Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rostlinné alkaloidy - začlenění učiva do tématického okruhu Biologie rostlin na víceletých gymnáziích
Větrovská, Eva ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Odcházelová, Tereza (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na začlenění učiva rostlinných alkaloidů do běžné výuky na osmiletých gymnáziích nebo odpovídajících ročnících základních škol a středních škol. Cílem diplomové práce je poskytnout informace o významných rostlinných alkaloidech, začlenění této problematiky v kurikulárních dokumentech a jsou zde specifikovány vybrané metody výuky. Tyto metody byly prakticky ověřeny na Gymnáziu Karla Čapka, Dobříš, a to pomocí autorských návrhů ve vyučovací hodině, projektové výuce a laboratorním cvičení. Z hlediska přínosu pro žáky bylo ověřeno, že výuku rostlinných alkaloidů v organizačních formách - projektová výuka a laboratorní cvičení - lze provést efektivněji než v běžné vyučovací hodině. Klíčová slova: rostlinné alkaloidy, vyučovací metody, vyučovací hodina, projektová výuka, laboratorní cvičení, biologie, chemie
Vytvoření návrhu výuky volejbalu na střední škole.
Kulasová, Kateřina ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky volejbalu na středních školách. Ukazuje budoucím učitelům jeden z mnoha možných postupů při zařazování volejbalu do učebních osnov a do vyučovacích hodin tělesné výchovy. Tímto práce usiluje o systematičtější a konkrétnější práci učitelů TV v oblasti výuky volejbalu, která by měla vést ke zvýšení nároků na volejbalové dovednosti u absolventů středních škol. V teoretické části je čtenář seznámen s volejbalem jako jednou ze sportovních her, se všemi herními činnostmi jednotlivce, které volejbal přináší a které by měli studenti ovládat pomocí alespoň základních technik. Stěžejní pro realizaci volejbalového utkání jsou základní způsoby odbití, které jsou zde také popsány. Některé kapitoly také poukazují na předpokládanou pohybovou úroveň absolventů základních a středních škol, nechybí ani zmínka o pohybových schopnostech. Závěr teoretické části je věnován vzdělávacím programům a tělesné výchově do nich zařazené. Volejbal v těchto programech konkrétně nefiguruje. Empirická část je věnována již samotnému návrhu výuky volejbalu na středních školách. Výuka volejbalu je zde rozdělena do 2. ročníků po 10 vyučovacích hodinách. Jednotlivá cvičení byla volena s ohledem na odbornou literaturu a mé vlastní zkušenosti. Klíčová slova: Vzdělávací programy, učební osnovy,...
Sportovní hry ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školy
Grešlová, Veronika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Pohybové aktivity jsou důležitou součástí života, proto se tato bakalářská práce zaměřuje na sportovní hry, jakožto jednu z nejpopulárnějších pohybových aktivit. Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza využití sportovních her ve výuce tělesné výchovy na druhém stupni základních škol. Dílčími cíli jsou zjištění vztahu žáků a učitelů k výuce sportovních her, jejich motivaci k nim, způsob realizace výuky sportovních her v rámci vyučovacích hodin, zmapování využití sportovních her ve volném čase žáků a zjištění účasti škol na vyhledávání talentů pro sportovní hry. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována vymezení pojmu sportovní hra, rámcovému vzdělávacímu programu, roli učitele a vyučovací jednotce. Praktická část se následně věnuje vlastnímu výzkumu, jeho metodám a výsledkům. Výzkum probíhal formou dotazníkového šetření na základních školách v Praze. Dotazník vyplnilo 283 žáků a 19 učitelů. Bylo zjištěno, že sportovní hry jsou relativně oblíbené u žáků i učitelů, a proto je jim věnováno velké množství času v hodinách tělesné výchovy. Nejoblíbenějšími sportovními hrami jsou u dívek přehazovaná a vybíjená, u chlapců fotbal a florbal. Oblíbené sportovní hry jsou učiteli ve výuce preferovány. Bylo zjištěno, že učitelé často nevědí, která sportovní hra žáky nebaví....
Malotřídní škola
Kubátová, Radka ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
V této práci se zabývám existencí malotřídních škol. Objasňuji čtenářům historii malotřídních škol, vymezuji pojem malotřídní škola, přibližuji výuku na této škole a zaměřuji se na učitele a žáka na tomto typu školy. V teoretické části dále popisuji školu jako subjekt, který vytváří velmi dobré podmínky pro utváření volnočasových aktivit. Dále pak v praktické části charakterizuji malotřídní školu v obci Sokoleč, kde pracuji jako vychovatelka školní družiny. Popisuji specifika této školy, klima, výuku, aktivity školy apod. Klíčová slova Malotřídní škola, sloučené ročníky, volnočasové aktivity, výuka, vyučovací hodina, učitel.
K prezentaci vybraných gramatických kategorií ve výuce češtiny pro cizince
Najbrtová, Barbora ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Diplomová práce se věnuje prezentaci vybraných gramatických slovesných kategorií, především slovesného vidu, způsobu a času. První část sleduje slovesný vid, jehož prezentace v gramatikách, učebnicích i hodinách češtiny pro cizince není dosud dostatečně, systematicky a komplexně zpracovaná. Druhý oddíl se zabývá slovesným způsobem, při jehož výkladu se v gramatikách i učebnicích pro cizince objevují taktéž četné nedostatky, jako například odlišnosti výkladu tvoření imperativu, absence popisu užití kondicionálu v komunikačních situacích apod. Třetí kapitola sleduje slovesný čas taktéž v gramatikách a učebnicích češtiny pro cizince. Jeho prezentace není dostačující, stejně jako u předchozích dvou kategorií. Dotazníkové šetření mapuje odlišnosti, náročnost výkladu, pohled na učební materiály a nutnost jejich doplnění mezi učiteli češtiny pro cizince s různou délkou praxe ve výuce. Na základě zjištěných problémů a rozporů formulujeme lingvodidaktická doporučení pro práci s danými gramatickými jevy v hodině češtiny pro cizince, která jsou, spolu s dotazníkem, cílem této práce.
Výuka fyziky a tvořivost
HYNKOVÁ, Eva
Námětem této diplomové práce je fyzika a její úloha v procesu vzdělávání. Přináší pohled na výuku fyziky a některé faktory, které ji mohou různým způsobem ovlivňovat. Pozornost je věnována tvořivosti, jejímu využití, vědomému rozvíjení a tomu, jakou roli může tvořivost hrát ve výuce fyziky. V závěru práce uvádím příklad vlastního pojetí výuky fyziky a experiment se zařazením metod rozvíjejících tvořivost. Cílem experimentu je ověření předpokladu, zda tvořivý přístup učitele může ovlivnit aktivitu žáků a zda lze podporou tvořivosti docílit zvýšeného zájmu žáků o předmět.
Využití tabletu v interaktivním vyučování
MÍKA, Roman
Diplomová práce se zabývá problematikou využití tabletu v interaktivním vyučování. V první kapitole své diplomové práce se věnuji interaktivní výuce. Druhá a třetí kapitola je věnována podrobnému popisu jednotlivých tabletů. Vysvětluji jejich funkce, parametry a technické provedení. Ve čtvrté a páté kapitole popisuji možnosti interaktivních tabulí a také elektronických hlasovacích zařízení pro školní i mimoškolní výuku. V navazující šesté kapitole zjišťuji možnosti propojením tabletu s interaktivní tabulí. V sedmé kapitole popisuji výukové programy a vhodný softwarem pro výuku. Osmá kapitola obsahuje příklady konkrétních vyučovacích hodin za pomoci interaktivních prvků. V deváté se věnuji průzkumu technického vybavení škol a jejich přístupu k interaktivní výuce. V závěru shrnuji, k jakým závěrům a cílům jsem dospěl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.