi témat v časopise Vlasta v obdobích 1973-1978 a 2013-2018. Výzkumem bylo zjištěno, že obsahy obou zkoumaných období mají své typické znaky. Autorky a autoři se v 70. letech věnují tehdejší politice a kritizují společenské nedostatky. Žena je zobrazena jako obětavá matka a neúnavná pracovnice. V současnosti se o politice mluví minimálně a o minulém režimu vůbec. Apel na ženu není zcela koherentní - měla by být krásná a štíhlá, ale na druhé straně "jsou ženské křivky pěkné" a "pravá dáma neřeší vrásky". Co ovšem řeší, a to mnohem víc než v 70. letech, jsou vztahy s muži. Také řeší, co si koupí nového. Konzumerismus je zde patrný i...
Román na pokračování ve vybraných ročnících dvou prvorepublikových časopisů pro ženy - List paní a dívek a Hvězda československých paní a dívek
Srbecká, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Magisterská diplomová práce "Román na pokračování ve vybraných ročnících dvou prvorepublikových časopisů pro ženy - List paní a dívek a Hvězda československých paní a dívek" se věnuje románům, které vycházely na pokračování v oblíbených časopisech pro ženy. Tyto romány patří do žánru červené knihovny a dívčího románu. Žánr červené knihovny vznikl ze stejnojmenné knižní edice vydávané nakladatelstvím Rodina, a proto je toto pojmenování specifické pouze pro české literární prostředí. Teoretická část se skládá z historického kontextu doby, především se soustředí na vznik románů na pokračování a následně také na populární literaturu pro ženy. Také jsou zde popsané základní strukturní prvky románů na pokračování. Jde především o stereotypizaci hlavní hrdinky, schématu a děje. Tradičně se romány pro ženy v těchto časopisech zakončují šťastným koncem. V praktické části jsou popsané základní údaje o časopisech, okolnosti jejich vzniku a také je zde popsaná obsahová náplň časopisů. Vlastní výzkum obsahuje analýzu románů ze dvou vybraných časopisů - List paní a dívek a Hvězda československých paní a dívek. Je zde soupis všech románů, které se v časopisech objevily. Soustředila jsem se především na popis schématu, žánru a děje. Také jsem jako součást rozboru románů uvedla národnost autora a počet pokračování....
Obraz ženy za první republiky dle dobových ženských časopisů
Krechlerová, Alžběta ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Skalecká, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje ženským časopisům za první republiky a jak tyto časopisy viděly své čtenářky. Teoretická část přináší poznatky o kontextu vzniku ČSR, ekonomické a sociální situaci i postavení ženy v československé společnosti. Krátce se věnuje struktuře tisku a konkrétním ženským listům, které v době první republiky vyházely. Zaměřuje se na stranický i nezávislý tisk, ženské časopisy i postavení ženy - novinářky. Praktická část práce se se zabývá vlastním výzkumem. Shrnuje výzkumné otázky, metodologii i vzorky výzkumu a v neposlední řadě samotné výsledky kvantitativní obsahové analýzy. Ty zahrnují zejména deskripci obsahu časopisů a výskytu ženských témat v jednotlivých vybraných listech, které byly určené pro měšťanské, dělnické a věřící venkovské ženy.
Proměna přístupu k genderovým rolím v časopise Vlasta mezi roky 1991 a 2010
Krocová, Iva ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se věnuje analýze dvou ročníků, konkrétně rokům 1991 a 2010, časopisu Vlasta optikou genderu, a to s cílem komparovat tematickou strukturu časopisu v roce 1991 a 2010 z hlediska genderu a identifikovat ústřední témata, která jsou ženám prezentována. Práce je rozčleněna do tří základních oddílů: teoretického, metodologického a analytického. V teoretické části je popsán dosavadní vědecký diskurz, včetně terminologického vymezení základních pojmů. V metodologické části jsou popsány užité výzkumné metody a analytická část prezentuje výstupy výzkumu získané prostřednictvím otevřeného a axiálního kódování, jimiž byly zkoumány mediální obsahy časopisu. Významná redakční témata, se kterými je spojována žena v časopise Vlasta, byla identifikována a popsána.
Užití a funkce persvazivních jazykových prostředků v ženských časopisech
Hrabáková, Anna ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá persvazí a jejími prostředky v současných žurnalistických textech - magazínech pro ženy. S využitím přístupů kritické analýzy diskursu analyzuje vybrané verbální prostředky, jež v textu slouží ke stimulaci funkce persvazivní. Za výzkumný vzorek byly zvoleny úvodníky extrahované z časopisu Žena a život z let 2010-2013. V první části práce je teoreticky pojednáno o persvazi z hlediska psychologie komunikace, sociologických a mediálních studií. Následuje rozbor trhu s ženskými časopisy na území České republiky a popis specifik ženských časopisů a lifestylových magazínů. V praktické části je analyzován jazyk ženských časopisů na příkladu 48 úvodníků vyjmutých z časopisu Žena a život. Práce se soustřeďuje na vybrané verbální prostředky persvaze, analyzuje jejich využití a funkci v textu. Současně sleduje také obsahovou/tematickou náplň úvodníků a zkoumá, jak je jejich prostřednictvím v magazínech konstruován a prezentován ženský svět. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Životní styl za První republiky na příkladu gastronomie v českém dobovém tisku
Zábrodská, Kristina ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Vošahlíková, Pavla (oponent)
Popularita období první republiky je z obsahu současných médií zřejmá. Zhruba v posledních pěti sedmi letech je v tuzemské gastronomii patrná renesance české kuchyně. Šéfkuchaři i novináři píšící o jídle se stále častěji odvolávají na prvorepublikovou gastronomii a vyzdvihují ji pro její kvalitu a chuť. Souborná publikace o stravování v období 1918 - 1938 v Čechách však chybí, útržkovité informace lze získat ze vzpomínkových knih pamětníků, z dějin všednodennosti a folkloristiky a v neposlední řadě i z dobového tisku. Nástin tématu tuzemské gastronomie v letech 1918 - 1938 jsem provedla v diplomové práci Gastronomie na stránkách prvorepublikového tisku v Čechách (2012). Metodou obsahové analýzy jsme zkoumala články s tématikou gastronomie ve čtyřech denících a osmi ženských časopisech, které vycházely v letech 1918 - 1938 na celém území ČSR. Výběr článků jsem volila dle významných církevních a zvykových událostí v roce (Vánoce, sklizeň...) ve význačných letech pro vývoj republiky (1918, 1919, 1921, 1924, 1929, 1933, 1935 a 1938). Pro zjištění doplňujících fakt jsem použila metodu historické analýzy. Rigorózní práce z této diplomové práce vychází, obsahově ji zužuje, mění strukturu kapitol, detailněji analyzuje nasbíraná data a do vybraného vzorku listů přidává časopis Gentleman - Revue moderního...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.